Dan neem je het er gewoon van hoor, waarom laten ze die mevrouw niet ergens anders op het secretariaat werken?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurora schreef:Ik ging vorige week met mn vriend bij mn schoonouders eten. Mijn neefje van 2,5 at ook mee, en was echt heel vervelend aan het doen. Met de lepel op tafel slaan, elke keer eten laten vallen zodat de honden het opaten, zeuren dat ie geen rodekool wou (nouja eerlijk is eerlijk, ik lust het ook niet)
En dan krijg ik ondanks dat toch nog een preek van mn schoonvader, wanneer wij nou kindjes krijgen. Mijn aangeleverde argumenten als "ik ben mentaal niet stabiel genoeg" "onze financiën zijn niet toerijkend" "ik zal doodongelukkig worden van een kind" worden weggewuifd, met tegenargumenten als "ach, dat valt vast wel mee" en "ach joh, er is niks met jouw psyche aan de hand, je stelt je gewoon aan"
Yeah sure, bedankt dat je mijn psychische gesteldheid even bagatelliseert![]()
Ik kan erg goed met mijn schoonouders, maar ik kan zo verschrikkelijk boos worden hierom. Waarom kunnen zij mijn (onze!) keuze niet gewoon respecteren en accepteren dat er geen kinderen komen, ipv mij elk mogelijk gesprek over dat onderwerp te lopen beledigen? Ik weet soms niet meer wat ik hiermee moet. Ik krijg de neiging om hele erge dingen te gaan zeggen als "ik ga nog liever dood dan dat ik een kind neem" gewoon om ze te schockeren en duidelijk te maken dat het echt NIET gaat gebeuren. Maarja, goede verstandhouding enzo he....
oomens schreef:Joolien schreef:Misschien volgende keer zeggen ´ik heb dat al eerder uitgelegd, waarom ik geen kinderen wil. Ik vind het vervelend om me iedere keer te moeten verantwoorden want er wordt toch niet naar mij geluisterd´.
Kijken wat ze dan zeggen
"Daar wen je vanzelf aan als je kinderen hebt."
Eef_Bam schreef:In het kader van bewust kinderloos, heb vandaag een uur moeten reizen om anticonceptie te kunnen krijgen. In geen enkele apotheek was het in mijn nieuwe woonplaats nog leverbaar, echt helemaal niets.
Ben benieuwd hoeveel "oeps" stompjes er geboren worden door de slechte beschikbaarheid van anticonceptie. Gaat mij niet gebeuren in ieder geval.
Joolien schreef:Laurora schreef:Ik ging vorige week met mn vriend bij mn schoonouders eten. Mijn neefje van 2,5 at ook mee, en was echt heel vervelend aan het doen. Met de lepel op tafel slaan, elke keer eten laten vallen zodat de honden het opaten, zeuren dat ie geen rodekool wou (nouja eerlijk is eerlijk, ik lust het ook niet)
En dan krijg ik ondanks dat toch nog een preek van mn schoonvader, wanneer wij nou kindjes krijgen. Mijn aangeleverde argumenten als "ik ben mentaal niet stabiel genoeg" "onze financiën zijn niet toerijkend" "ik zal doodongelukkig worden van een kind" worden weggewuifd, met tegenargumenten als "ach, dat valt vast wel mee" en "ach joh, er is niks met jouw psyche aan de hand, je stelt je gewoon aan"
Yeah sure, bedankt dat je mijn psychische gesteldheid even bagatelliseert![]()
Ik kan erg goed met mijn schoonouders, maar ik kan zo verschrikkelijk boos worden hierom. Waarom kunnen zij mijn (onze!) keuze niet gewoon respecteren en accepteren dat er geen kinderen komen, ipv mij elk mogelijk gesprek over dat onderwerp te lopen beledigen? Ik weet soms niet meer wat ik hiermee moet. Ik krijg de neiging om hele erge dingen te gaan zeggen als "ik ga nog liever dood dan dat ik een kind neem" gewoon om ze te schockeren en duidelijk te maken dat het echt NIET gaat gebeuren. Maarja, goede verstandhouding enzo he....
Misschien volgende keer zeggen ´ik heb dat al eerder uitgelegd, waarom ik geen kinderen wil. Ik vind het vervelend om me iedere keer te moeten verantwoorden want er wordt toch niet naar mij geluisterd´.
Kijken wat ze dan zeggen
watchthesky schreef:Palmera schreef:Mijn reden om geen vrouwen in de vruchtbare leeftijd aan te nemen.
Zou ik als ik een bedrijf had ook echt niet doen. Dan maar discrimineren. Ik zie op mijn werk genoeg MKB-ondernemers die het op zich wel rooien, maar die zo’n tegenvaller toch niet goed zouden trekken, laat staan dat dat bijvoorbeeld twee keer kort na elkaar zou voorkomen
Als mij wordt gevraagd naar een kinderwens bij een sollicitatie vertel ik met alle plezier dat die niet van toepassing is hoor