[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:52

Ohh ik heb me gisteren toch een fout gemaakt. Op date met liefje geweest naar Naturalis. En het was me dus totaal ontschoten dat het een best wel kind georiënteerd musem is. :o
Zoveel geschreeuw en gegil en geren. Gelukkig ook veel ouders die hun kinderen erop wezen dat ze andere mensen ook moesten laten kijken, niet mochten rennen en klimmen en dat ze zachtjes moesten praten maar toch een paar momenten gehad van :x . Keihard jankend kind in een mooie tentoonstellingsruimte waar een heel gave onderwatersfeer was gecreëerd met muziek en verlichting enzo, die neem je toch even mee naar buiten? Het klonk echt alsof ie doodging :o en later ook twee broertjes die elkaar liepen te slaan en waar vader middenin het gangpad even een opvoedkundig praatje ging houden zodat niemand erlangs kon. Oja en ergens anders besloot iemand een buggy in het smalste deel van het gangpad (bij een nogal donkere tentoonstelling) te plaatsen zodat ik mijn nek er bijna over brak -O- oja en de al eerder genoemde ouders die dan zogenaamd hun kind luidkeels iets bij willen brengen die er niks van snapt. Of die overduidelijk niet geïnteresseerd is.

Nou ben ik wel zodanig verliefd dat ik in de eerste hal al besloot dat ik mijn dag niet ging laten verpesten door een stel k*tkoters en het is zowaar gelukt! ik heb me behoorlijk goed kunnen afsluiten voor alles wat irritant was op een paar momenten na, en heb me ook niet aan de kant laten duwen wanneer ik iets aan het bekijken was :=
Oja en liefje vond het ook leuk, zelfde instelling als ik, ja het is strontvervelend maar we hebben zo weinig tijd samen dat we ons niet druk gaan maken om iets onbenulligs als "slechte timing van een museumbezoek" <3

Toen we achteraf nog wat gingen eten was het ook een mooi moment om zachtjes aan zijn mening over kinderen te peilen. Het was fijn om gezamenlijk te klagen over het gejengel en gehuil, hij was in elk geval niet zoals sommigen gelijk in de verdediging van "ach het zijn kinderen".
Ik zie het redelijk positief in. Moet toch maar eens beginnen over mijn over lange tijd geplande sterilisatie :o maar ik durf het nu gewoon nog niet, is totaal nog niet aan de orde in ons leven. Maar hoe langer je wacht, hoe pijnlijker een eventuele breuk wordt... zo lastig!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:58

Ik heb het meteen ter sprake gebracht toen we serieus gingen daten. Gelukkig wil hij ook geen kinderen. Dus dat was wel fijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:00

Magrathea schreef:
Ohh ik heb me gisteren toch een fout gemaakt. Op date met liefje geweest naar Naturalis. En het was me dus totaal ontschoten dat het een best wel kind georiënteerd musem is. :o
Zoveel geschreeuw en gegil en geren. Gelukkig ook veel ouders die hun kinderen erop wezen dat ze andere mensen ook moesten laten kijken, niet mochten rennen en klimmen en dat ze zachtjes moesten praten maar toch een paar momenten gehad van :x . Keihard jankend kind in een mooie tentoonstellingsruimte waar een heel gave onderwatersfeer was gecreëerd met muziek en verlichting enzo, die neem je toch even mee naar buiten? Het klonk echt alsof ie doodging :o en later ook twee broertjes die elkaar liepen te slaan en waar vader middenin het gangpad even een opvoedkundig praatje ging houden zodat niemand erlangs kon. Oja en ergens anders besloot iemand een buggy in het smalste deel van het gangpad (bij een nogal donkere tentoonstelling) te plaatsen zodat ik mijn nek er bijna over brak -O- oja en de al eerder genoemde ouders die dan zogenaamd hun kind luidkeels iets bij willen brengen die er niks van snapt. Of die overduidelijk niet geïnteresseerd is.

Nou ben ik wel zodanig verliefd dat ik in de eerste hal al besloot dat ik mijn dag niet ging laten verpesten door een stel k*tkoters en het is zowaar gelukt! ik heb me behoorlijk goed kunnen afsluiten voor alles wat irritant was op een paar momenten na, en heb me ook niet aan de kant laten duwen wanneer ik iets aan het bekijken was :=
Oja en liefje vond het ook leuk, zelfde instelling als ik, ja het is strontvervelend maar we hebben zo weinig tijd samen dat we ons niet druk gaan maken om iets onbenulligs als "slechte timing van een museumbezoek" <3

Toen we achteraf nog wat gingen eten was het ook een mooi moment om zachtjes aan zijn mening over kinderen te peilen. Het was fijn om gezamenlijk te klagen over het gejengel en gehuil, hij was in elk geval niet zoals sommigen gelijk in de verdediging van "ach het zijn kinderen".
Ik zie het redelijk positief in. Moet toch maar eens beginnen over mijn over lange tijd geplande sterilisatie :o maar ik durf het nu gewoon nog niet, is totaal nog niet aan de orde in ons leven. Maar hoe langer je wacht, hoe pijnlijker een eventuele breuk wordt... zo lastig!

Dus jullie hebben het helemaal niet over bewust kindvrij zijn terwijl je al aan 't daten bent? Vind dat toch wel een dealbreaker, net zoals iemand die rookt bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:05

Hier op date 1 duidelijk gemaakt.. toch een no go als iemand daar anders over denkt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:19

Ik ben hier ook heel snel heel duidelijk over geweest. Niet bij date 1 maar wel in de eerste maand dat we elkaar kenden. Vond ik heel lastig want was ook heel verliefd en bang dat hij een die hard vader wens had. Maar gelukkig bleek dat niet zo te zijn.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:29

Ik heb het ook vrij aan het begin gezegd, dat ik geen kinderen wilde en als dat voor hem wel belangrijk was hij beter iemand anders kon daten. Je kunt maar beter gelijk weten waar je aan toe bent, voor beide partijen wel zo eerlijk.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:41

Ceffyl schreef:
Ik heb het ook vrij aan het begin gezegd, dat ik geen kinderen wilde en als dat voor hem wel belangrijk was hij beter iemand anders kon daten. Je kunt maar beter gelijk weten waar je aan toe bent, voor beide partijen wel zo eerlijk.

Zo dacht ik er ook over. Ik heb ook in begin gezegd en ben nu 6,5 jaar verder en nog steeds relatie

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:00

Ik had het wel eens ter sprake gebracht tijdens het appen voorafgaand aan de eerste date. Dat leek allemaal prima te matchen.
Toen zijn vrienden een maand later zeiden dat we leuke kindjes zouden krijgen heb ik mezelf die nacht volledig gek gemaakt dat we dan maar moesten stoppen met daten.
Toen ik m dat vertelde zei hij dat ie helemaal geen uitgesproken kinderwens had. Ook niet perse niet, maar meer hoe de toekomst loopt.
Voor mij was iemand die sowieso kinderen wilde een no go. Vroeg of laat breekt dat je relatie toch. Dan maar vroeg

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:02

Ik was 18 toen we echt samen kwamen na 2 jaar scharrelen. Wij hebben t er nooit echt over gehad, vonden t altijd wel prima met zn 2en. Nu de laatste paar jaar praten we er wel over maar zijn we t gelukkig heel erg eens dat we echt absoluut geen kinderen willen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:13

Bij ons is het ook gewoon zo gelopen, in het begin van onze relatie, 8 jaar geleden, had ik ook nog het idee dat het er bij hoorde. Niet dat ik het per se wilde, maar dat was een soort mijn wereldbeeld. Of nou ja, ik kan het niet goed uitleggen denk ik.
Gelukkig ben ik er wel achter gekomen dat dat niet zo is :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:19

Ceffyl schreef:

Same here. Voor ik wist of er überhaupt interesse was al laten vallen dat ik geen kinderen wilde. Beter op voorhand dan als je al een setje bent.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:25

Ik was er toen ik mijn vriend leerde kennen absoluut nog niet mee bezig. Dat was iets om je later druk om te maken. Wij hebben het er dus niet over gehad.
Toen wij op een gegeven moment een kerstdiner bij zijn familie hadden waar we de ene kinder-comment na de ander naar ons hoofd kregen hebben we "het" gesprek in de auto terug gevoerd en bleken we er beide hetzelfde in te staan. We hebben het er vaak en open over, vooral als een van ons weer eens "de vraag" gekregen heeft, dus we weten goed van elkaar waar we staan. Gelukkig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:32

Mo_86 schreef:
Maar laat me raden, pa of ma ging los op jou want jij had hun blinkende diamant voor het leven beschadigd? Inderdaad wel een harde les, doet dat vast niet nog eens.

Nee was een toffe moeder. Zei gewoon tjah had je daar niet moeten liggen.

Ik had iets van je had sowieso al moeten ingrijpen. Laat je kind toch niet pal achter iemand liggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:33

Ik heb het ook meteen duidelijk gemaakt. Gelukkig dacht vriend er hetzelfde over

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:34

Ik dacht eerst ook, de kinderwens komt later wel bij ons en zolang je niet het gevoel hebt dat je kinderen wilt hebben, moet je er (nog) niet aan beginnen.
Echter is dat gevoel nooit gekomen bij mij en ook bij mijn man niet. Mijn man vond het vooral onpraktisch omdat we niemand in de familie hebben om op te passen, en een kind niet de hele tijd in een kinderopvang wil hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:56

Ik ben niet anti en weet dat als een kind 'eigen' is ik er ook totaal geen probleem mee heb.
Ik heb immers ook veel opgepast op mijn oudste neefje voor ik verder weg ging wonen. :)
Ik kan en wil ze alleen zelf niet om diverse redenen.
Mocht ik dus tegen een vrouw met kinderen of kinderwens aanlopen dan gaan we daar eerst eens over in gesprek.
Kinderen = blijven latten tot ze de deur uit zijn iig.
Ik heb gewoon die ruimte nodig om te ontprikkelen, want ik ben al snel genoeg overprikkeld zonder kinderen. :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 00:02

Ik was er ook snel duidelijk over. Mijn inmiddels ex ook. Totdat hij vijf jaar later van gedachten veranderde...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 01:51

Mijn probleem met 'nu al' erover beginnen is dat je daarmee impliciet ook zegt "ik denk al na over hoe wij over 2-3-4 -veel jaar nog samen zijn", terwijl we nog zo aftastend zijn nu.
Waar we het wel veel over hebben gehad is dat we vinden dat er teveel waarde wordt gehecht aan 'eeuwige relaties'. Ik denk zelf dat het 'voor altijd' samen zijn met een partner niet het einddoel hoeft te zijn waar iedereen naartoe moet willen. Zo zie ik het gebeuren dat ik niet eens samen ga wonen met deze man, we zijn allebei nogal gehecht aan onze eigen ruimte en onze leefomgeving.
Dus mocht het nu echt zo zijn dat het clasht op het gebied van kinderwens, dan kunnen we daar best normaal mee omgaan denk ik. Maar goed, ik heb een voorgevoel dat hij ze überhaupt niet wil - slechte raadgever, ik weet het - maar ik zie het gewoon niet voor me. Hij is niet bijzonder geïnteresseerd in kinderen in de familie (terwijl die er wel zijn, maar hij ziet ze alleen met de feestdagen), hij houdt van alles wat je niet meer kunt als je kinderen hebt :+ en .. ja, ik weet het niet, ik gelóóf gewoon niet dat hij zich ineens ontpopt tot Mr Rammelende Zaadleiders :o

Desondanks neem ik jullie advies wel ter harte hoor, ik ga mijn uiterste best doen om het ter sprake te brengen op een niet-geforceerde manier. :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:30

Je kunt misschien ook gewoon vragen hoe hij dat ziet en dan erbij benoemen dat dat 'los van deze relatie' is. Tenzij jullie het nog geen relatie noemen, maar dat is een kwestie van anders verwoorden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:46

In begin van de relatie dacht mn vriend nog wel vader te worden.. Teminste hij zou het niet erg hebben gevonden. Maar heeft mij nooit wat opgedrongen.

Blijkbaar toen het uit ging met zn ex heeft hij keer gezegd dat hij nu nooit meer vader ging worden..Maar toen die tijd werdt het ook beetje van hem verwacht. relatie,samenwonen,(evt. trouwen) kids.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:54

Magrathea schreef:
Mijn probleem met 'nu al' erover beginnen is dat je daarmee impliciet ook zegt "ik denk al na over hoe wij over 2-3-4 -veel jaar nog samen zijn", terwijl we nog zo aftastend zijn nu.

Kindvrij zijn is toch gewoon iets van jezelf, losstaand van deze relatie?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:59

Ik zie dat ook los van elkaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:07

Ik wilde het iig zo snel mogelijk uit de lucht hebben. Maar ik snap Magrathea ook wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:08

Afbeelding
Leuke babies <3.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:37

Ik heb het zelfs benoemd via chat voor onze eerste date. Als hij kinderen wilde was er geen eerste date gekomen