Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 01:37

@Generatiekloof (beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar daar hadden jullie het 2 pagina's geleden over): dat hoef je echt niet zo duidelijk te merken. Ik heb zaterdag echt een topavond gehad met de vrienden van mijn vriend (allemaal een stuk ouder dan ik, de meesten met gezin etc.), ik heb totaal niet het gevoel dat ik de aansluiting mis. (en het zijn nog buitenlanders ook nog, haha). Ben trouwens helemaal niet zo'n feestbeest die ieder weekend tot 4 uur in de kroeg moet hangen, dat geldt echt niet voor alle 25-jarigen!

@Perrokai over de schortjes: volgens mij is dat ook iets typisch Duits. Dat is gewoon een stukje conservatisme, is in sommige streken en op het platteland meer aanwezig dan in andere gebieden. Maar ik weet niet of je het echt als uniform voor de perfecte huismoeder moet zien...dat is jouw interpretatie.

@Jasmijn: ik ben ook geschrokken van de hokjesgeest. Eerlijk gezegd heb ik zelf m'n vriend in eerste instantie ook afgewezen onder andere door zijn leeftijd. Uiteindelijk ben ik superblij dat ik ervoor gegaan ben, maar mijn ouders en ook vrienden van mij hadden er veel kritiek op en schrokken zich rot. Is jouw omgeving er inmiddels aan gewend?

@MSophie: kan me voorstellen dat je het in eerste instantie niet helemaal normaal vindt, maar als het nou gewoon werkt tussen die twee? Als ze allebei heel blij zijn met elkaar, waarom zouden ze zich dan door leeftijd laten weerhouden? Soms gebeurt het je gewoon...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 02:17

Rieja schreef:
@Perrokai over de schortjes: volgens mij is dat ook iets typisch Duits. Dat is gewoon een stukje conservatisme, is in sommige streken en op het platteland meer aanwezig dan in andere gebieden. Maar ik weet niet of je het echt als uniform voor de perfecte huismoeder moet zien...dat is jouw interpretatie.

eeh nee dat is mijn interpretatie niet en zijn mijn woorden ook niet. Conservatisme wel, dan heb je het goed omschreven........maar dus absoluut niet iets van de jonge vrouw van nu ook niet de ietwat conservatievere zeg maar. :j
En graag exacte leeftijden en nationaliteiten behalve 25 jaar.....want ja gezien mijn optimisme wil ik juist wel alle geslaagde situaties weten !
De ene 25 jarige is de andere niet en de ene 60 jarige is ook de andere niet, daarom kan ik echt geen grenzen bepalen hoor ook niet voor mezelf. Ja de kansen worden steeds kleiner naar mate het leeftijdsverschil groter word dat er de liefde van mn leven tussen zal zitten. Daar kijk je automatisch niet meer naar omdat het me dan gewoon niet meer trekt tot het me zelfs op een gegeven moment afstoot bij hele oude mannen haha.....70 ofzo :D ...nee ik denk als iets eerder......maar dat is persoonlijk.

Maar tot een jaar of 18 ben ik geneigd toch wel een beetje te gaan twijfelen afhankelijk van de personen en de leeftijden en de plannen....

Er blijkt wel uit dat er ook in NL nog wat conservatisme schuilt trouwens gezien de reacties die jullie krijgen. Dus het is niet geheel onmogelijk dat ook de emancipatie toch niet helemaal is wat het zou moeten zijn .

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 02:21

Wie is @generatiekloof ?? want die heb ik gemist geloof ik...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 03:02

detour schreef:
Dit heeft wel een smeltgehalte, hoor. :D ;)
Mijn mannetje weet dat ik een hekel heb aan boekhouding. Ben dolblij dat hij me helpt. *D
En dat soort liefde is me veel meer waard dan een lekker kontje en mentaal weinig inhoud. :o

Fijn dat je er van weet te genieten. Dat is waar jouw mannetje het voor geeft en dit is de kern van kwaliteit en duurzaamheid.
Waardering van wat je krijgt is de inverse van krijgen wat je beloont :)*
Bloemetjesgordijn-schortje of leeftijdsverschil?..... tsk, nogal belangrijk 8)7
Gefelicteerd! Je hoeft niet langs AF voor 200 euro want jij hebt de hoofdprijs al *\o/*

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 03:12

Perrokai schreef:
En laten we elkaar toch niet voor de gek houden met mooie complexe volzinnen die door hun complexiteit gewoon de kern van het verhaal verdoezelen.

Honi soit qui mal y pense.

hc

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:23

Perrokai schreef:
Rieja schreef:
En graag exacte leeftijden en nationaliteiten behalve 25 jaar.....want ja gezien mijn optimisme wil ik juist wel alle geslaagde situaties weten !

Ehm, er waren Duitsers (Ostfriesen en Saarlanders :D ), Oostenrijkers, Polen, Australiërs en Nederlanders bij :+ . Exacte leeftijden weet ik echt niet en hoef ik ook niet te weten, maar ik was iig de jongste en de oudste was vast iets van 20 jaar ouder dan ik.

En wat die bloemetjesschortjes betreft; als je het niet ziet als uniform voor de huisvrouw, waarom maak je je er dan zo druk om? (ik denk dan: laat wie er in rond wil lopen er toch lekker in rondlopen, kan geen kwaad lijkt me)

Met generatiekloof refereerde ik aan een onderwerp :D , niet aan een iemand.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:42

Perrokai schreef:
Maar tot een jaar of 18 ben ik geneigd toch wel een beetje te gaan twijfelen afhankelijk van de personen en de leeftijden en de plannen....

dit heb ik zeker ook!...daarom had ik er ook echt veel moeite mee, dat het mezelf overkwam..Ik zou er ook zeker niet gelukkig van worden als mn meiden 15 jaar zijn en ze komen met een 30 jarige vent thuis...maar ook daarin zal ik dan de situatie moeten bekijken(hoe erg het me ook tegen de borst stuit en ik ook echt niet zou weten wat ik dan zou doen).. maar er zijn tenslotte genoeg van die loverboy's en dat is wel het gevaar wat hier in schuilt

perrokai schreef:
Er blijkt wel uit dat er ook in NL nog wat conservatisme schuilt trouwens gezien de reacties die jullie krijgen. Dus het is niet geheel onmogelijk dat ook de emancipatie toch niet helemaal is wat het zou moeten zijn .

naar mijn idee is emacipatie er nog lang niet.Maar ik vraag me ook wel eens af of de vrouw dat ook wel wil, op sommige vlakken wel maar er zijn ook dingen die de vrouw toch liever zelf blijft doen, ondanks de drukke baan, huishouden, vol sociaal leven..maar dit is een paar pagina's geleden geloof ik al besproken?

@Rieja:Ja ik denk wel dat de meeste mensen, waarvan ik vind die er toe doen, het hebben geaccepteerd..Zeker voor zijn vader was het een shock..maar toch veel praten en elkaars mening begrijpen kom je een heel eind en ik begrijp ook de reactie's!..ik snap het echt helemaal..maar ja!..mijn hart zegt anders en nu is het zelfs zo dat we dit jaar 2x meegaan op vakantie met zijn ouders en de kids gaan gewoon mee, want het is gewoon harstikke gezellig! natuurlijk zijn er altijd nog mensen die vragen hoe wij dan de toekomst zien..nou die zien wij heel duidelijk!.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:51

Jasmijn, misschien troost het je dat ik 35 ben en mijn huidige (min of meer) vriend 28 is (zijn ouders zijn het er helaas niet mee eens) en ik sprak laatst een kennisje (32) die na een roerig liefdesleven per ongeluk aan haar 19-jarige collega is blijven hangen en al een jaar gelukkig is nu :)

Ik heb het nooit zo goed begrepen waarom het wel bij mannen 'mag' maar andersom is het taboe :?

Je moet natuurlijk niet expres bij een middelbare school gaan posten ofzo, als volwassen vrouw. Tenminste... Als ik het zo lees doen de mannen het ook :=

Rieja schreef:
Duitsers (Ostfriesen en Saarlanders ), Oostenrijkers, Polen, Australiërs en Nederlanders

Wat een heerlijk internationaal gezelschap :D

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:16

Rieja schreef:
Ehm, er waren Duitsers (Ostfriesen en Saarlanders :D ), Oostenrijkers, Polen, Australiërs en Nederlanders bij :+ . Exacte leeftijden weet ik echt niet en hoef ik ook niet te weten, maar ik was iig de jongste en de oudste was vast iets van 20 jaar ouder dan ik.

En wat die bloemetjesschortjes betreft; als je het niet ziet als uniform voor de huisvrouw, waarom maak je je er dan zo druk om? (ik denk dan: laat wie er in rond wil lopen er toch lekker in rondlopen, kan geen kwaad lijkt me)

Met generatiekloof refereerde ik aan een onderwerp :D , niet aan een iemand.

Idd, wat een heerlijk internationaal gezelschap ! De ostfriesen zitten hier zo'n 40 km vandaan, de polen zijn massaal vertrokken wegens de recessie en dus geen werk meer wat veel leegstand aan gehuurde huizen oplevert maar dat terzijde.

Ik maak me er ook niet druk om hoor, het is als voorbeeld genoemd. Ik zat gisteren heerlijk bij mijn 70 jarige buurvrouw in fulltime jasschort thee te drinken en dacht er nog aan met het idee het past prima bij haar plud dat ze er vrijwillig voor kiest dus wie ben ik dan om me er druk om te gaan maken.

En wat nicolletje zegt, niet ieder vrouw wil dat de emancipatie echt wordt wat het beoogt en dat wel dus allemaal volkomen gelijk zijn. Gelijkwaardig wel maar voor mij persoonlijk zou je met het compleet uitsluiten dat er verschillen zijn ook de leuke kanten er van af halen. Voor mij heeft het iets aantrekkelijks dat er nog verschillen zijn. Ik kan zelf kiezen welke ik wel en niet accepteer en dat maakt mij een gelukkig mens. Dat ik voor hetgene wat ik niet wil accepteren een beetje moet vechten heeft ook wel wat. Maar dan hebben we het over relatief onschuldige dingen. Zou het iets bedreigends zijn dan word het een ander verhaal natuurlijk en helaas heb ik ook dat ervaren. Niet hier trouwens.

Maar daarom woon ik hier en heb het hier naar mn zin ondanks dat conservatieve wat er nog is of misschien wel dankzij dat conservatieve juist. ;)

Haha....posten bij een middelbare school, dat vind ik wel een goede, dat zou wat zijn, dan heb ik er toch echt wel mijn bedenkingen bij hoor, man of vrouw.

Wie vindt trouwens een jonge man met oudere vrouw taboe ? Een generatie, de mannen, de vrouwen of gewoon iedereen ? Of is het gewoon 1 van die vastgeroeste gedachtes die men er over heeft ?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:23

Rieja schreef:

Pffff, OMG... :+

Ik ga noooooit meer de Nederlander verdedigen als Duitse mensen beweren dat Nederlanders niet auto kunnen rijden of wanneer ze zeggen dat elke Hollander wel eens wat meer heeft gerookt dan alleen een sigaret.... :')

Alleen omdat iemand een bejaarde buurvrouw heeft die dat wel doet wil dat niet zeggen dat het typisch Duits is....Ik heb het nog nooit bij iemand gezien hier, incl. mijn oma! :D

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:26

Voor de grap hier thuis zeggen wij altijd, zolang leeftijdsverschil maar niet groter wordt dan prins Claus en koningin Beatrix, nl 12 jaar, dan kan het ;)

Mijn vriend en ik schelen 6 jaar. Ik was 16 en hij 22. Bij wet ook volgens mij verboden. Wel hadden wij toestemming van mijn ouders. En wij zijn nog steeds nog gelukkig met elkaar, ook nu bijna 7 jaar later..

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:38

Gefeliciteerd Adil ! Met je verjaardag dus.... :D

Hmm, wettelijk mag het niet vanwege de sex toch ? Dus even simpel gedacht, zo lang er geen sex is mag het wel dus moet men er ook niet moeilijk over doen of is dat niet zo ?
En een 15 jarige mag wel sex hebben met en 15 jarige wettelijk gezien dan of ook niet ? Zou dat niet een beetje krom zijn dan ?
Buiten het feit dat sommige dingen mij ongeacht de wet toch tegen de borst stuiten en dan met name echt jonge meiden en knullen met echt oudere mannen of vrouwen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:08

Perrokai schreef:
Wie vindt trouwens een jonge man met oudere vrouw taboe ? Een generatie, de mannen, de vrouwen of gewoon iedereen ? Of is het gewoon 1 van die vastgeroeste gedachtes die men er over heeft ?

Heb de hypothetische situatie van mijn zoon wanneer die op zijn 16e zou willen gaan samenwonen met een 32 jaren vrouw al meermalen als perspectief gegeven :)*
Wat óns betreft maakt dit geen verschil met man met meiske. Evenmin trouwens met of hij bij een man zou willen intrekken.

Grappig dat emancipatie genoemd wordt. Emancipatie houdt óók het niet met vooroordelen op een hoop in de hoek vegen van mannen door vrouwen. Emancipatie betreft gelijkwaardigheid. Niet gelijk, maar gelijkwaardig. Dat werkt twee kanten op.
Als je een boekje van de gemeente waar je woont in huis hebt, kijk dan eens in de index onder ´Vrouw´ en onder ´Man´.

hc

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:17

Adil18 schreef:
Ik ga noooooit meer de Nederlander verdedigen als Duitse mensen beweren dat Nederlanders niet auto kunnen rijden of wanneer ze zeggen dat elke Hollander wel eens wat meer heeft gerookt dan alleen een sigaret.... :')
[/quote]

Even ter verduidelijking: ik ben echt de laatste Nederlander die een Duitser zou beledigen, zo is het helemaal niet bedoeld. Maar blader bijvoorbeeld eens door wat willekeurige Duitse postordercatalogi. Wedden dat het gros bloemetjesschorten in het assortiment heeft?
Blader dan eens door evenzoveel Nederlandse catalogi. Zeker weten dat je daar veel minder bloemetjesschorten in aantreft. (moet je natuurlijk niet de vertaalde Duitse catalogi pakken)

Hoe verklaar jij dit fenomeen dan, Adil?

(hoezo offtopic....)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:31

Zo, weer binnen.
Regen en hagel hier en mijn vrouw wil met zoonlief naar het dorp. De zij- en achter´ramen´ van de flapkap zijn door opgespat erg vuil geworden. Ík wil graag dat ze veilig op pad gaan en heb in het ijswater de auto gedeeltelijk gewassen. Dit terwijl ik lichamelijk (en volgens sommige geestelijk) gehinderd ben.
´Moet´ ze dat zelf niet doen, heeft het íets met man of vrouw te maken?!

hc

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:41

Rieja schreef:
Even ter verduidelijking: ik ben echt de laatste Nederlander die een Duitser zou beledigen, zo is het helemaal niet bedoeld. Maar blader bijvoorbeeld eens door wat willekeurige Duitse postordercatalogi. Wedden dat het gros bloemetjesschorten in het assortiment heeft?
Blader dan eens door evenzoveel Nederlandse catalogi. Zeker weten dat je daar veel minder bloemetjesschorten in aantreft. (moet je natuurlijk niet de vertaalde Duitse catalogi pakken)

Hoe verklaar jij dit fenomeen dan, Adil?

(hoezo offtopic....)

Wel fenomeen? Ik zeg gewoon uit eigen ervaring dat jij hier klinkklare onzinnige conclusies trekt die vooroordelen bevat ;) Moet ik dat fenomeen verklaren?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:48

Adil18 schreef:
Wel fenomeen? Ik zeg gewoon uit eigen ervaring dat jij hier klinkklare onzinnige conclusies trekt die vooroordelen bevat ;) Moet ik dat fenomeen verklaren?

Er staan in NL catalogi ook nul ´Sevillaanse´ spikkeljurken en in Andalusische catalogi geen bontgevoerde regenrijlaarzen.
Houdt dit dan in dat spaanse dames in spikkeljurken moeten lopen of dat NL mannen hun dames in de regen dwingen te rijden?

Je hebt gelijk Aldil: het is springen naar conclusies op basis van de eigen vooroordelen. Dat zegt alles over de conclusietrekker, niets over de doelgroep van de catalogus.

hc

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:00

Huertecilla schreef:
Adil18 schreef:

Er staan in NL catalogi ook nul ´Sevillaanse´ spikkeljurken en in Andalusische catalogi geen bontgevoerde regenrijlaarzen.
Houdt dit dan in dat spaanse dames in spikkeljurken moeten lopen of dat NL mannen hun dames in de regen dwingen te rijden?

Je hebt gelijk Aldil: het is springen naar conclusies op basis van de eigen vooroordelen. Dat zegt alles over de conclusietrekker, niets over de doelgroep van de catalogus.

hc

Kijk, jij verwoord het mooier, maar dat is inderdaad waar ik op uit was: Ook al zouden alle Duitse bladen volstaan met bloemetjesschorten wil dat nog lang niet zeggen dat je alle Duitse vrouwen in een bloemetjesschort ziet....

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 00:43

Sorry Adil, ik wist niet dat je boos werd :(:) ...om een bloemetjesschort :D
Ik ga er vanuit dat wanneer iets verkocht wordt, dat er een markt voor is. Hetzelfde is dat je bij de Duitse C&A Dirndls en en andere mode in "Landhaus-stil" kunt kopen. Dat hangt in NL niet in het rek omdat daar geen hond het koopt. Simpelweg de wet van vraag en aanbod.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat alle Duitse vrouwen in bloemetjesschorten lopen.

Maargoed, ik denk dat het feit dat we afdwalen tot de bloemetjesschorten wel aangeeft dat we een beetje uitgepraat raken over het onderwerp leeftijdsverschil in relaties. :evaw:

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 01:06

Rieja schreef:
Sorry Adil, ik wist niet dat je boos werd :(:) ...om een bloemetjesschort :D
Ik ga er vanuit dat wanneer iets verkocht wordt, dat er een markt voor is. Hetzelfde is dat je bij de Duitse C&A Dirndls en en andere mode in "Landhaus-stil" kunt kopen. Dat hangt in NL niet in het rek omdat daar geen hond het koopt. Simpelweg de wet van vraag en aanbod.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat alle Duitse vrouwen in bloemetjesschorten lopen.

Maargoed, ik denk dat het feit dat we afdwalen tot de bloemetjesschorten wel aangeeft dat we een beetje uitgepraat raken over het onderwerp leeftijdsverschil in relaties. :evaw:

Das waar :o

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 02:03

Dan maar een topic over emancipatie openen ? Volgens mij houden we dat jaaaaaaren vol.... ;)
Maar dan hebben we wel meer mannen nodig erbij anders word het zo oneerlijk....Als we het dan niet eens zouden zijn met HC dan krijgt hij heel bokt over zich heen, figuurlijk gesproken dan...... :+

Volgens mij hebben we alle jonge meiden weg gejaagd hier want die snappen heel die dwalingen niet meer......

Mijn slotconclusie.........het mag:

Binnen het kader van de wet,
als je je hart volgt
man of vrouw
en uit eigen vrije keuze

Lijkt dat er op ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:43

Dat is waar ik mee begon en de vrouwonvriendelijkste man + pedofiel voor genoemd werd _O- _O-

hc

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:05

Door wie ?? Niet door mij hoor ! Vrouwonvriendelijk ben je niet of zal ik al de lieve dingen even quoten die je over jouw lief schrijft ?? En pedofiel, alleen als je een minderjarige kiest .... dat is ook niet zo meen ik te weten.........

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:05

Eyck schreef:
yeye schreef:
toen ik mijn vriend leerde kennen was ik 14 jaar en hij 27.
toen we een relatie begonnen was hij 28, ik dus 15.
ik ben altijd al redelijk volwassen geweest en hij net niet dus dat verschil merk je helemaal niet!
hij zag er dus ook altijd 22 uit en ik 18 :p
mijn moeder dacht in het begin natuurlijk wel dat het niet zo'n goed idee was maar ze heeft ons altijd gesteunt in onze relatie.
ondertussen zijn we al bijna 4 jaar samen en nog steeds even verliefd als in het begin hoor!

je kan zelf niet kiezen op wie je verliefd word...

Maar no offence, ik wil je echt niet voor het hoofd stoten..
Maar wat heeft een 14/15jarige zo iemand te bieden?

Ik ben 15 en me vriend is 21... wat ik hem te bieden heb en hij mij? We zijn smoor,smoor,smoorverliefd en houden echt van mekaar.
Ik vond het leeftijdsverschil eerst ook te groot maar als je mekaar echt leuk vind en respect voor elkaar hebt dan kan het.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:24

Het zusje van mijn vriendin is 15 en haar vriend 26, in het begin natuurlijk wel een beetje raar maar he, wat zegt leeftijd nou?

Die 2 zijn stapelgek op elkaar en vullen elkaar goed aan, wat zegt zo'n getalletje dan nog?