Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 18:10

Ik verkoop servies en iemand wou het “ ergens in augustus “ ophalen.
Ik vraag dan ook om een aanbetaling, diegene wou dat niet en vond mij maar onvriendelijk dat ik het niet gewoon wou vasthouden, nou aldoende leert men :+

Zelf heb ik echt geen problemen met een aanbetaling of het hele bedrag betalen als ophalen even op zich laat wachten….

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 18:12

Voorlopig nog geen reactie, dus het zal idd wel weer overgaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 18:23

Deze week wel een goede deal gedaan, ik was al een paar dagen op zoek naar een kleine metalen zadelkast en toen stond er eentje gratis op marktplaats met heel veel spullen erbij maar ook gelijk op gereserveerd
Man toch een berichtje gestuurd en diegene kon het niet ophalen dus gister is m’n vriend het gaan halen.
Dekens waren ook precies de maat van mijn paard, dus dubbel blij :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 18:36

Dat is een mooie meevaller :)

Hier een tijd afgesproken voor morgen.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:33

Nou ik ben ook van mijn zadel afgeraakg voor 50 euro en heb er nog een singel bijgegeven...
Meid ging wel met briefjes van 5 betaldn nou was ik blij dat het geen zadel van 100en euros was

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 20:03

Waarom zet je iets op marktplaats als je niet reageert op berichten en er staat ook geen telefoon nummer bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:16

Hier is de verkoop super verlopen; koper komt netjes op tijd en betaalt zonder problemen.
Dat geeft de burger weer moed :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:35

Wij hadden weer een goede ervaring. Hadden stoeptegels nodig. In de buurt gekeken en iemand gevonden op 15 minuten rijden. Ze reageerden gelijk dus een half uur later waren wij 60 stoeptegels rijker, voor niks. Heel fijn

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 17:13

Ik verkoop 3 Hummer kruiwagens met anti lek band: np: 160 euro, vp: 80 euro. Komt er net 1 of ik wil ruilen tegen een fles wijn. Natuurlijk is er wijn van 80 euro, maar ergens denk ik dat dat niet de bedoeling was…

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:02

Hier ook mooie verkoop gehad
Had een dekje te koop 1x gebruikt was te koop voor een aannemelijk bod.
Nou mooi bod gekregen het was best snel gegaan, geld stond nog geen uur later op mijn rekening
Ga het morgen verzenden vandaag namelijk alles gesloten (ik ben van België)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:16

Caira schreef:
Ik verkoop 3 Hummer kruiwagens met anti lek band: np: 160 euro, vp: 80 euro. Komt er net 1 of ik wil ruilen tegen een fles wijn. Natuurlijk is er wijn van 80 euro, maar ergens denk ik dat dat niet de bedoeling was…

Ach sommige mensen sporen echt niet. Zag net een advertentie van een mooie 3 jarige palomino Welsh A. Daar heeft iemand 160 euro op geboden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:17

Het blijft belachelijk dat je onder een ingestelde minimumprijs kunt bieden. 'Grapjassen' blijf je altijd houden ;(

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 11:49

DubbelFun schreef:
Het blijft belachelijk dat je onder een ingestelde minimumprijs kunt bieden. 'Grapjassen' blijf je altijd houden ;(

Ach ja, "nee" heb je en een "ja" kun je krijgen, een verkoper is niet verplicht te reageren op een te laag bod. Aan de andere kant, sommige verkopers vragen ook wel een imo onrealistisch hoge prijs voor hun items. Ik heb wel eens geluk gehad door flink onder de vraagprijs te bieden, ik heb zelf ook wel een keertje iets verkocht voor flink onder mijn VP, gewoon omdat het weg moest.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:26

Hier een rare. Afspraak gemaakt om iets op te halen. Adv. Stond op mijn woonplaats. Adres van ophalen half uur rijden.. was ze bood dat ik annuleer. Uhm geef dan direct het juiste adres.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 14:18

Ik vrees niet DHL dat verkeerd bezorgd heeft hoor..

Dat is gewoon bij hun zelf kwijtgeraakt en zie je waarschijnlijk nooit weer terug.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:54

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 02:14

Spenk schreef:
Ik vrees niet DHL dat verkeerd bezorgd heeft hoor..

Dat is gewoon bij hun zelf kwijtgeraakt en zie je waarschijnlijk nooit weer terug.

Dit idd. Gebeurt vaker bij DHL...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 06:08

magicmist schreef:
Hier een rare. Afspraak gemaakt om iets op te halen. Adv. Stond op mijn woonplaats. Adres van ophalen half uur rijden.. was ze bood dat ik annuleer. Uhm geef dan direct het juiste adres.

Ja of zet in de advertentie in welke plaats het op te halen is.
Wel zo duidelijk, als het niet op te halen is in de plaats die als woonplaats vermeld staat.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:40

Is het trouwens ook nieuw dat mensen dezelfde bedragen op een advertentie kunnen bieden?

Dus A bied €10, -
B bied € 10,-

Vroeger moest je dan overbieden maar dat ik blijkbaar ook niet meer -O-

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:30

mariekie schreef:
Is het trouwens ook nieuw dat mensen dezelfde bedragen op een advertentie kunnen bieden?

Dus A bied €10, -
B bied € 10,-

Vroeger moest je dan overbieden maar dat ik blijkbaar ook niet meer -O-

Misschien tegelijk. Het kan nl niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:12

Ik heb in de afgelopen weken wat spullen aangeboden. Wat mij opvalt is dat ik een bieden vanaf erop zet en dat men toch vraagt naar de minimale prijs. Euh, die staat er. Daarom is het bieden vanaf. :roll:

En dan vervolgens pissig zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 06:36

Een skibroek gezien zodat ik met dit regenweer met d ekinderen kon gaa sleeen in een indoor skihal,. Ik de vp geboden en een berichtje gestuurd, kreeg pas na een aantal dagen reactie. Ze was niet thuis en zou over een week de broek versturen, week gewacht en nu kreeg ik een berichtje, sorry mijn moeder heet de broek aan een nichtje gegeven

2 weken voor niks gewacht |o

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:25

Ik had juist leuke MP ervaringen. Ik zocht een goedkope krabpaal voor een gewonde opvangkat die bij ons een tijdje binnen moest blijven. Eerst schrok ik van de prijzen en kon ik dan nog beter een nieuwe bestellen. Toch stuitte ik op een groot, zo goed als nieuw exemplaar in de buurt dat ik voor een kleine prijs mocht ophalen en ik kreeg er nog extra's bij ook. Heel blij mee!
De kat deed er helaas helemaal niets mee (uiteraard :)) ) en genas heel voorspoedig, dus de krabpaal met extra's is weer voor habbekrats op MP gegaan en ik kreeg meteen een foto van een heel gelukkig katje.

Waarna ik tot mijn stomme verbazing zelfs kon aangeven wie mijn koper was, zodat de juiste persoon me kon beoordelen. :wow: Heeft MP het licht gezien?

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:24

Ergens op geboden, kreeg met een kwartier reactie met een bedrag incl verzending. Ik reageerde weer binnen een half uur prima stuur je mij een betaalverzoek? Persoon is denk ik van de aardbodem verdwenen, niks meer gehoord; berichten worden niet gelezen. Heb mijn bod verwijderd, ook geen reactie (waar ik wel op hoopte). Advertentie staat er nog op..

Recent zelf wat op zaterdagavond (laat) verkocht, maandagochtend bericht wanneer ik het nu eindelijk eens weg zou brengen. Netjes zelfde dag gedaan, vervolgens laat de koper het nog 3 dagen liggen op het DHL punt.

Gelukkig heb ik nu bijna niets meer staan op marktplaats. :')