Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:20

Jeetje DP dat is zo verdrietig op zo’n jonge leeftijd!
Sterkte vandaag :(:)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 14:31

Cambionn schreef:
Nyaleti schreef:
Moet ook de huisarts hebben. Zo bizar veel aan het hoesten dat het me niet verbaasd als ik een longontsteking heb.
Door al dat hoesten slecht geslapen en te laat wakker om nog te bellen voor een afspraak voor vandaag.
Al weet ik eigenlijk dat ze het toch niet serieus nemen en ik niet langs mag komen.
Mocht ook niet langskomen, moest een foto sturen via hun nieuwe klantenportaal. Ben niet zo van mijn medische dingen via een website invullen das wou er eigenlijk niet aan beginnen, maar moest nu wel zo'n beetje. Dus eerst die hele privacy policy en term of service enzo lezen. Stond gelukkig niks geks in en bedrijf en dienst heeft ook geen issues gehad die ik zo kon vinden dus maar gedaan.

Er was al wat voorgeschreven voordat ze het gezien hadden (ik had de foto namelijk nog niet eens gestuurd). Weet nu niet of ik dit efficient vind (wat mogelijk goed is met de druk op de huisartsen) of heel vervelend en onpersoonlijk, maar kan vanmidag medicatie ophalen (er is wel op de foto gereageerd dat de bestelde medicatie hiervoor klopt). We gaan het de komende tijd zien denk ik. Hopenlijk wordt het het eerste, en is het zo lekker efficient dat ik over een jaar niet zonder wil. Maar momenteel voel ik me echt van "wat mis ik de tijd dat je de huisarts belde, je dezelfde dag (vaak bijna direct) nog langs kon komen en ze persoonlijk ff keken". Ik snap dat dat niet kan met de huidige tekorten aan huisartsen, mensen die voor welke wissewas bellen en de bezuinigingen op de zorg. Neem het ze niet kwalijk daarom, die huisarts doet echt z'n best en ik heb momenteel echt wel een goede die je ook echt helpt en serieus neemt. Die vraagt hier ook niet om, maar moet werken met de huidige omstandigheden. Maar och wat mis ik die tijd.

Volgensmij verschilt dat ook zó erg per huisarts of per omgeving. Ik kan namelijk vaak nog wel de dag zelf terecht, ofwel bij de assistente ofwel bij de huisarts zelf. Snap dat je het naar vindt om het zo te moeten doen hoor :(

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:57

Een foto sturen als dat kan, snap ik wel. Efficiënt. Mits ze de tijd nemen aan de telefoon om jouw klachten goed op te nemen.
Wel bijzonder dat ze alvast medicatie uitgeschreven hadden :')

Hier is het super druk bij de huisarts. Een zieke huisarts en een andere uit het dorp stopt, dus moeten hun ook allemaal opzich nemen. Dus ik begrijp ze wel maar irriteer me vooral aan één assistente. Die luistert totaal niet :=

Maargoed, mag zo langskomen. Nu heb ik stress want het is blijkbaar serieus genoeg om er tijd voor te maken :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:03

Sterkte DP :(:)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:04

dat kuchje waardoor ik vannacht zelfs om 16 uur wakker werd. Ik had mn slaap zo nodig!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:08

Sterkte DP :knuffel:

Cambionn heel herkenbaar. Als ik kind had ik een huisarts die zijn patiënten echt goed kende en wanneer mijn moeder belde wisten ze dat er serieus iets aan de hand was en werd je niet eerst telefonisch door de mangel gehaald om bij gods gratie langs te mogen komen.
Maargoed andere tijd… Maar ik mis het wel. Zo ongelofelijk minder vermoeiend als patiënt.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:52

Tancreda4 schreef:
Water in m'n kelder. Vrijdag van 20 naar 10 cm met de waterstofzuiger van de buurman. Nu weer ruim 20 cm. Zo maar even woningbouw bellen en van de regen in de drub worden gestuurd ben ik bang :=

Woon je in dezelfde wijk? Precies dit overkwam ons een week of twee geleden!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:54

Bij mij in de buurt zijn er ook kelders ondergelopen.

Hier de premie van de zorgverzekering binnen.

172 euro

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:01

Emoties... ik erger me dood aan mijn emoties!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:07

Sterkte DP. Zo'n dag blijft zwaar :(:)

-
Ik had ruzie met de POH??? :') :')
Ik zei, ik voel me in een hoekje geduwd want het komt op mij over dat je zegt "je doet dit en dit en dit niet goed"
En toen werd ze boos en lag het aan mij. Mevrouw, ik geef aan dat jouw communicatie zo overkomt op mij. Dat je het niet zo bedoelt, tja. Maar als professional moet je je dan toch kunnen aanpassen?

Later gaf ik een heel duidelijk voorbeeld ("goh het is toch logisch dat ik de wereld niet zie als regenboogjes en bloemetjes") .Was ook fout en vond ze dat ik dat zei om haar uit de tent te lokken en was mijn beeld gifzwart.

Damn woman. Wat een proffesional. Ben benieuwd hoe dit in m'n dossier komt te staan maar whattefaaaack zeg.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:18

ElfBeau_067 schreef:
Tancreda4 schreef:
Water in m'n kelder. Vrijdag van 20 naar 10 cm met de waterstofzuiger van de buurman. Nu weer ruim 20 cm. Zo maar even woningbouw bellen en van de regen in de drub worden gestuurd ben ik bang :=

Woon je in dezelfde wijk? Precies dit overkwam ons een week of twee geleden!

Ik woon in alphen. Begreep dat het hier meer is... maar zoals verwacht word ik idd van de regen in de drup gestuurd en gaan ze hem niet leegpompen. Mag ik zelf doen op eigen kosten.

Ergernis dus de woningbouw...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:26

Sommige gesprekken gaan helemaal niet zoals verwacht.

Dat je er achter komt, dat er flink achter je rug wordt gelu...lt en dat jij dan als leugenaar wordt afgeschilderd.

Ja. Dat maakt mij maar een heel klein beetje boos....

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:35

Tancreda4 schreef:
Ik woon in alphen. Begreep dat het hier meer is... maar zoals verwacht word ik idd van de regen in de drup gestuurd en gaan ze hem niet leegpompen. Mag ik zelf doen op eigen kosten.

Ergernis dus de woningbouw...

Alphen is hier redelijk in de buurt. Maar bij ons komt het dus door mensen die bij ons in de wijk wonen. Niet de woningbouw.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:41

Jeetje zorgpremie van 122 naar 147 , doei Zekur ik ga nu echt overstappen.

Krijg ook geen zorgtoeslag dus vindt het echt veel geld extra en een flink hoge stijging.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 17:43

Ik ga van 153 naar 167 (heb wel aanvullend pakket) en de zorgtoeslag gaat 30 euro achteruit. Netto verschil van 44 euro. :+

En ik betaal ook mijn eigen risico per maand. Dus de zorgverzekering kost mij zometeen dik €204 per maand. Lang leve marktwerking in de zorg :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:55

DuoPenotti schreef:
Ja veel langer, ik was 9.
Hij is ook langer dood dan hij heeft geleefd, hij was maar 38.

Maar zo raar dat je iemand die je eigenlijk zo kort hebt gekend toch echt intens kunt missen

Heftig! Veel sterkte vandaag.
Volgend jaar is het 20 jaar dat mijn vader overleed. Ook zo’n bizar idee.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 17:56

Wat lang voor jullie beiden, sterkte :(:)

Mijn moeder is komende kerstavond "pas" 2 jaar overleden. Soms voelt het als de dag van gisteren en soms voelt het echt alsof het net zo lang geleden is als bij jullie. Heel gek.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:57

Sterkte DuoPenotti.

Ik weet niet meer waar de pony's te zetten.Alles staat onder water of is één dikke blubber.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:06

Pablo en Suzanne ook sterkte.
En de rest dank je wel allemaal <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:17

Sterkte DP, wat was hij nog jong!
Jullie ook Suzanne en Pablobokt :knuffel:

Zo veel water in huis lijkt mij ook vreselijk... zijn jullie spullen nog te redden tancreda?

Mijn huidige zorgverzekering pakket gaat 195 euro per maand kosten :') slik

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:32

Ik erger me momenteel aan het secretariaat van de gynaecologen praktijk waar ik ga, ik ben al sinds 2 oktober thuis, enorme rugklachten, maar nu 15 weken zwanger dus kan niet zoveel medicatie nemen, secretariaat vind dat ik naar de huisarts moet voor een ziektebriefje, huisarts zegt gynaecoloog moet briefje schrijven want klachten zijn zwangerschapsgerelateerd.
Sommige mensen vinden dat ik overdrijf, maar als ik op een gewone stoel zit of in de auto zit gaat mijn linkerbeen helemaal tintelen.

Daarbovenop is mijn mama gisteren gevallen en weten we sinds deze middag dat haar pees is haar schouder volledig over is.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 18:44

Dank je wel <3

Ik had om 17.00 een belafspraak met de orthopeed maar ben nog steeds niet gebeld.

En ik heb weer wat raars de laatste tijd dat ik bepaalde "high risk foods" niet meer durf te eten. Heb nu chinese rijst met garnalen erin van zaterdag in de koelkast staan en ik durf het gewoon niet te eten omdat ik bang ben dat de garnalen niet meer goed zijn. Zo verdomd vermoeiend..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:56

wat rot Carineken, ik hoop dat je snel geholpen kan worden, en veel sterkte voor je moeder!!

mijn zorgpremie wordt 125,70 per maand (FBTO) dat is basis met hoogste eigen risico en per jaar betalen. Ik ga niet overstappen.

Mijn vader is dit jaar 23 jaar geleden overleden, en volgend jaar is mijn moeder 10 jaar dood. Beiden veel te jong.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:57

Suzanne, Dp en pablo sterkte :(:)

Hier zorgverzekering van 194 naar 202, maar zorgtoeslag omlaag dus ga stuk meer achteruit... basis is al 147 euro.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:10

Sterkte iedereen met het verlies van je ouder(s). Ik heb beiden al jaren niet meer en vooral in deze periode van het jaar is het zo vreselijk moeilijk, ieder jaar weer.

Mijn premie gaat naar 203,50 euro. Hele diepe zucht.

Paardrijles ging opzich heel goed, totdat 1 van de werklui van de stalhouder iets ging doen direct achter de heg naast de rijbaan en steeds bukken ofzo. Ik zag alleen steeds vaag iets bewegen en toen ging Izarra heel hard opzij en een stuk ervandoor.
Ben wel in het zadel gebleven, maar dat vond ik niet leuk.

Die man vroeg daarna oo komt dat door mij? Eh ja |o
Hij antwoordde: “O dan ga ik eerst wel even wat anders doen. “ Dus dat was dan wel lief.