Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:12

:j de koploper

Ik zat vandaag in de trein, viel in slaap, werd in Alkmaar wakker.. euhh oeps? :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:19

Ik moest vorige week naar Amsterdam, maar ik viel voor Amersfoort in slaap. Zag ik ineens Diemen voorbij flitsen, zat ik dus in de trein naar Schiphol.

Toch maar over mijn aversie voor de metro heen gezet en zelfs onderweg van Duivendrecht naar CS nog een leuk gesprek met iemand gehad. ;)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:25

Ik ben ook een keer in Groningen wakker geworden, ik kwam uit Leeuwarden en moest er halverwege (Buitenpost) uit :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:24

Even een vraag, misschien is er iemand die me kan helpen :P Stel ik ga zaterdag van Utrecht naar Duivendrecht, zondag van Duivendrecht naar A'dam sloterdijk en weer terug naar Utrecht. Wat voor kaartje kan ik dan 't beste kopen?

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:34

Weekend retour Utrecht-Duivendrecht + een dagretour voor zondag Duivendrecht-Sloterdijk.

Helaas zag ik net dat je de heenreis op dezelfde dag moet maken... toch jammer anders kon je een weekendretour naar Sloterdijk nemen.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:36

btw, je hoeft dan op de terugweg niet per se een trein te nemen die op Duivendrecht stopt; als ie er maar langs gaat :)* je hebt gewoon voor het traject betaald, niet voor de stops.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:55

Gedoe altijd met die treinen :') Maar dat zat ik ook al te denken ja. Weekend en dagretour...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:02

Ik zag vandaag een Mat64 langsrijden bij school, met gewoon het deurtje van de machinistencabine nog open. Zal wel warm geweest zijn. :Y)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:45

:D :D

echt, toen ik nog in Leiden woonde, altijd stiekem beetje leedvermaak om mensen als de trein tussen gouda-rotterdam/den haag gehad.
En nu denk ik echt dat het karma is, die zo hard terugslaat.. het is al voor zo veelste keer dat ik op utrecht sta en ik om moet reizen via schiphol of den haag.. vandaag weer GRRRRRRRRRR

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:50

Meld zich. Ik ga (bijna) elke dag naar school met de trein. Ik ben te vinden op het traject nieuwerkerk ad ijssel - wageningen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:53

MoonChloe schreef:
:D :D

echt, toen ik nog in Leiden woonde, altijd stiekem beetje leedvermaak om mensen als de trein tussen gouda-rotterdam/den haag gehad.
En nu denk ik echt dat het karma is, die zo hard terugslaat.. het is al voor zo veelste keer dat ik op utrecht sta en ik om moet reizen via schiphol of den haag.. vandaag weer GRRRRRRRRRR

Daar kan ik nog steeds leedvermaak om hebben, baal alleen als het dan druk is in de treinen tussen utrecht en schiphol en dan is het gevolg vaak dat mijn stoptrein ook bomvol zit.

Ik had woensdag ook wel lol. Op schiphol was de intercity naar Leiden Rotterdam Vlissingen te laat, stoptrein naar Leiden vertrok eerder. Dus heleboel mensen in de stoptrein gestapt. Roepen ze op Hoofddorp om dat ze nog even moeten wachten om dat de vertraagde intercity langs ons komt. Op het andere perron kwam op Hoofddorp net een andere trein binnen, dus aantal mensen dachten dat ze nog in die intercity konden stappen, maar helaas niet, die trein had Hoofddorp als eindpunt en de intercity kwam daarna aan de andere kant langs ons.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:58

de IC naar Vlissingen stopt ook helemaal niet op Hoofddorp dacht ik?
En pas maar op met je leedvermaak, straks is het precies andersom, rijdt de trein vaak niet naar schiphol oid :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:59

Zo, dan voel je je best banketstaaf. _O-

Sommige mensen denken inderdaad niet zo goed na. :Y)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:28

Nee die stopt idd niet op Hoofddorp. Maar die stoptrein staat op hoofddorp als ie op tijd is meestal 5 min stil.
Ik zit hier op zich wel goed. Het is meestal alleen als de stoptrein niet rijdt, dan kan je gewoon wachten tot ie wel rijdt of de bus pakken. Als er Utrecht-Schiphol wat is kan ik gewoon via Leiden of Amsterdam Cs ;) dan heb ik meestal nog maar 1/2 uurtje vertraging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:54

lonneke_ schreef:
Meld zich. Ik ga (bijna) elke dag naar school met de trein. Ik ben te vinden op het traject nieuwerkerk ad ijssel - wageningen.

:+ hoi dorpsgenoot :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:55

Idd, IC naar Vlissingen stopt niet op hoofddorp :))

Ik zag net de Oranje koploper weer op Rotterdam CS, heb hem op de foto, zal hem binnenkort even showen :+

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:35

Unwritten schreef:
lonneke_ schreef:

:+ hoi dorpsgenoot :wave:

hoi :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:36

Speciaal voor ons treinliefhebbers:

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:40

Mooi liedje, maar vind Per Spoor leuker. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:41

Oja :+ die ging ook over treinen :Y)

Maar ik krijg bij Centraal Station toch wel tranen in mn ogen, en dan denk ik aan hoe mooi het oude Rotterdam CS was :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:42

Ik kan me het oude Rotterdam niet eens meer voor me halen, alleen maar die lelijke schermen van tijdens de verbouwing. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:44

Ik weet het oude Rotterdam nog wel, daar kwam ik echt vaak in mijn eerste jaar. Warme stationshal, leuke winkeltjes, het bloemenkraampje, de kleine tegeltjes op de vloer in de centrale hal..

Waarom kon dat niet gewoon bewaard blijven in de verbouwing eigenlijk.. zo stom.. stukje nostalgie :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:47

Ja ik vind het vreselijk hoe het er nu bijligt er hoe het eruit komt te zien.
Dan moeten we af en toe maar naar Bassie en Adriaan en het geheim van de sleutel kijken. Veel Rotterdam CS in zijn oude glorie. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:48

Ja :(:) het oude Rotterdam CS, veel mensen hebben protest ingediend tegen het nieuwe, maar de gemeente Rotterdam was het uiteindelijk meer met zichzelf eens dan met zijn inwoners..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:51

Maar dan hadden ze nog meer van de oude glorie kunnen bewaren vind ik en/of in het nieuwe station kunnen verwerken.
Sybold van Ravesteyn draait zich om in zijn graf.
Laatst bijgewerkt door Lous op 14-05-09 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt