Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 05:34

Fijn dat de politie wat gaat doen

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:29

Ja vrij bizar maar deze meneer heeft ondertussen echt al duizenden euro's verdient.
Duurt ff maar dan doen ze hopelijk wel wat.
I keep u posted

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:15

Gisteren een aantal kopers gehad voor paarden.
1 Persoon was erg bijzonder. Ik denk dat die nooit een paard gaat vinden.
Elk paard was wel iets mee. De ene was te vlot, de ander te langzaam. Die galoppeerde niet goed genoeg en de ander gooide te hoog op...
Helaas verkoop ik geen automaten....

Hij begrijpt niet wat ik bedoel...
Hm nee.. aan wie zou dat liggen. Bij mij begreep ie het wel 8-) :evaw:

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 01:26

Tja, hij vond het er gewoon niet tussen zitten, mag toch? Als hij weken, maanden of langer wil zoeken naar het voor hem perfecte paard, is zijn goed recht. Zijn geld.

Bij mij begrijpt hij het wel; jij rijd het paard vast wel een stuk vaker dan die ene keer dat hij erop zat...

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:06

Ja het mag er zeker niet tussen zitten
Maar er is een verschil in wat je zoekt of dat haalbaar is voor dat bedrag ja of nee.
En nee. Het was voor mij de 2e x dat ik er op zat. Normaal rijd iemand anders hem.

Ik bedoel niet dat je als je komt kijken een paard moet kopen. Maar mensen vergelijken altijd een paard met hun eigen vorige paard.
Ja. je zal toch tijd moeten investeren om een paard naar je eigen hand te zetten. Je gaat er nooit 1 vinden die alles hetzelfde doet als je oude paard. Dat bedoel ik.
En de eisen die dan vervolgens gesteld worden zijn niet reëel .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:13

Hier is het ook weer raak met mensen die of onbeschoft reageren of gewoon niet..

Barok bankstel erop staan. Stond voorheen op kantoor maar ruimte tekort dus bank eruit. Geen gekke prijs, kreeg k een bod van 150 euro. 100 euro lager dan vraagprijs. Even overlegd en vooruit kom maar halen. Kwam het gedoe 'ja ik heb geen vervoer' (ehm dat bedenk je toch voordat je op een bankstel biedt..) dus gezegd tja wij kunnen 'm niet komen brengen. Wellicht busje huren of een aanhanger?
Busje huren kostte 50 euro en of ik niet wat aan de prijs kan doen. Eh, ik ben 100 euro gezakt door akkoord te gaan.. Denk je zelf..
Dus netjes aangegeven; vraagprijs is 250, haar bod is 100 euro lager dus imo heb ik dan genoeg aan m'n prijs gedaan.

En wie was er het paasei? Ik. Want ze is een alleenstaande bijstandsmoeder en had al zo weinig geld en ik gunde haar dan geeneens die bank.

:')

En nog een stapel tasjes erop staan, men roept 'ophallen'. Nouja prima, wanneer dan.. 'Morgen'. Gevraagd hoe laat (geen zin om de hele dag thuis te zitten) 'dat lat ik wel wetten'. Ondertussen nog niks gehoord dus bod maar weer verwijderd. Echt, m'n broek zakt van m'n reet van sommige mensen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:24

Dat je die arme vrouw niet gewoon gratis je bank geeft, en ook niet eens wil brengen :n
heel onbeschoft rachelle :n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:26

Ik blijf het een raar fenomeen vinden dat mensen zelf iets willen kopen, vervolgens bij het afhalen verwacht dat de verkoper zich in allerlei bochten moet wringen om het te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:28

Ja dat snap ik dus ook niet. Als je een nieuwe bank wil, bedenk je toch eerst wat vervoer kost en neem je dat toch mee in je begroting of denk ik nou zo achterlijk. Vond het in eerste instantie nog banketstaaf dat ik niet meegaf in nog meer omlaag met de prijs, maar werd nog gevolgd door wat scheldwoorden dus toen dacht ik 'laat maar'. En na het uitfoeteren wel 'als je niemand voor de bank kan vinden laat het me weten ja'. Terug geantwoord dat ie dan nog steeds niet voor 100 weg ging.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:33

werkelijk?!? Voelde jij je nog banketstaaf omdat je niet nóg meer in prijs omlaag ging?!?!? Moeten mensen gaan zoeken op gratis.nl o.i.d. als ze ergens niets voor over hebben -O-
Inderdaad ook zo irritant, dat mensen het jóuw probleem maken dat ze ook nog vervoer moeten regelen...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:38

Nou echt! Sommige mensen zijn echt belachelijk! En die smoesjes over in de bijstand ed, dan koop je maar een bank van 50,- bij de kringloop.

En verkopers die niet reageren, heb ergens heeeel veel interesse in maar na 2 mails nog steeds geen reactie! :(

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:40

Ik verkoop een hoop van mijn oude kleding nu op marktplaats. Ik ben veel afgevallen en het spul ziet er nog prima uit dus waarom ook niet. Ik maak duidelijke foto's, schrijf er duidelijk bij welke maat en welke winkel het vandaan komt en als er iets mankeert of het moet bijvoorbeeld nog gewassen worden( bij een winterjas) dan staat dat er ook bij.
De vragen die je krijgt: "Is het nog wel netjes" of "is hij niet verkleurd" euh kijk dan op de foto :-) maar goed dan heb je ook nog de groep mensen die aan de maat in combinatie met de winkel niet genoeg hebben en of je de lengte en hoogte van de shirts en broeken wilt nameten.. of zoals van de week: de buitenbeen lengte, de band, de breedte halverwege de knie en de breedte halverwege de enkel... ja daaahaaag 8)7 :wave:
Maar goed dit kan ik nog wel enigzinds begrijpen. Maar ik heb nu 2x gehad dat iemand je de oren van de kop vraagt, vervolgens minder bied, dan spreek je een prijs af en vraag je waar het heen verstuurd moet met de melding dat je verstuurd na betaling. En dan begint het lange wachten.. na 2 weken nog maar eens gevraagd of ze het al overgemaakt hebben en dan krijg je of geen reactie meer of een smoes.
Die hadden dus duidelijk gehoopt op een pakje zonder hoeven te betalen... -:(-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:44

pff wordt ook altijd zo moe van die mensen..
mijn ervaring is ook, hoe meer vragen hoe minder de verkoop is :(

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:46

Had zo ook mensen, bod op een deur gehad. Nou zouden hem voor 15 euro ophalen zaterdag om 17:00
Krijg ik om 16:30 bericht dat ze niet kan komen door omstandigheden en me later op de avond mailtje stuurt met wanneer ze wel kan ( erg netjes dus) nu ben ik een week verder nog geen bericht gehad. Ik heb ook berichtje gestuurd maar geen reactie.

Deur weer in de verkoop gezet. Direct bod van 20 euro. Geef ik akkoord, krijg ik geen reactie meer.
:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:57

Kentaro schreef:
werkelijk?!? Voelde jij je nog banketstaaf omdat je niet nóg meer in prijs omlaag ging?!?!? Moeten mensen gaan zoeken op gratis.nl o.i.d. als ze ergens niets voor over hebben -O-
Inderdaad ook zo irritant, dat mensen het jóuw probleem maken dat ze ook nog vervoer moeten regelen...

Ja nouja ik geloof graag in 't goede van de mens :') maar heb gelukkig een vriend die me dan terugfluit gelukkig :')

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:19

Van de week een goede ervaring. Vlot mailcontact, genoeg opties om af te spreken en geen gekniert over een euro meer of minder. Geholpen met naar de auto brengen, en afgerond, gewoon normaal en iedereen tevreden. Het kan wel! :j

Heb van de week een aantal boeken van iemand gekocht, degene reageerde steeds binnen 2 minuten dus de gegevens waren snel uitgewisseld en heb ook meteen het bedrag overgemaakt.
Nu staan de boeken er nog gewoon op maar ik hoor verder niks meer over ontvangen geld of boeken weggebracht of wat dan ook. Ik wacht het wel rustig af tot volgende week maar knijp 'm dan toch wel een beetje..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:22

Ik had toch een tijdje geleden een oproep geplaatst over een hertog jan lantaarn die opgehaald moest worden...
Heb nu in Dussen (die er toen maar 1 had) gevonden dat ie er nu 2 heeft. En verzend wel. En is goedkoper

Dus nogmaals bedankt voor de aanbiedingen voor ophalen , maar het is inmiddels opgelost.
Net op tijd voor de verjaardag van mijn man.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:24

Wb die bank:
Ik heb ook geen eigen vervoer of moet dat zien te regelen, maar als ik belangstelling heb dan mail ik gewoon of het ook mogelijk is om te bezorgen tegen benzinevergoeding en doe dan evt gelijk een bod erbij.
Als bezorgen niet kan en ik krijg het vervoer niet geregeld dan geef ik dat even netjes aan zodat de verkoper hem aan een volgende bieder kan verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:26

Lor1; maar dat is dan alweer anders dan hoe het nu ging :) ik snap best dat vervoer geregeld moet worden, maar vragen of er nog 50€ van een bank afkan waar je al 100€ onder de vraagprijs zit is imo een tik te brutaal := als je op 3zits banken reageert weet je dat het niet achterop je fiets past.. Dan denk ik persoonlijk bij mezelf; wees zeker van vervoer voordat je biedt, aangezien je net zo goed binnen 5 minuten een akkoord kunt hebben..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:41

Idd, vooraf of gelijktijdig daarover onderhandelen en daarbij aangeven de kosten te vergoeden vind ik wat anders dan iemand die al laag biedt en vervolgens eigenlijk ook nog verwacht dat de verkoper het probleem van leveren maar oplost en als dat niet kan of er nog ff 50 euro vanaf kan want anders kan zij geen busje huren.

Ik snap dat het niet leuk is om zo te googelen met geld, maar dan is deze bank helaas boven budget.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:42

Dan moet mevrouw maar naar de Kringloop idd of naar een weggeefhoek ofzo. :j

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:35

pjer schreef:
Ik verkoop een hoop van mijn oude kleding nu op marktplaats. Ik ben veel afgevallen en het spul ziet er nog prima uit dus waarom ook niet. Ik maak duidelijke foto's, schrijf er duidelijk bij welke maat en welke winkel het vandaan komt en als er iets mankeert of het moet bijvoorbeeld nog gewassen worden( bij een winterjas) dan staat dat er ook bij.
De vragen die je krijgt: "Is het nog wel netjes" of "is hij niet verkleurd" euh kijk dan op de foto :-) maar goed dan heb je ook nog de groep mensen die aan de maat in combinatie met de winkel niet genoeg hebben en of je de lengte en hoogte van de shirts en broeken wilt nameten.. of zoals van de week: de buitenbeen lengte, de band, de breedte halverwege de knie en de breedte halverwege de enkel... ja daaahaaag 8)7 :wave:
Maar goed dit kan ik nog wel enigzinds begrijpen. Maar ik heb nu 2x gehad dat iemand je de oren van de kop vraagt, vervolgens minder bied, dan spreek je een prijs af en vraag je waar het heen verstuurd moet met de melding dat je verstuurd na betaling. En dan begint het lange wachten.. na 2 weken nog maar eens gevraagd of ze het al overgemaakt hebben en dan krijg je of geen reactie meer of een smoes.
Die hadden dus duidelijk gehoopt op een pakje zonder hoeven te betalen... -:(-

Zoooo herkenbaar :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:55

Wat een mooi kitten zeg <3

Van die bank is echt aso :=

Hier rare mensen overal (dus ook fb en Mp)
Heb een paar hoefschoenen te koop omdat ze met rijden toch niet helemaal goed blijken te passen. Ja jammer voor mij
Dingen zijn praktisch nieuw en krijg echt mega lage biedingen en als je dan je vp zegt worden mensen helemaal woest want hoe durf je dat te vragen! Want de nieuw prijs was vele malen goedkoper!!
Uh ja , per 1 schoen ja! Ik verkoop een paartje!!
Of mensen die bieden en niks meer laten horen. Mensen die überhaupt niks meer laten horen. Zeg dan gewoon ok bedankt dat wordt niks voor mij.
Irritant volk, ben er nou al weer klaar mee. Had nog 1 bod open staan. Die vind ik persoonlijk te weinig maar m'n man zei joh doe weg. Nou ja gezegd vooruit maar dan, dus mij benieuwen

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:07

gratis laminaat...vandaag nog ophalen. mail van jongenan die het wilde hebben..goed. qanneer wil je komen? radiostilte. om 18 uur de volgende gemaild dat ze het mochten komen halen. Zijn gelijk gekomen..vlak daarna nog mail van iemand anders (was er nog niet aan toegekomen ad te verwijderen).ikzeg: sorry. het is net opgehaald. Nou...bedankt voor niks..ik slaap wel op beton!! . andere gastje reageerde om 22 uur dat hij even vervoer zou proberen te regelen..ja sorry..het is al weg. Hoop gevloek..sommige mensen werkten en konden daardoor niet reageren en hij had al een busje gehuurd en die moest ik hem maar vergoeden

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:13

Wow dat is brutaal IHN! Ik betwijfel ook of dat echt zo is, je gaat toch niet een busje huren voordat je een afspraak heb?
Echt bizar hoe slecht mensen met 'pech' kunnen omgaan.