[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 13:31

MarlindeRooz schreef:
Vind dat gezeur over namen altijd zo raar. Het is toch niet van jou. En tegenwoordig met internet kan iedereen elke naam vinden. :P

Ik snap het wel hoor. Ik vond het ook echt niet leuk dat iemand op stal ook haar pony Pony ging noemen. Er is er maar 1 en dat is die van mij 8-)

Ik vind het best verwarrend dat ik iets van 5x een [zelfde naam] in m'n vriendenkring als kind erbij heb gekregen. En in december 2x een [zelfde naam]. Al kennen die mensen elkaar onderling niet, het is wel grappig dat een leuke unieke naam toch minder uniek blijkt dan. Het is niet zo dat ze die van elkaar wisten of hebben afgepakt, het is gewoon een trend blijkbaar. Missxhien dat bovengenoemde stel die unieke naam ook al langer op hun lijst hadden staan.

Verder klinkt het wel bizonder. Ja, quality time met z'n 2 en zonder kids is zeker heel belangrijk. Maar zo vaak en hele weken, dat lijkt me toch best wel heftig en niet over na gedacht. Het is niet zo dat je ze dan even naar een pension/kennel kan brengen. Maar je scheept er wel iemand mee op en dat is een nachtje of weekendje leuk, maar een hele week wel pittig zo vaak := Mij niet bellen iig!
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 23-09-23 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:44

Urbanus schreef:
Neeeeee jullie unieke naam??? X AE A-XII?

Ssssst, ik probeerde het zo goed geheim te houden voor de buitenwereld!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:00

flooooo schreef:
Urbanus schreef:
Neeeeee jullie unieke naam??? X AE A-XII?

Ssssst, ik probeerde het zo goed geheim te houden voor de buitenwereld!

Elon was je voor ;(.

Dammie

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:57

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 01:15

_San87_ schreef:
Elon was je voor ;(.

Huilonnn.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:45

Century schreef:
Met een dier kan ik me er nog iets bij voorstellen... Dat gaat hier ook in overleg, maar ik ben degene die ze wil, ik betaal ze dus ook en ze zijn ook mijn verantwoordelijkheid.
Mijn man wil echt wel bijspringen als ik ziek op de bank lig ofzo, maar in principe is het mijn 'ding'. Maar dat kan je toch niet met een kind doen?

Hier wilden we beide wel een kat - dat werden er dan 2, dan stonden we ook beide achter.
We zaten alleen niet op 1 lijn wat namen betreft - mijn vriend vond dat we de eerste Peewee moesten noemen, en dat vond ik écht te belachelijk voor woorden, arm dier, belachelijke naam!
Compromis: ik mocht de namen kiezen, maar moet dan wel voor de 3 kattenbakken opdraaien :+

Het is trouwens niet eerlijk verlopen hoor. De katten noemen Sansa en Arya - hij zegt "rosse en witte", en probeert "rosse" van tijd tot tijd bij hem te roepen door haar Peewee te noemen. Maar ik maak wel 2x per dag de kattenbakken schoon :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:21

Ja namen laten kiezen...
Zo ben ik ooit een keer geëindigd met twee kale sphynxen met de namen Herr Gustav en Fräulein Heidi :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:27

Herr Gustav. :') :')

Wij kochten ooit een poes wiens naam "Presley" was, maar ze luisterde naar "poespoes".

Dus we hebben nu:
Poespoes, Catcat, Bibi en Bo. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:35

Haha Her Gustav _O-

Mijn kat heet officieel Tobi2Kenobi :+ We noemen 'm Tobi, Spookias of Peer (want die vorm heeft ie als hij zit met z'n dikke reet).

Toen die jong was was het Terror Tobi, maar hij is met de jaren rustig geworden. Maar kan snachts soms nog wel lekker spoken ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:36

c_alsemgeest schreef:
Ja namen laten kiezen...
Zo ben ik ooit een keer geëindigd met twee kale sphynxen met de namen Herr Gustav en Fräulein Heidi :')
Hahahahahaha. :')

Hier heeft tot nu toe alles de naam van een andere diersoort, op een vogeltje na, maar die heb ik van iemand overgenomen en die had al een naam (Ihlosi, Ingonyama, Auroch… en de odd one out heet Lizzy). Ik wilde mijn toekomstige boxer ‘Box Box’ noemen, maar bedacht me later dat ik dat beter kan gebruiken als commando als ik wil dat ze ophoepelt naar haar kussen/mand/bench/kleed. :+

Captain: jullie hebben echt vet mooie katten. <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:39

Mijn hamster heeft een prachtige naam komende uit het land van herkomst (Mongolië) namelijk Zaya.

Maar vriendje noemt haar John (Deere). :+

Wat ze er zelf van vindt;
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:49

Varekaj schreef:
[ [url=m/N5rvD8.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_
precies, dat is het!!

Of de opmerking je bent zelf toch ook kind geweest?
Nou niet dat ik die dingen uit mocht spoken nee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:06

DuoPenotti schreef:
Varekaj schreef:
[ [url=m/N5rvD8.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_
precies, dat is het!!

Of de opmerking je bent zelf toch ook kind geweest?
Nou niet dat ik die dingen uit mocht spoken nee!
Net als wanneer iemand klaagt over jonge bijrijdsters die dingen doen die niet mogen: "we zijn allemaal 12/13/14/15 geweest." Jup, en de reden dat ik op mijn 13de al regelmatig een ochtendje alleen gelaten werd met 7 paarden, is omdat ze wisten dat ik niets onbehoorlijks zou doen. Zo moeilijk is dat niet, ook op die leeftijd. := En tuurlijk zoeken kinderen weleens de grens op, maar het is aan de verantwoordelijke volwassenen om dan die grenzen te stellen en niet om een beetje lomp te glimlachen en te zeggen "ach, het zijn kinderen." Dat zeggen ze ook vast niet als de hond van de buren hun kat opvreet: "ach, het zijn honden." :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:23

Ik ben voetbalsupporter en veel medesupporters noemen hun dieren naar favoriete spelers. Maar dat was wel wat problematisch toen wilfried bony afgelopen maand naar de aartsrivaal overstapte :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:33

En ik heb een hond die níet naar een voetbalspeler vernoemd is, maar waarvan veel mensen dat wel denken. :')

Perseus. Percy meestal, spreek uit zoals de voetballer Robin van Persie.

Is vernoemd naar een sterrenstelsel, dat op zijn beurt vernoemd is naar een Griekse halfgod.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:49

ja precies Mkango

Ik werd toen ook bij diverse mensen gevraagd in hun vakantie de paarden en dieren te komen doen.
En dat is niet omdat je rare onverantwoorde streken uithaalt.

Maar ook de puber smoes, ik ben puber dus ik mag me zwaar irritant gedragen.
nee je bent puber dus je hebt onderhand wel de leeftijd te weten hoe je je hoort te gedragen.

Maar goed ik werkte fulltime met mijn 16, betaalde al mijn rekeningen zelf en kostgeld.
Dus heb er sowieso wel een andere kijk op denk ik dan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:38

Hier ook al jong bijrijdpaarden gehad, ik was zo’n rare puber die zich aan afspraken met de eigenaar hield, voorzichtig was met paard en spullen, netjes afbelde als ik eens niet kon en niks deed wat niet mocht. Schijnt heel vreemd te zijn.

Heb wel eens aan een eigenaar gevraagd na een half jaar poetsen en stappen/longeren of ik een keertje mocht rijden met haar erbij. Was het antwoord ‘huh, ik dacht dat je er intussen al wel op had gezeten?? Je bent toch niet alleen aan het wandelen en longeren geweest?’ Uhm nee want daar had ik nooit toestemming voor gekregen dus ik was lekker aan het wandelen en tutten gebleven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:42

Ik was 10 toen ik mijn eerste pony kreeg. Mijn ouders werkten dus ging alleen op het fietsje. Mesten en rijden. In het weekend en bij m'n lessen en wedstrijden waren m'n ouders er altijd bij maar doordeweeks deed ik het echt zelf.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:59

Ik heb dat ene topic gevonden... heel bijzonder.

Trouwens, ik vraag mij nu af of er nu ouderen zijn die nu gaan klagen, waar moet het heen met de wereld en wat voor toekomst heeft mijn kind. Ik heb mijn antwoord al klaar. :+

Namelijk:
- beetje laat om daar nu over na te denken
- toen interesseerde het je ook niet, dus waar maak je je nu druk om.
- en als ik een valse bui ben (bij eikels die mij egoïstisch vinden omdat ik geen kinderen heb), tja, jij moest zo nodig een kind zonder rekening te houden met een mogelijk niet zo florisante toekomst, die toen trouwens ook al bekend was. Dus jouw kind is het dupe van jouw egoïsme. }:) O:)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:34

Ik ben weer online.

Het gaat weer een stuk beter. Bloeding is gestopt, rugpijn zo goed als weg. Alleen borsten zijn nog gevoelig.

Jeetje joh, dat verhaal van die ouders. Als je 6x per jaar een nachtje met twee weg wilt, of misschien 2 kan ik er nog in komen. Maar meerdere dagen en dan zo vaak? Daar kan ik niet bij.

Ik ben groot voorstander van ouders die daarnaast ook zichzelf blijven. Dus een papa die van tennis houdt en op zondagochtend op de baan staat, en een moeder die een paard heeft bijvoorbeeld. Dat je ook nog iets hebt naast de kinderen. Maar die koters dumpen bij familie en dan ook nog problemen hebben met het feit dat zij niet even een week op willen passen, dat snap ik niet.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:35

fijn dat het beter met je gaat luxor.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:24

MarlindeRooz schreef:
Mijn hamster heeft een prachtige naam komende uit het land van herkomst (Mongolië) namelijk Zaya.

Maar vriendje noemt haar John (Deere). :+

Wat ze er zelf van vindt;
[ [url=m/ozW0ro.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh cutie, dat huisje heb ik ook!

Gisteren toevallig met mijn vriend besloten dat onze toekomstige honden Merry en Pippin gaan heten. Als ze stout zijn spreken we ze aan met Meriadoc en Peregrin.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:19

Fijn dat het goed gaat Luxor! *\o/*

@KarenQ
Ik lees regelmatig in reacties op artikelen over klimaatverandering etc ouders die roepen "ohh, als ik er aan denk in wat voor wereld mijn kind moet opgroeien"
Dat ik bij mezelf denk, joh, beter denk je daar over na vòòrdat je een kind maakt >;)
Het is ook niet zo dat we dat in de jaren 70 niet al wisten ofzo.

@__Sannne
FOOL OF A TOOK!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:56

Zo een heb ik er ook op FB, een ex collega… zoveel praat over klimaat en we moeten allemaal vegan worden voor de diertjes en het milieu etc. Maar ze heeft wel vijf koters… dat vegan eten van haar is een lachertje tegenover de extra vervuiling van 5 nieuwe mensen op deze planeet. :')