Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:03

Idd. Gelukkig loos alarm.

Lienek

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:26

Er zijn sindskort wijzigingen in het traject van buslijn 328 van Amsterdam Zuid Oost naar Almere.
Hierdoor vervallen alle haltes vanaf bijlmerplein tot de provincialeweg. Ik merkte al op dat er sindskort op de vooruit een brief staat met geen lokaal vervoer oid. Maar geen idee wat dat betekende.
Nu is het dus als je tussen bovenstaande haltes bij een halte moet zijn, dit wel op de 9292 app wordt aangegeven en dit ook in de bus als halte aan wordt gegeven op die tv schermen. Nu elke keer als ik in die bus stap zie ik mensen op het stopknopje drukken en die buschauffeurs rijden dus helemaal door tot de andere kant van de bijlmer. Heb al meerdere mensen horen klagen. Echt heel apart dat die wijziging niet wordt doorgevoerd in de app als de schermen in de bus. Daardoor nemen mensen juist de verkeerde!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:12

Ik zit nu in de trein en het is onverwacht overvol. Had dit niet verwacht, maar het is vrijdag en niet aan gedacht. De studenten reizen nu naar huis. Zit nu op de grond maar, want ik kan niet lang staan. Ik heb een half verlamd been en metalen pinnen in mijn rug, maar afgezien van mijn brace zie je niets aan mij. Gewoon een jonge meid van 25.. Dus het is niet dat ik iemand durf te vragen om een plek. Maar ik heb nu al last van mijn rug en heb de tranen in mijn ogen staan van de Zenuwpijn door het heen en weer schudden. Liefst ga ik languit op de grond liggen haha. Maar balen dit. Moet een uur in deze trein zitten. Hoop maar dat het straks leger word als we stoppen bij de tussenstations.

Hoe doen de mensen die ook fysieke problemen hebben, maar waarvan het aan de buitenkant niet te zien is het? Vragen jullie wel.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:21

ElineS schreef:
Ik zit nu in de trein en het is onverwacht overvol. Had dit niet verwacht, maar het is vrijdag en niet aan gedacht. De studenten reizen nu naar huis. Zit nu op de grond maar, want ik kan niet lang staan. Ik heb een half verlamd been en metalen pinnen in mijn rug, maar afgezien van mijn brace zie je niets aan mij. Gewoon een jonge meid van 25.. Dus het is niet dat ik iemand durf te vragen om een plek. Maar ik heb nu al last van mijn rug en heb de tranen in mijn ogen staan van de Zenuwpijn door het heen en weer schudden. Liefst ga ik languit op de grond liggen haha. Maar balen dit. Moet een uur in deze trein zitten. Hoop maar dat het straks leger word als we stoppen bij de tussenstations.

Hoe doen de mensen die ook fysieke problemen hebben, maar waarvan het aan de buitenkant niet te zien is het? Vragen jullie wel.

Ik zou het toch lief vragen en eventueel uitleggen. Klinkt best heftig joh! Zullen vast wel mensen zijn die dan voor je op zullen staan.

Ik zat net in de trein en zag dit toevallig op van die borden staan.
Sta op voor mensen die slecht ter been zijn en dan erbij vermeld dat dit ook niet altijd te zien is. Vond dat echt heel goed!

Ik heb zelf ook wel last van mijn rug en nek en schouders. Maar niet zo verschrikkelijk erg en ik ga dan wel op de grond zitten. Als ik met mijn rug maar ergens tegenaan kan zitten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:27

ElineS schreef:

Nee dat vraag ik niet. Te vaak gehad dat mensen vonden dat ik me aanstelde. Ik zie er ook een stuk jonger uit dan ik ben, ook dat nog. Ik ga net als jij op de grond zitten. Daar krijg ik al commentaar genoeg op in een drukke trein :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:27

ElineS schreef:

Heel vervelend :(:) . Op welk traject reis je nu? Er is een verstoring tussen utrecht en arnhem. Erg druk traject en veel mensen aan het omreizen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:37

Zwolle-Zutphen. Is 50 min reizen, maar daar is al heel wat van voorbij. Nog even op de tanden bijten. Dan overstap en hopelijk is die njet zo vol.

@koper: daarom durf ik het ook niet te vragen. Ik ben bang voor negatieve reacties of nare opmerkingen.

Belachelijk eigenlijk dat we in een tijd leven dat sommige mensen niet eens om zoiets simpels als een zitplaats kunnen vragen.

Heb echt de neiging om bij klasse 1 te gaan zitten en een boete te riskeren :p en als de volgende trein straks er al vol uit ziet koop ik wel een eersteklas kaartje. Had ik achteraf,gezien meteen al moeten doen. Maarja duur.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:53

Ik zit! *\o/*

Ik reis al eeuwen niet meer echt met de trein, maar nu wel en meteen tig ergernissen haha.

Het gedrang bij de deuren, om naar binnen en buiten te gaan. Ben al slecht ter been, dus dat is moeilijk voor me.

Verder 18 jarige grietjes die in dr trein, terwijl iedereen verder stil is, het uitgebreid over de relatie hebben van haar en haar vriend, over wat hij verkeerd doet, dat hij flirt met anderen, wat hij smst en dan met taal gebruik met tig scheldwoorden overal in en lekker smakkend op kauwgom. Brrr. Nog op luide toon ook. Joh, er staan 15 mensen om je heen, heb wat fatsoen en verlaag je stemgeluid tenminste.

Ik kijk de volgende X mijn pa lief aan, of hij me wil brengen :').

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:54

Ik schaam me ook altijd kapot als er in een overvolle bus niemand opstaat voor ouden van dagen, en ikzelf dus ook niet. Een klein stemmetje prevelt dan in mijn hoofd dat ik nog als het meezit 50 of 60 jaar met deze benen moet doen maar leuk is het nooit, zo'n situatie.

Fijn dat je nu een zitplaats hebt gescoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:58

Fijn dat je een zitplek hebt. Zal op dat traject nu inderdaad drukker zijn dan normaal met mensen die omreizen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:12

En dan ook nog op vrijdag en in de spits, hoera.

Dan waardeer je je weekend wel meer als je eenmaal thuis bent :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:23

Ik had 4 treinen nodig om van amsterdam lelylaan naar hoorn kersenboogerd te komen, zonder de wisselstoring was het in 1 trein ook wel gelukt :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:44

Hier weer zo'n zakdoekjes verkoper in de trein, ga toch wieberen ^) ^)

Vervelend Eline! Gelukkig heb je nog een zitplek weten te bemachtigen.. Helaas vinden mensen inderdaad al snel dat je je aanstelt als je het vraagt of je mag zitten :\

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:47

Ik had afgelopen week een meneer die probeerde een discussie aan te gaan met zakdoekjesverkoper. Alleen meneer de zakdoekjesverkoper spreekt geen Nederlands en geen Engels, missie mislukt :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:52

Er was vandaag een actie van veiligheid en service in burger tegen de bedelaars en zakdoekverkopers. Toen ik ze tegen kwam was de actie net gestart dus geen idee of ze succes hadden. Wel zie ik net op Facebook dat een conducteur er 1 heeft betrapt en een boete gegeven.
En het zijn Roemenen dus hun Nederlands en Engels is niet al te best. Maar ze snappen meer dan ze laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:58

En let op met die Roemenen!!! Ze maken zich vaak ook schuldig aan zakkenrollen en zijn altijd met meer dan 1 in de trein aanwezig. Kom je ze tegen bij het in en uitstappen.........hou je zakken en tassen in de gaten!

Koop vooral niets van ze. Het zijn geen zielige dakloze mensen maar gewiekste bendes die zwakkeren zoals kinderen en dieren (laatst nog en bedelaarster met hond en puppy's in utrecht) gebruiken om aan geld te komen. Het zou me ook niets verbazen als het hele zakdoekjes verkopen maar bijverdienste is op die trein en er feitelijk heel wat kostbaarheden de zakken in verdwijnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:00

Ik was gisteren een ergernis in het OV. Even ter informatie, ik heb een ringetje in mijn tussenschotje.

Citaat:
Omaatje: 'Deed die ring in je neus pijn?
Lee: 'Ja dat weet ik niet. Ik heb het al sinds mijn babytijd'.
Omaatje: 'Meen je dat?'
Lee: 'Ja, zo ging dat vroeger op het platteland. Mijn 20 broertjes en zusjes hebben het ook'. Toen wilde ik nog een schaap nadoen maar dat durfde ik niet.
Ze vond het niet grappig.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:01

hahaha dat is niet een ergenis.. dat is ongemakkelijk :')

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:02

_O- Je had ook voor een koe kunnen kiezen. Oh hilarisch :') :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:04

Ik heb echt een afkeer van bejaarden, ook wel een beetje omdat mijn lieve oma recent overleden is. En ik heb gewoon geen zin in die stomme smalltalk als ik lekker mijn playlist aan het luisteren ben.

De vorige keer vroeg zo'n oma of ik wel wist dat ik veel moedervlekjes heb. (JA! IK ZIE ZE ELKE DAG) en of ik dan wel een vriend kan krijgen. Waarop ik antwoordde dat ik momenteel een lange relatie heb, dit niet mijn 1e relatie is en ik heel veel seks met heel veel mannen en vrouwen heb gehad. Trut.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:06

Waar die bejaarden zich soms ook mee bemoeien, gewoon ongegeneerd opmerkingen gaan zitten maken :') Lekker een 'kletspraatje' (je ziet toch dat ik oordopjes in heb en muziek luister?).. Af en toe klets ik wel terug hoor, maar alleen als ik weet dat ik er binnen 5 minuten uit moet en niet nog een uur te gaan heb :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:15

Gloa schreef:
En let op met die Roemenen!!! Ze maken zich vaak ook schuldig aan zakkenrollen en zijn altijd met meer dan 1 in de trein aanwezig. Kom je ze tegen bij het in en uitstappen.........hou je zakken en tassen in de gaten!

Koop vooral niets van ze. Het zijn geen zielige dakloze mensen maar gewiekste bendes die zwakkeren zoals kinderen en dieren (laatst nog en bedelaarster met hond en puppy's in utrecht) gebruiken om aan geld te komen. Het zou me ook niets verbazen als het hele zakdoekjes verkopen maar bijverdienste is op die trein en er feitelijk heel wat kostbaarheden de zakken in verdwijnen.

hoe herken je die roemenen dan?
ik moet toch altijd reizen via Amsterdam cs dus op mijn zooi let ik sws wel

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:23

lieveli schreef:
Ik heb echt een afkeer van bejaarden, ook wel een beetje omdat mijn lieve oma recent overleden is. En ik heb gewoon geen zin in die stomme smalltalk als ik lekker mijn playlist aan het luisteren ben.

De vorige keer vroeg zo'n oma of ik wel wist dat ik veel moedervlekjes heb. (JA! IK ZIE ZE ELKE DAG) en of ik dan wel een vriend kan krijgen. Waarop ik antwoordde dat ik momenteel een lange relatie heb, dit niet mijn 1e relatie is en ik heel veel seks met heel veel mannen en vrouwen heb gehad. Trut.

hahaha dat is denk ik de leukste reactie die je had kunnen geven :') geweldig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:03

Ik zag laatst ook een bejaarde die nog net niet met haar stok random mensen begon te meppen. En alleen maar omdat er een fiets in de weg stond met het uitstappen. :r :r

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 01:02

Zakdoekkesverkopers wat zijn dat?