Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:50

Gaan er morgen nog mensen naar Steenwijk om te dansen? :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:01

Hallo allemaal!! Leuk nieuws, onze Sem heeft een nieuwe danspartner gevonden, een leuk meisje van 12 uit Almere. Ze danst in Hilversum, dus dat wordt de komende tijd tuffen tussen Waalwijk en Hilversum en hopelijk snel weer de wedstrijdvloer op:D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:42

Steenwijk was voor ons net iets te ver, dus daar gaan we niet heen. Wel Waalwijk de 21e en 28 in Zevenbergen.

Wat leuk Eva, ben heel benieuwd!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:17

2000 km per maand is ook wel erg veel seb8iaan ,welkom hier

leuk voor sem ! dat die een nieuwe danspartner gevonden heeft

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:56

Thanks, vanavond met Sem voor het eerst naar Hilversum om te lessen en te trainen, reuze benieuwd :D

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:55

en hoe is het gegaan?

komen er ook nog mensen van hier naar Leer in duitsland toe met pinksteren? (open wedstrijd ,mag iedereen heen )
zag toch al aardig wat Nlers die zich opgegeven hadden

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:10

Ja, wij gaan ook naar leer. Lijkt me erg gezellig. Jullie gaan dus ook?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:24

gezellig ,dan treffen we elkaar vast !,is onze dansschool die het organiseert
welke klasse doen jullie aan mee ?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:38

Onze kids trainen eerst nog even door ;), veel plezier en succes in Leer!

flowerfairy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:39

Leuk om te lezen dat het dansen ook onder paardenliefhebbers leeft!
Nu ben ik 2 jaar gestopt met het fanatiek (internationaal) wedstrijddansen en heb het paardrijden weer opgepakt :-)
Heb met mijn vriend gedanst en die heb ik inmiddels op paardrijden gekregen wat hij helemaal te gek vind! (vraag hem niet of hij nu nog wil dansen, haha)
Duitsland heeft wat mij betreft de mooiste wedstrijden, vooral de German Open Championships in Stuttgart is een echte aanrader!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:54

Wat grappig flowerfairy1 :), wat dansten jullie?

flowerfairy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:14

Wij dansten Hoofdklasse bij de nadb en we hadden een trainer in Brabant en Duitsland dus ook vele km's gemaakt.
In Hilversum kwamen wij ook regelmatig om te trainen, wat danst jouw Sem?
hebben ze toevallig les bij Dennis en Samantha?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:23

Klinkt goed, flowerfairy!
Dansten jullie standaard of latin? Mag ik vragen waarom jullie gestopt zijn?

flowerfairy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:12

Wij dansten standaard, latin is niet zo mijn ding haha. Wel leuk om naar te kijken overigens!

We waren het zat om veel te reizen voor trainingen/les, ook het kwijtraken van vrienden buiten het dansen die niet snapten waar je fanatiek mee bezig was. Maar vooral door een vervelende verandering in mijn thuis situatie die ik 4 jaar had weg gestopt (beter gezegd weg gedanst) kreeg steeds meer impact op het dansen.

Het dansen ging hartstikke goed en haalde onze gestelde doelen, de techniek, houding etc. werd alleen maar beter, maar de lol en animo waren weg. Het was een soort 'way of life' zeg maar en toen hebben we besloten er zijn meer leuke dingen te doen in het leven dan alleen in het danskringetje rond blijven hangen.

Nog steeds heb ik er geen spijt van dat we gestopt zijn, we kunnen terug kijken op een leuke, mooie tijd waarin we veel geleerd hebben ook over onszelf :-)
Maar dansen zit net als paardrijden in je bloed en verleren doe je het niet, dus wie weet beginnen we ooit weer eens...

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:58

Sem heeft nu voor ballroom idd les van Dennis en Samantha waar we heel blij mee zijn. Latin van Debbie en Remi. Hij danste met zijn vorige partner latin deb2 en ballroom deb3.
Ik denk idd als je sport op een bepaald niveau beoefend, of wil beoefenen, dat het vaak alleen nog maar daarom draait en dat is niet altijd leuk. Knap dat jullie hebben gekozen om er uit te stappen, ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is als je succesvol bent.
Onze familie klaagt ook dat ze ons nooit zien, en dan heb ik alleen nog maar twee kids die ieder hun eigen sport op hun eigen niveau beoefenen, maar wel heel fanatiek. Ach kids happy, mam ook happy :-)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:18

Mijn familie heeft er inderdaad ook een handje van iedere keer te moeten benadrukken hoe weinig ze ons zien. Met name mijn opa en oma benadrukken dat steeds. Heel irritant eigenlijk. Tja, ik werk nou eenmaal ook en als ze een week van te voren opbellen dat ze in dat weekend willen komen kan ik al niks meer regelen op mijn werk sowieso. Dan rijd ik nog graag paard en ga dansen in het weekend, ja dan blijft er weinig tijd over.
Maar om dat elke keer weer te moeten aanhalen... Soms word ik er gek van.

Knap dat je eruit gestapt bent Flowerfairy! Ik ken iemand die nu hoofdklasse standaard danst, en zij was ook succesvol in tafeltennis. Iedereen verklaarde haar voor gek, ze had daar geld mee kunnen verdienen, maar zij ging dansen, iets wat voornamelijk geld kost... En ze doet het met zoveel plezier! Fantastisch vind ik zoiets, lekker je eigen dromen en idealen najagen, ook als de rest van de wereld iets anders vindt.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:59

knap om te stoppen ,kan me de reden goed voorstellen

hier is allemaal maar hobbymatig dansen ,wel 1 keer meegedaan aan een wedstrijd en daar namen mijn zenuwen de overhand :+ zodat die niet goed gelopen is ,dat is bij mij grootste probleem ,de nervositeit helaas :o

zelfs bij ons klaagden laast mensen omdat we zondagsavonds (is dansles voor ons ) niet thuis wouden blijven voor de visite :+

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:04

Arnhem meld zich ook! :) hihi. Tot topklasse gedanst.. Nu (helaas) danspartnerloos dus dans momenteel niet meer..

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:30

Hallo Arnhem! :)

flowerfairy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:02

Het is idd ook heel vervelend als mensen niet snappen dat je ergens helemaal voor gaat en alle tijd en energie daarin wilt steken. Maar uiteindelijk blijven de echte vrienden en familie over die je steunen en wel snappen dat het belangrijk voor je is, en of dat nou wekelijks clubles is of dat je meedoet aan wedstrijden als je er zelf maar plezier en lol in hebt! :o

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:57

ik ben altijd wel heel blij met mijn moeder :D ,zij past elke zondag op en dat zonder te morren! vaak ook nog een zaterdagavond als er iets is wat met dansen nodig heeft

morgenavond hebben we een benifizbal van de dansschool ,zijn we vorig jaar ook geweest ,entree gaat naar een goed doel en er komt een liveband te spelen

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:22

Vreselijk balen hier, vanmorgen met Sem na een bezoek aan de huisarts doorgestuurd naar de fysio en die heeft een gescheurde kuitspier geconstateerd. Ingetaped, behandelplan wordt opgesteld en vier weken niet dansen :( en ze waren net zo lekker bezig....

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:06

oh das balen zeg ,sterkte met sem :(:)

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:01

alle dansers aan genieten van mooie weer ?
is hier rustig :+

hoe is met sem zijn been ?

leonie,heb zondag je naam nog gezien op de startlijsten :)

we weten nu in ieder geval hoeveel tegenstanders we hebben in onze klasses en dat we laaste gaan worden :') staat voor mij ook wel vast

denk niet dat we de nodige ervaringen /techniek hebben om deze tegenstanders eruit te dansen,de meesten dansen regelmatig wedstrijden en trainen daar ook echt voor +:)+
wij dansen alleen op een zondag en moeten het met 4 lessen wedstrijdtraining het doen en de 6 ballroom technieklessen van vorig jaar oktober :+

zijn veel nederlanders :') tegen we moeten :D en wie nummer 1 word in standaard kan ik nu al voorspellen,een duits paar

ergelijk vind ik dat, als ik het goed gezien zou hebben op de lijst in onze pool ,dat het paar (wat dan nmr 1 word ) express zich heeft ingeschreven voor de hobbyklasse terwijl ze de laaste keer nog een vice-kampioenschap rising star! op hun naam hebben geschreven ,de man danst zelf al meer dan 13 jaar amateur wedstrijden
(hobby kan je vergelijken met pre-amateur )

we gaan dus ook latijns doen ,dat word onze 1e wedstrijd erin, misschien krijgen we dan eens het antwoord waar we beter in zijn := ,ballroom of latijns

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:39

Hai, ach dan ga je in ieder geval niet met valse verwachtingen en wie weet hoe het meevalt en jullie jezelf nog verrassen :D Ben ook erg benieuwd naar jullie prestatie in de latin!
Wat een sneue types dan die zich expres eigenlijk een te lage klasse inschrijven, mag dat zomaar, volgens mij kan dat niet in Nederland?

Met Sems been gaat het beter, maar uiteraard mag hij nog steeds niet dansen waar hij vreselijk van baalt.
Wat wel leuk is, is dat hij inmiddels in de derde castingronde zit voor een film waarin hij als het allemaal doorgaat ook gaat dansen. Komende woensdag mag hij weer op komen draven nu samen met zijn nieuwe danspartner. Hoewel ze natuurlijk het dansen niet kunnen laten zien krijgen ze wel een indruk van die twee samen. Filmpjes en foto's hebben ze ook al kunnen laten zien.

Iedereen die gaat dansen zondag veel succes en vergeet vooral niet te genieten!
Ik sta zondag op het concours terrein, mijn oudste zoon start voor de 2e keer M1, best spannend dus voor het eerst buiten.