Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie__

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:25

dit is nou echt bokt.. Tong uitsteken hahaha

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:25

ik vind het niet lachwekkend, ik vind het triest!!! we hebben het wel over de toekomstige dragers van de economie..........

maargoed daarintegen moeten er ook werksters zijn die de huizen schoonmaken van de mensen die wel de moeite nemen om minstens correct Nederlands te leren Lachen

Dyslectie is ook een term waar maar mee gegooid word........... Ik schrijf ook wel eens woordjes verkeerd, ben niet goed in dtje en tjes....... maar ben zeker niet dyslectisch hoor Lachen Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:26

WildWings schreef:
Dat het Nederlands van de mensen die schreeuwen dat ze al genoeg weten en niet nog meer lesuren nodig hebben, IS indirect ook onderdeel van het onderwerp *:)

Als je het zo wilt zien. Lachen Maar is het werkelijk ook nodig om dit op elke pagina terug te laten komen? Ik heb in elk geval de boodschap begrepen hoor. Clown

Larissa_

nathalie2302 schreef:
wil hier niemand mee belachelijk maken hooor, wil alleen aangeven dat iedereen wel eens fouten maakt, al gebeurt het wel steeds vaker en steeds meer...sla maar eens een krant open en zoek eens echt naar grammaticale onjuistheden of spelfouten.....

Ik geloof nogmaals dat het onderwijs meer gebaat is met (wat ik hier eerder ook al van iemand anders las) betere kwaliteit dan meer uren, wat hebben meer uren voor zin als je niet voldoende goede leerkrachten hebt?

Amen Afgod

Anoniem

x__beauty schreef:
WildWings schreef:
Als je dyslectie hebt kan je toch wel gewoon je zin beginnen met een hoofdletter Verward

Dat is wel heel overdreven he Knipoog

Je zin met een hoofdletter beginnen en geen spaties voor komma's of uitroeptekens zetten overdreven Verward Sorry?

Je bent gewoon erg lui, maar zeg dat dan ook, dat heeft geen drol met dyslectie te maken Lachen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:27

Suprice schreef:
ik vind die hele staking nergens op slaan en ik zit nog op de middelbare school..

Onderbouw je mening anders ff Knipoog

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:28

komop heeeee
moet ik anders even temmen voor offtopic discussie?
iedereen maakt foutjes, de eens is dyslecties de ander niet.. maak je niet zo druk allemaal..

back to the discussie.!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:28

WildWings schreef:
En daar ligt ook weer een groot gedeelte van het probleem.. opvoeding (maar dat had ik ook al eerder aangekaart Lachen ).

Opvoeding ja, maar een deel van die opvoeding wordt gegeven door de school. Of de school zou dat toch moeten doen. Opleiden is een groot deel van opvoeding. Dingen als algmene beleefdheid, respect, deftig taalgebruik, op een goede manier discussieren en luisteren naar mensen, ... Dat zijn toch dingen die je voor grote delen in school leert. (of weer, zou moeten leren)

Citaat:
Maar alsnog: als leraar HEB je hier op school prachtige gele (of tegenwoordig rode, of blauwe, of groene.. die kleur veranderen ze ieder jaar Haha! ) briefjes om een leerling uit de les te kunnen sturen. Maak daar dan ook gebruik van en laat leerlingen die de les verstoren EN een grote mond tegen de leraar hebben met zo'n mooi briefje zich melden bij de afdelingsleider. Geloof me, in lessen waar dat wel gebeurt zijn ze ineens een stuk rustiger...

Een leraar is weinig met een briefje. Een leraar is véél met gezag, gezag komt niet voort uit macht. Leerlingen zijn niet stil tijdens een les? Tja, als leraar zou ik ook niet gaan roepen. Roepen is een teken van onmacht. Ik zou juist heel zachtjes gaan praten, zodat niemand mij zou horen voordat het stil is. Natuurlijk wel heel goed duidelijk maken dat alles wat gezegt wordt geziene leerstof is die zeker op het exame gevraagd gaat worden. Je zou ervan opkijken hoe snel iedereen dan stil is.

Maar dan nog, in scholen waar de regeltjes niet al te strikt genomen worden, is het normaal dat er regelmatig chaos in een klas uitbreekt. Geloof mij, een school met héél strikte regels heeft dat probleem veel minder.
Mijn school:
- drie keer te laat op school (vanaf één minuut na half 9 ben je officieel te laat): strafstudie
- uiterlijke regels: géén decoltés, geen rokken boven de knie, geen blote schouders, jongens geen sandalen, geen zichtbare piercings, geen 'extremen' (bv roze haren). Bij overtredingen: je wordt naar huis gestuurd met een brief van de directeur, mag pas terug komen als je er deftiger bij loopt + strafstudie
- een dag niet naar school: briefje van thuis nodig. Langer niet naar school: doktersattest nodig
- niet meesporten door blessure/pijn: doktersattest nodig
- tijdens de uren (van 8.30 tot 16): schoolterrein niet verlaten, anders strafstudie
- opgegeve taken niet op tijd gemaakt: 0/10
-.....................................

Geloof mij Lachen, ging vlotjes. Ik heb nooit iemand weten vechten/rebels doen in onze school, nooit problemen geweest, weinig choas in de klas meegemaakt..

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:29

nathalie2302 schreef:
wil hier niemand mee belachelijk maken hooor, wil alleen aangeven dat iedereen wel eens fouten maakt, al gebeurt het wel steeds vaker en steeds meer...sla maar eens een krant open en zoek eens echt naar grammaticale onjuistheden of spelfouten.....

Ik geloof nogmaals dat het onderwijs meer gebaat is met (wat ik hier eerder ook al van iemand anders las) betere kwaliteit dan meer uren, wat hebben meer uren voor zin als je niet voldoende goede leerkrachten hebt?

Daarom Knipoog
dat heb ik liever ook...
Meer uren hebben geen nut..
Scholieren worden moe, snel afgeleid, niet gemotiveerd...

Trouwens WildWings gaat altijd offtopic dus laat haar maar lekker gaan voelt zei zich ook nog eens slim. Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:30

Ach wat hebben de scholieren het toch slecht, haha!
Degene die zo klagen zullen wel helemaal gaan klagen als ze later 40 uur moeten gaan werken in de week en niet zo vaak vakantie meer kunnen nemen, hooguit 24 dagen per jaar...

Zo kun je vanalles wel een probleem maken, weet blij dat je nog naar school kan.

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:31

tantjeuh schreef:
WildWings schreef:
En daar ligt ook weer een groot gedeelte van het probleem.. opvoeding (maar dat had ik ook al eerder aangekaart Lachen ).

Opvoeding ja, maar een deel van die opvoeding wordt gegeven door de school. Of de school zou dat toch moeten doen. Opleiden is een groot deel van opvoeding. Dingen als algmene beleefdheid, respect, deftig taalgebruik, op een goede manier discussieren en luisteren naar mensen, ... Dat zijn toch dingen die je voor grote delen in school leert. (of weer, zou moeten leren)

Citaat:
Maar alsnog: als leraar HEB je hier op school prachtige gele (of tegenwoordig rode, of blauwe, of groene.. die kleur veranderen ze ieder jaar Haha! ) briefjes om een leerling uit de les te kunnen sturen. Maak daar dan ook gebruik van en laat leerlingen die de les verstoren EN een grote mond tegen de leraar hebben met zo'n mooi briefje zich melden bij de afdelingsleider. Geloof me, in lessen waar dat wel gebeurt zijn ze ineens een stuk rustiger...

Een leraar is weinig met een briefje. Een leraar is véél met gezag, gezag komt niet voort uit macht. Leerlingen zijn niet stil tijdens een les? Tja, als leraar zou ik ook niet gaan roepen. Roepen is een teken van onmacht. Ik zou juist heel zachtjes gaan praten, zodat niemand mij zou horen voordat het stil is. Natuurlijk wel heel goed duidelijk maken dat alles wat gezegt wordt geziene leerstof is die zeker op het exame gevraagd gaat worden. Je zou ervan opkijken hoe snel iedereen dan stil is.

Maar dan nog, in scholen waar de regeltjes niet al te strikt genomen worden, is het normaal dat er regelmatig chaos in een klas uitbreekt. Geloof mij, een school met héél strikte regels heeft dat probleem veel minder.
Mijn school:
- drie keer te laat op school (vanaf één minuut na half 9 ben je officieel te laat): strafstudie
- uiterlijke regels: géén decoltés, geen rokken boven de knie, geen blote schouders, jongens geen sandalen, geen zichtbare piercings, geen 'extremen' (bv roze haren). Bij overtredingen: je wordt naar huis gestuurd met een brief van de directeur, mag pas terug komen als je er deftiger bij loopt + strafstudie
- een dag niet naar school: briefje van thuis nodig. Langer niet naar school: doktersattest nodig
- tijdens de uren (van 8.30 tot 16): schoolterrein niet verlaten, anders strafstudie

Geloof mij Lachen, ging vlotjes. Ik heb nooit iemand weten vechten/rebels doen in onze school, nooit problemen geweest, weinig choas in de klas meegemaakt..

WAJOOW!!
DAT IS EEN GEVANGENIS MAN !!!
en vooral met die kleren en haren.. Gosh.. laat iedereen gewoon lekker aan doen wat ze willen.. en laat iedereen gewoon lekker zelf weten wat ze willen doen met hun haren.. is hun leven..
wtf echt poedersuiker regels man

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:31

Didoo schreef:
Suprice schreef:
ik vind die hele staking nergens op slaan en ik zit nog op de middelbare school..

Onderbouw je mening anders ff Knipoog

haha ok komt ie dan! Kijk je moet meer uren naar school wordt er gezegd... Daar is nog nooit iemand slechter van geworden. En vroeger moest je helemaal langer naar school. Ook als je een vervolgopleiding zal gaan doen, zal je wel eens langer naar school moeten. Ik vind wel dat de kwaliteit van de lessen omhoog moet gaan, en niet achteruit omdat er meer uren komen. Ik vind ook niet dat er meer uren moeten komen, maar ik vind niet dat je daarover moet klagen. Er zijn een hoop kinderen die een moord doen om naar school te mogen, en dan gaan wij hier een beetje zitten klagen over een paar uurtjes per week. En de mensen die klagen zijn vaak ook de mensen die het minste voor school doen. Als er dus meer in de lessen behandeld en gedaan kan worden, hoeft er thuis minder gedaan te worden. Ik zit nu in mijn examenjaar en ik merk dat het moeilijk is om alle stof te behandelen. Het moet allemaal erg snel omdat er niet genoeg lessen zijn. Dat kan aan mijn school liggen, maar ik ga toch liever langer naar school en dat ik er dan ook nog iets van opsteek.. Maarja dat komt misschien omdat ik op het VWO zit..

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:32

@ valarie : inderdaad Tong uitsteken

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:33

Die kledingvoorschriften zijn zo gek nog niet. Liever naar een coltrui kijken dan naar een voorgevel die er bijna uitvalt Clown

Anoniem

tantjeuh schreef:
Dingen als algmene beleefdheid, respect, deftig taalgebruik, op een goede manier discussieren en luisteren naar mensen, ... Dat zijn toch dingen die je voor grote delen in school leert. (of weer, zou moeten leren)

Correct Nederlands (of een andere moedertaal) en een goede manier van discussieren en naar mensen luisteren zijn dingen die je voornamelijk op school leert, maar algemene beleefdheid en respect behoor je IMO toch echt vanuit huis mee te krijgen Lachen

Citaat:

Je zal ervan opkijken hoe slecht dat hier werkt.. iedereen denkt het hier heel goed te weten, maar ook het extreem zachte praten is al vaak zat geprobeerd. Heel leuk, want leerlingen die WEL stil zijn, zijn opnieuw de dupe ervan, want die krijgen de uitleg niet mee.

Citaat:
Mijn school:

Hier ga ik niet op in omdat ik HEEL, HEEL erg blij ben dat ik wel met blote schouders, paars haar en een wenkbrauwpiercing (die ik nog wil laten zetten) mag rondlopen. Want ondanks dat doe ik toch ontzettend mijn best en is er niemand die zich stoort aan de manier waarop ik mij kleed en is er ook niemand die erdoor afgeleid (afgelijd Verward ) raakt. Verder heb ik al gezegd wat er bij ons gebeurd bij een briefje en de klas uit worden gestuurd, en dat helpt ook harstikke prima hoor Knipoog Maar dan moet de leraar WEL eens naar die briefjes grijpen en niet eeuwig alles willen oplossen met praten en vragen, want als dat niet werkt moet je eens iets anders proberen.

Edit: De kwoot werkte niet xD
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-07 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Moirsa

tantjeuh schreef:
Mijn school:

Dan maar naar huis, dan maar een brief van de directeur dan maar van school,,
Maar het is mijn ligaam..
Wat ik daarmee doe moet ik zelf weten Knipoog,, ik zou meteen naar een andere school gaan, zijn ze helemaal gek geworden.. ?!

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:34

wat maakt dat nou uit als zij zich daar prettig in voelen laat hun.. Slapen

Larissa_

Valerie en Beauty, met zulke opvattingen zul je niet serieus worden genomen.
Onderbouw het op zijn minst fatsoenlijk..

Larissa_

Emilia schreef:
Die kledingvoorschriften zijn zo gek nog niet. Liever naar een coltrui kijken dan naar een voorgevel die er bijna uitvalt Clown

Genoeg mannelijke leraren wat het heeeeeerlijk vinden Clown

Moirsa

Emilia schreef:

Dat moet ieder voor zich weten toch?!
als ik me prettig voel bij een diepe v-hals trek ik dat aan, geen gek die mij tegen houd hoor Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:35

Valerie__ schreef:
WAJOOW!!
en vooral met die kleren en haren.. Gosh.. laat iedereen gewoon lekker aan doen wat ze willen.. en laat iedereen gewoon lekker zelf weten wat ze willen doen met hun haren.. is hun leven..

nee hoor zo zou het moeten zijn......... de kliertjes van tegenwoordig moeten eens wat discipline leren Lachen Lachen misschien leren ze uberhaupt nog wat dan Lachen Lachen

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

tanjeuh dikke gevangenis straf bij jullie Bloos niet normaal Clown

Suprice

KiWiKo schreef:
Valerie__ schreef:
WAJOOW!!

nee hoor zo zou het moeten zijn......... de kliertjes van tegenwoordig moeten eens wat discipline leren Lachen Lachen misschien leren ze uberhaupt nog wat dan Lachen Lachen

Wil je zeggen dat we nu niks meer leren? Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:36

Niveau daalt zichtbaar.............. helaas

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:36

Moirsa; Doe ff normaal Nagelbijten / Gniffelen
Zo'n opmerking is net zo goed niet nodig als een opmerking over taalgebruik.
Wat wildwings in andere topics doet heeft hier niets mee te maken.