Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:11

MoniqueT schreef:
Hier word ik zo blij van .... een groep mensen uit het bejaardenhuis gisteren voor het eerst in een jaar weer lekker even naar zee. Allemaal gevaccineerd, in het zonnetje. Mijn hart smelt!

[ [url=m/kqqVtY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat moet dat fijn geweest zijn!!!

MoniqueT

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:22

Wij hebben zelf nog geen idee wanneer we aan de beurt zijn, allebei diabetes type 2. Ik 55, hij 63. Maar als ik dit zo zie, kan ik er helemaal achter staan dat de ouderen eerst aan de beurt zijn. Wij kunnen zelf wel naar buiten, het is geen nare lockdown zoals vorig jaar, toen we echt niks mochten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:35

Jessix schreef:
tienus63 schreef:
10 maanden nadat bij mijn moeder de kriebelhoest (eerste symptoom bij haar van covid) is ontstaan, blijkt zijn nog steeds antistoffen tegen covid te hebben.
Ik testte in december negatief op antistoffen.

Jouw moeder is gewoon een bikkel! :)

En letterlijk zeer zwaar risicogeval en diabetes erbij gekregen.
We denken dat haar geluk is geweest is dat ze voor de lockdown 2-5 per week zwom.
En dat hun woning zo ligt, dat ze al heel snel zonnestraal mee kan pakken.
Maar dat is sinds december ook al weer gebeurd.
Verder beweegt ze 0,0.

Ze woont naast ons om haar te laten bewegen, vraag ik haar op de koffie of om mee te eten.
Moet ze toch 60 meter heen en 60 meter terug.

Gewoon strontmazzel gehad denken we.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:48

Needje schreef:
Wanneer gaat dat vaccineren nou eens écht lopen?
Als de Jonge zegt dat er in de zomer 2/3 al 2 prikken gehad moet hebben en de rest iig al de eerste.
Dan mag er ondertussen toch wel wat schot in gaan komen. :o

Wanneer vind je dat het loopt dan? We gaan als een speer.... meer vaccins zijn er niet op het moment. In Q2 komen er een bak meer binnen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:00

Als ik niet meer constant hoor dat mensen die al opgeroepen zouden moeten zijn nog niets gehoord hebben denk ik. :')
Ik hoop echt dat die vaccins wel gewoon komen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:04

Nu gaan we dan misschien zo hard als de vaccins komen. Maar wanneer zijn er genoeg vaccins zodat iedereen die beloofd is geprikt te worden ook daadwerkelijk geprikt wordt?! Dan gaat het nl imo pas echt lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:05

Needje schreef:
Nu gaan we dan misschien zo hard als de vaccins komen. Maar wanneer zijn er genoeg vaccins zodat iedereen die beloofd is geprikt te worden ook daadwerkelijk geprikt wordt?! Dan gaat het nl imo pas echt lopen.

Ik denk dat dat best hard gaat. Als ze Spoetnik goedkeuren hebben we er een nieuwe bootlading bij en Jansen & Jansen komt er ook aan. Tel daar nog eens bij op dat niet iedereen geprikt WIL worden en best veel mensen het nog een jaartje aan zullen willen kijken.. En dan begin ik er langzaam wel in te geloven dat iedereen die hem wil van de zomer geprikt kan zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:12

Needje schreef:

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... estrategie.

Hier kun je zien wanneer we welke vaccins verwachten.
En wat betreft mensen die roepen: ik denk dat dat blijft tot iedereen geweest is :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:15

Waarom duurt dat met Janssen nu zo lang? Overal is het al weken goedgekeurd behalve hier, hier moet er weer 'n maand extra over vergaderd worden door die EMA lijkt 't wel.
Met Janssen kunnen er meters gemaakt worden want die beloven heel veel te leveren en bovendien hoef je er maar 1 shot van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:17

Volgens mij word janssen volgende week beoordeeld toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:19

Er waren er meer die beloofden om veel te leveren. :=

Anoniem

elnienjo schreef:
Waarom duurt dat met Janssen nu zo lang? Overal is het al weken goedgekeurd behalve hier, hier moet er weer 'n maand extra over vergaderd worden door die EMA lijkt 't wel.
Met Janssen kunnen er meters gemaakt worden want die beloven heel veel te leveren en bovendien hoef je er maar 1 shot van.

Ik vraag me wel echt heel erg af of je straks niet het 'probleem' krijgt dat iedereen andere vaccins gaat weigeren omdat ze J&J willen. Ik weet iig wel dat ik een sterke voorkeur heb, 1 prik is een stuk beter behapbaar.

Huertecilla

MoniqueT schreef:
Wij hebben zelf nog geen idee wanneer we aan de beurt zijn, allebei diabetes type 2. Ik 55, hij 63. Maar als ik dit zo zie, kan ik er helemaal achter staan dat de ouderen eerst aan de beurt zijn. Wij kunnen zelf wel naar buiten, het is geen nare lockdown zoals vorig jaar, toen we echt niks mochten.

....en AstraZeneca voor onder 55.

Ik hoop dat mijn realistisch pessimisme verkeerd is.
Zelfs met 500.000/week per 1 april zoals trots voor Andalucía aangekkondigd wordt is het ook als alle vaccins zonder vertaging geleverd worden 24 weken voor de benodigde 6 miljoen mensen 2 keer geënt zijn. Eind september :roll:
Ik voel me nu al recalcitrant over de potentiële vrijheidsprioriteit van toerisme met vaccinatiepaspoort deze zomer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:23

Janssen heeft leveringsafspraken per 1 april staan maar heeft al aangegeven bij goedkeuring eerder te willen leveren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:25

elnienjo schreef:

Omdat we in de EU gekozen hebben om geen noodtoelating te doen dus eerst alles onderzocht willen hebben. Janssen wordt volgende week verwacht.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:27

Wacht ook vol ongeduld op de oproep, maar wil aan de andere kant niet geënt worden. Kans is groot dat ik ziek wordt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:30

Emmaa_ schreef:
Ik vraag me wel echt heel erg af of je straks niet het 'probleem' krijgt dat iedereen andere vaccins gaat weigeren omdat ze J&J willen. Ik weet iig wel dat ik een sterke voorkeur heb, 1 prik is een stuk beter behapbaar.

Dit. Maar 1x flauwvallen ipv 2x. Ik teken ervoor!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:33

Haha ja ik ook, heel graag 1 prik, na mijn laatste vaccinatie dacht ik echt: DIT NOOIT WEER, haha :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:34

Anderen zullen wellicht 2x prikken prima vinden als ze daarmee 95% bescherming hebben ipv de 65(?)% van Janssen.
Ik kan me hoogstens voorstellen dat AZ straks geweigerd wordt. Met én 2 prikken, én lagere effectiviteit. Als dadelijk de ergste schaarste weg is zou dat me niet verbazen. In andere landen gebeurt het al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:35

Oh overigens, voor mensen die het interessant vinden: ik heb besloten toch niet mee te doen aan de CureVac proef. Vond het het geld niet waard tov het 'risico' dat ik placebo zou krijgen en nog een jaar (met uitlooptijd tot twee jaar zelfs) vast zou zitten aan dat onderzoek. In de tussentijd zou ik me namelijk nergens anders mee mogen laten prikken uiteraard, en het vaccin dat ik via hen zou krijgen is ook pas nadat het onderzoek is afgerond. Logisch, maar voor mij toch wel erg lastig. Had er een aantal vragen over maar gaf per mail al aan dat ze mijn plekje ook aan iemand anders mochten geven, en toen kreeg ik een mail terug dat ik eruit was gehaald dus blijkbaar hadden ze ook meer dan zat aanmeldingen.

Nu maar hopen dat ik snel aan de beurt ben :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:38

Doe mij maar de 2 keer prikken hoor :j
Geef niets om een prik.
Dus niet iedereen zal dat zo ervaren dat ze daarom liever jansen hebben.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:40

Huertecilla schreef:
MoniqueT schreef:

....en AstraZeneca voor onder 55.

Ik hoop dat mijn realistisch pessimisme verkeerd is.
Zelfs met 500.000/week per 1 april zoals trots voor Andalucía aangekkondigd wordt is het ook als alle vaccins zonder vertaging geleverd worden 24 weken voor de benodigde 6 miljoen mensen 2 keer geënt zijn. Eind september :roll:
Ik voel me nu al recalcitrant over de potentiële vrijheidsprioriteit van toerisme met vaccinatiepaspoort deze zomer.

Dat lijkt me inderdaad zuur, als toeristen van alles mogen terwijl je zelf je normale levensstijl nog niet eens kunt oppakken.

NL gaat op dit moment wat voorspoediger.
Begin mei zouden hier ruim 6 miljoen entingen gezet moeten zijn, als ik het RIVM grafiekje extrapoleer.
En daar staat JenJ nog niet bij op, dus in de praktijk komen we misschien zelfs hoger uit.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:45

elnienjo schreef:

JenJ duurt niet lang.

In eerste instantie zou die pas ergens eind april begin mei gekeurd gaan worden, en dat is al vervroegd naar half maart.

In Amerika is de voorlopige toelating ook pas net rond.

Toch bijzonder hoor, iedereen schreeuwde dat die Pfizer en Moderna veel te snel toegelaten werden.
Jansen en Jansen wordt notabene vervroegd:

'Waarom schieten ze nou niet op, waarom moet het allemaal zo lang duren'.

:')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:46

Oh niet eens bij stilgestaan. Ik geef ook totaal niks om prikken.

Hier mijn jongste afgemeld voor vandaag voor school. Inmiddels zijn er 2 besmettingen in 2 verschillende groepen. Niet in de groep van mijn dochter. Eén groep hoefde volgens de GGD niet in quarantaine, daar de leerling a-symptomatisch is. De melding van de andere positieve leerling kwam gisterenavond. Die klas moet wel thuis blijven, in ieder geval tot er (vandaag) contact is geweest met de GGD.

In het gebouw zit nog een andere school. Ik kreeg gisteren via de app door dat daar zijn nu 4 kinderen die positief getest zijn. En meerdere in afwachting van de uitslag van hun test. 1 klas moet per vandaag in quarantaine. Ook schijnt er op die school of onze school een leerkracht positief te zijn.

Al met al vond ik het ´rommelig´ klinken. School kan hier natuurlijk ook niets aan doen. Alles moet weer met de GGD overlegd worden enz. Maar met het weekend voor de deur besloten geen risico te nemen en mijn dochter thuis te houden. Maandag zien we wel weer verder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:53

Femke_Tweety schreef:
elnienjo schreef:

JenJ duurt niet lang.

In eerste instantie zou die pas ergens eind april begin mei gekeurd gaan worden, en dat is al vervroegd naar half maart.

In Amerika is de voorlopige toelating ook pas net rond.

Toch bijzonder hoor, iedereen schreeuwde dat die Pfizer en Moderna veel te snel toegelaten werden.
Jansen en Jansen wordt notabene vervroegd:

'Waarom schieten ze nou niet op, waarom moet het allemaal zo lang duren'.

:')

Ach ja, vorig jaar zei een expert dat we al heel blij mochten zijn als er überhaupt een vaccin zou komen en als dat in enige mate zou beschermen tegen ziekenhuisopname. Nu hebben we 4 hele goede vaccins veel beter dan verwacht. Maar mensen willen AZ niet want die zou minder beschermen. Terwijl als we vorig jaar hadden geweten dat we een vaccin zouden krijgen met 60% bescherming zouden we een gat in de lucht hebben gesprongen.