Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Ik lees op teletekst dat de grensovergang met Duitsland word versoepelt, het is me alleen niet duidelijk of dat betekend dat je ook weer Duitsland in mag als toerist.
moonsparkle schreef:Ik lees op teletekst dat de grensovergang met Duitsland word versoepelt, het is me alleen niet duidelijk of dat betekend dat je ook weer Duitsland in mag als toerist.
Destination schreef:moonsparkle schreef:Ik lees op teletekst dat de grensovergang met Duitsland word versoepelt, het is me alleen niet duidelijk of dat betekend dat je ook weer Duitsland in mag als toerist.
"Polen, Tschechien, die Niederlande und Belgien seien von diesen Regelungen nicht berührt, weil es zu diesen Ländern von Anfang an keine Kontrollen gegeben habe, sagte Seehofer."
https://www.n-tv.de/politik/Grenzkontro ... html?S%3F=
Er verandert momenteel helemaal niets aan de grensovergang met Duitsland.
Jolliegirl schreef:moonsparkle schreef:Ik lees op teletekst dat de grensovergang met Duitsland word versoepelt, het is me alleen niet duidelijk of dat betekend dat je ook weer Duitsland in mag als toerist.
15 juni gaat de grens tussen duitsland en oostenrijk ook weer open zo te lezen...
ben benieuwd.
https://www.nd.nl/nieuws/varia/971674/- ... weer-open-
Destination: tegenstrijdige informatie dan.
linnie050 schreef:Dit staat er als je op de website klikt
Het gaat dan over het all risk informatie stukje.
Er staat 25% zie ik nu.
Is dat de verzekering of de over de hele reis?
https://www.europeesche.nl/nieuws/coron ... n-antwoord
img]m/Eo83kn.jpg[/img]
knabbelgirl schreef:Wat mvdende zegt inderdaad![]()
Om recht te hebben op de voucher willen ze meestal ook uit de organisatie dat je je betalingen zoals verplicht doet, dat kan alleen de organisatie vertellen.
Maar, recht op een voucher is dus geen dekking door je annuleringsverzekering, die dekt alleen als je die niet kan krijgen en pas rond die tijd bij de meeste omdat er nu nog heel veel kan veranderen
Oscar schreef:Wat een gedoe toch allemaal met die vouchers enzo.
Mocht iemand toevallig nog een camping weten die nog plekken met privesanitair vrij heeft voor het hemelvaartsweekend (niet in Zeeland of Groningen) dan hou ik mee aanbevolen
nu.nl schreef:Het opheffen van de reisbeperkingen moet volgens Brussel in stappen gebeuren. Landen die ongeveer in dezelfde fase zitten en een vergelijkbaar risicoprofiel hebben, kunnen de grenzen voor elkaar openen. De data die het Europees centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) bijhoudt, is daarbij leidend. De reizigers moeten tijdens de hele reis, ook bij de grensovergangen, de mogelijkheid hebben om afstand te houden of zichzelf te beschermen.
Daarbij moet in acht worden genomen dat landen onderling niet mogen discrimineren. Als een land de grenzen opent voor een bepaalde regio, moet dat gebeuren voor alle regio's die in dezelfde fase zitten.
(...)
Het is sowieso nog altijd aan de lidstaten zelf om te beslissen of en voor wie ze de grenzen weer openen. Griekenland en Portugal, beide tot nu toe minder hard getroffen door het coronavirus dan andere EU-landen, hebben al laten weten dat ze staan te springen om toeristen. Niet gek als je je bedenkt dat het toerisme daar 20 procent bijdraagt aan het bruto binnenlands product (bbp). Andere landen zijn voorzichtiger en zijn vooralsnog eerst bezig met het opstarten van vakantie in eigen land.
Karin schreef:De 'corona corridors' waarover eerder deze week gesproken werd lijken een vervolg te krijgen.
https://www.nu.nl/buitenland/6050993/zo ... -fase.htmlnu.nl schreef:Het opheffen van de reisbeperkingen moet volgens Brussel in stappen gebeuren. Landen die ongeveer in dezelfde fase zitten en een vergelijkbaar risicoprofiel hebben, kunnen de grenzen voor elkaar openen. De data die het Europees centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) bijhoudt, is daarbij leidend. De reizigers moeten tijdens de hele reis, ook bij de grensovergangen, de mogelijkheid hebben om afstand te houden of zichzelf te beschermen.
Daarbij moet in acht worden genomen dat landen onderling niet mogen discrimineren. Als een land de grenzen opent voor een bepaalde regio, moet dat gebeuren voor alle regio's die in dezelfde fase zitten.
(...)
Het is sowieso nog altijd aan de lidstaten zelf om te beslissen of en voor wie ze de grenzen weer openen. Griekenland en Portugal, beide tot nu toe minder hard getroffen door het coronavirus dan andere EU-landen, hebben al laten weten dat ze staan te springen om toeristen. Niet gek als je je bedenkt dat het toerisme daar 20 procent bijdraagt aan het bruto binnenlands product (bbp). Andere landen zijn voorzichtiger en zijn vooralsnog eerst bezig met het opstarten van vakantie in eigen land.