Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:44

Dat doe ik dan ook hoor. Maar het is wel fijn als er gewoon een grote kan kraantjeswater op tafel komt :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:57

anjali schreef:
Christiene schreef:
Visite krijg t gewoon zodra het op is weer en mijn beste vrienden weten waar het staat.bij hun krijg ik ook gewoon wat ik wil.
Nu drink ik niet zoals thuis of bij mijn ouders in een teug het glas leeg. En als ik dat wel doe zeg ik nee als ze vragen of ik nog wat wil. Ik heb niet graag een glas open staan tussen de spelende kinderen verdwijnt speelgoed in je drinken of kinderhandjes die vies zijn. En buiten ivm insecten

Maar ik vind niet dat gasten zelf ongevraagd wat mogen pakken .Tenzij ik dat vantevoren gezegd heb.Die mensen heb je wel,die bedienen zichzelf en zitten verder ook overal aan.Dat is niet mijn stijl.

Maar wanneer is iemand te gast? :+ Zijn vriendinnen of vrienden die je goed kent ook te gast?
Want dan ben ik waarschijnlijk vreselijk asociaal. Bij veel vrienden schenk ik zelf gewoon mijn drinken bij (maar ik zuip dan ook geen hele fles leeg) en vraag ik in hun eigen huis of ze ook nog een glaasje willen. :') Eten vind ik dan weer wat anders.. Ga ik ook niet zelf achter vragen tenzij ik echt doodga van de honger ofzo.
Of gewoon douchen bij vrienden hun thuis omdat zij nog liggen te pitten. Maar ik heb er zelf dan ook geen problemen mee als zij dat bij mijn thuis zouden doen.

Wel vind ik het logisch dat je van dure dingen afblijft. Ik ga bij vrienden hun Nalu ofzo niet uit de frigo plunderen, dat is echt duur. Kon er ook niet mee lachen toen een 'vriendin' mijn Red Bull opdronk (maar ik was dan ook een beetje verslaafd). :+

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:02

Ik vind nadenken hoeveel je iemand te drinken geeft omdat het anders te hard gaat gierig sorry :+

Anders natuurlijk als je zelf geen euro hebt of voor feestjes misschien geen A merken koopt maar waar hebben we het over, een glas drinken van misschien 20 cent....

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:25

Ik denk dat het drinken van twee kanten moet komen: als gast kan je gewoon niet maken om één of meerdere flessen in een paar uur op te drinken, en als gastheer zou je je (daarom) geen zorgen hoeven maken over hoeveel gasten drinken.

1,2 of 3 glazen oid is heel normaal en denk ook dat eigenlijk niemand zich daar druk ommaakt. waar mensen zich wel druk om maken zijn gasten die hun 'gast zijn' als een soort voorrecht beschouwen om vervolgens maar meteen 2/3 flessen leeg te drinken.. Dat vind ik gewoon asociaal als gast.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:08

Hoe kun je nou 3 flessen op tijdens op visite gaan? Echt nog nooit meegemaakt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:57

Mijn moeder vind het dus raar dat vrienden en ik eten en drinken meenemen als we bij elkaar langs gaan. Dat is er ooit ingeslopen, maar ik vind het stiekem wel erg handig. Bij een vriend krijg ik altijd gelijk drinken en komt er soms een knabbeltje tijdens een film. Bij een vriendin krijg ik vaak niks, omdat ze zelf weinig drinkt en er simpelweg niet aan denkt. Ik durf het zelf niet zo goed te vragen dus dan is het mooi opgelost door zelf wat mee te nemen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:58

Soms is het wel handig om bepaalde dingen zelf mee te nemen. Zeker als het wat duurder is.. In de periode dat ik nog Red Bull dronk ga ik niet van mijn vrienden verwachten dat zij dat in huis hebben voor mij.

Maar nu ik op kamers ga gaan denk ik er ook wel over na. Natuurlijk mogen mijn vrienden wel bij mij drinken, maar zelf af en toe iets meenemen zal waarschijnlijk ook wel mogen.. Uiteindelijk is studeren erg duur en naast mijn studies kan ik niet werken, dus ik zal wel op mijn geld zitten letten.
Maar ik weet ook wel dat mijn vrienden niet mijn hele frigo zouden leegzuipen.

Zoals hierboven gezegd is moet het gewoon van twee kanten komen.. Maar je moet je er soms ook gewoon bij neerleggen dat iemand die nooit frisdrank drinkt, niet speciaal frisdrank voor jou gaat kopen. :+
(Al doet één van de eigenaren waarvan ik met de hond ga wandelen dat wel. Geen merk cola dan misschien, maar ik vind het wel erg lief. Maar als ze het niet gedaan had had ik haar niet minder leuk gevonden. Al moet ik zeggen dat ik op warme dagen zoals dit wel behoefte heb aan wat suiker soms..)

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:21

Hier in Zuid-Afrika is het heel gewoon om uitgenodigd te worden voor een 'bring en braai'. Dus een bbq waarbij je je eigen vlees en drankjes meebrengt. Zo vieren we gezellig met een hele club verjaardagen of zomaar voor de gezelligheid. De gastvrouw of gastheer zorgt dan voor de 'bykosse' dus de salades, aardappelgerechten etc. Voor mij een heel prettig systeem en hier volledig ingeburgerd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:25

Dat klinkt echt super leuk Hanneke :j

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:46

Is jet ook Mars! Zo kun je altijd een feestje geven zonder bang te zijn dat het je een fortuin kost (gaat hier economisch heel slecht) Heb zo zelfs al een bruiloft meegemaakt. Super toch?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:33

Doen wij ook geregeld als we met vrienden afspreken! Iedereen eigen koek en zopie mee, werkt prima :j.

Over eigen koek en zopie meenemen heb ik nog wel een gierige actie. We vieren vaak koningsdag samen met een groep vrienden en hebben een aantal jaren achtereen bij een vriendin thuis gegeten. Iedereen maakte dan iets lekkers voor het avondeten.
Een koppel kwam een keer aanzetten met één doos piccolini's, die tactisch achterin de vriezer werden gelegd. Na het toetje was het ineens "O jee, nou zijn we de piccolini's vergeten, laten we die maar mooi weer mee terug nemen" en voor we boe of bah konden zeggen, zaten ze al in de auto met twee dozen piccolini's :D . Sindsdien zeggen we dat we een "Gerrit&Harma'tje" doen als we zelf meegenomen eten weer mee huiswaarts nemen :D. An sich niks mis mee maar die keer was het zo overduidelijk voortkomend uit gierigheid dat we er jaren later nog dubbel om liggen op feestjes. Gerrit en Harma zien we trouwens niet meer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:02

Als wij bij de buren gaan bbqen nemen we een goede fles wijn mee, en andersom net zo...

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:12

Dat ken ik ook, gingen we met de familie bbq en. Iedereen wat mee. Bijna iedereen had vlees mee, wat frisdrank en iemand wat salades. Kwam mijn tante aan met de toetjes. Had ze van die danoontje toetjes mee van de lidl, die kleine kuipjes. Iedereen had voor 20 euro zeker wel meegenomen aan eten. Komt ze eraf met nog geen 3 euro :')

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:45

Mijn opa was echt heel gierig. Had een eigen tankstation, toen kon dat nog midden in een woonwijk. Gewoon
3 van die pompen (super en normaal en diesel) en zo'n los ding voor mengsmering. Hij zat dan in huis voor het raam aan tafel, als er een klant kwam moest hij naar buiten en daarna liep de klant mee naar binnen om te betalen, dat gebeurde gewoon in de huiskamer.
Als hij geen zin had stond hij niet eens meer op om een brommer te bedienen. Deed het raam open en riep dat ze maar op moesten hoepelen met hun brommer. Er zat blijkbaar geen winst op die mengsmering en daar ging hij dus niet helemaal voor naar buiten lopen.
Toen hij ziek werd moest mijn moeder iedere dag eten gaan brengen want tafeltje-dekje was te duur. Wij woonden 2 dorpen verder!
En wij als kleinkinderen werden om beurten naar opa gestuurd. Was je een hele dag daar in huis, opa verzorgen en huis schoonmaken en benzinepomp doen. Zei hij aan het einde van de dag: "jij hebt wel iets verdiend! Pak maar 25 cent uit de kassa!". En dan moest je nog dankjewel zeggen ook .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 16:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:10

Cayenne schreef:
Over gierig gesproken... De organisatie van dit festival... 6 euro voor een flesje water tijdens deze bloedhitte!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2086905 ... t-festival

Echt bizar.

Jeetje wat ernstig.

Was zelf gister op een ander festival. 2.60 flesje water. Maar ook genoeg gratis tappunten. En je mocht zelfs een lege bidon meenemen, om te vullen op het terrein.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:22

Cayenne schreef:
Over gierig gesproken... De organisatie van dit festival... 6 euro voor een flesje water tijdens deze bloedhitte!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2086905 ... t-festival

Echt bizar.

Er was gratis water beschikbaar. Niet genoeg punten, maar er was gratis water.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 17:23

Dan nog is en blijft het een bizarre prijs.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:25

Ik heb altijd genoeg in huis voor vrienden. In mijn koelkast staan blikjes en flesjes die ik zelf niet lust, maar apart voor visite zijn. Gastvrijheid wat mij betreft.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:26

Cayenne schreef:

Uiteraard, op de zwarte cross betaal je ook twee munten voor een flesje vitaminewater. Dat is helaas het festivalleven in de meeste gevallen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:34

Nabster schreef:
Cayenne schreef:

Uiteraard, op de zwarte cross betaal je ook twee munten voor een flesje vitaminewater. Dat is helaas het festivalleven in de meeste gevallen.

Precies, wij gaan naar Katy Perry en eten nu een hapje. 19.50 voor een mini hamburger en een klein frietje. Tjah, dat is een keuze :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:54

Het is ook niet erg flink te betalen, tenminste dat hoort nou eenmaal. Maar met dit weer hoort een organisatie wel water aan te bieden

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:57

Zolang er dwazen blijven die 6€ betalen voor water zullen die festivals het blijven vragen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:58

Maarja zo’n organisatie kost ook gewoon wat dus ja er moet geld verdiend worden voor al die dj’s, stages etc etc. Die voedseltrucks betalen ook enorm om daar te mogen verkopen dusja dan vraag je extra om wat te verdienen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:01

Extra vragen is 1 ding. 6€ voor een fles water vind ik bij de wilde spinnen af.