Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:58

Memories schreef:
DuoPenotti schreef:
:wave:

Mijn jeugd is verpest door een alcoholist.
En een drankje op prima. Maar geen dronken mensen.
Zou iemand een keer een jointje roken... Oké.
Maar dat moet ook geen wekelijks gebeuren worden. Of het zou medisch moeten zijn .
En xtx en die zooi zou ik nooit als vriend kunnen hebben.
Ook geen festival pilletje.
Wekelijks ligt hier het buitengebied vol met drugs afval... Ook bedankt.

En nee ik gebruik dus ook niet.
Mijn vriend ook niet.
En (schoon) broers en zussen ook niet.
En daar ben ik erg blij mee.

Gewoon nieuwsgierigheid, maar waar zit hem bij jou dan het onderscheid wiet/alcohol wel in zuinige mate, maar incidenteel op een festival pillen oid gebruiken helemaal niet? Heeft dat dan met dat afval dumpen te maken dat je daar de gevolgen van ziet?

Dat jointje zou nooit mijn partner kunnen zijn overigens. Ook gewoon roken niet :r
Maar zou iemand een keer dat gebruiken, nou ja... wens ik ze er succes mee.

Maar idd xtc niet.
Chemische gevaarlijke rommel. Als men meent dat nodig te hebben om gezellig te kunnen doen op een festival en anders niet...ja daar denk ik wat van :D
En niet zeggen legaliseer maar, dan is het veiliger en ook geen zooi in de natuur.
Daar geloof ik niet in, want mensen gaan toch weer voor het goedkoopste pilletje en dat is toch weer de gevaarlijke met rommel in de natuur.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:36

axel_1997 schreef:
Amber_anne schreef:
IK moet ook zeggen dat ik niemand ken die nog nooit een joint heeft gerookt.

:wave:
Het behoort echt tot de meest misselijkmakende geuren die ik ken. :r

Dit dus. En bovendien heeft het bij mij totaal geen effect, alleen als edible. Maar dan vind ik het ook goor :')

Amber_anne

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:42

Nou ken ik jullie allemaal niet dus mijn punt blijft staan :+

Maar ik ervaar dus niet dat het een taboe is in mijn omgeving. Ik kom uit de Randstad en ben verhuisd naar het puntje van de biblebelt maar ook hier doen mensen er niet raar over.

Dus ik denk dat het aan de omgeving ligt waar je woont. Zou het verschil maken als je bijvoorbeeld een coffeeshop in je woonplaats hebt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 09:48

paars schreef:
fotolijstje schreef:
Dat is de nieuwe mode! :')

_O- really 8)7

Niet nieuw hoor :P
Dat zijn graphic (eye)liners, worden normaliter eerder gebruikt voor modebladen, feesten e.d. een beetje "kunst op je oog".
Kan met hele bizarre vormen en kleuren...
Ik zou er ook niet mee rond gaan lopen, maar hé men moet doen waar je je goed bij voelt :D

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:52

Ik weet niet of het in mijn mijn omgeving (dorp vlak bij de Randstad) een taboe was. Maar de dichtsbijzijnde coffeeshop was redelijk ver weg, dus voor de meesten was drank of sigaretten makkelijker.

In mijn directe vriendengroep had ik, zover ik weet, geen gebruikers. Ik had ook bijvoorbeeld maar één roker in die groep. De meesten waren erg sportief en vonden bijvoorbeeld roken al idioot als je sportief was en drank was op het randje. Van mijn huidige omgeving weet ik minder, dus geen idee.

Ik vind drugsgebruik, roken en alcohol echt afknappers. Drugs is gewoon illigaal, dus dat speelt voor mij ook mee. Roken stinkt en mensen die teveel alcohol op hebben zijn buitengewoon onprettig in de omgang. Brrr...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 09:58

Ik hoor zo veel aannames in je laatste alinea. Maar dat komt denk ik ook omdat jij er in je omgeving minder mee te maken hebt gehad.
Dan herken je ook alleen de exemplaren die over de grens gegaan zijn (en ja die voldoen wel aan je omschrijving).

Tuurlijk zijn mensen die overmatig gebruiken/drinken/roken zo... maar van de meeste mensen wordt bij "recreatief" gebruik, of zoals het soms in bepaalde beroepgroepen gebruikt wordt als stimuli voor verhoogd functioneren... is het vaak niet eens zichtbaar voor het ongetrainde oog.

Daarom is er ook in bijvoorbeeld de verslavingszorg ook een groot verschil tussen de termen gebruik en misbruik.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:27

Amber_anne schreef:
Dus ik denk dat het aan de omgeving ligt waar je woont. Zou het verschil maken als je bijvoorbeeld een coffeeshop in je woonplaats hebt?

Ik kom ook uit een biblebelt, bij ons is het wel een taboe. Al is er wel echt veel drugshandel hier.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:51

Ik heb geen idee of het een taboe was waar ik ben opgegroeid (Deventer) maar volgens mij niet. Het viel me wel op dat ik, toen ik naar Amsterdam verhuisde, ineens doodnormale mensen tegen kwam die wel eens een jointje hadden gerookt. Ik nog steeds niet en niemand van mijn wat betere vrienden overigens. Ook allemaal echt totaal geen behoefte aan. En met mijn 'half wijntje met kerst' ben ik ook nog de grootste alcoholist :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:06

Hier in het dorp komen we niet verder dan een supermarkt, slager en bakker. :+
Maar op 10-15 km afstand zitten toch wel enkele coffeeshops.
Ik denk dat het daar niet aan ligt :)

Is het gewoon niet meer welke personen je zelf trekt?
In onze vriendengroep vroeger zat ook iemand die geen maat kon houden met drank.
Die was uiteindelijk niet meer welkom in de groep. Altijd gedonder met hem, daar had niemand van ons zin in.
Daarna had hij andere vrienden die zijn drankgebruik prima vonden.
En later is hij dus verongelukt, zijn vriend dronken achter het stuur.....

Vind je zelf xtc prima, zul je ook festivalvrienden hebben die dat oke vinden.
Vind je dat niks, zal de vriendschap ook eerder over gaan.
Zoiets denk ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 11:09

Gaat niet eens om je vriendengroep denk ik.
Ook je letterlijke omgeving... binnenstad amsterdam/rotterdam/den haag kom je gewoon meer openbaar gebruik tegen, waardoor het normaler kan lijken.

Wat jij noemt valt wat mij betreft ook weer onder misbruik, ivm geen maat kunnen houden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:21

Ik heb 8 jaar in Amsterdam gewoond naast een coffeeshop maar ik vind het nog steeds niet normaal. Wel iets normaler, in de zin dat er veel meer mensen wiet rookten dan ik dacht, maar nog steeds niet normaal. Maar dat is je eigen referentiekader en ik zoek inderdaad ook vrienden uit die dat niet doen en die niet (veel) drinken. Ik voel me onveilig bij mensen die niet zichzelf zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:26

Daar zal het zeker normaler lijken.
Maar die mensen ken ik niet :D
En ze maakte de stelling : "IK moet ook zeggen dat ik niemand ken die nog nooit een joint heeft gerookt."

En dan denk ik dat het eerder soort zoekt soort is.
En dat bedoel ik niet negatief. :)

Dat wat hij deed was zeker misbruik.
Maar zijn nieuwe vrienden zullen dat vast anders hebben gezien. :j

Zoals van de week in meester Frank Visser doet uitspraak waar een alcohollist door zijn vrouw standaarddrinker werd genoemd.
Nu kwam niet naar voren dat hij daarmee andere lastig viel, dus ik heb dan zoiets hij gaat zijn gang maar.
Maar dat gaat niet mijn vriend worden. En die dat wel zijn zien blijkbaar niet eens dat het een alcohollist is.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 11-04-22 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:45

Het ligt ook aan de leeftijdscategorie neem ik aan en zoals DP al zegt soort zoekt soort.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:54

XTC is wel leeftijdsgebonden. Het bestond toen ik jong was niet. Maar toen waren er andere middelen.
Kijk naar wiet.. dat werd in de flower power tijd ook gerookt :D
Maar ook dat was soort zoekt soort.
Mijn ouders die toen twintigers waren waren geen hippies.

Dan kom je er denk ik toch weer bij uit bij soort zoekt soort.
Voel je je thuis bij die mensen ga je lekker samen the Beatles luisteren met een jointje.
Andere deden dat weer niet.

En ik vind het prima hoor, zolang men geen gevaar is voor andere of andere lastig valt, doen wat bij je past. :j

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:55

Soort zoekt soort zal een grote rol spelen. Bij mij is dat de andere kant op, ik heb bijv geen extreme anti drank/drugs mensen in m’n naaste kringen zitten. Wel mensen die zelf niet en nooit iets zullen drinken of gebruiken en het helemaal niks vinden. Maar dat is prima, ik drink echt niet elk feestje oid en kan er dus ook prima vanaf blijven als ik met mensen ben die hebben uitgesproken het niet prettig te vinden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:56

Bourgondische Brabantse familie, dus lekker eten en drinken hoorden er standaard bij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:51

Aan mij merk je meer of ik 3 wijntjes heb gehad of wat hijsjes van een joint (gebruik ik heeeel soms om mijn hersenen niet te laten flippen). Maar ik ben inderdaad bezig om preventief te werken zodat mijn hersenen niet flippen. Maar als dat wel gebeurt dan neem ik liever een paar trekjes wiet dan dat ik een pammetje of andere troep gebruik om rustig te worden. Daarbij ga ik ook liever naar een feest waar iedereen gebruikt heeft dan naar een waar mensen drinken. Mensen die drinken worden zo lomp en gaan aan je zitten, schreeuwen en doen. :n

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:11

Hoe krijg je curry vlekken uit mijn spijkerbroek? Ik heb hem meteen ingewreven met groene zeep en uitgewassen, maar het is er niet uit gegaan....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:20

Ossengalzeep?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:41

In een regionale pagina staat dat er een militaire training is gepland deze week.
Maar waar kun je de tijden opzoeken?
Of moet ik maar de hele dag rekening mee houden dat ze hier laag over gaan komen?
Omdat dit hier niet vaak is vinden de paarden een heli bijna op hun hoofd niet zo gezellig heb ik als eens ondervonden :P

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:39

DuoPenotti schreef:
In een regionale pagina staat dat er een militaire training is gepland deze week.
Maar waar kun je de tijden opzoeken?
Of moet ik maar de hele dag rekening mee houden dat ze hier laag over gaan komen?
Omdat dit hier niet vaak is vinden de paarden een heli bijna op hun hoofd niet zo gezellig heb ik als eens ondervonden :P

Staat hij op de site van defensie?
https://www.defensie.nl/onderwerpen/vliegbewegingen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:40

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:27

Quoten lukte niet zoals ik wilde dus zo even

Memories schreef:
Gewoon nieuwsgierigheid, maar waar zit hem bij jou dan het onderscheid wiet/alcohol wel in zuinige mate, maar incidenteel op een festival pillen oid gebruiken helemaal niet? Heeft dat dan met dat afval dumpen te maken dat je daar de gevolgen van ziet?

duopenotti schreef:
Dat jointje zou nooit mijn partner kunnen zijn overigens. Ook gewoon roken niet :r
Maar zou iemand een keer dat gebruiken, nou ja... wens ik ze er succes mee.

Maar idd xtc niet.
Chemische gevaarlijke rommel. Als men meent dat nodig te hebben om gezellig te kunnen doen op een festival en anders niet...ja daar denk ik wat van :D
En niet zeggen legaliseer maar, dan is het veiliger en ook geen zooi in de natuur.
Daar geloof ik niet in, want mensen gaan toch weer voor het goedkoopste pilletje en dat is toch weer de gevaarlijke met rommel in de natuur.

Dit dekt voor mij wel de lading waarom ik het chemische rommel vind.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/455209 ... -42-graden

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:42

Even een toevoeging op DP haar post:
Wil je wel drugs doen of iemand in je kring etc

https://www.drugs-test.nl/hoe-werkt-het-testen/ laat je drugs vaak gratis en anoniem testen :) zo weet jij wat er in zit en de hoeveelheden

(dit is trouwens niet om je te overtuigen, het gaat puur om de veiligheid !!!!!)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:52

Ja ik weet dat dat kan, maar je ziet wel...word dus niet gedaan.
Dus handiger is gewoon afblijven :D