Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:verootjoo schreef:Er gebeuren elke dag nog wonderenEen vriendin heeft pas weer een kindje mogen krijgen, wát een wonder vind ik dat nog steeds.
Ik vind het zo bijzonder en apart dat jij een geboorte/zwangerschap als wonder ziet, en ik het als menselijke natuur zie, de mens is toch compleet uitgerust om kinderen te krijgen? Niet alleen qua voortplantingsorganen maar ook qua verhoogde hormoonconcentratie rondom eisprong (en daardoor meer zin in seks)
xxStitchxx schreef:ik vind het geloof iets voor mensen die zelf hun problemen niet op kunnen lossen en alles bij god neerleggen. en dan al die rare regeltjes waar ik niks van snap.
en volgens mij staat er ook in de bijbel, heb je naaste lief!? helaas merk ik daar weinig van![]()
het beste geloof is het geloof in jezelf!!
Heino schreef:En dat is logisch, want dat is wat in je diepste wezen geworteld zit, ook in je onderbewuste. Dus als je dan wanen gaat krijgen, gaan die toch uit van jou, van wie jij bent.Vertaling:
*knip*
Oftewel, wanneer je godsdienstig bent ervaar je gemiddeld meer godsdienstwanen dan wanneer je niet godsdienstig bent.
mo_van_dijk schreef:Marloez, Welk geloof bedoel je? Het geloof van de JG. Ik weet wel degelijk wat hun achterliggende gedachte is, het is alleen niet de mijne!
Marloez schreef:mo_van_dijk schreef:Marloez, Welk geloof bedoel je? Het geloof van de JG. Ik weet wel degelijk wat hun achterliggende gedachte is, het is alleen niet de mijne!
Vraag me af wat hun achterliggende gedachte is dan volgens jou!
Maar ik heb nou nog nergens gelezen over de slechte ervaring met de JG's die je had, ben daar toch wel heel nieuwsgierig naar geworden.
MysticTinker schreef:Ik heb de communie ook alleen gedaan om de kadootjes![]()
Onze hele klas was nogal open-minded en niemand, inclusief de man die ons godsdienst gaf, heeft ooit dat eerste testament geloofd. Gewoon een sprookje werd het genoemd![]()
En inderdaad, elfjes en eenhoorn en draken klinken geloofwaardiger dan twee mensen in het 'paradijs' die samen zo veel kinderen krijgen dat ze een hele wereld ermee kunnen vullen uiteindelijk![]()
Inteelt heet dat in mijn wereld.
Leedebee schreef:Voor de gelovige in dit topic: Krijgen jullie ook huisbezoek en wat vinden jullie daar van?
Heino schreef:Mja dat vraag ik me weleens af: ontkennen de gelovigen in dit topic ook dat de mens een gezamelijke voorouder met de aap heeft?
christel1857 schreef:Ik heb wel 1 keer gehad dat er twee oudere dames aan de deur kwamen om hun geloof te delen. Toen mijn moeder wat vragen begon te stellen over gelijkheid tussen man en vrouw kreeg ze als antwoord dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. Want adam heeft 1 rib gegeven voor eva. Maar mannen tegenwoordig hebben toch evenveel aantal ribben als vrouwen zei mijn moeder toen. Maar volgens hen hebben alle mannen 1 rib minder dan vrouwen. Achteraf hebben we wel even gelachen hoor
E_dicky schreef:christel1857 schreef:Volgens mij staat dat er niet eens letterlijk in. Heb je een quote?
Homo haat etc is iets wat door de kerk (die zelf zo gay is als een rietje maargoed) wordt afgekeurd, maar niet letterlijk door de bijbel. Vrijheid van interpretatie zalk maar zeggen.
Wat ik hiermee bedoelde te zeggen is dat de bijbel het wel degelijk afkeurt. En alle gelovigen die nu dus zeggen dat ze er geen problemen mee hebben (met homo zijn) de bijbel niet geheel 'geloven/opvolgen' en in mijn ogen dus alleen datgene geloven wat voor hun positief uitpakt...
christel1857 schreef:@mystictinker: De paus en christendom = hetzelfde. Een echte christen neemt het woord van de paus voor de waarheid. Wat zou anders de functie van de paus zijn?
Blue_Eyes schreef:christel1857 schreef:@mystictinker: De paus en christendom = hetzelfde. Een echte christen neemt het woord van de paus voor de waarheid. Wat zou anders de functie van de paus zijn?
NEEH! Er zijn katholieken, die zien de Paus als hun leider. De rest van de christenen niet.
Blue_Eyes schreef:En toch is er een wereld van verschil. O.a. in de organisatie (hoe denk jij dat er in protestantse kerken gereageerd is op die hele misbruik-affaire? Niet zachtzinnig, hoor)., waardoor de lijnen veel korter zijn en er niet zo'n machtsvertoon aan te pas komt. Ook in de manier van 'leren' - maar weinig katholieken hebben zelf een bijbel in huis of kijken die weleens in, waardoor ze alles wat ze uit de bijbel weten van de pastoor moeten leren. Protestanten en 'charismaten' lezen veelal iedere dag zelf de bijbel en denken er zelf over na.
Dan de heiligenverering en de Mariaverering, die is er bij de Katholieken wel maar bij andere christenen absoluut niet.
Nee, ik ben 'katholiek' 'geboren' maar ben sinds 17 jaar zelf aan het zoeken gegaan waardoor ik eerst lid ben geworden van een evangelische gemeente en sinds ongeveer 10 jaar van een Nederlands-Gereformeerde kerk. Geloof me, dat is totaal anders. Zelfde God en zelfde bijbel, maar daar houdt het mee op. De interpretatie en beleving zijn heel erg anders.
Enniewee. Ik gaat eten koken, eten en werken
Zooist schreef:Ik ben heel erg benieuwd wat hiervan gevonden wordt?
Ik ga het zelf ook nog 6x lezen.
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=20403
vooral de foto's vind ik erg indrukwekkend.
Blue_Eyes schreef:En toch is er een wereld van verschil.
Charlie_P schreef:Zooist schreef:Ik ben heel erg benieuwd wat hiervan gevonden wordt?
En wat vind je hier dan van bijvoorbeeld? http://www.niburu.nl/index.php?articleID=19542