Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:42

Berdien schreef:
Mijn schoonzus die een petitie 'tegen de invloed van LHBTQI op scholen' ( :? ) deelt in de familiegroepsapp, en waar mijn vader vervolgens heel enthousiast op reageert dat hij de petitie getekend heeft.

Terwijl ze verdomme dondersgoed weten dat mijn vriend vader is van een transgender zoon. Ik vind het zó laag.

Oh dat is echt smerig! Hier is mijn kind in de paarse trui van z'n zus naar school gegaan want ja, paarse vrijdag. Ik vind het zo fijn dat er in groep 2 al aandacht aan besteed wordt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:43

Captain schreef:
Gnome schreef:
Speciaal plekje in de hel voor mensen die op een 100 weg met doorgetrokken streep, 80 gaan rijden. Blijf lekker thuis.

Ik had er pas een, 41 op een 60 weg. En iedereen rijdt hier 60 op een 80 weg.

Aaaaargh!

Sorry aan jullie allen O:)

Ik rij met een 32 jaar oude camper, en ga ook niet zo heul hard...
(Overigens haalt hij 80 nog met gemak hoor, maar optrekken niet vlot en snelweg mee tussen de vrachtauto's zeg maar)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:44

Berdien schreef:
Mijn schoonzus die een petitie 'tegen de invloed van LHBTQI op scholen' ( :? ) deelt in de familiegroepsapp, en waar mijn vader vervolgens heel enthousiast op reageert dat hij de petitie getekend heeft.

Terwijl ze verdomme dondersgoed weten dat mijn vriend vader is van een transgender zoon. Ik vind het zó laag.

Dat is geen kleine ergernis maar gewoon vuil.

Femke_Tweety

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:45

Is er trouwens geen petitie tegen die petitie die we met zn allen kunnen tekenen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:47

Femke_Tweety schreef:
Is er trouwens geen petitie tegen die petitie die we met zn allen kunnen tekenen?

Ik ga eens even googlen!

Berdien, mijn reactie was een beetje 'how can I make this about me', sorry.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:49

Geen probleem hoor! Ik vind het juist heel lief :j

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:50

Berdien schreef:

Wut. Maar überhaupt, de invloed van LHBTQI? Oh, dat je eindelijk jezelf mag zijn als je buiten de seksuele- en gendernormen valt? Jeetje wat triest en laag van je familie. :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:50

Berdien schreef:

Wat houdt die petitie in dan? Welke invloed?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:51

Vriend heeft de messenset van het ene scheerapparaat op de ander gezet en andersom…. En zo goed aangedraaid dat ik ze niet los krijg om te wisselen 8)7
Ze zien er hetzelfde uit, dus hoop dat het functioneert.

Bizar Berdien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:51

Suliko schreef:
Berdien schreef:

Wut. Maar überhaupt, de invloed van LHBTQI? Oh, dat je eindelijk jezelf mag zijn als je buiten de seksuele- en gendernormen valt? Jeetje wat triest en laag van je familie. :roll:

Ik snap niet hoe je hier tegen kan zijn :?.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:55

_San87_ schreef:
Suliko schreef:

Ik snap niet hoe je hier tegen kan zijn :?.

Nee, ik ook niet. Sorry, maar dan ben je gewoon een homofoob. Maar dan in bredere zin, is daar al een woord voor, een queerfoob? Dat je ‘bang’ bent dat je eigen kinderen queer blijken? Dat het besmettelijk is? Gadverdamme. Word daar echt boos van.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:56

Citaat:
Met deze petitie willen wij bereiken dat de kerndoelen zoals beschreven in het SLO worden aangepast.

1. Wij willen dat onderwijs zich richt op wat genoemd, de basisvaardigheden. Sexuele voorlichting is een feitelijk goed wat daarin past.
2. Genderneutraliteit is een gevoel en iedereen voelt zich anders. Op basis daarvan kan daar geen onderwijs over geboden worden. Je dringt daarmee het gevoel van de een op een ander.
3. Stop met onze kinderen in de war te brengen.
4. Stop paarse vrijdag te vieren in het onderwijs.

Dit is de tekst van de petitie.

Ik ben wel blij met jullie reacties :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:58

Neee joh! Wat een domme petitie :n en van je familie echt niet ok..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:59

Bizar dat mensen er zo tegen aan kijken. Ik had er eentje op facebook, vroeger leuke meid, die ineens de homofobe uitspraken van Victor Orban ging verheerlijken. Wat bezielt sommige mensen tegenwoordig toch? Uiteraard gelijk afstand van genomen, maar begrijpen doe ik het niet.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:00

“ Genderneutraliteit is een gevoel en iedereen voelt zich anders. Op basis daarvan kan daar geen onderwijs over geboden worden. Je dringt daarmee het gevoel van de een op een ander.”

Hier valt mijn mond echt van open. Want de vastgeroeste man-vrouw ideaal, rollen en heteroseksualiteit wordt ons niet al eeuwen en nog steeds opgedrongen ofzo. >;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:04

Berdien schreef:
Citaat:
Met deze petitie willen wij bereiken dat de kerndoelen zoals beschreven in het SLO worden aangepast.

1. Wij willen dat onderwijs zich richt op wat genoemd, de basisvaardigheden. Sexuele voorlichting is een feitelijk goed wat daarin past.
2. Genderneutraliteit is een gevoel en iedereen voelt zich anders. Op basis daarvan kan daar geen onderwijs over geboden worden. Je dringt daarmee het gevoel van de een op een ander.
3. Stop met onze kinderen in de war te brengen.
4. Stop paarse vrijdag te vieren in het onderwijs.

Dit is de tekst van de petitie.

Ik ben wel blij met jullie reacties :+:

Wat een onzin, dit. Het een kan prima met het ander samengaan. Zowel feiten als gevoel. Juist je eigen gevoel/ervaring is bij seksuele voorlichting belangrijk, hoe je om kunt gaan met situaties. Het is niet plat feiten verkondigen, imo.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:06

Jeetje Berdien
Ben je niet geneigd om de familie app uit te gaan?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:09

Jawel :j Maar dat mag niet van mijn vriend. Die trekt zich er overigens veel minder wat van aan dan ik hoor, ik zat direct bovenop de kast. Hij is wat gematigder :)) En hij heeft natuurlijk ook al langer met dit soort idiote ideeën te maken. Ik denk dat je er op een gegeven moment wat gelaten onder wordt? Hij weet hoe het zit, dat is voor hem het belangrijkste.

Ik ben nog niet zo ver/wijs :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:13

Femke_Tweety schreef:
Sorry aan jullie allen O:)

Ik rij met een 32 jaar oude camper, en ga ook niet zo heul hard...
(Overigens haalt hij 80 nog met gemak hoor, maar optrekken niet vlot en snelweg mee tussen de vrachtauto's zeg maar)

Aan jou zou ik me niet storen, ik stoor me ook niet aan vrachtwagens of trailers die traag rijden. Maar gewone personenauto's met Willemijn die net haar rijbewijs gehaald heeft (in een Ford Ka of Fiat 500) of Ome Jaap in een caddy of juist een dikke nieuwe bak... echt ga fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:13

Berdien schreef:

8)7

Vind het zielig voor je vriend (en jou die je er terecht over opwindt). Maar wat moet je hier nou mee.
Families... zucht.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:18

Heel vreemde actie van je zus Berdien.

Bestuurders die niet doorrijden zijn heel irritant.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:22

Suliko schreef:
“ Genderneutraliteit is een gevoel en iedereen voelt zich anders. Op basis daarvan kan daar geen onderwijs over geboden worden. Je dringt daarmee het gevoel van de een op een ander.”

Hier valt mijn mond echt van open. Want de vastgeroeste man-vrouw ideaal, rollen en heteroseksualiteit wordt ons niet al eeuwen en nog steeds opgedrongen ofzo. >;)

Bedoelen ze daar niet bijvoorbeeld menstruatie, zwangerschap en geboorte mee?

Vooralsnog vind ik het raar verwoord, al snap ik wel dat die dingen genderneutraal maken verwarring op kan leveren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:27

Berdien schreef:
Jawel :j Maar dat mag niet van mijn vriend. Die trekt zich er overigens veel minder wat van aan dan ik hoor, ik zat direct bovenop de kast. Hij is wat gematigder :)) En hij heeft natuurlijk ook al langer met dit soort idiote ideeën te maken. Ik denk dat je er op een gegeven moment wat gelaten onder wordt? Hij weet hoe het zit, dat is voor hem het belangrijkste.

Ja maar ik begrijp je wel hoor, ik zou het ook echt als kwetsend ervaren. En ronduit dom.

_San87_ schreef:
Suliko schreef:

Vooralsnog vind ik het raar verwoord, al snap ik wel dat die dingen genderneutraal maken verwarring op kan leveren.

Het is denk ik vooral de angst dat kinderen non-binair worden als ze leren over non-binairiteit en andere onderwerpen die vallen in het regenboogspectrum.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:31

Maar welk gender je ervaart staat los van de biologische eigenschappen, je kan het toch prima hebben over personen met een baarmoeder, die menstrueren en zwanger worden?

@Urbanus, ik denk inderdaad ook dat ze daar bang voor zijn.

Grappig, wij hadden gister een consent workshop georganiseerd op de universiteit voor eerstejaars. Daarin hadden we genderneutrale scenario’s uitgewerkt en dat was echt geen enkel probleem. Dus scenario’s uiteenlopend van, je ligt met je date in bed maar hebt geen zin meer tot je opent je whatsapp en ziet dat degene waar je gister een leuke tijd mee had aangifte tegen je gaat doen. Sterker nog, er kwam in de gesprekken heel interessant naar voren hoe iedereen het automatisch invulde als man/vrouw en hoe dat de hele context veranderde en waarom dan? Kwamen ontzettend leerzame gesprekken over.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 09-12-22 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:32

Urbanus schreef:
Berdien schreef:

Ja maar ik begrijp je wel hoor, ik zou het ook echt als kwetsend ervaren. En ronduit dom.

_San87_ schreef:

Het is denk ik vooral de angst dat kinderen non-binair worden als ze leren over non-binairiteit en andere onderwerpen die vallen in het regenboogspectrum.

Ah ja, net als dat men tig jaar terug dacht dat je homo werd als je een homo aanraakte :').

Droevig.