[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:39

Allemaal gezeur met OV-chipkaart dus. En niemand weet hoe het werkt :=

Ik ben zeer benieuwd hoe de toestand is in oost europa want ik ga volgend week di, wo of do van Sofia naar Tbsili met trein/bus..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:46

Op www.studentenov-chipkaart.nl staat precies uitgelegd hoe alles werkt. Dat niemand dus weet hoe 't werkt vind ik een beetje overdreven... Hoe harder we ook met z'n allen roepen dat we er niks van snappen en dat 't onduidelijk is en weet ik veel wat. Hoe erger 't wordt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:58

Maar Tara, op de kaartjesautomaat kon ik ook kiezen voor 'Ophalen bestelling'?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:01

Weet ik, maar dat is niet 't goede. Je moet namelijk kunnen kiezen voor (nu hoop ik dat ik 't goed zeg) product afhalen. Zoiets. Als je op www.studentenov-chipkaart.nl kijkt kun je een demo bekijken van hoe 't precies werkt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:16

Raar, raar, raar. :Y) Ach, kon er nu iig mee reizen, en ga ik 1 dezer dagen even langs zo'n oplaadpaal.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:20

Szan schreef:
Met hier bedoelde ik eigenlijk Zeeland := , maar daar bij Delft was het inderdaad ook weer zover :n Bah bah...

Komt echt vaak voor daar in de buurt he, bah...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:00

Wat ik dus niet snap he, als ze een tijdelijk product op een kaart zetten (bij mij idd ook tot 2012), waarom hebben ze dan niet meteen het definitieve product erop gezet :D?

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:01

Ik had altijd begrepen dat je moest inchecken aan het begin van je reis en uitchecken aan het eind.
Bleek gister dus niet zo te zijn....
Had ingechecked in de bus in N-H en wilde uitchecken in Groningen op het station. En toen zei dat apparaat bij het uitchecken 'goede reis'.....
Moet dus wel elke keer in en uitchecken hoorde ik vandaag....

Denk dat er vast veel meer mensen zijn die dezelfde fout maken als ik! :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:02

In de trein hoef je alleen niet in- en uit te checken met je SOVC, in de bus moet dan wel :j

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:03

@memerel: volgens mij heb ik vorig jaar tegen jou geroeid :D!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:08

@ Misser: Dat is een hele goeie vraag :j

@ Memerel: Als student moet je alleen bij de bus/tram/metro in en uitchecken. Bij ieder vervoersmiddel opnieuw. Alleen bij de trein hoef je dus nooit in en uit te checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:02

Vandaag een babbeltje gehad met de HC, ze hebben gehoord dat het voorlopig nog niet hoeft bij de NS, in en uitchecken, maar verder weten ze nog minder dan wij.

En guess what, ik kan wel in en uit checken bij de NS, werkt gewoon prima :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:05

Ja, dat vroeg ik me nog af, waarom staan die poortjes er dan in hemelsnaam, als het niet hoeft?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:06

Wat ik vooral dramatisch vind, er staat hier maar 1 paal per perron, ik moet dus voor het uitchecken eerst naar de andere kant van het perron lopen, en dan dat hele eind weer terug naar de trap :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:34

Unwritten schreef:
Wat ik vooral dramatisch vind, er staat hier maar 1 paal per perron, ik moet dus voor het uitchecken eerst naar de andere kant van het perron lopen, en dan dat hele eind weer terug naar de trap :=

Kan je niet ergens anders uitchecken dan? Op een ander perron dat dichterbij is?

Kan je nou wel of niet bij die kaartjesautomaten in/uit checken of moet dat echt bij die roze palen?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:36

Maar UW, op station hoef je dan toch niet te checken? Alleen bij alles behalve trein..

En zap, alleen bij die roze palen, voor zover ik weet. Gefeliciteerd trouwens!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:40

Heeft iemand van jullie toevallig ook moeite met pinnen bij het station met een rabobank-pas?
Mijn pas doet het prima, alleen is het nu al 2x voorgekomen dat ik een kaartje wou kopen in zo'n automaat en mijn pas het ineens niet deed. Erg vervelend.
Laatst stond er een meisje naast me, ook met rabobank-pas, en haar lukte het ook niet om te pinnen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:40

Thanx, okee, alleen bij die roze palen.

Hoe lang is NS nou al bezig met die chip? Toch al een aantal jaar...en nog steeds zijn er nog lang niet overal poortjes/paaltjes, nog lang niet genoeg mogelijkheden voor reizen met korting/abbo's/meereiskorting met die ov-chip... Hoe lang gaat het allemaal nog duren??

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:42

Meereiskorting kan wel gewoon hoor. Dan laat je diegene die met jou meereist een 40% kortingskaartje kopen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:44

_Tara_ schreef:
Meereiskorting kan wel gewoon hoor. Dan laat je diegene die met jou meereist een 40% kortingskaartje kopen.

Ja, dat snap ik ;). Maar straks moet alles met OV-chip gaan natuurlijk, daar heb ik het over :). NS is al jaren hiermee bezig en wat is er nu gebeurt? Er staan op sommige stations al een hele tijd poortjes, bij andere stations kan je je chip niet eens opladen....... het schiet toch geen drol op zo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:46

O op die manier. Nee wat dat betreft schiet 't ook allemaal niks op. Die poortjes staan er wel heel mooi maar niks werkt verder :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:57

Zap gefeliciteerd! :)

Marleen, ja ik ging proberen of mijn chipkaart het nou wel of niet deed bij de NS, en hij checkte gewoon in, als gratis student week.

Echter bij ons op het station (we hebben 2 perrons) staat er op beide perrons maar 1 apparaat, en helemaal niet in de buurt van de trap :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:19

wij hadden vandaag een DD-AR volgens mij als intercity van Schiphol naar Utrecht. Ik stond echt ff vreemd te kijken, ik dacht eerst er zal wel trein vertraging hebben, maar nee dus, stond echt Eindhoven op. Roept de conducteur daarna om: Helaas doet het nieuwe spul van zoveel miljoen het niet, dus hebben we het oude spul maar gepakt, dat doet het nog wel.
En daarna op Amsterdam Zuid nog pech, ergens een wisselstoring, alles moest op over 1 spoor. Maar uiteindelijk had ie de vertraging weer bij gereden op Utrecht kwamen we mooi op tijd aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:21

Klopt er zijn heel wat VIRMs momenteel uit de running, mijn Machinist in de veel te korte VIRM naar Nijmegen zei het ook al. Hij zei: we konden kiezen, of niet rijden, of te kort. En we vonden het sneu voor de reizigers als we die langer moesten laten wachten. Helaas voor U moet u wel wat dichter op elkaar staan, maar beter in een warme trein, dan op een koud station! We hopen snel de treinen terug van de monteur te krijgen!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:22

Vandaar dat ik gisteren hier geen VIRM voorbij zag komen toen de intercity voorbij crosste :j