Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rieja schreef:@Perrokai over de schortjes: volgens mij is dat ook iets typisch Duits. Dat is gewoon een stukje conservatisme, is in sommige streken en op het platteland meer aanwezig dan in andere gebieden. Maar ik weet niet of je het echt als uniform voor de perfecte huismoeder moet zien...dat is jouw interpretatie.
detour schreef:Dit heeft wel een smeltgehalte, hoor.![]()
![]()
Mijn mannetje weet dat ik een hekel heb aan boekhouding. Ben dolblij dat hij me helpt.![]()
En dat soort liefde is me veel meer waard dan een lekker kontje en mentaal weinig inhoud.
Perrokai schreef:Rieja schreef:En graag exacte leeftijden en nationaliteiten behalve 25 jaar.....want ja gezien mijn optimisme wil ik juist wel alle geslaagde situaties weten !
Perrokai schreef:Maar tot een jaar of 18 ben ik geneigd toch wel een beetje te gaan twijfelen afhankelijk van de personen en de leeftijden en de plannen....
perrokai schreef:Er blijkt wel uit dat er ook in NL nog wat conservatisme schuilt trouwens gezien de reacties die jullie krijgen. Dus het is niet geheel onmogelijk dat ook de emancipatie toch niet helemaal is wat het zou moeten zijn .
Rieja schreef:Duitsers (Ostfriesen en Saarlanders ), Oostenrijkers, Polen, Australiërs en Nederlanders
Rieja schreef:Ehm, er waren Duitsers (Ostfriesen en Saarlanders), Oostenrijkers, Polen, Australiërs en Nederlanders bij
. Exacte leeftijden weet ik echt niet en hoef ik ook niet te weten, maar ik was iig de jongste en de oudste was vast iets van 20 jaar ouder dan ik.
En wat die bloemetjesschortjes betreft; als je het niet ziet als uniform voor de huisvrouw, waarom maak je je er dan zo druk om? (ik denk dan: laat wie er in rond wil lopen er toch lekker in rondlopen, kan geen kwaad lijkt me)
Met generatiekloof refereerde ik aan een onderwerp, niet aan een iemand.
Rieja schreef:@Perrokai over de schortjes: volgens mij is dat ook iets typisch Duits. Dat is gewoon een stukje conservatisme, is in sommige streken en op het platteland meer aanwezig dan in andere gebieden. Maar ik weet niet of je het echt als uniform voor de perfecte huismoeder moet zien...dat is jouw interpretatie.
Perrokai schreef:Wie vindt trouwens een jonge man met oudere vrouw taboe ? Een generatie, de mannen, de vrouwen of gewoon iedereen ? Of is het gewoon 1 van die vastgeroeste gedachtes die men er over heeft ?
Adil18 schreef:[/quote]Ik ga noooooit meer de Nederlander verdedigen als Duitse mensen beweren dat Nederlanders niet auto kunnen rijden of wanneer ze zeggen dat elke Hollander wel eens wat meer heeft gerookt dan alleen een sigaret....
Rieja schreef:Even ter verduidelijking: ik ben echt de laatste Nederlander die een Duitser zou beledigen, zo is het helemaal niet bedoeld. Maar blader bijvoorbeeld eens door wat willekeurige Duitse postordercatalogi. Wedden dat het gros bloemetjesschorten in het assortiment heeft?
Blader dan eens door evenzoveel Nederlandse catalogi. Zeker weten dat je daar veel minder bloemetjesschorten in aantreft. (moet je natuurlijk niet de vertaalde Duitse catalogi pakken)
Hoe verklaar jij dit fenomeen dan, Adil?
(hoezo offtopic....)
Adil18 schreef:Wel fenomeen? Ik zeg gewoon uit eigen ervaring dat jij hier klinkklare onzinnige conclusies trekt die vooroordelen bevatMoet ik dat fenomeen verklaren?
Huertecilla schreef:Adil18 schreef:Wel fenomeen? Ik zeg gewoon uit eigen ervaring dat jij hier klinkklare onzinnige conclusies trekt die vooroordelen bevatMoet ik dat fenomeen verklaren?
Er staan in NL catalogi ook nul ´Sevillaanse´ spikkeljurken en in Andalusische catalogi geen bontgevoerde regenrijlaarzen.
Houdt dit dan in dat spaanse dames in spikkeljurken moeten lopen of dat NL mannen hun dames in de regen dwingen te rijden?
Je hebt gelijk Aldil: het is springen naar conclusies op basis van de eigen vooroordelen. Dat zegt alles over de conclusietrekker, niets over de doelgroep van de catalogus.
hc
Rieja schreef:Sorry Adil, ik wist niet dat je boos werd...om een bloemetjesschort
![]()
Ik ga er vanuit dat wanneer iets verkocht wordt, dat er een markt voor is. Hetzelfde is dat je bij de Duitse C&A Dirndls en en andere mode in "Landhaus-stil" kunt kopen. Dat hangt in NL niet in het rek omdat daar geen hond het koopt. Simpelweg de wet van vraag en aanbod.
Ik heb trouwens nergens gezegd dat alle Duitse vrouwen in bloemetjesschorten lopen.
Maargoed, ik denk dat het feit dat we afdwalen tot de bloemetjesschorten wel aangeeft dat we een beetje uitgepraat raken over het onderwerp leeftijdsverschil in relaties.
Eyck schreef:yeye schreef:toen ik mijn vriend leerde kennen was ik 14 jaar en hij 27.
toen we een relatie begonnen was hij 28, ik dus 15.
ik ben altijd al redelijk volwassen geweest en hij net niet dus dat verschil merk je helemaal niet!
hij zag er dus ook altijd 22 uit en ik 18 :p
mijn moeder dacht in het begin natuurlijk wel dat het niet zo'n goed idee was maar ze heeft ons altijd gesteunt in onze relatie.
ondertussen zijn we al bijna 4 jaar samen en nog steeds even verliefd als in het begin hoor!
je kan zelf niet kiezen op wie je verliefd word...
Maar no offence, ik wil je echt niet voor het hoofd stoten..
Maar wat heeft een 14/15jarige zo iemand te bieden?