Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:00

Nikass schreef:
Het past natuurlijk überhaupt niet bij sport, net als de rest van die achterhaalde outfit.

Dat is natuurlijk ook maar gewoon een mening. Ik vind mijn apenpakkie hartstikke leuk, net als de rest van het opdirken. Ieder z'n ding toch?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:28

ja hoor, helemaal prima. Maar bij de meeste sporten draagt men functionele sportkleding. Dat is in geval van dat "apenpakkie" niet zo. Net als de mannen in de springsport met een stropdas om. Dat is toch volledig uit de tijd en belemmerd alleen maar bij het sporten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:30

Ander vraagje: weet iemand hoe je een fluweelboompje kunt stekken?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:35

Ik denk omdat paardrijsport van de oude tijd een luxe was en alleen voor de rijke dat mensen zich er ook zo naar kleedde.
Nu ook, die sport kost hartstikke veel. Dan mag je dat er ook wel vanaf zien in kleding denk ik. Op een paard rijden van een half ton en er met een sporttop van decathlon op zitten ziet er ook niet uit :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:43

Dat iets op een bepaalde manier ontstaan is wil niet zeggen dat het altijd zo moet blijven.
Je hebt ook wedstrijd jasjes van de Decathlon, weet niet wat de Decathlon ermee te maken heeft?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:45

Nikass schreef:
ja hoor, helemaal prima. Maar bij de meeste sporten draagt men functionele sportkleding. Dat is in geval van dat "apenpakkie" niet zo. Net als de mannen in de springsport met een stropdas om. Dat is toch volledig uit de tijd en belemmerd alleen maar bij het sporten.

Helemaal mee eens!

Bij warm weer zie je ze wel af en toe in poloshirt met korte mouwen springen (Longines Miami) Dat vind ik dan weer cool dat dat mag en dat ze zich niet verplicht in dat strakke jasje hoeven te hijsen. Stropdassen vind ik niet meer van deze tijd, zeker niet als ze voor je gezicht kunnen wapperen tijdens het springen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:47

Nikass schreef:
Ander vraagje: weet iemand hoe je een fluweelboompje kunt stekken?

De mijne heeft zichzelf vanuit de tuin van de buren naar mijn tuin toegeworteld en ik heb nu een volwassen prachtexemplaar. Volgens mij kun je een stek die ergens op komt in de buurt van het origineel gewoon herplanten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:58

Ja ik vind mijn boom ook prachtig, daarom wil ik er nog wel één. Ik heb er ook de ruimte voor. Ik vroeg mij af of ik éénn tak zou kunnen snoeien en dan ergens anders in de grond zetten?

Ik heb wel een stek dichtbij de boom maar die is al vrij groot en ik weet niet of het me gaat lukken om die helemaal uit de grond te halen en in zijn geheel te verplaatsen?

elnienjo

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:33

Ik zou het er gewoon op wagen en zorgen dat ie tijdens de komende zomermaanden in elk geval dagelijks een gietertje water van je krijgt. Of wellicht wachten tot eind september?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:59

Nikass schreef:

Stof is best functioneel geworden hoor. Zou het kaartje van mijn Kingsland jas moeten nakijken, maar is speciale stof in ieder geval. Net als dat wat ik daaronder draag. Stropdas en plastron zijn niet eens meer verplicht, mits je shirt een witte opstaande boord heeft. Nou mooi dat je die voor 2 tientjes ook in een functionele stof kan krijgen. Zomertenue regels zijn uitgebreid.
Dus alle mogelijkheid tot comfortabel rijden.

Wat is er nu nog belemmerend dan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:29

Ik wil graag een Franstalige video bekijken op Youtube maar versta er niks van. :')
Ik heb al geprobeerd om het via de microfoonfucntie van Google Translate te vertalen maar die pakt het helaas niet. Heeft iemand nog een ander idee hoe ik het toch kan verstaan?
Ondertiteling staat helaas niet ingeschakeld.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:10

Wat zijn goede, stevige verhuisdozen?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:13

Jolien87 schreef:

Dozen van de Mars fabriek! Waar bijvoorbeeld M&M's, Twixen enzovoort in geleverd worden aan supermarkten. Lekker handzame en super stevige doosjes, alleen misschien niet heel handig voor verhuizen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:15

Steeph schreef:
Jolien87 schreef:

Dozen van de Mars fabriek! Waar bijvoorbeeld M&M's, Twixen enzovoort in geleverd worden aan supermarkten. Lekker handzame en super stevige doosjes, alleen misschien niet heel handig voor verhuizen :')

In dat geval zoek ik ook handige dozen. En natuurlijk waar ook goed aan te krijgen is. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:25

Bananen dozen?
Zijn stevig en vaak in supermarkten wel op te halen als je het bij de groenteafdeling vraagt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:30

Dozen van groothandel bedrijven? Mijn vader nam voor onze verhuizing dozen mee van zijn werk, verfgroothandel dus dozen in allerlei formaten. De verhuisdozen van de action en gamma zijn alleen geschikt voor lichte dingen, anders scheuren ze compleet uit :') Of heel veel paardenspullen bestellen, die dozen heb ik allemaal gebruikt :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:33

Bananendozen en gewone reguliere verhuisdozen, kosten ook de wereld niet :)
En blijven gemakkelijk als opbergdoos :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:41

Wat je ook doet, neem niet die van de Hema. Dunne dingen van een enkele laag karton die, als je er meer gewicht in stopt dan een dekbed, gelijk uitscheuren bij het handvat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:44

Bedankt voor de tips!

Bananendozen hoor ik inderdaad meer maar die zijn niet dicht aan de onderkant.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:46

Jolien87 schreef:
Bedankt voor de tips!

Bananendozen hoor ik inderdaad meer maar die zijn niet dicht aan de onderkant.

Nee ligt een heel dik vel in, wat ook prima werkt als bodem :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:47

Die van de Action zijn eigenlijk best prima, maar je moet ze niet helemaal vol met boeken willen stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:48

Ik verhuis altijd met dozen van Praxis en Ikea-tassen. Die hele grote blauwe zijn echt perfect. Je kan ze over je schouder hangen waardoor je met 2 tegelijk kan lopen (of nog een doos vast kan houden) en ze houden echt alles. Ik stop zwaardere en niet-breekbare dingen graag daarin.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:51

Jolien87 schreef:

Ken je niemand die in een ziekenhuis werkt. Infuusdoze zijn de perfecte verhuisdozen. Met handvat en bestand tegen aardig wat gewicht.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:57

Voor lage glazen e.d. zijn druivendozen vaak zeer stevig. Ze zijn laag, druiven worden enkel-laags gestapeld meestal, en heel solide.

Ok, negeer het knutselwerk-gedeelte, de bodem is oorsponkelijk dicht, maar het geeft goed aan hoe (solide) ze gebouwd zijn. https://images.app.goo.gl/AFUH426tuUNfm2Nw6

Iets hoger zijn de mandarijnendozen, maar dat is niet helemaal het goede seizoen. Bananendozen vind ik vaak te groot en hebben een gat onderin.

En verder ben ik bij de hema gewoon de kleine verhuisdozen gaan kopen, maar bij mij is het opslag. Het voordeel van deze dozen vind ik dat als ze vol zijn, ze te tillen blijven meestal en bij zware dingen heb je er minder lucht boven zitten. Ook vind ik ze goed stevig.

Met het verhuizen zelf ben ik eigenlijk altijd met tassen in de weer gegaan. Zeker als je zelf grotendeels verhuisd (alleen voor de meubels een vrachtwagen/trailer/aanhanger huurt/laat komen) past er op die manier zo ontzettend veel meer in de auto. Ik denk dat het tot wel 3x zo weinig plek inneemt. De meeste keren ben ik met de Alto verhuisd. Vraag aan al je vrienden/kennissen (en uiteraard eigen voorraad) voor niet-kwetsbare linnen tasjes, oude schoolrugzakken, bigshoppers, maar ook van die plastic tasjes van de supermarkten die vaak toch weggegooid worden na gebruik, en verhuis daarmee. Handdoeken en niet-kwetsbare kleding tussen de borden werkt goed, mits voorzichtig mee omgegaan uiteraard. Dit is natuurlijk wel als je verwacht het grootste gedeelte direct weg te werken, en niet maanden parkeert.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:05

Wij hadden met onze verhuizing frietdozen van de mac, zit alleen geen handvat in maar wel heel stevig en goede grootte, bij de kfc en andere fastfood ketens zullen ze wel ongeveer dezelfde hebben, maar deze zijn zeer goed bevallen, grijpen er nog steeds naar als we dingen moeten opbergen en ik ook regelmatig bij het verzenden van artikelen. Handig joh daar werken :D