Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:10

Hoe oud kunnen vissen eigenlijk worden? Wij hebben een sluierstaart

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:14

Ik heb recent gehoord dat goudvissen wel 40 jaar oud kunnen worden. Tenzij wij mensen ze kweken, op ondoordachte manier verschepen en in banketstaaf kleine kommetjes stoppen... Dan is t vaak met maximaal een paar jaar gebeurd :n

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:25

Als mannen staand plassen he, doen ze dan hun broek en onderbroek naar beneden of halen ze m gewoon door hun gulp?
Tweede lijkt mij hoogst onhandig, maar eerste doen ze lijkt mij niet in openbare urinoirs toch?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:27

amkeVH schreef:
Als mannen staand plassen he, doen ze dan hun broek en onderbroek naar beneden of halen ze m gewoon door hun gulp?
Tweede lijkt mij hoogst onhandig, maar eerste doen ze lijkt mij niet in openbare urinoirs toch?

Waarom denk je dat mannenondergoed meestal open kan aan de voorkant? Juist, om meneertje er uit te laten zonder de boel naar beneden te trekken. Dus dat gaat gewoon via de gulp!
Lijkt me echt ideaal, wij vrouwen moeten alles naar beneden trekken, kan je niet ff snel prive achter een boom, is altijd meer werk!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:16

dondeyne schreef:
De gaatjes in katoenen shirts schijnen in de wasmachine veroorzaakt te worden door beschadiging van haakjes, ritsen etcetera..

Bij mij zitten die gaatjes altijd rond de knoop van mijn broek, ook bij shirts die ik nooit in mn broek stop, lijkt me niet dat een wasmachine dat kan plannen?

Goudvissen kunnen inderdaad best oud worden! Alleen dan is het wel zo dat ze na een jaar met 2 vissen in een enorm aquarium in een grote vijver kwamen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:16

chantalboes schreef:
De kans op een 3e wereld oorlog zoals de 1e en 2e waren is erg klein. Het zal dan eerder op de koude oorlog gaan lijken waarin landen dreigen elkaar te vernietigen met nucleaire wapens. Je hoeft niet bang te zijn dat troepen hier binnenvallen, dat is gewoon erg onwaarschijnlijk.

Dat stelt iig al gerust. Brr, moet er niet aan denken dat er hier oorlog komt.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:45

Hoelang kunnen vissen overleven op het droge? We gingen laatst goud vissen naar iemand brengen en minstens een half uur later vonden we een vis die uit de bak was gesprongen, en die leefde nog gewoon en is ook blijven leven.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:48

liliekska schreef:
Bij mij zitten die gaatjes altijd rond de knoop van mijn broek, ook bij shirts die ik nooit in mn broek stop, lijkt me niet dat een wasmachine dat kan plannen?

Draag je vaak riemen? Als je tegen een tafel of aanrecht oid staat kunnen er gaatjes door de riem in je shirt komen

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:51

Ik draag nooit riemen..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:51

Zwerte schreef:
amkeVH schreef:

Waarom denk je dat mannenondergoed meestal open kan aan de voorkant? Juist, om meneertje er uit te laten zonder de boel naar beneden te trekken. Dus dat gaat gewoon via de gulp!
Lijkt me echt ideaal, wij vrouwen moeten alles naar beneden trekken, kan je niet ff snel prive achter een boom, is altijd meer werk!

Ik had echt nog nooit gehoord van boxers die open kunnen en toen ik het aan m'n vriend vroeg of hij dat kende zei hij dat hij die inderdaad vroeger had en dat dat heel praktisch was :P

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:00

Gaatjes in t-shirt:
Bron:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/30-05-2 ... ts-vandaan

'Waar komen toch die mysterieuze gaatjes in T-shirts vandaan?' De Noordwijkse dames Nel van Leeuwen en Toos Berkhout stelden die vraag ongeveer een jaar geleden aan de redactie van Omroep West.

Het bleek een vraag die meer mensen bezighield. Met 121.000 lezers was het bijna het best gelezen bericht van 2013. (Alleen een natte vrijpartij in een Delftse gracht trok meer lezers). En ook dit jaar is het bericht bezig de bezoekcijfers te domineren. Een week of twee geleden dook het bericht ineens weer op. Al meer dan 400.000 lezers van omroepwest.nl hebben zich dit jaar afgevraagd waar die T-shirtgaatjes toch vandaan komen.

Reden voor de redactie om deze tegel maar eens grondig te lichten. Er zijn honderden verklaringen binnengekomen voor 'de gaatjes', zoals het bericht op de redactie is gaan heten. Slijtage, motten, ruwe tafelbladen, het aanrecht, de kwaliteit, een riem of broek, het openen van een bierfles of pot met je T-shirt, de slider van de rits, en navelpluis. Zomaar een greep uit de stortvloed aan reacties die deze vraag opriep.

Ja, maar waar komen die gaatjes nou vandaan?

Maar waar komen die gaatjes nu écht vandaan? Onze verslaggever vertrok naar het Textielmuseum in Tilburg, samen met de Noordwijkse dames Nel van Leeuwen en Toos Berkhout, om deze kwestie tot op de bodem uit te zoeken.

Update 15 april 2015: De Rotterdamse wis- en scheikundedocent Karin den Heijer komt tot een andere conclusie dan het Textielmuseum. Met behulp van haar eigen garderobe deed ze onderzoek naar het gaatjesmysterie. Volgens haar komen de beschadigingen niet door de techniek, want de gaatjes komen telkens op dezelfde plek te zitten. Na verschillende tests komt ze tot de conclusie dat de schade wordt veroorzaakt door de broek, of broekriem.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:02

Liselot schreef:
liliekska schreef:

Draag je vaak riemen? Als je tegen een tafel of aanrecht oid staat kunnen er gaatjes door de riem in je shirt komen

Ook zonder riem, maar dan door de knoop van je broek.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:01

een paar vraagjes: :o
1, hoe gaan de wielrenners tijdens de tour de france naar de wc? een luier of??
2, als een ruimte schip terug komt richting aarde stort hij dan niet heel hard neer?
3, was de aanslag op de twintowers datum: 9/11 opzettelijk verbonden met het alarmnummer 911?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:03

Hannah schreef:
2, als een ruimte schip terug komt richting aarde stort hij dan niet heel hard neer?
3, was de aanslag op de twintowers datum: 9/11 opzettelijk verbonden met het alarmnummer 911?

Nr 1 is al beantwoord in dit topic, alleen geen idee waar meer :P
Er was pas een foto van ergens.
Of fietsend, piemeltje eruit. Of in hun broek. Of ze stoppen even aan de kant.

[LZP] Hoe plassen wielrenners tijdens een wedstrijd?
http://www.willemwever.nl/data/files/wielrenners.jpg

Afbeelding

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:06

dankjewel!

Felicxa

Is de aarde echt perfect rond? Dus een perfecte bol?

Eske_B

Hannah schreef:

2: jups, stort hard neer
3: dat is toevallig, hoewel de complotdenkers onder ons dat soms niet vinden.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:11

Finliox schreef:

Als je bergen en dalen niet mee telt of hoe bedoel je?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:17

Een vraagje gerelateerd aan de warmte en droogte van de afgelopen dagen: hoe is het toch mogelijk dat gras en bloemen verdorren, maar onkruid gewoon fris en fruitig overeind blijft staan?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:18

Steeph schreef:
Finliox schreef:

Nee dus, was even vergeten dat er ook nog bergen op de wereld waren :') :')

Ik had dat geloof een keer gezien. Een .gif waarop je kon zien hoe rond de aarde eigenlijk was. Dus die vraag kwam ineens weer in me op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:34

mirim schreef:
Een vraagje gerelateerd aan de warmte en droogte van de afgelopen dagen: hoe is het toch mogelijk dat gras en bloemen verdorren, maar onkruid gewoon fris en fruitig overeind blijft staan?

Onkruid heeft veeeel minder water nodig om te overleven dan planten.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:46

Onkruid vergaat niet, tenzij je er een paar liter azijn overheen gooit. Heb vanmiddag over onze tuin 8 liter gepompt en nog geen uur later was het al slap en leek het al dood. Burn baby, burn }:)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:54

Steeph schreef:
Finliox schreef:

Als je de aarde en een biljartbal in je handen had, beide dezelfde grootte dus, zou de aarde gladder zijn, heb ik wel eens gelezen :))

Oftewel, die bergen stellen niet veel voor in vergelijking met de grootte van de aarde.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:08

De aarde is iig niet perfect rond maar wat afgeplat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:34

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vraag me wel eens af hoe verschillende geloven zijn ontstaan die nu verdwijnen zijn. Wie heeft die geloven 'bedacht' en hoe zijn ze weer verdwenen? Zoals bijvoorbeeld het geloof van de oude Egyptenaren. En waarom schreven hun veel op, maar is er niks te vinden over bijvoorbeeld de plagen uit Exodus? En ze lieten de Israëlieten gaan omdat ze merkte dat hun God echt was, maar daarna gingen ze gewoon weer door met hun eigen goden.

Waarom bestaat er geen tijdmachine? :') Ik zou ook zo graag willen zien hoe de piramides eruit zagen toen ze net gebouwd waren.