Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:31

Ik ben nog nooit benaderd door een hacker/scammer en eigenlijk vind ik dat best jammer, want het lijkt mij zo leuk om ze zo lang mogelijk aan het lijntje te houden :') _O-

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:31

Mijn biecht, ik vind ‘t zo erg… Ik zit 4-5 keer per week bij de Mac! Meestal “alleen” een frietje of een burger, met een milkshake of zo. Maar ‘t voelt zo slecht! :') En nu houd ik mezelf voor dat ik het nodig heb om op gewicht te blijven, want ik heb op het moment dusdanig stress dat ik ondanks mijn ontzettend slechte eetpatroon (ongewenst) blijf afvallen en gewicht blijf verliezen. Dus zo praat ik het goed: zonder de Mac was dat vást dubbel zo snel gegaan en was ik 10 kilo kwijt geweest ipv 5 kilo in 5 weken. Ellende :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 10:22

Oh jeetje ik wou dat ik zo afviel door stress. Klinkt fout natuurlijk maar ik val geen gram af door stress.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 10:48

Het klinkt fijn maar dat is het niet echt, ik heb het ook een periode gehad. Toen at ik uit narigheid en angst om nog meer af te vallen in mijn eentje in de avond soms een 2 persoonsmaaltijd (en ik kreeg het nog weg ook) en ook elke dag een zak chips. Op mijn dieptepunt heb ik op sommige dagen wel eens boerenkool voor 4 personen in mijn eentje weggewerkt maar ik bleef afvallen.
Inmiddels kom ik aan van lucht dus het is niet meer nodig, maar dat was ook geen leuke periode. Als je geen grip hebt op je gewicht (en of dat nou een te veel of te weinig is) dan is dat niet prettig, ik vond het in elk geval eng dat ik zo ongecontroleerd bleef afvallen. Inmiddels heb ik overgewicht, maar zit wel veel beter in mijn vel, gewicht zegt niet alles.

Kan er wel bij zeggen dat ik er nooit zo goed uit heb gezien als in die periode, ik kon echt alle kleding aan, alles stond goed _O- maar geestelijk en lichamelijk ben ik nooit zo ongezond geweest als toen. Dat voelt heel dubbel. Ook de schaamte voor al het vele eten, en de keuze voor ongezond eten om maar op gewicht te blijven vind ik heel herkenbaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 10:54

Ik had dat heel erg in tentamenweken toen ik nog studeerde: viel rustig 3-4kg af en het is niet alsof ik heel veel extra reserves heb, waardoor ik dat kon missen. := De week voorafgaand aan tentamens vrat ik dan ook echt alles wat los en vast zat om er wat extra gewicht aan te krijgen en zo dat gewichtsverlies op te vangen. Dan zat ik aan het einde van de week weer op m'n normale gewicht en voelde ik me ook een stuk minder slap aan het einde. Was ook geen pretje.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 10:59

Als het toch over eetpatronen gaat. Biecht:

Ik ben trots op mezelf als ik niet eet/mezelf uithonger. Ik weet rationeel gezien dat dit iets is om voor aan de bel te trekken en geen gezonde gedachten zijn, maar het voelt te goed om er iets mee te doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 11:02

Ik denk dat je dit even weg moet halen. Dat kan best een trigger zijn voor andere meiden.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:05

En hulp moet zoeken, voordat je misschien in een negatieve spiraal terecht komt.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:14

Urbanus schreef:
Ik denk dat je dit even weg moet halen. Dat kan best een trigger zijn voor andere meiden.

Lekker empatische reactie weer, topper :roll:

Heel veel sterkte Soepblik, probeer erover te praten met iemand die je vertrouwt!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:15

beegee schreef:
Mijn biecht, ik vind ‘t zo erg… Ik zit 4-5 keer per week bij de Mac! Meestal “alleen” een frietje of een burger, met een milkshake of zo. Maar ‘t voelt zo slecht! :') En nu houd ik mezelf voor dat ik het nodig heb om op gewicht te blijven, want ik heb op het moment dusdanig stress dat ik ondanks mijn ontzettend slechte eetpatroon (ongewenst) blijf afvallen en gewicht blijf verliezen. Dus zo praat ik het goed: zonder de Mac was dat vást dubbel zo snel gegaan en was ik 10 kilo kwijt geweest ipv 5 kilo in 5 weken. Ellende :=

Herkenbaar.
Toen ik ondergewicht had zat ik ook bijna 5 dagen in de week bij de frietzaak en was ik daar niet at ik wel een zak chips leeg of zo.
Achteraf gezien was dat denk ik een snel werkende schildklier.
Ook dat geeft je een gejaagd en stresserig gevoel.
Dat misschien eens laten nakijken.

Nu heb ik het omgekeerde, let enorm op voeding en nog te dik.
Nu door een traag werkende schildklier. En eerlijk is eerlijk, als dat ding dan toch niet moet doen wat hoort, doe dan maar de snel werkende. Nergens op letten, geen veroordelingen, makkelijk!

Maar toch beter als jij het ook even laat checken, want op gewicht blijven door slechte dingen te eten is geen oplossing.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 11:18

Silenna schreef:
Urbanus schreef:

Lekker empatische reactie weer, topper :roll:

Heel veel sterkte Soepblik, probeer erover te praten met iemand die je vertrouwt!

Thanks topper!

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:24

Zucht, iemand kan hier echt wel een lesje vriendelijke communicatie en acceptatie-van-verschillende-zienswijzen gebruiken...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:24

Want rekening houden met de mensen die mogelijk getriggerd worden is niet empatisch :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 11:25

Als ik het zou geloven zou ik anders reageren. :)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:26

fleurtjeuh schreef:
Want rekening houden met de mensen die mogelijk getriggerd worden is niet empatisch :j

Oh nee ik zeg niet dat ik het oneens ben met de inhoudelijke reactie van Urbanus. Maar de reacties elke keer als ze tegengesproken wordt zijn een beetje vermoeiend.

Zebrastreep

Ben ik een nieuwe mountainbike nodig? Nee zeker niet. Heb ik zojuist een afspraak gemaakt om te gaan kijken bij een nieuwe mountainbike ? Ja misschien :+

Nee oké het is wel een ander model en een grote bandmaat dan dat ik nu heb. En toevallig mijn maat , volledige vering en het merk wat ik super graag wil hebben.

MyWishMax

Ik heb bijna eetstoornis gekregen door opmerkingen van anderen. Want ik was helaas niet de gelukkige die geen veroordelingen kreeg toen ik heel dun was. Daar heb ik het echt heel lastig mee gehad. Gewoon maar niet eten in bijzijn van anderen om opmerkingen te vermijden of idd heel ongezond om maar geen opmerkingen te krijgen dat ik niet gezond mocht eten. En dat ongezond eten is ook niet gezond voor dunnere mensen :+

Ik val dus ook enorm af met stress, paar jaar geleden in paar maanden tijd 15 kilo. En dat alles kunnen eten was echt niet fijn, want ik had onwijs veel last van de ondergewicht. Zowel mentaal maar ook fysiek.

En ik hield daar allemaal mijn mond over, want anders kreeg ik nog meer opmerkingen en veroordelingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:29

VuurVleugels schreef:
fleurtjeuh schreef:

Oh nee ik zeg niet dat ik het oneens ben met de inhoudelijke reactie van Urbanus. Maar de reacties elke keer als ze tegengesproken wordt zijn een beetje vermoeiend.
Ik zie niks mis met haar reactie, eerlijk gezegd. Er is geen ongeschreven regel dat je op dat soort berichten moet reageren met "ach, meid, wat erg, wel echt hulp zoeken hoor!" Mijn eerste reactie was ook dat dat beter weggehaald kan worden, of iig in een spoiler gezet kan worden, zeker omdat de toon nogal pro-ana is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 11:29

VuurVleugels schreef:
fleurtjeuh schreef:

Meid, zet me op foei en bespaar jezelf een hoop leed.

Het leven kan zo makkelijk zijn.

Zebrastreep schreef:
Ben ik een nieuwe mountainbike nodig? Nee zeker niet. Heb ik zojuist een afspraak gemaakt om te gaan kijken bij een nieuwe mountainbike ? Ja misschien :+

Nee oké het is wel een ander model en een grote bandmaat dan dat ik nu heb. En toevallig mijn maat , volledige vering en het merk wat ik super graag wil hebben.

Je hebt mijn zegen _O-

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:29

Mijn vriend heeft bijna zijn hele leven extreem ondergewicht gehad (voordat ik hem kende). Kwam geen gram aan, wat hij ook deed. Daar is hij zowel lichamelijk als mentaal ook wel echt bijna aan onderdoor gegaan! Body-positivity zou niet alleen voor de maten XL+ moeten gelden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 11:30

VuurVleugels schreef:
Mijn vriend heeft bijna zijn hele leven extreem ondergewicht gehad (voordat ik hem kende). Kwam geen gram aan, wat hij ook deed. Daar is hij zowel lichamelijk als mentaal ook wel echt bijna aan onderdoor gegaan! Body-positivity zou niet alleen voor de maten XL+ moeten gelden.

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:32

Zebrastreep schreef:

Toeval bestaat niet, dit is meant to be. :j

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:32

Urbanus schreef:
VuurVleugels schreef:

Meid, zet me op foei en bespaar jezelf een hoop leed.

Het leven kan zo makkelijk zijn.

Alle verschillen uit de weg gaan zegt ook iets over een karakter... Zou willen dat foeien zin had, maar ja als ik in dit topic elke 3 berichten een verborgen bericht zie zet dat ook niet echt zoden aan de dijk qua leesbaarheid van het topic.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:33

VuurVleugels schreef:
fleurtjeuh schreef:

Ik had het ook niet over Urbanus.
Die kwam tenslotte op voor de mensen die mogelijk getriggerd worden.

Of was mijn sarcasme misschien niet duidelijk?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:35

Oh haha sorry, klein misverstand dan. Ik ben het inhoudelijk ook zeker met Urbanus eens hoor, het zou beter niet zo gezegd kunnen worden!