Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:03

Rennie89 schreef:
5 km... sorry maar dat is een behoorlijke afstand, dan maak je het jezelf wel erg moeilijk als je daarvoor perse tussen 2 vrachtwagens wil rijden :7 gewoon je spiegel in de gaten houden en zodra er een gaatje in de verte te zien is gas geven (je houd toch voldoende ruimte naar jouw zeggen) en kan je soepel meegaan met het linksrijdende verkeer en weer naar rechts gaan zodra je kan. Ik ken het verkeer in België, Duitsland en Nederland en hoe beangstigend en ook lijkt, het is prima te doen. Ik heb in België een x een hele gevaarlijke situatie gehad door een auto die van rechterbaan naar links ging zonder gas bij te geven en toen moest de hele rits waar ik in zat een noodrem maken tot stilstand aan toe vanuit 130 km per uur. Dat was gewoon onverantwoord. Geef gas bij ga naar links en meteen weer naar rechts. Heel simpel.

Dat meteen weer naar rechts gaat een beetje lastig als er zeg maar 10 of meer vrachtwagens bumper aan bumper rijden.....

Verder heb ik al ondervonden dat de Belgen niet al te blij met mij zijn als ik 100 op de linkerbaan blij rijden voor enkele km....

Daarnaast heb ik geen haast en met 90 achter een vrachtwagen kom ik óók op mijn bestemming.

Het enigste is dat er liever geen vrachtwagens in mijn bumper gaan kleven.

Meestal zorg ik dat ik weg kom, maar dat was hier geen optie!

Er ontstonden namelijk geen gaatjes op de linkerbaan. In ieder geval geen gaten groot genoeg om met 90 de linkerbaan op te knallen en niemand daarbij in de weg te rijden.

Ik heb een Fiat Panda, zo traag als dikke stront tegen een heuvel op. Gaat dus niet zo snel met optrekken.
Even snel gassen en invoegen gaat niet -O- en dat is prima, ik hoef geen racewagen.

Het remmen was minimaal, doe het meestal ook niet, maar deze eikel zat er echt behoorlijk dicht op. Helaas was de boodschap niet aangekomen en bleef hij er super dicht op rijden.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 10-12-20 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:03

Zie nu je reactie over verbruik, no offence maar dat is echt het slechtste excuus ever om dan maar te gaan remmen ipv in te halen. Je verbruik gaat met die paar 100 meter op 130 km per uur echt niet zo erg omhoog }:0 ik reed standaard 130 km per uur bijna met mijn auto en ja, dat merk je wel in je verbruik, maar niet een paar 100 meter -:)

Remmen minimaal... je moet je rem helemaal niet aantikken! Dat veroorzaakt levensgevaarlijke situaties! Ik rem alleen als het echt niet anders kan, de rest doe ik op de motor met mijn koppeling.

Oja, als toevoeging, stel de vrachtwagen had jou niet eens gezien (jij zegt in je bumper) dan is het helemaal link, want dan zien ze je remlichten ook niet. Met dit soort situaties moet je ook aan jouw veiligheid denken en niet aan hoe irritant het is als een vrachtwagen te dichtbij komt en dan maar gaan remmen om meer afstand te creeeren
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 10-12-20 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:07

MyWishMax schreef:
Maar die vrachtwagen moet van jou dus wel naar ik je terwijl jij het niet durft?

Nou idd. Met 100-110 een baan naar links vind je doodeng en ontverantwoord, maar die vrachtwagen moet van jou wel met 85 een baan opschuiven. Logica van niks 8)7

Dat is waarom jouw verkeersinzicht niet in orde is. Maar zolang jij vindt dat jij de enige juiste bent en de rest van de wereld een gevaar voor jou is gaat er niets veranderen. Ik hoop van ganserharte dat je komende periode meer gaat rijden, meer inzicht krijgt, beter gaat rijden en vooral gaat DURVEN rijden.

mvdende schreef:
Ik heb geleerd dat je zo veel mogelijk rechts moet rijden en in deze situatie zat ik op de rechterbaan niemand in de weg.

Gek, je plaatst dit bericht omdat jij een vrachtwagen in de weg zat....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:08

Het is ook altijd wat met 1 en dezelfde persoon in een topic..
Elke keer weer.

Als personenauto tussen 2 vrachtwagens rijden.. Dat is echt niet slim.
En dan boos worden op de chauffeur... Jij zit hem in de weg met zo'n lompe actie hoor.

Ergernissen in het verkeer... Ach hou op :')
Hier in t dorp is het een verschrikking.. Maar ben er inmiddels aan gewend. Trek het me niet aan.
Irriteer je mij? Lekker doen, ik reageer er niet eens meer op..

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:12

Even wat betreft langere remweg. Ik met m'n bus van 8 meter heb dat ook als ik vol zit. Vergeten mensen ook wel eens. Helaas ook dat sommige bussen dus ook begrenst zijn. Mijn bus gaat niet harder als 110 op de teller, wat zo'n 105 is.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:13

Ik had laatst een slingerende pipo voor me op een provinciale 80 weg. Overduidelijk ergens anders mee bezig. Aangekomen bij de turbo rotonde pak ik de linkerbaan, want ik moet driekwart. Hij de rechterbaan voor rechtdoor. Op het allerlaatste moment gooit meneer zijn stuur om, zo vlak voor mij. Ja toen was ik ook even not amused :D En toen kwam ik er ook heel dicht op ja. Had je maar uit je doppen moeten kijken en je richting aan moeten geven eikel. Vervolgens gaat ie ook nog 50 rijden waar je 80 mag. Mijn god wat was ik blij toen hij ergens rechtsaf moet.

Gisteren had ik bijna een hond op de motorkap. Mevrouw stond met haar hond op het fietspad te wachten om over te steken (50 weg), maar een meter of 4 voor mijn auto bedacht de hond ineens dat dat de perfecte timing was. Ik vol op de rem en mevrouw kon haar hond nog net op tijd terug trekken. Schrok me dood joh!

Tja mvdende.. Ik hou wijselijk mijn mond. Volgens mij weten we inmiddels wel wat jouw positie op de weg is en je mening over zogenaamde 'hardrijders' :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:14

Ik houd er maar over op.

Die vrachtwagen achter mij had precies achter de vrachtwagen vóór mij klem gezeten als ik er niet tussen had gereden! De snelheid was namelijk exact hetzelfde.... hij had er echt 0,0 seconden tijd mee gewonnen.

Het was giga druk, ik KON niet naar links. Niet met mijn Fiat Panda die ontzettend traag is. En trouwens automaat, dus geen koppeling om op te remmen.

Het enigste wat ik kon doen was met dezelfde snelheid als mn voorganger op de rechterbaan blijven rijden tot mijn afslag.

Edit:

En als ik daar niet had mogen rijden in de ogen van de vrachtwagen, dan had hij alsnog NIET hoeven bumperkleven.

Heel officieel gezien mag ik namelijk wél op de rechterbaan rijden maar bumperkleven is NIET toegestaan.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 10-12-20 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:16

Marije_1997 schreef:
Even wat betreft langere remweg. Ik met m'n bus van 8 meter heb dat ook als ik vol zit. Vergeten mensen ook wel eens. Helaas ook dat sommige bussen dus ook begrenst zijn. Mijn bus gaat niet harder als 110 op de teller, wat zo'n 105 is.

Je hoeft niet eens vol te zitten. Helaas van dichtbij meegemaakt hoe een werkbus, die maar voor de helft beladen was qua gewicht ineens een noodrem moest maken en dat was zo veel langer als de normale remweg. Zo kon een klein kind niet ontweken worden. Heel bizar en die hadden mazzel dat ze aan het optrekken waren bij stoplicht vandaan en niet op de max snelheid daar. Heel erg schrikken. (Kind had dus ook mazzel dat het optrekken was, daardoor overleefd)

Met een automaat laat je gewoon gas los. NIET remmen! Ja, dat gaat langzamer maar remmen is gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:18

MyWishMax schreef:
Marije_1997 schreef:

Je hoeft niet eens vol te zitten. Helaas van dichtbij meegemaakt hoe een werkbus, die maar voor de helft beladen was qua gewicht ineens een noodrem moest maken en dat was zo veel langer als de normale remweg. Zo kon een klein kind niet ontweken worden. Heel bizar en die hadden mazzel dat ze aan het optrekken waren bij stoplicht vandaan en niet op de max snelheid daar. Heel erg schrikken.

Ik rijd gelukkig snachts. Maar ik vervoer vooral zwaar spul (tot Max 40 kg per collie, meestal rond de 110 collie. Meestal hoor in bij hard remmen ook m'n lege kramp bakken door de bus vliegen. Meeste blijft wel liggen en remmen werken goed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:21

Ja, hier werkten remmen ook goed, maar gewoon veel langere remweg. En bus uit de bouw, dus wel vliegend spul wat normaal keurig blijft liggen.

Die lege bakken kunnen beter bewegen als de volle := :') anders krijg je nog zo'n extra klap bij noodrem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:26

MyWishMax schreef:
Ja, hier werkten remmen ook goed, maar gewoon veel langere remweg. En bus uit de bouw, dus wel vliegend spul wat normaal keurig blijft liggen.

Die lege bakken kunnen beter bewegen als de volle := :') anders krijg je nog zo'n extra klap bij noodrem.

Ik vervoer vooral ijzermeuk, scheelt weer hahaha en de doosjes die ligt zijn mag ik dan weer even zoeken. Maar die lege bakken klappen ook zo lekker hoor je schrikt je wezenloos. Maar veel mensen onderschatten het wel. Mijn bus is dan verlegt, dus 8 meter. Dus moet bochten ruim nemen, wat er ook vaak vergeten word. Bumperkleven kan ik trouwens mooi in de gaten houden met m'n camera aan de achterkant. Ben benieuwd wat voor mafkezen ik vannacht ga tegen komen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:27

Waarom ga je überhaupt met een trage auto op de snelweg rijden.... dat is vragen om problemen.
Als ik op de snelweg rijd ga ik er van uit dat de rest met het verkeer mee kan komen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:28

Mvdende je hebt ook nog iets als handrem. Om zo stug te blijven rijden en maar te verwachten dat iedereen zich aan de regels houd is niet echt bevorderend voor je eigen veiligheid. Jij veroorzaakt met dit remmen een nog gevaarlijkere situatie dan dat er was, misschien gaf die vrachtwagen juist wel gas om jou in te halen? Dan komen ze inderdaad ook erg dichtbij. Ik heb geleerd dat je niet alleen voor jezelf moet denken op de weg maar voor iedereen omdat veel dat niet doen :') hoe vaak auto’s niet naar links gaan zonder te kijken, bumperkleven of wat dan ook maar dat geeft nog niet het recht om eigen rechter te gaan spelen. Denk aan je veiligheid, en daar hoort afentoe inhalen ook bij. Kan je dit niet dan ben je in mijn ogen gewoon niet geschikt voor rijden op de snelweg. Ik ben overigens ook niet heilig hoor, maar veiligheid staat bij mij wel voorop en ik kijk heel goed voor en achteruit gedurende de hele rit en let op elke bestuurder die mogelijk maar een rare actie kan uithalen. Anticiperen op de rest van het verkeer is heel belangrijk.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:33

mvdende,het is al vaker in dit topic gezegd, maar het is echt gewoon gevaarlijk om achter een vrachtwagen te blijven rijden. Ik weet van een vrachtwagenchauffeur dat chauffeurs hier ook een hekel aan hebben. Je overleeft het gewoon niet als er iemand van achter op je knalt als er voor je een vrachtwagen rijdt. Ik probeer altijd zo snel mogelijk vanachter een vrachtwagen uit te komen.

Bovendien denk ik dat je echt wat gas bij moet gaan geven als zelfs een vrachtwagen je in wil gaan halen. Ik ben met de trailer ook wel eens iemand tegengekomen die ik zonder boven de 90km/u te komen nog in kon halen en het is echt gewoon gevaarlijk om zo langzaam te rijden. Dan kan je beter de snelweg mijden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:35

mvdende schreef:
Ik houd er maar over op.

Die vrachtwagen achter mij had precies achter de vrachtwagen vóór mij klem gezeten als ik er niet tussen had gereden! De snelheid was namelijk exact hetzelfde.... hij had er echt 0,0 seconden tijd mee gewonnen.

Het was giga druk, ik KON niet naar links. Niet met mijn Fiat Panda die ontzettend traag is. En trouwens automaat, dus geen koppeling om op te remmen.

Het enigste wat ik kon doen was met dezelfde snelheid als mn voorganger op de rechterbaan blijven rijden tot mijn afslag.

Edit:

En als ik daar niet had mogen rijden in de ogen van de vrachtwagen, dan had hij alsnog NIET hoeven bumperkleven.

Heel officieel gezien mag ik namelijk wél op de rechterbaan rijden maar bumperkleven is NIET toegestaan.

Je MAG er wel rijden, maar het is niet slim. Ik denk dat die vrachtwagen je dat probeerde te zeggen. De reden dat zij zo dicht op elkaar rijden is juist zodat er geen personenauto’s tussen gaan. Voor een vrachtwagen is het niet tof als de vrachtwagen ervoor moet remmen, en zij niet meer uit kunnen wijken en de personenauto pletten. Personenauto’s houden namelijk nooit genoeg afstand. Jij denkt dat je niet dicht op de vorige vrachtwagen reed, ik heb het niet gezien, maar weet vrijwel zeker dat jij met je afstand geplet was als er geremd moest worden. De remweg van een vrachtwagen is een heel stuk langer, je moet met een vrachtwagen enorm anticiperend rijden en dat lukt niet als er een klein autootje tussen zit. Als er was gebotst was er van je fiat panda niet veel meer over en jou kunnen ze bij elkaar vegen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:39

purny schreef:
Waarom ga je überhaupt met een trage auto op de snelweg rijden.... dat is vragen om problemen.
Als ik op de snelweg rijd ga ik er van uit dat de rest met het verkeer mee kan komen.

Omdat niet iedere auto 300pk onder de motorkap heeft?

Ik kam prima met het verkeer meekomen, maar ff snel een inhaalactie in een klein gaatje proppen, tja dat gaat niet.

Ik neem altijd de ruimte om in te halen en moet regelmatig afbreken omdat er tussen het spiegelen, knipper aan, spiegelen een auto harder komt aangereden en ik die niet in de weg wil zitten. Dus knipper uit en wachten op een nieuw gaatje. Ik gooi mn auto niet ergens zomaar voor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:40

Je zet pas je knipperlicht aan als je ook echt daadwerkelijk gaat... niet eerst je knipperlicht aan en dan pas kijken := dat is echt een irritatiepuntje voor mij op de weg, mensen die hun knipperlicht aangooien zonder eerst te hebben gekeken, weet je hoe erg mensen daarvan kunnen schrikken?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:41

verootjoo schreef:
mvdende schreef:
Ik houd er maar over op.

Edit:

Je MAG er wel rijden, maar het is niet slim. Ik denk dat die vrachtwagen je dat probeerde te zeggen. De reden dat zij zo dicht op elkaar rijden is juist zodat er geen personenauto’s tussen gaan. Voor een vrachtwagen is het niet tof als de vrachtwagen ervoor moet remmen, en zij niet meer uit kunnen wijken en de personenauto pletten. Personenauto’s houden namelijk nooit genoeg afstand. Jij denkt dat je niet dicht op de vorige vrachtwagen reed, ik heb het niet gezien, maar weet vrijwel zeker dat jij met je afstand geplet was als er geremd moest worden. De remweg van een vrachtwagen is een heel stuk langer, je moet met een vrachtwagen enorm anticiperend rijden en dat lukt niet als er een klein autootje tussen zit. Als er was gebotst was er van je fiat panda niet veel meer over en jou kunnen ze bij elkaar vegen.

Dus dan is het aan de vrachtwagen achter mij, om die afstand tussen hem en mij te houden zodat hij wél kan remmen zonder mij te pletten!

Ik houdt ongeveer zo veel afstand tot de vrachtwagen voor me, dat er zeg maar nog 1,5 vrachtwagen tussen past. Ruim de 2 seconden, eerder 3 die de regel is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:44

Hoe hard reed je dan

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:45

Rennie89 schreef:
Je zet pas je knipperlicht aan als je ook echt daadwerkelijk gaat... niet eerst je knipperlicht aan en dan pas kijken := dat is echt een irritatiepuntje voor mij op de weg, mensen die hun knipperlicht aangooien zonder eerst te hebben gekeken, weet je hoe erg mensen daarvan kunnen schrikken?

Doe ik niet!

Ik kijk, zie dat ik kan, doe mn knipperlicht aan, kijk nóg een keer of er echt niets zit en dán pas ga ik naar links.

Maar het komt regelmatig voor dat als ik met 80-90 achter een vrachtwagen weg wil komen,dat er tussen het kijken, knipperen en weer kijken, ik een auto heel hard aan zie komen rijden. Met een sneller auto en meer rijervaring is er dan nog genoeg ruimte om daadwerkelijk naar links te gaan. Maar ik neem liever het zekere voor het onzekere en breek dan af. Doe de knipper uit en blijf rustig op de rechterbaan wachten totdat er een nieuw gat is waar ik in kan. Gaten zijn bij mij echt: auto bijna niet zichtbaar in de spiegel, zo ver in de verte achter mij, pas dán ga ik naar links.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:46

Nee, je kijkt, kan, knipperlicht aan en meteen gaan, anders kon je dus niet en heb je niet goed gekeken ;)
Prima als je voorzichtig rijd maar dit veroorzaakt dus wel dit soort situaties. Je moet in dit verkeer, en helemaal als het druk is, ook wat ballen tonen.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 10-12-20 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:47

MyWishMax schreef:
Hoe hard reed je dan

Ik reed dezelfde snelheid als de vrachtwagen vóór mij, alleen met een behoorlijke afstand.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:49

Rennie89 schreef:
Nee, je kijkt, kan, knipperlicht aan en meteen gaan, anders kon je dus niet en heb je niet goed gekeken ;)
Prima als je voorzichtig rijd maar dit veroorzaakt dus wel dit soort situaties. Je moet in dit verkeer, en helemaal als het druk is, ook wat ballen tonen.

Ik heb geleerd dat je altijd nog een 2e keer moest kijken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:49

mvdende schreef:
MyWishMax schreef:
Hoe hard reed je dan

Ik reed dezelfde snelheid als de vrachtwagen vóór mij, alleen met een behoorlijke afstand.

Dan heb je wel heel langzaam gereden aangezien een vrachtwagen in België max 90 mag.
Echt ga niet meer de snelweg op met je pandaatje

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:51

Dat vroeg ik niet.

Die behoorlijke afstand kan je juist gebruiken om gas te geven om in te halen. Als je zo veel ruimte nodig hebt om een baan op te schuiven is het gewoon niet verstandig om op de snelweg te rijden. Onzekerheid in het verkeer is heel gevaarlijk. Helemaal als jij gaat proberen iemand anders op te voeden. Nee hij mag niet kleven, maar jij hoort mee te rijden met het verkeer.
En absoluut niet ip de rem te gaan staan!!!

Gewoon normaal door blijven rijden en zeker niet op proberen te voeden. Dat is niet aan jou.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 10-12-20 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt