Morgen neemt vanuit het westen de bewolking toe en gaan er enkele buien vallen. Later in de middag klaart het van het noordwesten uit op en wordt het droog. De middagtemperatuur loopt uiteen van 9 graden vlak aan zee tot 12 in het zuidoosten. De zuidwestenwind is matig en draait in de middag naar noordwest. (Bron: KNMI)
Zonnig en met de wind valt het ( nog ) mee ... maar dat zal later wel veranderen, als het aan de Zeeuwse kust gaat waaien of zelfs stormen, krijgen wij hiervan altijd een flinke woei mee
Ik denk dat je de wind hier nog niet gevoeld hebt, die is heel naar koud en hard. En daar veranderd het zonnetje niets aan. Dus in de blote body is dan echt wel heel pittig voor paarden die kort in het haar zitten. het is hier windkracht 7..
Fargo Ow jou paarden zijn geschoren? ja dan is zo'n dekentje wel fijn. Maar als ze vacht hebben kunnen ze er wel tegen. Hier waait het ook flink hoor,best fris die wind.
fargo
Geplaatst: 18-04-13 10:25
Nee ze zijn niet geschoren, maar ik heb een grote Kwpn-er met een vacht alsof hij wel geschoren is en die is koliekgevoelig - voor kou/weersomslagen. En onze geldersen zitten heel kort in het haar en kunnen wel gevoelig op hun spieren zijn als er zo'n harde koude wind de hele dag op staat.
Blauwe lucht, zon en harde wind. Verder heerlijk weer. Niet echt om buiten te zitten, maar wel als je bezig bent. Het zou fijn zijn als het volgende week wat warmer werd zonder wind, dan kunnen de pony's weer lekker de dekens af en hun zomerse vachtje terugkrijgen
tine10
Geplaatst: 18-04-13 10:58
Zon schijnt,l 16 graden en er is ook ergens een blauwe lucht, maar door de erg harde wind is het hier echt mistig door zand, aarde en kalk wat door de lucht gaat. Echt niet leuk om daar door te moeten lopen.
Zo'n wind heeft één van mijn partytenten vorig jaar toch echt meegenomen
't Is hier inmiddels overigens ook flink gaan waaien ...
zonnebloem18
Geplaatst: 18-04-13 13:42
Zo, je wordt hier buiten nog net niet gezandstraald. De containers voor het huis lagen nog net niet in het water en de vensterbanken, hal en trap beneden liggen vol met zand.