Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:00

Ja bij ons wordt een legging ook niet geaccepteerd. We mogen ook geen legging onder een rok aan. Maar een lange rok tot aan de grond mag dan weer wel. Moeten ook een blauwe of zwarte (spijker)broek aan :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:34

Wat een heerlijk topic!
Gisteren had ik ook een aparte klant. Mevrouw wilde poeder van Loreal oid terugbrengen, maar het was een klein beetje gebruikt en ze was de bon kwijt. Dat kan niet, maargoed, mevrouw was eigenwijs en gaat in de kassarij staan bij mn collega. Weer hetzelfde verhaal, maar ze zou thuis nog de bon gaan zoeken. Collega vroeg daarna nog voor de duidelijkheid of de makeup open was. Ja, de poeder was open, maar dat was het probleem van Loreal, want het klepje zat niet goed dicht. Dus collega nog een keer gevraagd of ze het gebruikt had. Ja, ze had het een klein beetje gebruikt. Vervolgens stond ze mn collega schaapachtig aan te kijken toen mn collega nog eens goed duidelijk maakte dat het dan logisch was dat het niet geruild mocht worden.
Klanten in de rij vonden de mevrouw ook erg vermakelijk :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:42

Bij ons bij de service balie was er gister ook een poolse man die van zn oude kassabonnen van een maand geleden ofzo, nog koopzegels wilde xD meisje bij de servicebalie probeerde em uit te leggen dat dat niet kon enzo, mr hij kon niet zogoed engels en ging er telkens op door :P toen ging ie uiteindelijk weg, en toen er een ander meisje bij de servicebalie stond ( omdat de ander vrij was) kwam de man weer, en ging ie het bij haar weer proberen _O- is em niet gelukt :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:48

Kayleigh__ schreef:
Wat een heerlijk topic!
Gisteren had ik ook een aparte klant. Mevrouw wilde poeder van Loreal oid terugbrengen, maar het was een klein beetje gebruikt en ze was de bon kwijt. Dat kan niet, maargoed, mevrouw was eigenwijs en gaat in de kassarij staan bij mn collega. Weer hetzelfde verhaal, maar ze zou thuis nog de bon gaan zoeken. Collega vroeg daarna nog voor de duidelijkheid of de makeup open was. Ja, de poeder was open, maar dat was het probleem van Loreal, want het klepje zat niet goed dicht. Dus collega nog een keer gevraagd of ze het gebruikt had. Ja, ze had het een klein beetje gebruikt. Vervolgens stond ze mn collega schaapachtig aan te kijken toen mn collega nog eens goed duidelijk maakte dat het dan logisch was dat het niet geruild mocht worden.
Klanten in de rij vonden de mevrouw ook erg vermakelijk :D

Het leuke is dat dit dus wel bij de AH kan, en veel mensen weten dat niet.. Ze hebben daar de garantie dat als het product niet naar tevredenheid is, je het kan terugbrengen. Ik heb dat dus een keer gedaan met een creme, die ik 1 keer had gebruikt (en toen pas de ingrediënten las..). Een jongen achter de service balie keek me ook schaapsachtig aan en zei: "maar u hebt het al open gemaakt?' "tja, dat is jullie garantie toch, en liet hem dat bord lezen wat achter hem stond. Een andere medewerker die achter hem stond, beaamde meteen dat ik gelijk had en kreeg mijn geld terug. Maar hierdoor weet ik wel dat ik dus 1 van de weinigen ben die daadwerkelijk terug gaat als het niet bevalt..

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:09

Ik had laatst weer een klant die dacht dat ze het beter wist.
Heel vervelend, de norton wijn was de week ervoor in de aanbieding, de aanbieding was een week doorgetrokken.
Ik scande de wijn, zegt de mevrouw 'Ho eens, dit klopt niet het is veel te duur'
'De norton wijn was vorige week in de aanbieding 2+1 gratis'
Dus ik kijk op het scherm mevrouw er is nu de helft van het bedrag van de wijn met de bonus eraf gegaan.
Dus nu is het 1+1 gratis. (uitgelegd dat het 50% korting was etc.)
En ze wilde het maar niet geloven (teruglopen naar het vak, nog een tijdje zo moeilijk lopen doen dat het vorige week goedkoper was.)
Komt ze terug van het vak zegt ze ja er staat inderdaad 1+1 gratis.
Toen ze afgerekend had 'Dan heb ik vorige week geluk gehad'
Ze dacht dus dat ze nog steeds dat ze die week ervoor de wijn goedkoper had :')
(volgens mij was de wijn toen ook al 50% maarja)

En altijd dezelfde dingen inderdaad, hang het bonnetje maar boven je bed, het bonnetje mag bij het oud papier (hij komt er dan niet meer uit maar goed :P), geef maar aan mijn buurman.
Wilt u voetbalplaatjes, ja anders kan ik niet thuiskomen, ja daarvoor gaan ze mee.
En die kindjes die aan je kassa constant 'SPEKJE!!' roepen word ik ook erg moe van
Of het liefste gezicht trekken net boven de rand van de band. :')
Ik vind het zelf ook ooit wel vervelend, dat ik niet kan zien of het een jongetje of meisje is.
Dan zeg ik altijd maar snel : 'Mag ie een spekje?' _O- Of ik vraag het dan niet aan de ouders. :+

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:42

Haha komen leuke opmerking langs

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:48

PocoGaucha schreef:
nadat de mini's al bijna twee weken op zijn vragen mensen nog steeds of we ze nog hebben, en dan vinden ze het vervelend dat ze er niet meer zijn, want ze hebben ze niet allemaal.
ik wordt er echt moe van, die rot dingen. volgend jaar wordt de kringloop er weer mee dood gegooid. ik wordt echt gek van die dingen, en de oma's die zijn het ergst. brrrr ik wordt er bang van. dan denk ik, wees blij dat u die dingen een aantal weken GRATIS bij uw boodschappen heeft gehad.
hetzelfde met dozen, als de dozen opzijn zijn wij ineens onredelijk omdat mensen hun mandje niet mee naar buiten mogen nemen. het is gewoon extra dat we die dozen voor de klanten beschikbaar stellen, en niet regelrecht de versnipperaar indraaien. als ze er dan niet zijn is het gewoon jammer.

ik had vandaag zelf wel een mooie, omdat de winkel waar ik zelf werk(volgensmij) 75 jaar bestaad hebben ze een actie waar je kan sparen voor korting op een kookworkshop. vandaag vroeg ik:
spaart u ook voor de kookkurkworkshop :'). ja, soms kom ik er niet meer uit.

en je mag bij ons voor de veiligheid ook alleen maar lange broeken aan, een vrouw draagt een rok voor geloofsovertuiging.

Tuurlijk, voor de werknemers is dit onwijs vervelend. Alleen voor de klanten is het iedere aktie weer hetzelfde verhaal. Dit is al de zoveelste keer dat alles te snel op is.
Daar worden mensen goed sago van.. En om eerlijk te zijn kan ik me dat voorstellen.
Alleen wordt dat vaak onbewust op de winkelmedewerkers afgereageerd.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:56

LauraM schreef:
Heel vervelend, de norton wijn was de week ervoor in de aanbieding, de aanbieding was een week doorgetrokken.
Ik scande de wijn, zegt de mevrouw 'Ho eens, dit klopt niet het is veel te duur'
Dus ik kijk op het scherm mevrouw er is nu de helft van het bedrag van de wijn met de bonus eraf gegaan.
En ze wilde het maar niet geloven (teruglopen naar het vak, nog een tijdje zo moeilijk lopen doen dat het vorige week goedkoper was.)

En altijd dezelfde dingen inderdaad, hang het bonnetje maar boven je bed, het bonnetje mag bij het oud papier (hij komt er dan niet meer uit maar goed :P), geef maar aan mijn buurman.
Wilt u voetbalplaatjes, ja anders kan ik niet thuiskomen, ja daarvoor gaan ze mee.
En die kindjes die aan je kassa constant 'SPEKJE!!' roepen word ik ook erg moe van
Ik vind het zelf ook ooit wel vervelend, dat ik niet kan zien of het een jongetje of meisje is.
Dan zeg ik altijd maar snel : 'Mag ie een spekje?' _O- Of ik vraag het dan niet aan de ouders. :+

Ik neem aan dat jij ook bij de AH werkt, toch? Wat is dat met spekjes dan?

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:00

Tanya schreef:
LauraM schreef:

Ik neem aan dat jij ook bij de AH werkt, toch? Wat is dat met spekjes dan?

Ja klopt, wij hebben spekjes bij de kassa staan voor kinderen en dat weten de kinderen al te goed.
Ze gaan dan echt zeuren om een spekje en daar heb ik een gruwelijke hekel aan.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:04

Ik heb vroeger ook in de supermarkt gewerkt.
Ik heb donker haar en ook bijna zwarte wenkbrauwen, waardoor men vind dat ik chagrijnig kijk.
(was overigens altijd heel vriendelijk hoor.)
Waarop klant nummer zoveel zegt, goh wat kijk je ja kwaad, heb je ruzie gehad?
Waarop ik zei, nee meneer, zo ben ik geboren, kan ik ook niks aan doen...

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:27

. Heel raar ik dacht dat ik een dubbelpostqouten maar niet dus :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:09

Wat ik trouwens ook nooit echt snap, klanten die tijdens het afrekenen aan de kassa gaan vragen tot hoelaat we die dag open zijn xD (staat ook altijd op de bon)
Alsof ze nog terug willen komen ofzow :o? Soms vragen ze het ook een half uur voor sluitingstijd ofzo, dus dan zouden ze nieteens terug kunnen komen. Dan is het al helemaal nutteloos om te vragen.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:30

Veel dingen komen me bekend voor

Had vorige week een klant die al op de deur aan
het bonken was (voor 9u) dus ik denk die moet iets
belangrijks. Deur los, mevr. stormt naar binnen zelfs
nadat ik zei dat ik het bord er eerst uit moest hebben
en wat kocht ze.. Pakje sigaretten :roll:

Wat opmerkingen betreft bij ons ook vaak hetzelfde
Bijv. Verkoop staatslot, heeft u vookeur? "de winnende"
Bij kansspelen, wilt u de bon erbij? "ja doe maar als ik
geen prijs heb breng ik het terug"

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:45

Dat bonken op de deur is ook heel leuk ja. Wij waren altijd om 9 uur open op maandag. Maar de rest van de winkels pas om 11 of om 1, dus wij zijn nu sinds kort ook om 11 open. Aantal weken hing er een bordje op de deur met de wijziging. En alsnog werd de deur bijna gesloopt, mensen die kwaad op hun horloge tikten ed. Altijd heel leuk om die rooie koppen te zien als je dan nog eens naar het bordje wees :D

Klanten die tijdens het scannen bij de kassa vragen of ze wel met chip/cc/groot geld kunnen betalen. Lijkt mij dat je dat van de voren wel wilt weten als je een mand vol spullen nodig hebt en geen ander betaalmiddel bij je hebt.
Leuke is dat sommige klanten bijna uit hun panty schieten als ze niet met 100 mogen betalen, want 'dat staat nergens aangegeven'. Tsja, sorry mevrouw, bij de ingang hangt een vrij groot informatiebord en voor recht voor u, op mijn kassa, hangt precies dat zelfde bord. :P

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:51

Misschien maar een foldertje met de winkel regels overhandigen bij binnenkomst :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:54

Bij ons was de jumbo op eerste en tweede pinksterdag van 11:00 -18:00 open,
Nja op eerste pinksterdag was zondag, dan zijn ze altijd om die tijden open, maar tweede pinksterdag was op maandag, dan zijn ze altijd om 8:00 open behalve op feestdagen xD
Bleek dat er veel mensen hadden gebeld naar de servicebalie rond half 9, waarom ze niet open gingen :+
Jumbo was al als een van de weinige winkels open, en dan willen ze ook nog dat ze eerder open gaan dan ze al gaan :=

Bij ons mogen ze trouwens wel met 100 euro betalen :)
Doen niet veel klanten, maar sommigen wel :j Alleen zondag had ik een klant die het ook wilde, maar die had ik even vriendelijk gevraagd of ie niet kleiner had := (had ie wel) Want dat was net na openingstijd, had nog heel weinig briefjes in mn kassa xD Hij vond het ook niet erg om met kleiner geld te betalen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 00:09

Ik werk bij een restaurantje dat ook bezorgd.
Belt er een vrouw "Ik wil graag wat laten bezorgen in ??"
Dus ik zeg netjes "Sorry mevrouw maar daar bezorgen wij helaas niet"
krijg ik te horen dat wij vreselijke service bieden en dat ze iedereen zal aanraden niet bij ons te komen eten.
Ehm :Y) We moeten toch ergens een grens trekken :? Ik vond dat echt absurd _O- was ook geen plaats die nu echt in de buurt lag, toch zeker 10 km buiten onze zone..

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:26

1234 schreef:
Bij ons mogen ze trouwens wel met 100 euro betalen :)
Doen niet veel klanten, maar sommigen wel :j Alleen zondag had ik een klant die het ook wilde, maar die had ik even vriendelijk gevraagd of ie niet kleiner had := (had ie wel) Want dat was net na openingstijd, had nog heel weinig briefjes in mn kassa xD Hij vond het ook niet erg om met kleiner geld te betalen.

Bij ons alleen als het bedrag wat ze moeten betalen meer dan 50,- is
Laatst een man die voetbalkaarten kocht, moest iets van 220,- betalen,
legt ie 2 briefjes van 200 neer.. :roll:

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:51

Twee weken terug op zaterdag hadden wij iets geniaals. Wij zijn altijd vanaf 06.00 in de winkel, om de winkel weer te vullen (groentewinkel) en zolang de deuren bij ons open staan, mag je als klant gewoon naar binnen. Voor ons is het dus niet heel vreemd als er iemand om half 7 of iets boodschappen komt halen.

Nou, om 6 uur staat er een man voor de deur, mijn collega schuift de deuren open om de stellingen naar buiten te zetten en die man (katslam) vraagt of wij ook bier verkopen.... Eeeh. we zijn een groentewinkel? Naja, mijn collega dacht, ach, we hebben in de koeling nog wel wat staan, eigenlijk mag het niet, maar hé, als ik zeg dat hij er vier mag hebben voor 8 euro doet hij het toch niet. Dus hij zegt dat, en die man heeft het nog meegenomen ook _O- _O-

Hij heeft ook nog helemaal blij staan kijken bij een winterwortel, want die was net zo groot als de zijne en die kon hij wel meenemen, dan had zijn vrouw ook iets te doen als hij weg was. Die man was echt in de 60 ofzo _O- Hij vertelde ook dat hij net terug kwam van een avondje strippoker _O- _O- Ik wil niet weten hoe dat er uit heeft gezien _O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:58

:') das wel erg

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:01

Nog wel een enigszins aparte opmerking van (destijds) onze groentechef.
Een jonge vrouw vraagt om een komkommer..
Hij pakt 1 uit het krat, houdt hem omhoog, en vraagt PAST DEZE?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:04

:oo

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:10

Dat soort dingen doen ze bij ons dagelijks _O- Komkommers, prei en winterwortelen zijn precies de verkeerde vorm voor oversekste mannen. En bij de gemiddelde groenteboer, werken vooral zulk soort jongens :').

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:24

Ik had vandaag een klant die vroeg om schoonmaak spul voor de laminaat vloer. Waarop ik vroeg: wát zoekt u? Iets om het laminaat mee schoon te maken :j
'Mevrouw, u staat nu bij een bakker..'

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:52

Ik had vorige week ook weer zo'n leuke klant. }:0
We hebben in ons filiaal een klantentoilet waarvan de deur met een sleutel open of dicht kan. De klant kan bij mij bij de servicebalie komen vragen om de sleutel, zo ook iemand vorige week. Nu hing echter die sleutel niet op zijn plaats, al zeker een halfuur niet, maar het komt regelmatig voor dat een collega die sleutel even meepakt omdat die ook toegang geeft tot de opslagplaats van het stellingmateriaal. Nu heb ik aan mijn sleutelbos een reservesleutel, maar die mag en wil ik niet aan de klant meegeven dus wat ik dan doe is even meelopen naar het toilet.
Dus ik draai nietsvermoedend het slot open, zwaai die deur open en jawel hoor.... daar zit een meneer in vol ornaat op het toilet met zijn broek op zijn enkels. Dus ik gooi uit complete schrik die deur weer dicht onder een 'Oooh sorry sorry sorry!!! :o :o '.
Staat de meneer een paar minuten later bij mij aan de servicebalie, ik nog steeds met een knalrode kop. Zegt hij: "Waarom ging je nou weg? Je mocht er best even bij komen hoor!"
Uuuuhm.......... -O-