OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:26

K = 13 t/m 22 janu, advieseren ze...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:26

Om dat ding te activeren kan dat alleen op centraal? Want ik keek op de site maar kreeg allemaal vage ophaalpunten al de Primera in Alexandrium enzo. :\
Maar Centraal is beter gezien ik daar gewoon langskom..

Saskiaatje

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:27

Oeh, Primera is beter voor mij. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:27

De primera in Alexander, geen idee of hij daar al staat. Voor zover ik weet en te horen heb gekregen, kan het hier in de regio momenteel alleen bij de AH2Go op CS. Op Alexander kon het ook al niet.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:28

Oooh AH2Go, nouja als ik ooit veel tijd heb ga ik daar wel in de rij staan, kan toch pas vanaf 22 januari en laat ik dan net bijna geen school meer hebben. :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:29

Ik heb de mijne al opgehaald, en kon ook pas vanaf 22 januari :+

Saskiaatje

Unwritten schreef:
Ik heb de mijne al opgehaald, en kon ook pas vanaf 22 januari :+

Ach, er stond ook 'geadviseerd'.
Ik vind 't maar lastig, het ging toch vorig jaar ook gewoon goed. >;)

Lyonesse

Ik heb hem ook al :j Ik kon 15 januari :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:30

ik had hem al gekregen vorig jaar toen ik mn ov op ging halen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:30

Janine1990 schreef:
Ik ben in ieder geval zo eerlijk om toe te geven dat ik studenten die illegaal reizen deze maand, groot gelijk te geven en dit te durven uiten.

En ik vind het dus heel vreemd om daar begrip voor te hebben en te vinden dat ze 'groot gelijk hebben'. Waarom zou je ze in hemelsnaam
'groot gelijk' geven in dit geval?

(Maar goed. Fatsoen is een erg rekbaar begrip. Ik ben in elk geval niet van plan om begrip of respect op te brengen voor zwartrijden, en ook niet voor 'ze hebben groot gelijk'.)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:31

Ah dan ga ik het volgende week ook alvast proberen :D en gelijk declaratie invullen bij RET, ik ga niet betalen voor gratis reizen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:32

Nou, als ik zie hoe bekaaid de meesten er af komen wat betreft stufi... Als jij eens wist hoeveel rotverhalen ik heb gehoord, alleen al in het eerste jaar... Nah, ik geef ze geen ongelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:35

Zo ken ik ook mensen die hun week OV 'kwijt waren' en toen een Weekend OV namen. En iemand die had zich bij zijn oma ingeschreven, om meer stufi te ontvangen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:37

Er staat ergens hier in koeienletters dat je niet in- en uit moet checken bij de trein, maar zo'n NS mannetje wist mij te vertellen dat ik dit na activeren van het definitieve reisproduct juist wel moest doen. :Y)
Ik blijf het maar gewoon doen. Scheelt eventueel gezanik.

Zwartrijden vind ik echt niet kunnen, ook al zou het nu gemakkelijker zijn door de chipkaart.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:38

ik snap er echt de ballen niet meer van..
Ik kan dus reizen tot 31 januari. om daarna nog te willen reizen moet ik hem activeren bij een ophaalautomaat. Die heb ik gevonden, hier in het dorp. moet ik er ook geld op zetten?
en hoe gaat dat met bedrijven die niet meedoen? Ik woon in een uithoek en zowel bussen als treinen doen nog niet mee..
moet ik dan betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:39

Het werkt ook gewoon bij de NS. In en uitchecken, echter weten ze dus nog niet of het mogelijk is om op saldo te reizen bij de NS.

Zowiezo moet je als je op saldo wil rijden, genoeg geld erop hebben staan om de duurste rit te kunnen betalen. Met 3 euro kan je namelijk niet inchecken en vervolgens in Groningen uitchecken.

Wat ik ook hoorde, als je als student, op een vrijdagavond / nacht om iets voor 4 incheckt, en niet meer uitcheckt, reis je de hele zaterdag gratis tot je weer uitcheckt :=

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:40

Op de site staat bij het in en uitchecken bij de trein dat het NOG niet hoeft... hun kennende zal dat dus nog 100 keer veranderen. :')

@Kadanzlover; als je buiten je gratis periode wilt reizen moet je er wel geld opzetten :j
Je tweede vraag weet ik niet :n neem voor de zekerheid je oude OV kaart mee!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:46

Spikkelfire, oke!
en dat kan dus ook bij het ophaalpunt :j
wat een gedoe zeg :+
dankjewel!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:48

Dat kan bij opLAADpunten, schijnt ook een verschil in te zitten :+ Volgens mij zijn er meer oplaadpunten dan ophaalpunten dus dat kan bijna overal wel.

Volgens mijn zijn de oplaadpunten die grote grijze kasten?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:48

Kadanzlover schreef:
Ik kan dus reizen tot 31 januari. om daarna nog te willen reizen moet ik hem activeren bij een ophaalautomaat. Die heb ik gevonden, hier in het dorp. moet ik er ook geld op zetten?
en hoe gaat dat met bedrijven die niet meedoen? Ik woon in een uithoek en zowel bussen als treinen doen nog niet mee..
moet ik dan betalen?

bedrijven die niet meedoen is niet jouw probleem, bewaar je oude Ov kaart voor de zekerheid :j

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:49

SteffiiY schreef:
Kadanzlover schreef:
moet ik dan betalen?

bedrijven die niet meedoen is niet jouw probleem, bewaar je oude Ov kaart voor de zekerheid :j

haha oke!
dankjewel! :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:49

SpikkelFire schreef:
Dat kan bij opLAADpunten, schijnt ook een verschil in te zitten :+ Volgens mij zijn er meer oplaadpunten dan ophaalpunten dus dat kan bijna overal wel.

Volgens mijn zijn de oplaadpunten die grote grijze kasten?

Je hebt oplaadpunten & Afhaalpunten :j
Beide zijn gele machines, in de bussen en kleine stations zijn het meestal alleen oplaadpunten(dus geld erop zetten voor als je bijv. in het weekend reist of feestdagen).
Gele machines op grotere stations/primera's/supermarkten zijn meestal zowel ophaal als oplaad punt :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:52

Ohh oke dan zijn de grote, grijze kasten nog de oude kaartautomaten waar je nog een kaartje uit kreeg. :+ (voelt nu al als een eeuw geleden :'))

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:53

Afbeelding
Ophaalpunt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:53

Haha ja dat zal wel, maar die zullen ook wel blijven bestaan hoor ;)