Rennie89 schreef:5 km... sorry maar dat is een behoorlijke afstand, dan maak je het jezelf wel erg moeilijk als je daarvoor perse tussen 2 vrachtwagens wil rijdengewoon je spiegel in de gaten houden en zodra er een gaatje in de verte te zien is gas geven (je houd toch voldoende ruimte naar jouw zeggen) en kan je soepel meegaan met het linksrijdende verkeer en weer naar rechts gaan zodra je kan. Ik ken het verkeer in België, Duitsland en Nederland en hoe beangstigend en ook lijkt, het is prima te doen. Ik heb in België een x een hele gevaarlijke situatie gehad door een auto die van rechterbaan naar links ging zonder gas bij te geven en toen moest de hele rits waar ik in zat een noodrem maken tot stilstand aan toe vanuit 130 km per uur. Dat was gewoon onverantwoord. Geef gas bij ga naar links en meteen weer naar rechts. Heel simpel.
Dat meteen weer naar rechts gaat een beetje lastig als er zeg maar 10 of meer vrachtwagens bumper aan bumper rijden.....
Verder heb ik al ondervonden dat de Belgen niet al te blij met mij zijn als ik 100 op de linkerbaan blij rijden voor enkele km....
Daarnaast heb ik geen haast en met 90 achter een vrachtwagen kom ik óók op mijn bestemming.
Het enigste is dat er liever geen vrachtwagens in mijn bumper gaan kleven.
Meestal zorg ik dat ik weg kom, maar dat was hier geen optie!
Er ontstonden namelijk geen gaatjes op de linkerbaan. In ieder geval geen gaten groot genoeg om met 90 de linkerbaan op te knallen en niemand daarbij in de weg te rijden.
Ik heb een Fiat Panda, zo traag als dikke stront tegen een heuvel op. Gaat dus niet zo snel met optrekken.
Even snel gassen en invoegen gaat niet

Het remmen was minimaal, doe het meestal ook niet, maar deze eikel zat er echt behoorlijk dicht op. Helaas was de boodschap niet aangekomen en bleef hij er super dicht op rijden.