Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Maar zulke dingen worden gewoon gezegd, kan dat niet meer, dan heb je geen vrijheid van meningsuiting meer. Ook een aanstootgevende mening is een mening.
ruiterinrust schreef:Ja hoeveel voorbeelden wil je hebben van zijn aanstootgevende uitspraken. Onlangs noemde hij de vrouw van Frits Barend(die een joodse achtergrond heeft) Een geplastificeerde mummy die nog bij Anne-Frank in het achterhuis gezeten heeft.
Dat vind ik aanstootgevend, het dient geen enkel doel en je hoort dat uit jezelf niet te willen zeggen.
ruiterinrust schreef:Nee daar heb ik geen moeite mee. Ik weet niet of ik nu zo lichtgeraakt ben, maar ik was in de veronderstelling dat iedereen dat aanstootgevend zou vinden.
ruiterinrust schreef:Dat probeer ik dus aan te geven, dat er grenzen aan vrijheid van meningsuiting zitten!
ruiterinrust schreef:Daar ging het ook helemaal niet over, dit gaat over het feit of hij wel of niet ooit aanstootgevende opmerkingen maakte, jij legt nu de link met moord op een dusdanige manier dat je suggereert dat ik vind dat het éen het ander rechtvaardigt. Dat is niet zo en dat heb ik al honderd keer gezegd. Ik wil er alleen maar mee aangeven dat je bepaalde standpunten minder aanstootgevend brengen moet. Niet omdat je anders vermoordt wordt, maar omdat je dat gewoon niet hoort te doen. Het heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken dingen zo te verwoorden.
Dat probeer ik dus aan te geven, dat er grenzen aan vrijheid van meningsuiting zitten!
ruiterinrust schreef:Ja, dat vind ik ook maar eigenlijk zijn het dus helemaal niet zo oneens.
Ik vind gewoon niet te begrijpen dat je dingen op zon manier brengt als hij soms deed. En ik vind het zo onzinnig dat het helemaal onder de vrijheid van meningsuiting wordt geschaard. Hij had nooit vermoord mogen worden, daar is geen enkele geldige reden voor. Je moet je dan alleen niet zo honderd procent op vrijheid van meningsuiting beroepen, want die grens bleef hij niet altijd binnen.
Ann schreef:Waarom is hij er dan nooit voor veroordeeld volgens ons Nederlandse wetsysteem?
ruiterinrust schreef:Idd, ik zeg nergens dat je dan mag gaan killen, bovendien is het idd zo dat je niet alles mag zeggen.
ThePast03 schreef:Ja dat mag zolang je binnen de grenzen van de wet blijft. Dat is nu eenmaal de Nederlandse Wet.
Als je het er niet mee eens bent kun je inderdaad gaan emigreren of gaan proberen de Wet te veranderen.
Lovely schreef:Er ligt een continuum tussen fatsoen en misdaad, ergens ligt een grens tussen acceptabel en asociaal en vanaf asociaal wordt het alleen nog maar erger, net zolang tot de grenzen van de wet bereikt zijn. Voordat het zover is worden grenzen van fatsoen allang overschreden. Ik denk dus niet dat men maar mag toen totdat de wet ingrijpt.