Het Nederlandse weertopic #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:49

Ik woon ook in Groningen, en er ligt me toch veel sneeuw. (:)
Vanochtend dacht in nog; leuk sneeuw.
Maar als je eenmaal buiten bent, is het niet meer zo leuk.
Veel te koud, haar helemaal besneeuwd, make-up uitgelopen errg leuk... :roll:
Ben op de fiets naar school gegaan, normaal fiets ik nog geen 10 minuten, nu wel 20 erover gedaan.
Kom ik op school, blijkt dus dat we sneeuwvrij zijn, hadden ze niet even kunnen bellen ofzo? :7

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:49

Dit ligt er bij ons :D

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Nietje_

Re: Het Nederlandse weertopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:50

wooow vet dikke laag!!

Mijn tentamen was vandaag afgelast :D :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:51

Oh dat is lüllig dat ze niet bellen. Vroeger hadden we zo'n telefoonboom voor dit soort situaties.

Ben net ook nog gebeld door mijn werk dat er niet gewerkt wordt vanavond, dus ik ben nou dubbel vrij :') wel netjes, als je inderdaad helemaal van buiten de stad moet komen naar de ING en er daar achterkomt dat er niet gewerkt wordt.. dat is hard minder _O-

LoveTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:52

Hier onze minihondjes op de bank, naast onze mini snow dog
Afbeelding
Zijn ze niet schattig? (ja, ze hebben het alle 3 koud. Heel koud xD)

Hier onze die-hard beestjes. Kunnen tegen elk weer type. Staan wel een klein beetje stijf van de kou. Bewegen niet zo goed meer.
Afbeelding

Zijn trouwens genomen @ Gasselternijveenschemond. Ligt nu ongeveer 5 cm sneeuw, en het sneeuwt lekker door. Vanavond maar even weer kijken hoe veel er dan ligt.

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:53

Als ik op de buienradar kijk, dan zou het hier pas rond 1 uur moeten gaan sneeuwen!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:53

hier sneeuwt het ook alweer !

Somebitch

Re: Het Nederlandse weertopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:54

Hier is de sneeuw nog steeds vertrokken. Ben benieuwd of er nog wat gaat vallen

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:55

Afbeelding

Hier ook een dik pak sneeuw! nabij Loppersum (prov.Groningen)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:55

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:56

Muzefee schreef:
Mijn vader is kwart over 7 vertrokken van Wolvega naar Heerenveen, stukje van een kwartier normaliter... Hij heeft er een uur en een kwartier over gedaan. (:)
.... met de trein had dat beter gegaan..... alleen het vervolg..... Heerenveen Leeuwarden....... 1 uur en 25 minuten! We hebben een uur op Akkrum gestaan met een trein die niet verder kon :+ ( en ik had geen shag bij me!)

Op het werk aangekomen meteen gevraagd om eerder naar huis te mogen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:56

De brug bij het julianaplein staat open en wil niet meer dicht!!! banketstaaf dan ;(

Hier sneeuwt het stug door.
Helaas nog maar een paar foto's kunnen maken |( (na een paar foto's valt het toestel weer uit), dus die gaat echt naar de maker.

Vanmiddag maar even een stukje met de hond lopen ofzo.
Als die meewil. Zat net in de stal, maar o wat wil de hufter graag voor de kachel liggen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:58

diana1 schreef:
Afbeelding

Hier ook een dik pak sneeuw! nabij Loppersum (prov.Groningen)

LOPPERSUM!!!
Er wonen dus tóch mensen!!!
(zijn daar een weekendje geweest := )

charissath

Maflingertje schreef:
Als ik op de buienradar kijk, dan zou het hier pas rond 1 uur moeten gaan sneeuwen!

Waar is " hier' ?

Muzefee

amondi schreef:
Muzefee schreef:
Mijn vader is kwart over 7 vertrokken van Wolvega naar Heerenveen, stukje van een kwartier normaliter... Hij heeft er een uur en een kwartier over gedaan. (:)
.... met de trein had dat beter gegaan..... alleen het vervolg..... Heerenveen Leeuwarden....... 1 uur en 25 minuten! We hebben een uur op Akkrum gestaan met een trein die niet verder kon :+ ( en ik had geen shag bij me!)

Op het werk aangekomen meteen gevraagd om eerder naar huis te mogen!

Met de trein is hij nog niet op plaats, dan is het alsnog een uur lopen, zit op industrieterrein in het noorden van H'veen. :P

M'n vader en collega's gaan ook eerder naar huis. Baas vond het niet verantwoord ze in het donker ook nog op pad te sturen. :)

uniekhorse

Hier in Onna, lijkt het wel Alaska :oo

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:59

Ik ga zo even mijn camera te voor schijn halen... moet nu eigenlijk leren voor tentamen maar hoopt heel hard dat deze echt uitvalt morgen, moet nl helemaal naar A'dam.

Nietje_

annastasia schreef:
De brug bij het julianaplein staat open en wil niet meer dicht!!! banketstaaf dan ;(

Hier sneeuwt het stug door.
Helaas nog maar een paar foto's kunnen maken |( (na een paar foto's valt het toestel weer uit), dus die gaat echt naar de maker.

Vanmiddag maar even een stukje met de hond lopen ofzo.
Als die meewil. Zat net in de stal, maar o wat wil de hufter graag voor de kachel liggen.

OEPSS.... Ben blij dat ik niet naar school ben gegaan vandaag.. dan had ik er nu ongeveer langs gemoeten

Maflingertje

charissath schreef:
Maflingertje schreef:

Waar is " hier' ?

Grens Brabant, Limburg en België

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:00

Mijn paard ging trouwens helemaal uit zn dak vanmorgen toen die naar buiten mocht de sneeuw in :D
Pony vond het ook wel erg leuk haha *D

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:00

Afbeelding

Toen vanochtend naar stal ging het terein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:01

Veerle90 schreef:
Ben bang dat je pech hebt haike!

Citaat:
Weeronline:
eroorzaakt in heel het land voor verkeersproblemen. De strooidiensten draaien volle uren om de wegen sneeuwvrij te maken en houden. Maar toch moet de automobilist rekening houden met gladde rijomstandigheden. Gedurende de ochtend trekken de sneeuwbuien van west naar oost. Daarna wordt het even droog.

Vanmiddag is het bewolkt en wordt er nog meer sneeuw verwacht. Vanuit het noordoosten trekken nieuwe sneeuwbuien het land binnen. Vooral het noorden kan rekenen op 5 tot 10 cm vallen, maar ook elders in het land is er kans op een paar centimeter sneeuw. Vooral in het midden en oosten zal de sneeuw goed blijven liggen, want daar komt het kwik niet boven -2 graden uit. Langs de kust ligt de middagtemperatuur rond of net boven het vriespunt.

Vanavond sneeuwt het vooral in het noorden nog door, elders wordt het langzaam droger. De zuidoostenwind draait naar het oosten en neemt in de noordelijke kustgebieden toe tot vrij krachtig tot krachtig, windkracht 6 tot 7. Er is daar dus kans op jachtsneeuw. Vannacht daalt het kwik naar gemiddeld -2 tot -8 graden. Tijdens een enkele opklaring kan het nog kouder worden.

Woon in Brabant, maar ook al veel sneeuw inderdaad! Moet straks nog richting Utrecht/Nijmegen voor kerstviering met collega's, maar twijfel of ik ga, normaal al ruim uur rijden en ben bang dat nog erger gaat worden zo. Baal er wel erg van, maar ben al geen held in rijden met sneeuw, en al helemaal niet als ik ergens niet bekend ben....

Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:02

haike schreef:
Woon in Brabant, maar ook al veel sneeuw inderdaad! Moet straks nog richting Utrecht/Nijmegen voor kerstviering met collega's, maar twijfel of ik ga, normaal al ruim uur rijden en ben bang dat nog erger gaat worden zo. Baal er wel erg van, maar ben al geen held in rijden met sneeuw, en al helemaal niet als ik ergens niet bekend ben....

Wat zouden jullie doen?

Ik zou het echt niet doen..

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:03

SSDesign schreef:
27 cm sneeuw :D :D Ik wil ook zoveel! Dan lag dat er in het weekend waarschijnlijk ook nog en kon ik daar lekker van genieten :D

Ja maar dan op jouw gedeelte van uden :D
want ik sta er niet op te wachten :D

Vind t wel leuk zo, hoef nu niet weg, gelukkig maar want durf t niet met de auto!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:03

@Puchje,
Jazekerss......nou vooruit nog maar ééntje speciaal voor jou. (:)
Afbeelding

@Annastacia,
En het was al zo'n chaos bij het Julianaplein |(
Laatst bijgewerkt door diana1 op 17-12-09 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt