[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:46

Ouderschapsverlof en borstvoedingsverlof, is dat een ding in Vlaanderen? :wow: Is alleen bevallingsverlof niet genoeg?

Dan neem je het er gewoon van hoor, waarom laten ze die mevrouw niet ergens anders op het secretariaat werken?

Anoniem

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:50

Ouderschapsverlof krijg je ook in Nederland.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:52

Paralian schreef:

Ja maar dat is niet doorbetaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:00

Borstvoedingsverlof heb je ook niet in elke sector. Oudersverlof hebben ook vaders recht op.

Ouderschapsverlof is wel betaald maar je krijgt geen volwaardig loon. Ik neem nu bv part time ouderschapsverlof op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:03

Magrathea schreef:
Paralian schreef:

Ja maar dat is niet doorbetaald

Ligt aan de afspraken met je werkgever, mijn oud werkgever deed het wel -O-

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:06

Nou idd. Vervangend werk kan toch best wel?

Een vriendin van mij is stewardess . Zodra je dus weet dat je zwanger bent,mag je niet meer vliegen (werkgerelateerd) en die heeft dus een aantal maanden bij ons bij de ticketbalie gewerkt.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:12

Tsjonge, het is jammer dat ik een “ongevaarlijk” beroep heb. Paar jaar doorbetaalde vakantie wil ik verdikkie ook wel, sta ik de mormels wel af aan mensen die er zelf geen kunnen krijgen...

Kennisje van mij is nu ook zwanger. Deelde dat na 5 weken mede en is sindsdien ook hele dagen thuis want ze is zo ziek... Denk soms echt dat ze het erom doet hoor, lekker makkelijk vakantie hebben en er is toch niemand die kan bewijzen of je faket of niet :=
Ze zit eigenlijk parttime achter de kassa bij een supermarkt, dat is nou niet bepaald zwaar of zo.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:17

Wij hebben hier een collega die de volledige 9 maanden misselijk is geweest. Dan kun je echt ook niet achter de kassa zitten... En die deed echt af en toe een poging naar kantoor te komen, maar dat ging gewoon écht niet.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:21

In het kader van bewust kinderloos, heb vandaag een uur moeten reizen om anticonceptie te kunnen krijgen. In geen enkele apotheek was het in mijn nieuwe woonplaats nog leverbaar, echt helemaal niets.

Ben benieuwd hoeveel "oeps" stompjes er geboren worden door de slechte beschikbaarheid van anticonceptie. Gaat mij niet gebeuren in ieder geval :Y) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:22

In geval van nood heb je ook nog condooms gelukkig :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:23

Die kunnen scheuren :Y) .
En ikzelf heb geen behoefte aan een maandelijks bloedbad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:44

Laurora schreef:
Ik ging vorige week met mn vriend bij mn schoonouders eten. Mijn neefje van 2,5 at ook mee, en was echt heel vervelend aan het doen. Met de lepel op tafel slaan, elke keer eten laten vallen zodat de honden het opaten, zeuren dat ie geen rodekool wou (nouja eerlijk is eerlijk, ik lust het ook niet :o )
En dan krijg ik ondanks dat toch nog een preek van mn schoonvader, wanneer wij nou kindjes krijgen. Mijn aangeleverde argumenten als "ik ben mentaal niet stabiel genoeg" "onze financiën zijn niet toerijkend" "ik zal doodongelukkig worden van een kind" worden weggewuifd, met tegenargumenten als "ach, dat valt vast wel mee" en "ach joh, er is niks met jouw psyche aan de hand, je stelt je gewoon aan"
Yeah sure, bedankt dat je mijn psychische gesteldheid even bagatelliseert -O-
Ik kan erg goed met mijn schoonouders, maar ik kan zo verschrikkelijk boos worden hierom. Waarom kunnen zij mijn (onze!) keuze niet gewoon respecteren en accepteren dat er geen kinderen komen, ipv mij elk mogelijk gesprek over dat onderwerp te lopen beledigen? Ik weet soms niet meer wat ik hiermee moet. Ik krijg de neiging om hele erge dingen te gaan zeggen als "ik ga nog liever dood dan dat ik een kind neem" gewoon om ze te schockeren en duidelijk te maken dat het echt NIET gaat gebeuren. Maarja, goede verstandhouding enzo he....

Misschien volgende keer zeggen ´ik heb dat al eerder uitgelegd, waarom ik geen kinderen wil. Ik vind het vervelend om me iedere keer te moeten verantwoorden want er wordt toch niet naar mij geluisterd´.
Kijken wat ze dan zeggen :))

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:49

Joolien schreef:
Misschien volgende keer zeggen ´ik heb dat al eerder uitgelegd, waarom ik geen kinderen wil. Ik vind het vervelend om me iedere keer te moeten verantwoorden want er wordt toch niet naar mij geluisterd´.

"Daar wen je vanzelf aan als je kinderen hebt."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:51

oomens schreef:
Joolien schreef:

"Daar wen je vanzelf aan als je kinderen hebt."

HAHAHAHAHAHAHAHA _O-

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:08

:') :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:28

Eef_Bam schreef:
In het kader van bewust kinderloos, heb vandaag een uur moeten reizen om anticonceptie te kunnen krijgen. In geen enkele apotheek was het in mijn nieuwe woonplaats nog leverbaar, echt helemaal niets.

Ben benieuwd hoeveel "oeps" stompjes er geboren worden door de slechte beschikbaarheid van anticonceptie. Gaat mij niet gebeuren in ieder geval :Y) .

Nou! Zou het een complot zijn om het krimpende geboortecijfer tegen te gaan :))

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:28

Joolien schreef:
Laurora schreef:
Ik ging vorige week met mn vriend bij mn schoonouders eten. Mijn neefje van 2,5 at ook mee, en was echt heel vervelend aan het doen. Met de lepel op tafel slaan, elke keer eten laten vallen zodat de honden het opaten, zeuren dat ie geen rodekool wou (nouja eerlijk is eerlijk, ik lust het ook niet :o )
En dan krijg ik ondanks dat toch nog een preek van mn schoonvader, wanneer wij nou kindjes krijgen. Mijn aangeleverde argumenten als "ik ben mentaal niet stabiel genoeg" "onze financiën zijn niet toerijkend" "ik zal doodongelukkig worden van een kind" worden weggewuifd, met tegenargumenten als "ach, dat valt vast wel mee" en "ach joh, er is niks met jouw psyche aan de hand, je stelt je gewoon aan"
Yeah sure, bedankt dat je mijn psychische gesteldheid even bagatelliseert -O-
Ik kan erg goed met mijn schoonouders, maar ik kan zo verschrikkelijk boos worden hierom. Waarom kunnen zij mijn (onze!) keuze niet gewoon respecteren en accepteren dat er geen kinderen komen, ipv mij elk mogelijk gesprek over dat onderwerp te lopen beledigen? Ik weet soms niet meer wat ik hiermee moet. Ik krijg de neiging om hele erge dingen te gaan zeggen als "ik ga nog liever dood dan dat ik een kind neem" gewoon om ze te schockeren en duidelijk te maken dat het echt NIET gaat gebeuren. Maarja, goede verstandhouding enzo he....

Die ga ik eens proberen, misschien dat er daar naar geluisterd word. Zou wel fijn zijn, ben wel een beetje klaar met deze discussie elke keer.

En oomens _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:38

Oomens :') _O-

Die dame is langer dan 3 jaar thuisgeweest door vanalles te combineren. En ze wist piekfijn hoe het allemaal kon want haar man werkt bij de vakbond |o

Tegen dat zij terugkwam was alles vernieuwd en dus "safe". Ander collegaatje zwanger, die klapte al in de handjes. Helaas deksel op de neus, ze zaten nu zo ver van de zalen dat er geen stralingsrisico meer was.
Mocht ze nadien alsnog thuis blijven "want de mensen van scintigrafie waren radioactief na hun PET-scan" en die kwamen ook regelmatig langs hun balie -O-

Mama terug de kast op :P

Gelukkig kregen ze toen wel een nieuwe fulltime in de plek. Met kinderen...

Ik kijk op mijn huidige werk alvast uit naar de catfight voor de zomervakanties volgend jaar. Ze willen allemaal dezelfde periodes :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:49

Als je met het hele bedrijf tegenlijk vakantie wil hebben moet je op een school of in de bouw gaan werken... :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:34

Lijkt me echt rot zwangere medewerkers en als je pech hebt meerdere te gelijk.

Ik ben eindelijk weer van gezeur af familie lid zorgt dat ze opa en oma worden. Niet door mij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:39

Oooh my f*cking God.

Vriend had me in Lapland een superleuk shirt cadeau gedaan van bij de kerstman. Hij is best groot en heeft een kerstmuts met baard aan. Hij wou die aantrekken op kerstavond en ik dan mijn shirt met de tekst "santa's little helper". Ik ben namelijk nogal klein.

Bedenk me net dat dat wel eens heel erg fout kan geïnterpreteerd worden.

Oeps.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:11

watchthesky schreef:
Palmera schreef:
Mijn reden om geen vrouwen in de vruchtbare leeftijd aan te nemen. :)

Zou ik als ik een bedrijf had ook echt niet doen. Dan maar discrimineren. Ik zie op mijn werk genoeg MKB-ondernemers die het op zich wel rooien, maar die zo’n tegenvaller toch niet goed zouden trekken, laat staan dat dat bijvoorbeeld twee keer kort na elkaar zou voorkomen :=

Als mij wordt gevraagd naar een kinderwens bij een sollicitatie vertel ik met alle plezier dat die niet van toepassing is hoor :+

Opzich is er gewoon een potje bij het uwv waaruit zwangerschapsverlof betaald wordt.
Ik werk in een branche met bijna alleen maar vrouwen (7% mannen) en aangezien ik het niet prettig vind om minder ervaring te hebben dan mijn collegas (dus dat ik als 26 jarige een dame van 43 moet aansturen voelt niet lekker..) ben ik verplicht zo ongeveer om ze aan te nemen in de vruchtbare periode.. Er is gewoon een vergoeding voor zodat je niet failliet gaat door iemand anders zn keuze.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:15

RoyceMack waarom zou een 26 jarige geen leiding kunnen geven aan een 40 jarige?
Het getuigt juist van leidinggevende kwaliteiten als je erkent dat je minder praktijkervaring hebt en die ervaring van je medewerkers positief inzet.
Niet iedereen kan leiding geven, net als dat niet iedereen expert kan zijn. Het is pas een werkend team als dat samen komt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:01

Varekaj, de enige associatie die ik heb bij 'Santa's Little Helper' is dat de hond van de Simpsons ook zo heet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:02

Ik heb me rot gelachen :')