Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WildWings schreef:Dat het Nederlands van de mensen die schreeuwen dat ze al genoeg weten en niet nog meer lesuren nodig hebben, IS indirect ook onderdeel van het onderwerp *:)
nathalie2302 schreef:wil hier niemand mee belachelijk maken hooor, wil alleen aangeven dat iedereen wel eens fouten maakt, al gebeurt het wel steeds vaker en steeds meer...sla maar eens een krant open en zoek eens echt naar grammaticale onjuistheden of spelfouten.....
Ik geloof nogmaals dat het onderwijs meer gebaat is met (wat ik hier eerder ook al van iemand anders las) betere kwaliteit dan meer uren, wat hebben meer uren voor zin als je niet voldoende goede leerkrachten hebt?
x__beauty schreef:WildWings schreef:Als je dyslectie hebt kan je toch wel gewoon je zin beginnen met een hoofdletter
Dat is wel heel overdreven he
Suprice schreef:ik vind die hele staking nergens op slaan en ik zit nog op de middelbare school..
WildWings schreef:En daar ligt ook weer een groot gedeelte van het probleem.. opvoeding (maar dat had ik ook al eerder aangekaart).
Citaat:Maar alsnog: als leraar HEB je hier op school prachtige gele (of tegenwoordig rode, of blauwe, of groene.. die kleur veranderen ze ieder jaar) briefjes om een leerling uit de les te kunnen sturen. Maak daar dan ook gebruik van en laat leerlingen die de les verstoren EN een grote mond tegen de leraar hebben met zo'n mooi briefje zich melden bij de afdelingsleider. Geloof me, in lessen waar dat wel gebeurt zijn ze ineens een stuk rustiger...
nathalie2302 schreef:wil hier niemand mee belachelijk maken hooor, wil alleen aangeven dat iedereen wel eens fouten maakt, al gebeurt het wel steeds vaker en steeds meer...sla maar eens een krant open en zoek eens echt naar grammaticale onjuistheden of spelfouten.....
Ik geloof nogmaals dat het onderwijs meer gebaat is met (wat ik hier eerder ook al van iemand anders las) betere kwaliteit dan meer uren, wat hebben meer uren voor zin als je niet voldoende goede leerkrachten hebt?
tantjeuh schreef:WildWings schreef:En daar ligt ook weer een groot gedeelte van het probleem.. opvoeding (maar dat had ik ook al eerder aangekaart).
Opvoeding ja, maar een deel van die opvoeding wordt gegeven door de school. Of de school zou dat toch moeten doen. Opleiden is een groot deel van opvoeding. Dingen als algmene beleefdheid, respect, deftig taalgebruik, op een goede manier discussieren en luisteren naar mensen, ... Dat zijn toch dingen die je voor grote delen in school leert. (of weer, zou moeten leren)Citaat:Maar alsnog: als leraar HEB je hier op school prachtige gele (of tegenwoordig rode, of blauwe, of groene.. die kleur veranderen ze ieder jaar) briefjes om een leerling uit de les te kunnen sturen. Maak daar dan ook gebruik van en laat leerlingen die de les verstoren EN een grote mond tegen de leraar hebben met zo'n mooi briefje zich melden bij de afdelingsleider. Geloof me, in lessen waar dat wel gebeurt zijn ze ineens een stuk rustiger...
Een leraar is weinig met een briefje. Een leraar is véél met gezag, gezag komt niet voort uit macht. Leerlingen zijn niet stil tijdens een les? Tja, als leraar zou ik ook niet gaan roepen. Roepen is een teken van onmacht. Ik zou juist heel zachtjes gaan praten, zodat niemand mij zou horen voordat het stil is. Natuurlijk wel heel goed duidelijk maken dat alles wat gezegt wordt geziene leerstof is die zeker op het exame gevraagd gaat worden. Je zou ervan opkijken hoe snel iedereen dan stil is.
Maar dan nog, in scholen waar de regeltjes niet al te strikt genomen worden, is het normaal dat er regelmatig chaos in een klas uitbreekt. Geloof mij, een school met héél strikte regels heeft dat probleem veel minder.
Mijn school:
- drie keer te laat op school (vanaf één minuut na half 9 ben je officieel te laat): strafstudie
- uiterlijke regels: géén decoltés, geen rokken boven de knie, geen blote schouders, jongens geen sandalen, geen zichtbare piercings, geen 'extremen' (bv roze haren). Bij overtredingen: je wordt naar huis gestuurd met een brief van de directeur, mag pas terug komen als je er deftiger bij loopt + strafstudie
- een dag niet naar school: briefje van thuis nodig. Langer niet naar school: doktersattest nodig
- niet meesporten door blessure/pijn: doktersattest nodig
- tijdens de uren (van 8.30 tot 16): schoolterrein niet verlaten, anders strafstudie
- opgegeve taken niet op tijd gemaakt: 0/10
-.....................................
Geloof mij, ging vlotjes. Ik heb nooit iemand weten vechten/rebels doen in onze school, nooit problemen geweest, weinig choas in de klas meegemaakt..
Didoo schreef:Suprice schreef:ik vind die hele staking nergens op slaan en ik zit nog op de middelbare school..
Onderbouw je mening anders ff
tantjeuh schreef:Dingen als algmene beleefdheid, respect, deftig taalgebruik, op een goede manier discussieren en luisteren naar mensen, ... Dat zijn toch dingen die je voor grote delen in school leert. (of weer, zou moeten leren)
Citaat:Een leraar is weinig met een briefje. Een leraar is véél met gezag, gezag komt niet voort uit macht. Leerlingen zijn niet stil tijdens een les? Tja, als leraar zou ik ook niet gaan roepen. Roepen is een teken van onmacht. Ik zou juist heel zachtjes gaan praten, zodat niemand mij zou horen voordat het stil is. Natuurlijk wel heel goed duidelijk maken dat alles wat gezegt wordt geziene leerstof is die zeker op het exame gevraagd gaat worden. Je zou ervan opkijken hoe snel iedereen dan stil is.
Citaat:Maar dan nog, in scholen waar de regeltjes niet al te strikt genomen worden, is het normaal dat er regelmatig chaos in een klas uitbreekt. Geloof mij, een school met héél strikte regels heeft dat probleem veel minder.
Mijn school:
- drie keer te laat op school (vanaf één minuut na half 9 ben je officieel te laat): strafstudie
- uiterlijke regels: géén decoltés, geen rokken boven de knie, geen blote schouders, jongens geen sandalen, geen zichtbare piercings, geen 'extremen' (bv roze haren). Bij overtredingen: je wordt naar huis gestuurd met een brief van de directeur, mag pas terug komen als je er deftiger bij loopt + strafstudie
- een dag niet naar school: briefje van thuis nodig. Langer niet naar school: doktersattest nodig
- niet meesporten door blessure/pijn: doktersattest nodig
- tijdens de uren (van 8.30 tot 16): schoolterrein niet verlaten, anders strafstudie
- opgegeve taken niet op tijd gemaakt: 0/10
-.....................................
Geloof mij, ging vlotjes. Ik heb nooit iemand weten vechten/rebels doen in onze school, nooit problemen geweest, weinig choas in de klas meegemaakt..
tantjeuh schreef:Mijn school:
Emilia schreef:Die kledingvoorschriften zijn zo gek nog niet. Liever naar een coltrui kijken dan naar een voorgevel die er bijna uitvalt
Emilia schreef:Die kledingvoorschriften zijn zo gek nog niet. Liever naar een coltrui kijken dan naar een voorgevel die er bijna uitvalt
Valerie__ schreef:WAJOOW!!
DAT IS EEN GEVANGENIS MAN !!!
en vooral met die kleren en haren.. Gosh.. laat iedereen gewoon lekker aan doen wat ze willen.. en laat iedereen gewoon lekker zelf weten wat ze willen doen met hun haren.. is hun leven..
wtf echt poedersuiker regels man
KiWiKo schreef:Valerie__ schreef:WAJOOW!!
DAT IS EEN GEVANGENIS MAN !!!
en vooral met die kleren en haren.. Gosh.. laat iedereen gewoon lekker aan doen wat ze willen.. en laat iedereen gewoon lekker zelf weten wat ze willen doen met hun haren.. is hun leven..
wtf echt poedersuiker regels man
nee hoor zo zou het moeten zijn......... de kliertjes van tegenwoordig moeten eens wat discipline leren![]()
misschien leren ze uberhaupt nog wat dan
![]()