Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:42

Misty12 schreef:
Ik vind het toch altijd fijn als ik iets verkocht hebt, dat er even een berichtje wordt gestuurd da het ontvangen is. Dat doe ik zelf ook als ik iets gekocht heb. Zodra het binnen is, even een berichtje sturen. Is wel zo fijn.

Dat doe ik ook en vind ik zelf ook prettig!
Heb wel (meer dan eens) als verkoper iemand gematst door er wat extra’s bij te doen. Ook wel eens op verzoek iets direct naar het postpunt gebracht, zodat diegene het de volgende dag had. Is voor mij 8 km enkele reis, dan vind ik het persoonlijk wel zo netjes om daar even te bedanken, of in ieder geval een berichtje te sturen dat alles goed aan is gekomen...

JorineV

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:29

Meestal stuur ik een berichtje direct na ontvangst, maar het komt ook wel voor dat ik dat helemaal vergeet. Mocht de verkoper er nog naar vragen, krijgt diegene uiteraard reactie.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:39

Helaas, heb ik voor 1,5 week geleden iets gekocht. Het is verzonden met brievenbus post. Niet ontvangen.

Tja ik kan het de verkoper niet kwalijk nemen dat postnl er zo'n zooitje van maakt. Maar ik vraag me wel af, wat doet postnl eigenlijk met al die zoekgeraakte poststukken. Er zit geen trackentrace op, dus ze gaan het niet proberen te zoeken, dus je hebt letterlijk pech. Beetje raar, want ergens moet het toch zijn en zo wordt ook nergens genoteerd als er veel verdwijnt bij een bepaald punt of persoon.

Als je zo leest verdwijnt er zo veel, dan heb je toch ergens een stelling vol met artikelen /poststukken waarvan afzender of geadresseerde niet goed leesbaar is. Wat zouden ze daar nu mee doen?
of zou het echt kwijt zijn of huh toch gejat door personeel.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:02

bridgetF schreef:
Helaas, heb ik voor 1,5 week geleden iets gekocht. Het is verzonden met brievenbus post. Niet ontvangen.

Tja ik kan het de verkoper niet kwalijk nemen dat postnl er zo'n zooitje van maakt. Maar ik vraag me wel af, wat doet postnl eigenlijk met al die zoekgeraakte poststukken. Er zit geen trackentrace op, dus ze gaan het niet proberen te zoeken, dus je hebt letterlijk pech. Beetje raar, want ergens moet het toch zijn en zo wordt ook nergens genoteerd als er veel verdwijnt bij een bepaald punt of persoon.

Als je zo leest verdwijnt er zo veel, dan heb je toch ergens een stelling vol met artikelen /poststukken waarvan afzender of geadresseerde niet goed leesbaar is. Wat zouden ze daar nu mee doen?

Tja, ik had het ook eens met een aantal scapa dekjes. Moest verzonden worden naar Frankrijk, maar helaas, pakket zoek geraakt. De koper in kwestie was mij ook meteen aan het zwart maken op Facebook, terwijl ik toch echt een T&T had. PostNL kon er helaas niets aan doen werd mij toen telefonisch gezegd.

Eind van de rit; geld kwijt, dekjes kwijt, want ik wilde de koper nog wel wat tegemoet komen tegen de chantage ..

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:15

bridgetF schreef:

Of het is niet verstuurd.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:15

Ik heb ooit bij een sorteercentrum gewerkt. Er was daar een aparte afdeling waar mensen de hele dag zaten te puzzelen om in stukken gescheurde brieven toch nog leesbaar te maken. Echt een zakje vol snippers weer aan elkaar plakken zodat het toch bezorgd kan worden.
Het gaat vooral mis als mensen iets hards in een gewone envelop stoppen, bijv. een sleutelbos ofzo. De post vliegt met zo'n vaart door allemaal rolletjes en sensors dat het wel eens vast kan lopen door zo'n verrassing.

Post die door een onleesbaar handschrift niet door de machines gelezen kan worden, verschijnt op een andere afdeling op het computerscherm. Een medewerker moet dan razendsnel de postcode en huisnummer intypen waarna een streepjescode op de envelop geprint wordt en deze weer verder kan.

Met pakketten kan ik me voorstellen dat je plak-etiket met een los hoekje aan een ander pakket blijft plakken en het daardoor niet meer duidelijk is waar het heen moet. Ik schrijf daarom ook altijd met stift nog de postcode en huisnummer op de doos, en ook van mezelf als afzender.

Beveiliging is streng, 1 op de zoveel medewerkers wordt bij de uitgang gefouilleerd. Maar er zal toch zeker ook een hoop gestolen worden, ook bij de bezorging wellicht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:10

bridgetF schreef:

Momenteel is het ook een puinhoop bij de post door het virus. Mijn moeder zou vorige week maandag iets ontvangen en dat werd pas zaterdag bezorgd.

Dus wie weet komt het nog.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:12

Hm lastig. Ik zie een leuk spel voor niet veel op marktplaats. Is alleen in Leusden dus niet in de buurt. Is er misschien een blokker die het kan ophalen en kan opsturen naar mij? :o

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:36

dalena schreef:
Hm lastig. Ik zie een leuk spel voor niet veel op marktplaats. Is alleen in Leusden dus niet in de buurt. Is er misschien een blokker die het kan ophalen en kan opsturen naar mij? :o

Kan je het niet door de verkoper naar jou laten opsturen? :+ of is het enkel ophalen?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:42

x_ankieee schreef:
dalena schreef:

Kan je het niet door de verkoper naar jou laten opsturen? :+ of is het enkel ophalen?

Jawel maar koper is pas 3 weken actief. Vind ik een beetje eng. :o

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:30

Citaat:
Jawel maar koper is pas 3 weken actief. Vind ik een beetje eng.

je moet niet overal spoken zien. een mens moet toch een keer op marktplaats beginnen. En als het om een klein bedrag gaat gewoon doen. De meeste mensen zijn wel te vertrouwen

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:34

Nee klopt, daar heb je gelijk in.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:49

Man man je kan beter iets verkopen dan gratis aanbieden hoor. :n Gebeurt me zo vaak dat mensen dan niet op komen dagen (en ja, ik zet het deze dagen gewoon bij de voordeur neer).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:56

Ik heb een gezocht advertentie op mp
Reageert er iemand die 1 dag actief is ( natuurlijk geen probleem, je moet een keer beginnen met mp :+)
Maar een foto sturen van het product lukt niet maar hij wil hem in een mms sturen?
Dat is toch een sms met foto?
Wat voor oplichting kan daar aanzitten?
Of denk ik te ver vooruit en wil diegene echt graag een foto laten zien?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:02

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:18

Bij mij krijg ik laatste tijd ook veel fout meldingen met foto’s sturen via mp.
Maar mms wie gebruikt dat nog?
Zou dan denken een ouder iemand?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:21

Ik heb mijn trailer te koop op marktplaats en nu reageert er iemand dat hij na 6 april wel wil komen kijken ivm de Corona maatregelen :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:53

Ik kan op mp ook vaak voor eeuwig blijven wachten tot een foto is geladen. En bokt is al helemaal hopeloos. Tweedehands lukt dan weer wel vlot. Dus ik vraag zelf ook meestal om een telefoonnr, fb of email om een foto door te sturen. Tot nu toe heb ik nog niemand opgelicht zo :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:02

Mayflower_ schreef:
Ik heb mijn trailer te koop op marktplaats en nu reageert er iemand dat hij na 6 april wel wil komen kijken ivm de Corona maatregelen :')

Ik zou terug mailen dat als de trailer dan nog niet verkocht is, hij dan alsnog van harte welkom is om de trailer na 6 april te komen bekijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:35

Foto’s sturen lukt mij ook niet meer via de Marktplaats app.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:19

Mayflower_ schreef:

Ik denk dat er stiekem nog een hele hoop mensen zijn die zo denken. Of die bang zijn om hun baan te verliezen in deze plots onzekere tijd en meteen op hun centen gaan zitten qua luxe producten.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:31

Nou toch opgelicht. Volgende keer ga ik dus niks meer kopen van iemand die zo kort actief is. Jammer voor de mensen die wel gewoon te vertrouwen zijn, maar ik durf het niet meer :(

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:36

dalena schreef:
Nou toch opgelicht. Volgende keer ga ik dus niks meer kopen van iemand die zo kort actief is. Jammer voor de mensen die wel gewoon te vertrouwen zijn, maar ik durf het niet meer :(

Wat balen .. :-(

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:38

Hoe weet je nu dat je opgelicht bent? Wat heeft die persoon gedaan?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:58

Ik heb onder het account van mijn vriend gereageerd op de advertentie. En ze zegt daartegen dat het nog beschikbaar is. Balen dit...
Ik probeer nu het adres te krijgen. Is er iemand die het voor mij kan halen? Anders rijd ik er zelf naar toe
Laatst bijgewerkt door dalena op 18-03-20 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt