Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:17

fransje23 schreef:
Weet niet waar jij woont maar bij mij in de buurt zijn winkels genoeg binnen fiets en treinafstand, geen auto nodig.
Als weer meer mensen in winkels kopen wordt het aanbod groter.

Je kunt gewoon passen en voelen wat de kwaliteit is.
Nog een voordeel misschien minder impulsaankopen omdat je fysiek ergens heen moet.

Als iets echt niet in de buurt te vinden is, is online natuurlijk wel een goed alternatief.
Ik woon een klein dorp in een plattelandsregio. In het dorp zijn geen winkels, je kunt er nog geen brood kopen. Mijn dichtsbijzijnde supermarkt is op 7 km afstand en een winkelcentrum voor kleding, schoenen enz ligt op 10-15 km afstand. Het dichtsbijzijnde treinstation ligt ook op 15 km afstand, de bushalte op een kleine 1,5 km en als ik met de bus naar één van die winkelcentra zou willen dan kost het mij a) meer dan de benzine en ben ik b) 1,5 uur enkele reis onderweg.
Conclusie: ik bestel online of ik pak de auto.

Unpopulair opinion: mensen die in het westen van het land wonen moeten niet voor de mensen in de dunner bevolkte delen van het land beslissen over gebruik van de auto.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:40

Marjo schreef:
Ooohh maar zo'n oversized wollen trui is juist heerlijk in de winter <3 zo lekker warm :D

Ik ben een echte wol (en zijde!) liefhebber :j

Maar oversized heb je in gradaties zullen we maar zeggen, als je bvb. zoekt naar een leuk breipatroon voor een wollen trui kom je nog verrassend veel....dit.... tegen := Ik ben volgens mij best wel open-minded maar serieus... :+ Als je kind ergens 2x in kan dan is het misschien een beetje tè :=

Afbeelding

Edit: voor de mensen die denken: oh leuke trui!! Hier is het patroon. Van de broek zal ook wel ergens een patroon te vinden zijn :D
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3162&cid=7

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:58

Balenciaga schreef:
Unpopular opinions, oftewel een mening die jij ergens over hebt die niet veel mensen schijnen te delen. Het internet staat er de laatste tijd vol mee en dat levert veel grappige memes op :) Naar aanleiding hiervan ben ik wel benieuwd welke unpopular opinions er op bokt zoal zijn. TS Begint :D

- Ik vind Bohemian Rhapsody echt het stomste lied ooit
- De TV serie Friends vind ik zwaar overrated
- How I met you mother vind ik ook niks, zo flauw :n

En omdat dit bokt is zijn paardgerlateerde meningen uiteraard ook welkom, brand los! :D

Nu krijg ik ongetwijfeld heel veel sh*t over me heen... :+

De meeste kinderen zijn beter gebaat bij een ouder die thuis is, i.p.v. meerdere dagen per week naar een opvang omdat beide ouders moeten werken.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:02

ARCTN schreef:

De meeste kinderen zijn beter gebaat bij een ouder die thuis is, i.p.v. meerdere dagen per week naar een opvang omdat beide ouders moeten werken.

Nee hoor, ik ben het volledig met je eens.
Helaas is het in de huidige tijd niet (altijd) meer mogelijk om van 1 salaris een gezin te onderhouden.

Avalanche

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:13

Volgens mij zouden de meeste mensen dat willen idd........ helaas gewoon vaak niet haalbaar.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:02

Ben ik het voor een deel mee eens, maar tegenwoordig willen veel mensen ook alles hebben. Eigen huis, eigen auto en dan het liefst 2, vakanties e.d.
Denk dat het toch ook met keuzes maken te maken heeft.

Maar goed dat is mijn mening, en bovenstaande zal niet voor iedereen gelden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:10

Mijn impopulaire mening is dat de term 'narcisme' veel te veel en veel te vaak gebruikt wordt, voor mensen die gewoon klootzakken zijn, en daar zelf een keus in hebben.

"hij heeft een stoornis dus hij kan er niks aan doen"

fiets off met die onzin, je kan mensen nog altijd normaal behandelen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:15

ARCTN schreef:
Ben ik het voor een deel mee eens, maar tegenwoordig willen veel mensen ook alles hebben. Eigen huis, eigen auto en dan het liefst 2, vakanties e.d.
Denk dat het toch ook met keuzes maken te maken heeft.

Klopt volgens mij wel.
Ik had op zich ook graag een rijbewijs en auto gewild maar met berekening vd kosten etc bleek dat ik moest kiezen:
Auto&rijbewijs maar niet kunnen sparen
Auto&rijbewijs maar de dieren weg doen en andere bezuinigingen doorvoeren en dan wel kunnen sparen voor als de auto eens wat heeft maar basically op een houtje bijten om alles rond te kunnen breien.
Situatie houden zoals hij is.

Keuze om de boel te houden zoals het is was vlot gemaakt, ook omdat we hier een goede ov-verbinding hebben en bijna alles wat nodig is wel op fietsafstand zit. :)

Koophuis is vrijwel onmogelijk, maar heb een fijn huurhuisje in een leuke (maar wel beetje volkse/tokkie :+) buurt met een winkelstraat en 3 supermarkten op kruipafstand.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:21

pmarena schreef:
Ik ben een echte wol (en zijde!) liefhebber :j

Maar oversized heb je in gradaties zullen we maar zeggen, als je bvb. zoekt naar een leuk breipatroon voor een wollen trui kom je nog verrassend veel....dit.... tegen := Ik ben volgens mij best wel open-minded maar serieus... :+ Als je kind ergens 2x in kan dan is het misschien een beetje tè :=

[ [url=m/JEnSkG.png]Afbeelding[/url] ]

Edit: voor de mensen die denken: oh leuke trui!! Hier is het patroon. Van de broek zal ook wel ergens een patroon te vinden zijn :D
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3162&cid=7

Als ik nu begin met de trui issie met een beetje geluk klaar als ze hem nog nèt aan kan..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:23

Nou dan zou ik maar uitloggen en een kuub wol gaan halen als ik jou was _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:24

O wol vreselijk....de jeuk wat een horror :') ik draag nooit wol.

Ik vind online shoppen trouwens ook 3 keer niks. Ik wil alles eerst zien en passen. Maar heb dan ook het geluk dat we hier alle winkels hebben en de grote stad is ook maar een halfuurtje van hier.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:26

SusanH schreef:
O wol vreselijk....de jeuk wat een horror :') ik draag nooit wol.

Ik krijg al jeuk asl ik er aan denk :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:26

Roodvos schreef:
Unpopulair opinion: mensen die in het westen van het land wonen moeten niet voor de mensen in de dunner bevolkte delen van het land beslissen over gebruik van de auto.

Oh! EENS!!

Tegen de tijd dat ze daarover mogen meepraten hebben we buiten de randstad ook normaal OV. :+
(Gaat niet gebeuren niet)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:42

Winged schreef:
Roodvos schreef:

Oh! EENS!!

Tegen de tijd dat ze daarover mogen meepraten hebben we buiten de randstad ook normaal OV. :+
(Gaat niet gebeuren niet)

Maar dat is het punt.
Daar wonen minder mensen.
De MEESTE mensen wonen in dichtbevolkte gebieden. Daarom zijn ze dichtbevolkt. :o?
Ik geloof voor geen moment dat webwinkels ed zo groot hebben kunnen worden enkel en alleen vanwege mensen in dunbevolkte gebieden. En als webwinkels alleen gebruikt zouden worden door mensen die het echt nodig hebben zou de gratis retour cultuur niet zo'n issue zijn. Is dat nou echt een heel raar en ingewikkeld concept?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:44

Goede (moderne) wol jeukt niet :D

Wie zou dan moeten bepalen welke mensen webwinkels echt nodig hebben, wat is het criterium dan?

Als kleine webshop is het niet te betalen om mensen "gratis" retour te laten sturen, begrijp ik nou goed dat mijn webshop dan beter is voor het milieu? Dat is mazzel :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:50

Olle schreef:
ARCTN schreef:

Nee hoor, ik ben het volledig met je eens.
Helaas is het in de huidige tijd niet (altijd) meer mogelijk om van 1 salaris een gezin te onderhouden.

Nee daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat opvang heel goed kan zijn voor jonge kinderen om te leren delen en samen spelen.
Nu ben ik het wel eens met dat 5 dagen veel te veel is..

Mijn zoon gaat 2 hele dagen en het is super leuk om te zien hoe hij met leeftijdsgenootjes omgaat.

Dat zou hij hier thuis veel meer missen, aangezien ik nu sowieso fysiek niet in staat ben om zomaar ergens heen te gaan (bijna einde zwangerschap) en omdat we nog niet veel kindjes kennen van zijn leeftijd.

Ik merk bij het kindje van mijn zus, die niet naar de opvang gaat, dat zij niet goed kan delen en/of samen spelen. Natuurlijk heeft zoiets meerdere oorzaken, maar 1 of 2 dagen opvang zou kunnen helpen.

Ik zie de meerwaarde van een opvang wel, mits het binnen de perken blijft.
Daarnaast vind ik het ook wel fijn om zelf ook eens buiten de deur te komen om te gaan werken en 'volwassene praat' te hebben en ik vind mijn werk leuk.

Dus ik vraag mij af waarom je denkt dat de meeste kinderen gebaat zijn bij een ouder die 24/7 bij ze thuis is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:57

Volgens mij heeft ze het niet per-sé over 24/7 bij de kinderen thuis zitten? :)

Is het kindje van je zus trouwens wellicht ouder dan die van jou? Als ze wat ouder zijn hebben ze over het algemeen sowieso vaak meer moeite met delen valt me op.

Hier kleine expres een ochtendje in de week naar peutergroep gedaan sinds ergens tussen de 2 en 2,5 jaar, om een beetje te wennen aan het "schoolse" met juffen en andere kindjes. Ik vind zoiets wel goed maar te vaak zou mijn keuze ook niet zijn. Maarja van die ouders die hun kind wel (bijna) elke dag wegbrengen zal het in veel gevallen ook de keuze niet zijn denk ik....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:55

elnienjo schreef:
Magrathea schreef:
* Laat je pakketje bij een ophaalpunt bezorgen indien mogelijk, de meeste supermarkten zijn een ophaalpunt en daar moet je toch regelmatig zijn
* Ik weet niet wat jij allemaal koopt maar ik heb geen auto en overleef het op de één of andere manier toch ondanks dat ik niet het hele weekend rondreis om spullen te kopen :o?
Overigens zijn 'spullen' hét meest milieuvervuilende ding, ik vraag me oprecht af wat je nou allemaal helemaal nodig hebt als je elke week wel iets bestelt via internet. Oprechte vraag ook, ik heb geen idee en kan me er totaal geen voorstelling bij maken :o
(Boodschappen exclusief overigens, dat snap ik nog wel.)

Boodschappen worden hier dan weer niet bezorgd (buiten de bebouwde kom) Ik bestel producten voor mijn konijnen (scheelt mij weer een ritje naar de Boerenbond inclusief zwaar tillen van pakken bodembedekker) Producten voor onderhoud zwembad (goedkoper online dan in de winkel)
Af en toe kleding of schoenen, wanneer ik toevallig wat leuks tegen kom of nodig heb.
Iets leuks voor in huis of tuin.

Ik woon dus buiten af in een doodlopende straat en dagelijks komt het busje van de pakketpost voorbij. Het is voor mij lichamelijk veel minder belastend als dingen worden afgegeven als wanneer ik het moet ophalen en alsnog zelf in mijn auto moet tillen en er weer uit.

Dan zou ik voor het hooi van de pony's tig keer heen en weer met een aanhanger moeten, bijvoorbeeld. Nu wordt het in 1 keer met een vrachtwagen geleverd.
Maar ik vermoed dat de opmerking van zelf ophalen voornamelijk bedoeld is voor kleine prutsels.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:56

Neem aan dat je het vooral over moeders hebt, want daar komt het in de praktijk nog vooral op neer? Ik denk juist dat het top is als een kind, vooral voor meisjes, een rolmodel heeft dat gewoon werkt :) Ik wist niet beter als kind, nooit last van gehad hoor :+

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:02

Ik vind het geweldig om te zien hoe verse spinazie zo slinkt als je het in de pan doet :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:02

Eulogy schreef:
Neem aan dat je het vooral over moeders hebt, want daar komt het in de praktijk nog vooral op neer? Ik denk juist dat het top is als een kind, vooral voor meisjes, een rolmodel heeft dat gewoon werkt :) Ik wist niet beter als kind, nooit last van gehad hoor :+

Ik zou het echt super vinden als beide ouders evenveel part time werken, en kind gaat dan misschien een dag naar de opvang?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:54

Ik vind McDonalds hamburgers de lekkerste die er zijn. Sorry :')

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:56

sureido schreef:

Eens. De hamburgers van de Burger King ik ook wel oke, maar die van de McDonalds, jummmmm! :9 En ook minder groot :+

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 17:57

sureido schreef:

Ik ook :+ Je doet mij echt geen plezier met zo'n huisgemaakte ambachtelijke hamburger met weet ik veel wat allemaal er op. Doet mij maar een cheeseburgert van de mac :Y)

Nu heb ik honger.. -O-
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 06-09-19 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:57

Oooh de Big Tasty <3 en een Big Mac <3
Of gewoon een cheeseburger <3