Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:51

chimello schreef:
Ohhh kippetjes, maar moet jij dan niet een doosje in huis hebben? ;p

als je iets gaat ophalen zorg je dat je ook de middelen hebt om iets op te halen :P wij hebben vaker kippen verkocht en altijd kwamen hun fijn met de dozen om ze in te doen. zelfde als wij kippen gingen halen. wij hadden altijd een benche mee.
maar ze zijn gekomen en hadden een doos bij zicht :) goed gegaan :P

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:00

Op het moment word ik van zowel en marktplaats én boktmarkt gestoord.

voorbeeld 1 (voornamelijk via boktmarkt):
Doen een bod waarmee ik akkoord ga, netjes gepb't dat ik akkoord ga met hun bod en de vraag of ze het met DHL of TNT (= PostNL) verzonden willen hebben. Geen reactie. Uiteindelijk maar een pbtje terug maar ineens hebben ze geen interesse meer. Laat dan even wat weten aub :\

Voorbeeld 2:

Kan je hier een foto van maken, kun je dit opmeten?
Nou, uit goed fatsoen doe ik dit allemaal zo snel mogelijk. Eerst nog gevraagd of er wel echt serieuze interesse is. Ja, ze hebben serieuze interesse.
Hoor daarna niks meer...

Voorbeeld 3:

Bied een dekje aan die echt zgan is, weinig gebruikt.
Dekje is van Eurostar dus geen flutkwaliteit oid. Goed hoef er geen hoofdprijs voor maar dan krijg je een bod van €5,00
Eskadron beenbeschermers te koop met nieuwwaarde van ruim €112,- . Weinig gebruikt, echt nog super netjes.
Vraag ik er €50,- voor maar nee ze willen het voor €40,- incl.

Maar het niks meer laten horen heeft nog wel mijn grootste frustratie.
Is het nou zoveel moeite :x

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:01

Hier ook even een goede ervaring. (van al een flinke tijd terug, maar goed)

Hadden al onze kipjes (iets van 7 hennen en 3 hanen, ging prima in 1 hok, nooit ruzie) op MP gezet, ophalen in ruil voor een taartje. Zelf vangen, want ze zijn niet mak. Man belde, afspraak gemaakt, komt ie me toch met een mega luxe slagroomtaart aanzetten! Netjes wat kattenmandjes mee om te vervoeren, tijdje later nog een mail dat ze er erg blij mee waren, ze liepen tussen de geitjes achter het huis.

Das dan weer leuk!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:06

Schimpje schreef:
Hier ook even een goede ervaring. (van al een flinke tijd terug, maar goed)

Hadden al onze kipjes (iets van 7 hennen en 3 hanen, ging prima in 1 hok, nooit ruzie) op MP gezet, ophalen in ruil voor een taartje. Zelf vangen, want ze zijn niet mak. Man belde, afspraak gemaakt, komt ie me toch met een mega luxe slagroomtaart aanzetten! Netjes wat kattenmandjes mee om te vervoeren, tijdje later nog een mail dat ze er erg blij mee waren, ze liepen tussen de geitjes achter het huis.

Das dan weer leuk!

dat is altijd leuk om te horen!
(hoe smaakte de taart? XD :D :o )
DVD's en CD's zijn altijd moeilijk om te zien of ze echt zijn of niet..

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:11

Haha wat leuk zeg Schimpje! :D

Zo hadden wij ook een keer kippen gratis aangeboden, we hadden er écht gewoon te veel :=
Bellen allemaal buitelandse mensen op die half nederlands proberen te zeggen dat ze de kippen op komen halen.
7u afgesproken, geen man te bekennen. We hadden ze al gevangen en in een doos gestopt en om half 9 krijgen we een telefoontje, ja wij weg kwijt zijn...... Ik was best pissig want wij moesten nog naar een verjaardag waar we niet meer heen konden.
Dus die man praat wat in het Turks en toen zij hij doei.
Ben ik nu vervloekt of zo? :+

chimello

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:37

Ja als wij kippen gaan kopen nemen we ook altijd wel iets mee voor het geval de eigenaar dat niet in huis heeft.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:17

Nou, ik heb ook weer genoeg meegemaakt. :+

Een tijd geleden had ik een zoekadvertentie geplaatst op Marktplaats waarin ik vermeldde op zoek te zijn naar een bepaald type camerabody en lens.
Krijg ik een e-mail (overigens wel meer dan 1, maar die waren wel normaal _O-): "Ik bied 400 euro!". Ik terugmailen wat deze persoon bedoelde, "Ik ben op zoek naar deze camera en lens, dus ik bied 400 euro". Ehm, vriend, ik ook, daarom staat er ook duidelijk dat ik iets zoek. :+

Afijn, de camera en lens die ik op het oog had zijn er gekomen, dus nu mijn oude maar eens het net op gezet.
Ik had niet verwacht dat er zoveel interesse zou zijn in een verouderd DSLR-instapmodel, maar ik heb in ieder geval wel kunnen lachen om een aantal mails die zich in de tsunami aan reacties bevonden. :D

"Ik hoop dat u mij de camera gewoon gratis gunt, want ik ben een arme student" Ja, ik ook. :+

"Ik biedt een aardappel in naam van mijn achter overgroot tante!" Ik bied een les Nederlands aan. :+ Geantwoord dat ik uiteraard akkoord ga en dat hij hem mocht ophalen bij de vierde melkweg rechtsaf.

En vervolgens de meest lachwekkende:

"hello i agree with your best price 180euro and am buying this item for
my Son who is currently schooling in west Africa international
institute of tropical agriculture(IITA) Nigeria . i have contact TNT
post registered mail for the shipping cost of 50euro so a payment of
230euro to be transfer into your account Immediately so you will get
back to me with your payment detail like this

Full Name :
Bank Name:
Bank Account Number:
Total Cost with the shipping to Nigeria:
Item Name:

Hope to read from you immediately.

Regards"
Die ga ik maar even rapporteren denk ik.

Ik kan om alles wel lachen, hilarisch wat voor gekke dingen mensen bedenken. Echter ben ik wel bang dat er naïeve mensen zijn die bijvoorbeeld in die Nigerianen trappen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:22

Ik ben een fanatiek verkoper op marktplaats. Vind het leuk, en verkoop ook voor anderen.

Had ik dus even mijn eigen oude rijlaarsjes op internet gezet.
De zool was half versleten, maar nog prima te gebruiken.
Komt er een moeder met een dochtertje dat me al amper aan durfde te kijken; OK, verlegen. Kan gebeuren.
Kind past de laarzen, moeder vraagt hoe het zit.
Dat kind zwijgt. Lekker dan. --.-'
'Loop even een rondje, dan kijk ik of ze mooi aansluiten, etc.' Zei ik.
Kind loopt twee meter.. Heerlijk meewerkend weer.. --.-'
Even later is het kind wat minder stil en vertelt dat de laarsjes lekker zitten en ze deze graag wil hebben.
Tientje, hobbylaarsjes, dus dat is prima.

Krijg ik drie dagen later een hels mailtje terug.
'Ik eis dat je nu acht euro terug overmaakt, want je hebt me zooi aangesmeerd. Dit is ongehoord. De binnenzool zit een bubbel in, dit en dat.' Blablabla, oftewel; ik heb haar zogenaamd opgelicht.
Ik heb dat kind wel vier keer gevraagd hoe ze zaten!
Tuttut, tientje, en ik heb gezegd dat ze gebruikt zijn.
Zegt ze; En op de foto waren ze nog zo mooi glimmend!
Ja, hèhè, ik heb ze in het vet gezet voor de foto. En uh, jij doet toch ook je haar voordat je op fotoshoot gaat?!

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:15

xxJodyC schreef:
Ik ben een fanatiek verkoper op marktplaats. Vind het leuk, en verkoop ook voor anderen.

Komt er een moeder met een dochtertje dat me al amper aan durfde te kijken; OK, verlegen. Kan gebeuren.
Even later is het kind wat minder stil en vertelt dat de laarsjes lekker zitten en ze deze graag wil hebben.

'Ik eis dat je nu acht euro terug overmaakt, want je hebt me zooi aangesmeerd. Dit is ongehoord. De binnenzool zit een bubbel in, dit en dat.' Blablabla, oftewel; ik heb haar zogenaamd opgelicht.
Ja, hèhè, ik heb ze in het vet gezet voor de foto. En uh, jij doet toch ook je haar voordat je op fotoshoot gaat?!

Die is goed! xd :D

Maar wat stom jah! Je had tog gezegd dat ze gebruikt waren !
En wat heb je uiteindelijk gedaan? :o

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:22

xxJodyC schreef:

:(:)
Hebben wij hier in de winkel nog wel eens, van die kinderen die niks durven te zeggen, geen stap durven te zetten, en je dan dus ook niet echt goed kan zien of iets wel of niet past.

Maar zou in jouw geval geen geld terug geven, dan had ze zelf beter moeten kijken, en met haar handen in de laarzen moeten voelen.
Ze zijn geweest om te passen en te kijken.
Had je ze verzonden was het een ander verhaal geweest, maar de koper moet zelf ook controleren wat ze kopen.
Doe je bij een paard toch ook :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:24

Citaat:
Die is goed! xd :D

Maar wat stom jah! Je had tog gezegd dat ze gebruikt waren !
En wat heb je uiteindelijk gedaan? :o

Haha, ik heb echt geen geld teruggeven, dag!
Dan had ze maar moet vragen aan dat kind of moeten voelen.
Ik heb gewoon lekker mijn tientje, en heb lekker een terrasje gepakt van m'n hobbylaarsjes, haha!

Citaat:
Hebben wij hier in de winkel nog wel eens, van die kinderen die niks durven te zeggen, geen stap durven te zetten, en je dan dus ook niet echt goed kan zien of iets wel of niet past.

Maar zou in jouw geval geen geld terug geven, dan had ze zelf beter moeten kijken, en met haar handen in de laarzen moeten voelen.
Ze zijn geweest om te passen en te kijken.
Had je ze verzonden was het een ander verhaal geweest, maar de koper moet zelf ook controleren wat ze kopen.
Doe je bij een paard toch ook

En ik moet dan echt opletten dat ik niet uit mijn slof schiet...
Inderdaad, ze hebben alles mogen doen, voelen, passen, etc..
Als het verzonden was idd, had ik het geld misschien nog wel terug gestort, maar dit was echt zeer onnozel!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:40

Sowieso, wat is 10 euro nou.. Als het nou laarzen van 80 euro waren geweest en ze bleken achteraf toch erg vervelend te zitten, dan snap ik nog dat je wat probeert te regelen met de verkoper (hoewel dat alsnog de schuld van de koper zelf is, maarja). Als die laarsjes werkelijk te vervelend zijn voor het kind kan ze ze nog altijd houden om mee in de modder te spelen oid.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:18

Nu ook eentje via marktplaats.
Ze reageerde eerst op een vliegendeken die ik heb, staat duidelijk in de advertentie dat het de laatste is, dus op=op.
(zij)Denk u dat de deken op mijn pony gaat passen?
(ik)Tja dat hangt ervan af hoe groot de pony is (wel uitgelegt hoe ze het het beste kon opmeten).
(zij)Ik zou er graag nog 1 bij hebben.
(ik) sorry dit is de laatste en kan ze niet meer nabestellen.
(zij) sorry maar kan je er niet nog een paar zoeken voor me, maar dan wel voor dezelfde prijs.....

Mailde er later weer iemand met de vraag of ik er nog meer kan leveren.
Terug gemaild dat ik ze niet meer na kan bestellen en dat er nog 1 beschikbaar is.
Krijg ik me toch een boze mail terug. Ik moest wat overhebben voor klanten en desnoods andere verkooppunten gaan nazoeken of hun er nog wel een paar hebben, zodat ik hun geen nee hoefde te verkopen.
Want ze hadden thuis meerdere pony's en ze vonden de kleur zo leuk. En hun hadden geen zin om verder te zoeken dat moest ik maar doen. Deed ik dat niet dan zouden ze wel langs komen om ervoor te zorgen dat ik wel voor hun ging zoeken.
Normaal zou ik nooit reageren op zo'n mail maar vandaag wel gedaan.
Ik heb ze geadviseerd om op de site van het merk zelf te kijken naar verkooppunten. En dan met een ander verkooppunt contact op moesten nemen.
Kreeg ik een excuus mail terug. Blijkt dat de 1e mail door de moeder was gestuurd en de andere mails door haar dochter. De dame in kwestie schaamde zich dood voor het gedrag van haar dochter. ze zei letterlijk "ik weet dat het onze eigenschuld is, ik vrees dat we haar toch iets te vaak verwennen".
En dat ze afzag van de koop van de deken. Haar dochter verdiende geen vliegendeken al vond ze het wel sneu dat de pony er nu de dupe van was.......

Rare mensen lopen er rond.....

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:24

kiki1976 schreef:
Nu ook eentje via marktplaats.
Ze reageerde eerst op een vliegendeken die ik heb, staat duidelijk in de advertentie dat het de laatste is, dus op=op.
(zij)Denk u dat de deken op mijn pony gaat passen?
(ik)Tja dat hangt ervan af hoe groot de pony is (wel uitgelegt hoe ze het het beste kon opmeten).
(zij)Ik zou er graag nog 1 bij hebben.
(ik) sorry dit is de laatste en kan ze niet meer nabestellen.
(zij) sorry maar kan je er niet nog een paar zoeken voor me, maar dan wel voor dezelfde prijs.....

Mailde er later weer iemand met de vraag of ik er nog meer kan leveren.
Terug gemaild dat ik ze niet meer na kan bestellen en dat er nog 1 beschikbaar is.
Krijg ik me toch een boze mail terug. Ik moest wat overhebben voor klanten en desnoods andere verkooppunten gaan nazoeken of hun er nog wel een paar hebben, zodat ik hun geen nee hoefde te verkopen.
Want ze hadden thuis meerdere pony's en ze vonden de kleur zo leuk. En hun hadden geen zin om verder te zoeken dat moest ik maar doen. Deed ik dat niet dan zouden ze wel langs komen om ervoor te zorgen dat ik wel voor hun ging zoeken.
Normaal zou ik nooit reageren op zo'n mail maar vandaag wel gedaan.
Ik heb ze geadviseerd om op de site van het merk zelf te kijken naar verkooppunten. En dan met een ander verkooppunt contact op moesten nemen.
Kreeg ik een excuus mail terug. Blijkt dat de 1e mail door de moeder was gestuurd en de andere mails door haar dochter. De dame in kwestie schaamde zich dood voor het gedrag van haar dochter. ze zei letterlijk "ik weet dat het onze eigenschuld is, ik vrees dat we haar toch iets te vaak verwennen".
En dat ze afzag van de koop van de deken. Haar dochter verdiende geen vliegendeken al vond ze het wel sneu dat de pony er nu de dupe van was.......

Rare mensen lopen er rond.....

Ik had mijn dochter toch wel eventjes aangepakt. Wat een grote smoel.. Daar kan ik dan echt niet tegen..

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:42

Wat denk dat kind wel niet? :+ Dan slaat die pony de vliegen maar weg met z'n staart :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:50

Bo_Bessie schreef:
Wat denk dat kind wel niet? :+ Dan slaat die pony de vliegen maar weg met z'n staart :)

Daar is die staart dan ook voor. :D
Raar kind, joh.

Ik had vandaag toevallig twee kopers aan huis. Hoewel, eentje aan huis, eentje bij m'n vader op kantoor. Vanochtend om 10 uur afgesproken met een meneer voor mijn vier barkrukken en bartafel. Om half 11 nog geen teken, ik bel hem op, hij had zich verslapen, zou er over 3 kwartier zijn. Nou ja, oké, ik heb m'n wekker gezet voor jou, normaal lig ik om half 12 nog te pitten, maar vooruit dan maar. Kwart over 11 meneer voor de deur, hij vond de krukken te beschadigd voor onze vraagprijs (krukken + splinternieuwe bartafel voor nog geen 1/3e van de totale nieuwprijs). Maar wij moesten er echt vanaf, want we gaan verhuizen, dus voor iets minder verkocht. Bureautafeltje van de Ikea nog gratis meegegeven, scheelt ons weer een ritje naar de kringloop. :')
En onze boekenkast stond tijdelijk opgeslagen bij m'n vader op kantoor, ook te koop gezet en een meisje wilde die kopen, kwam hem vanmiddag ophalen met d'r vader. Ze zou er rond half 5 zijn (in de advertentie stond expliciet 'ophalen tussen 9 en 5', want mijn vader wil om 5 uur gewoon naar huis). Dus ik 15 km gereden om bij mijn vader's kantoor te komen, ik was er kwart over 4. Belt dat meisje om 5 uur dat ze er over ongeveer een half uur zouden zijn. Half 6 kwamen ze pas aangereden. :Z Gelukkig zeer enthousiast over de kast en voor een mooie prijs meegenomen (mooie prijs voor haar, wij wilden daar ook vanaf, dus lage prijs :')).

Al met al dus redelijk goede zaken gedaan en volgens mij mag ik - als ik sommige verhalen lees - blij zijn dat ze allebei uberhaupt op zijn komen dagen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit te laat ben gekomen en zowel, dan zou voor de afgesproken tijd al bellen om te zeggen dat ik wat later ben, dus ik was wel redelijk geïrriteerd dat we vandaag in totaal 2,5 uur hebben moeten wachten op kopers. :7

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:23

Ik heb eens gehad dat ik ergens bij Rotter, best een end uit de buurt (maar had vergadering daar vlakbij), iets op ging halen. Toen ik aanbelde werd er niet open gedaan. Maar er stond wel een auto. Dus even gewacht en opnieuw aangebeld. Werd er nog niet open gedaan. Toen maar opgebeld en mevrouw was zelf niet thuis, maar volgens haar zoon en manlief wel. Ze zou even opbellen. Ineens gaat de deur open en staat de zoon daar. Bleek haar man nachtdienst gehad te hebben en hadden ze de bel uitgezet zodat hij ongestoord kon slapen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:33

Ik moet wel zeggen, heb ook op MP een goede ervaring gehad. Ik zocht eigenlijk een zadel maar ik had mijn ander nog niet verkocht. Vond een super Billy Cook reiner voor nog geen 700 en was nog in super staat. Wegens beëindiging sport werd het verkocht. Ik heb hun gemaild en dacht een koper voor mijn zadel te hebben en kon dus nu alleen een aanbetaling maken maar wilde het wel zonder passen hebben. Eigenaar ging akkoord en ik kwam erachter dat ik dus toch geen verkoop had voor mijn eigen zadel en kon de rest niet meteen betalen dus mocht ik het in nog twee betalingen kopen. Kreeg hem thuis gestuurd in een doos haha, met vet, twee blankets, twee gloednieuwe singels en beenbeschermers. Was een extratje zeiden ze. Voor 650 euro. Zadel nieuw is ong 2000 dat model. Heb er geluk mee gehad.
Zadel is super, zit lekker en past op de paarden. Dus ben wel blij dat ze me toch het zadel verkocht hebben. Is wel al jaren terug maar MP heeft nog hoop ;p

En achteraf ben ik blij dat het ander zadel niet verkocht is geworden want die kan ik nu weer gebruiken op de fijne paarden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:41

Morgen komt mijn pakketje aan! Deze verkoper (zit tevens ook op bokt) kan ik jullie zeker aanraden! :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:48

Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen op marktplaats :D Evenals op bokt :j

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:50

Ach, een paar aparte er tussen is af en toe ook wel eens leuk!
Met kopen heb ik alleen maar goede ervaringen gehad.
Af en toe een gek bij het verkopen, maar ach, ik ben ook niet normaal. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:52

Ik heb een leuk halster, nieuw, maar geen kopers ervoor gevonden -O-
Dus ook geen gek verhaal helaas :')

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:38

Ik had een x iets te koop staan op mp, geen flauw idee wat het was, volgensmij oud speelgoed ofzo ?
Kreeg ik een reactie van een meisje die het geld in een envelop naar mij op zou sturen :j

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:43

Dat gebeurde 'vroeger' wel vaker :j
Ik zat op een site waar spullen verkocht werden onder jongeren (zoiets als mp maar dan kleinschaliger :P ) en toen hadden veel jongeren nog geen internetbankieren (of zelfs een bankrekening) toen werd geld wel eens opgestuurd in een envelop.
Edit. nu lijkt het net alsof ik uit de middeleeuwen kom :') maar dit was zo'n 10 jaar geleden denk ik.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:44

Okeee wist ik niet :oo Hahah was vorig jaar volgensmij , vond het een beetje apart :)