Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:30

Nee, ik vertrek :evaw:
Zo bitchy als sommigen hier op bokt doen,
vertrek ik miss ook wel definitief van bokt... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:31

Misschien toch naar het jeugdhonk vertrekken XEefjuhX ?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:32

Dat heb ik ook ontdekt
de meeste willen graag spannende plaatjes (liefst van jezelf :+ ) opgestuurt krijgen en het liefst ook dat je geld stuurt enzo....
Heb ook verhalen gelezen van vrouwen die ontzettend veel geld in zoon gevangene hebben gestopt en daarna niks meer hebben gehoord toen die vrij was terwijl ze min of meer was beloofd het geld terug te krijgen of te trouwen.....

Heb naar david 6 boeken opgestuurd plus een curves magazine
voor derest vind ik het wel welletjes ik heb zo iets van jij hebt toch van die geweldige bende vrienden outside prison dan kunnen die vast ook wel wat sturen om jou te onderhouden..... Daar maakte die van de week nog een opmerking over over dat zn vrienden het erg laten af weten kwa geld sturen... Draaide het daar niet om in een gang? Er zijn voor elkaar in geode en slechte tijden??? Heb nog even gezegt dat je mensen pas echt leert kennen als je het slecht heb of hulp nodig hebt... Meestal kan je ze dan toch op een hand wel tellen ookal ken je er meer dan 100.....De boeken vond hij heel erg leuk en heeft me meerdere keren bedankt :) En ook voor de kaartjes :)

Naar die andere stuur ik eigenlijk alleen brieven en kaartjes en tja smsjes ook ..
Hij zei dat hij veel van familie en vrienden kreeg opgestuurt kwa boeken en geld enzo dus dat is voor hem goed geregeld.....

Maar je weet ook nooit zeker of jou gevangene de waarheid spreekt kwa geld ontvangen
hij kan tegen nog 6 andere vrouwen mooie verhalen op hangen en zeggen dat hij geen geld heeft.... Zat mannen die er op die manier goed van leven :j

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:35

Mindim schreef:
Ik heb jaren met gevangenen geschreven. Met 1 heb ik nog contact.

Ik schreef met mensen met lichte vergrijpen, ik had geen zin om de dagen van een zwaarveroordeelden te verfraaien. Ze zitten er niet voor niets. En het zijn het grote gros gewoon geen aardige mensen, ze hebben verschrikkelijke dingen uitgevroten. Dus vandaar mijn keuze voor de lichtere vergrijpen.

Stemmen tegen de doodstraf doe ik niet, ik ben niet per definitie tegen, maar mits er keiharde bewijzen zijn, dat mensen daadwerkelijk de vreselijke feiten hebben gepleegd waarvoor ze veroordeeld zijn.

Ik schrijf ook met iemand met een licht vergrijp, maar wel een belachelijke lange straf. Ook wel omdat ik sommige vergrijpen niet kan / kon accepteren.

Over je laatste zin:
Ik ben wel tegen de doodstraf. De dader heeft de familie van het slachtoffer een hoop pijn en verdriet aan gedaan, maar wil je de onschuldige familie van de dader dat zelfde verdriet aandoen? Zij kunnen er niets aan doen en het verdriet van de familie van het slachtoffer neem je er niet mee weg.
Ik zou zeggen doe dan maar levenslang.

Toch begrijp ik je mening wel ik dacht voorheen ook zo maar mede door de blog van Isegrim ben ik me gaan inlezen en vind ik de doodstraf nu ouderwets en barbaars.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:37

XEefjuhX schreef:
Sorry hoor... :(
Jeetje wat doe jij chagrijnig. :n

Ben niet boos hoor :D is gewoon veel handiger om die dingen te vragen aan je ouders in plaats van hier
lees anders dit topic even door hier word heel veel uitgelegt en besproken :)

[HK] Schrijven met een gevangene uit de USA? 18+!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:38

Vaak zijn er veel vrouwen die een briefwisseling spannend vinden en tot op zekere hoogte ook veilig. Maar ja, sommigen komen ook vrij en schromen niet om je te komen bezoeken.

Voor Darren heb ik wel eens woordenboeken gehaald, maar hij had me dan een postwissel gestuurd met geld. Met hem zat het goed, hij was indiaan en vertelde de mooiste verhalen, tekende prachtig en zodoende ontving ik de meest mooi geillustreerde enveloppen en brieven, prachtig. Mijn boktnaam is van hem, Mindim is in het ojibwe "wijze vrouw' :D
Momenteel is hij alweer een aantal jaren vrij, getrouwd en alweer in scheiding met jawel een andere brievenschrijfster :') Toch hoef ik hem niet op bezoek, hij is gigantisch groot en de foto's van hem en zijn celmaten heeft menig wenkbrauw hier doen rijzen :D Hij schreef ook stukjes nederlands, mbv de woordenboeken. Hij staat nog in mijn facebookcontacten, gisteren hoorde ik dat hij kanker heeft, vreselijk.
Hij heeft gezeten voor verboden wapenbezit. 8 jaar.

Hebben jullie gecheckt waar de mannen voor zitten?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:39

XEefjuhX schreef:
Nee, ik vertrek :evaw:
Zo bitchy als sommigen hier op bokt doen,
vertrek ik miss ook wel definitief van bokt... :(

Zie hierboven:
Ik lees alleen nog mee, en reageer vanaf nu verder ook niet meer.
Ik kom over 5 jaar wel terug :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:41

Nant schreef:
Over je laatste zin:
Ik ben wel tegen de doodstraf. De dader heeft de familie van het slachtoffer een hoop pijn en verdriet aan gedaan, maar wil je de onschuldige familie van de dader dat zelfde verdriet aandoen? Zij kunnen er niets aan doen en het verdriet van de familie van het slachtoffer neem je er niet mee weg.
Ik zou zeggen doe dan maar levenslang.

Toch begrijp ik je mening wel ik dacht voorheen ook zo maar mede door de blog van Isegrim ben ik me gaan inlezen en vind ik de doodstraf nu ouderwets en barbaars.

Ik denk dat het voor nabestaanden ook niet prettig is, dat je partner levenslang moet zitten of je kind. Vaak zit men in een gevangenis ver van familie, daar wordt geen rekening mee gehouden. Ook is contact zonder toezicht niet mogelijk.
De doodstraf wordt ook vaak vooraf gegaan aan een lange gevangenisstraf hoor, het is geen nederland aldaar.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:41

Monty heeft nog nooit om geld gevraagd, wel foto's maar niet specifiek van mij, gewoon van de outside world.

Even een vraagje, dat gebeuren wat ik eerder aanhaalde over dat sommige staten waaronder dus die van Monty WaP afschaffen. Betekend toch niet dat ik hem niet meer kan schrijven of wel? Dat zou hartverscheurend zijn.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:36

Volgens mij kan jij hem nog wel gewoon schrijven Nant..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:38

Ja jij kan hem nog wel schrijven :j

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:11

Gewoon via snail mail schrijven kan altijd. Dat zullen ze nooit kunnen verbieden (tenzij jij als briefschrijver dingen doet die niet door de beugel kunnen natuurlijk).

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:58

ben benieuwd naar brief van tony!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:04

Oke Thanks, hij is namelijk deze week jarig en er is een kaart naar hem onderweg, zou best jammer zijn als hij opeens niets meer van mij te horen krijgt. :(

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:36

Ik kan bovenstaand bericht niet meer aanpassen. Anyway, Monty heeft mot met zijn bewaarder (vrouw) .
Hij mag geen post meer versturen en ontvangen, ook is een deel van zijn schilderijen afgepakt, omdat hij een naakte vrouw op een harley had geschilderd. Dat is niet tegen de regels want je ziet geen borsten of andere dingen en dus mag het.
Daarnaast krijgt hij volgende week een hernia operatie, zijn familie zal hierover niets te horen krijgen, ook is het de vraag of hij terugkeert in deze gevangenis.
Zijn tante heeft vannacht contact met mij opgenomen, zo weet ik dit. Ik ben blij dat ik haar gegevens nu heb voor als ik Monty uit het oog verlies. Spannend weekje dus dit :(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:38

zo spannend! hoe kwam je zo nij zijn tante terecht?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:39

Wat jammer allemaal nant :(

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:06

SteffiiY schreef:
zo spannend! hoe kwam je zo nij zijn tante terecht?

Ze heeft mij benaderd via mail, thank god! Monty was nu helemaal bang dat ik boos op hem zou worden omdat hij haar mijn mailadres had gegeven. :(:)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:34

Ahh, wel goed dat ze jou inlichten zeg!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:39

Wat fijn dat je werd ingelicht! En ik duim met je mee!

Oke, als er een minium leeftijd wordt gesteld ben ik ook te jong. Maar zover ik weet stel ik geen domme vragen en als ik iets niet weet zoek ik het op of vraag ik het aan mijn ouders.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:55

Goed van je Eclair :)
Natuurlijk is iedereen vrij op bokt om te lezen wat hij/zij wilt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:58

eclair98 schreef:

Oke, als er een minium leeftijd wordt gesteld ben ik ook te jong. Maar zover ik weet stel ik geen domme vragen en als ik iets niet weet zoek ik het op of vraag ik het aan mijn ouders.

Even een cliche, domme vragen bestaan niet :D
Maar op sommige vragen is gewoon makkelijk een antwoord te vinden

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:01

eclair98 schreef:

Dus eigenlijk zeg je nu dat ik wél domme vragen stel? :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:44

shilady schreef:
Die manier van hoe ze het kan doen had ze volgesmij zelf ook wel kunnen verzinnen :+

Takkiemuis das best jammer .. Hadden ze daar geen baantje?? Ze doen er ook vel hustle dingen ruilen enzo :j

Vandaag weer zoon leuk sms contact gehad hij bedankte me voor zn leuke verjaardags kaar en andere brieven n zei dattie morgen ook weer iets voor mij op de bus ging doen.. Had hem gister ook even gesmst wat voor interesants hier op het nieuws was en dat vondtie ook heel leuk hij kende een paar van die mensen ook :)

Met de gangster uit amerika ietsje minder contact vandaag want ik heb eigenlijk niet veel gedaan vandaag dus even geen email verslagje naar hem... Hem heb ik wat boeken gestuurt een paar weken geleden en hij was er heel blij mee :j

Geld sturen doe ik niet ......
Wie doen het wel??

Geen idee , hij vroeg steeds om meer postzegels :P , hij klaagde over het regime in amerika etc haha :') Hij was ook op dead row

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:12

XEefjuhX schreef:
eclair98 schreef:

Dus eigenlijk zeg je nu dat ik wél domme vragen stel? :\

on nodige vragen
vragen die je makkelijk even aan je ouders kan stellen of makkelijk kan vinden via google....