[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:59

eenitraM schreef:
https://youtu.be/LOwcyNTsaZ4

Lethal injection.

Nagespeeld (volgens de comments) Maar best heftig. Ben er behoorlijk van slag van.

Ondanks dat ik voor de doodstraf ben in bepaalde situaties lijkt het me bizar heftig om te weten dat je binnen een aantal minuten zult sterven. :brr: Ook dat er familie bij mag zijn.. Daar wil je toch niet bij zijn.. :?

Sanet

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:08

Liever je familie erbij dan helemaal alleen? Ondanks dat je er met een huisdier zelf voor kiest, wil ik daar ook bij zijn. Niet alleen sterven....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:12

Nee ik snap het wel vanuit de gevangene gezien maar ik zou zelf niet willen zien hoe een familielid geëuthanaseerd wordt.. Vrijwillige euthanasie is dan weer wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:16

Heftig!!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:07

Die martelwerktuigen vind ik ook fascinerend. Bizar inderdaad hoe mensen anderen wilde zien lijden. Ik ben ooit in een soort burcht/ kasteel in Frankrijk geweest waar ze het een en ander hadden staan vanwege een expositie. Dat maakte ook wel indruk omdat je ook echt rondliep in een gebouw uit die tijd (en ze ook lieten zien hoe het leven in die tijd was).

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:11

Dat filmpje vind ik een beetje raar, er staat dat de patient ''anesthesia'' krijgt, dat is het spul wat je krijgt voor operaties zodat je niets voelt, en vervolgens zeggen ze dat de patient niet meer kan bewegen maar nog wel pijn kan voelen. Bovendien krijg je met operaties vaak een buisje in je luchtpijp omdat je zelf (vaak?) stopt met ademen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:19

Als je geopereerd wordt krijg je oa pijnstilling, spierverslappers (vandaar dat je wordt geïntubeerd) en je bewustzijn wordt verlaagd (je gaat slapen)

Bij een euthanasie, krijg je geen pijnstilling, wel een overdosis spierverslappers (je hart is ook een spier) en het slaapmiddel.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:22

Ik ben trouwens zelf in Den Haag geweest bij een museum met martelwerktuigen.
Was met school dus al een tijd geleden.

Vooral 1 is me bijgebleven, dan werd je met je haar vastgemaakt en dat werd aangetrokken.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:35

Onali schreef:
Als je geopereerd wordt krijg je oa pijnstilling, spierverslappers (vandaar dat je wordt geïntubeerd) en je bewustzijn wordt verlaagd (je gaat slapen)

Bij een euthanasie, krijg je geen pijnstilling, wel een overdosis spierverslappers (je hart is ook een spier) en het slaapmiddel.

Maar anesthesie is anesthesie, toch? Tenminste, dat zeggen ze in die video.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:41

Captain schreef:
Nee ik snap het wel vanuit de gevangene gezien maar ik zou zelf niet willen zien hoe een familielid geëuthanaseerd wordt.. Vrijwillige euthanasie is dan weer wat anders.

Klopt :j Maar in de Amerikaanse gevangenissen zijn sommige dodelijke injectie sessies zelfs open voor publiek. Het gebeurt dan ook regelmatig dat de slachtoffers of familie van het slachtoffer het bekijkt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:46

Divers schreef:
Onali schreef:

Maar anesthesie is anesthesie, toch? Tenminste, dat zeggen ze in die video.

Geen idee of ze pijnstilling krijgen bij een operatie is dat wel belangrijk, maar bij doodgaan niet.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:16

Onali schreef:
Ik ben trouwens zelf in Den Haag geweest bij een museum met martelwerktuigen.
Was met school dus al een tijd geleden.

Vooral 1 is me bijgebleven, dan werd je met je haar vastgemaakt en dat werd aangetrokken.

De Gevangenpoort :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:30

Cayenne schreef:
Oh, maar dat vind ik ook interessant!
Bij onze oude huisdokter (echt een man nog van de oude stempel ook :P ) stonden in de vensterbank verschillende dierlijke embryo's op sterk water. Prachtig om de ontwikkeling zo te kunnen zien!

Dit vind ik ook zo mooi: Een kuiken dat geboren wordt zonder eischaal
https://www.youtube.com/watch?v=j0XmhPZwMuA

Dat is idd heel bijzonder <3

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:08

Ik heb wel eens een kitten op sterk water gezien, dat vond ik wel een beetje freaky.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:23

Heb net die injectie zitten bekijken, en dat filmpje word ook afgebroken. Dat is een gevalletje van het ging mis. Wel heel naar!

Daarop zoekende op google kwam ik dit filmpje tegen.

https://youtu.be/lfsMMVgIToA
Iets over het hoofd verwijderen door een machine dat humaner zou zijn dan de injectie?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:42

Ik weet nou niet of ik dat beter vind..

Er was ooit een topic over een vrouw die bij een executie is geweest van een gevangene. Jamie was zn naam.
Schrijven met een gevangene was dat topic geloof ik.

Heel veel mensen hebben meegeleefd die dag... Er heerst een flinke strijd in amerika tegen deze manier van de doodstraf omdat de middelen voor de injectie nogal schaars zijn /gebruikt worden.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:10

Dat topic over de geëxecuteerde gevangen kan ik me nog goed herinneren! Heb het even teruggezocht voor andere geïnteresseerden. Bokker Isegrim had destijds inderdaad contact met gevangene Jamie en is ook daadwerkelijk bij zijn exectutie aanwezig geweest. Hier de blog: http://www.anatomievaneenexecutie.nl

Over dingen op sterk water... Ik ben de tel kwijt hoeveel ik er heb gezien inmiddels en met wat :=
Tip: in Utrecht heb je in het UMC een klein anatomisch museumpje zitten, kun je op afspraak en voor 2 euro naar binnen. Hebben ze een hele collectie van interessante dingen op sterk water, en van modellen van het menselijk lichaam van allerlei materialen. Deel van die collectie staat ook in het Universiteitsmuseum.

Meest lugubere wat ik in die categorie van dichtbij heb meegemaakt is dan denk ik het bestuderen van (preparaten van) echte lichamen van mensen die na hun sterven hun lichaam aan de wetenschap hebben gedoneerd. En het bijwonen van een obductie. Die beelden gaan nooit meer van mijn netvlies af :o Maar wel enorm fascinerend en leerzaam.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:13

Heb je het hele filmpje af gekeken? Dit is nep.

TurboTinker schreef:
Heb net die injectie zitten bekijken, en dat filmpje word ook afgebroken. Dat is een gevalletje van het ging mis. Wel heel naar!

Iets over het hoofd verwijderen door een machine dat humaner zou zijn dan de injectie?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:13

Ben toevallig vorige week in het universiteitsmuseum geweest.
Was erg leuk, beetje jammer alleen dat niet overal op of bijstaat wat er mis was of hoe oud het specimen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:18

Alweer 6 jaar terug dat Jamie geëxecuteerd is , onwerkelijk en kwam door Isegrim best dichtbij .

Dat hoofd eraf trekken vind ik aardig luguber

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:20

TurboTinker schreef:

_O-

Die Amerikanen zijn echt maf.
Damn geef mij maar een injectie, schietpeleton of de stoel maar echt niet dit ding.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:28

Onali schreef:
TurboTinker schreef:

_O-

Die Amerikanen zijn echt maf.
Damn geef mij maar een injectie, schietpeleton of de stoel maar echt niet dit ding.

Gelukkig is dat hartstikke nep :') Ik dacht eerst nog wel dat het "echt" kon, tot ze dat hoofd gingen pletten :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:36

Ik ben een nieuwe serie aan het kijken op Netflix. Bij botched gaan ze allerlei slecht uitgevoerde plastische chirurgie ingrepen fixen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:41

Ramptoerisme 2.0 :))

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:47

Om een of andere reden vind ik wanneer ze de implantaten eruit ploppen erg bevredigend :o