Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:48

Voorlichting, goed, maar een KIND zo mákkelijk maken wat betreft seks, really?! :n Kinderen en pubers kunnen helemaal nog geen goede keuzes maken en daar de gevolgen goed van in zien, ze zijn impulsief. Goed idee joh, ze zullen vast voorzichtiger zijn als we ze opvoeden zoals hc, NOT.

xApple schreef:
Ik heb dit hele topic met verbazing doorgelezen.. En door het hele topic herken ik 2 type mensen; gelukkige mensen met zelfvertrouwen en een goede relatie en onzekere mensen met waarschijnlijk een relatie die doodbloedt door sleur of een relatie die uitmondt in een liefde/passieloze broer/zus verhouding.

Inmiddels zijn we aanbeland bij het onderdeel voorlichting.. Wat is er in godsnaam mis mee een kind duidelijk en levensecht voor te lichten?

Waarom is seksuele onzekerheid en taboe normaal? Hoezo zorgt een dildo voor een kind dat gepest wordt!? Dit is 2014 hoor, niet 1930 :')

Ik ga de frequentie van mijn slaapkamer activiteiten niet benoemen maar laten we zeggen dat ik absoluut niet in mijn laatst beschreven categorie val... Imo hoort veel (goede) seks bij een goede relatie. Shoot me :+

En het tweede type mensen zijn de mensen met wat voor reacties/meningen?

joyce2

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:02

Ik vind het ook een beetje zwart/wit en kort door de bocht. Ik weet niet of Apple het echt zo bedoelt, maar het lijkt nu net of ze van meningen is dat:

- Zelfverzekerde mensen altijd gelukkig zijn en een goede relatie hebben, met veel sex
- Onzekere mensen dus niet gelukkig zijn en deze mensen een relatie krijgen die doodbloedt, of die door blijft sudderen als een liefde- en passieloze relatie

Bedoel je dat ook zo Apple? En zo ja, waar baseer je dat op? Ik ken namelijk mensen die heel zelfverzekerd zijn, maar die absoluut niet gelukkig zijn. En ik ken onzekere mensen, die geweldige en hele intieme relaties hebben.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:06

Hoezo 2 types? Ik val ook onder de onzekere persoon. Maar op sexgebied met mijn partner voel ik me volkomen op mijn gemak en ja wij doen het ook soms maar een keer in de maand.
zou ik meer willen?! Ja misschien wel als ik geen hormoonspiraal had die mijn libido sterk verlaagd.
Nu zijn wij beiden tevreden. We hangen samen tegen elkaar op de bank, gaan iedere avond samen douchen en naar bed en knuffel veel. Sex is fijn, maar absoluut niet het belangrijkste in onze relatie want dat is genegenheid, lol met elkaar, alles kunnen delen en gewoon mijn beste maatje..

er is geen goed of fout zolang de partners tevreden zijn.

en wat betreft voorlichting. Dat verschilt naar mijn mening gewoon per kind hoe je het aan moet pakken.
En als ze later beginnen laat ze maar stuntelen. Daar leren ze van. De handvaten zijn er (via ouders,vrienden of internet/boeken) aan de jeugd de keuze wat ze er mee doen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:35

Er is ook gewoon een verschil in libido, het is helemaal niet zo dat elke man meer sex wil of meer zin heeft dan elke vrouw.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:30

Geryon schreef:
Voorlichting, goed, maar een KIND zo mákkelijk maken wat betreft seks, really?! :n Kinderen en pubers kunnen helemaal nog geen goede keuzes maken en daar de gevolgen goed van in zien, ze zijn impulsief. Goed idee joh, ze zullen vast voorzichtiger zijn als we ze opvoeden zoals hc, NOT.

Ze hébben dan tenminste een keuze :)*
uit een pakket parate kennis om bv een condoom te gebruiken.
Die hoeft hij ook niet te gaan kopen en eveneens kan hij terecht in het vakantiehuisje ipv ergens in een steeg/auto.
Gossie wat zal hij daar mee gepest worden zeg en meiskes vinden dat niets natuurlijk :+

Wat betreft het formaat van onze denkruimte; ALLE ouders ´belasten´ hun kind(eren) met de ruimte van hun denken -:)

czarina schreef:
De handvaten zijn er (via ouders,vrienden of internet/boeken) aan de jeugd de keuze wat ze er mee doen.

...en we zien hoe dát uitpakt;
één op de vijf, en toeneemend, meiskes heeft een vagina die het niet doet zoals door de natuur bedoeld :x

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:43

Dat laatste klinkt best naar nav wat er eerder werd besproken HC. beetje een steek onder water. Maar dat dat kan ik verkeerd zien. Verklaar je nader?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:50

Echt wel. Er kan een penis in en dus sperma, waardoor het meiske zich voortplant.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:56

Geryon schreef:
Echt wel. Er kan een penis in en dus sperma, waardoor het meiske zich voortplant.

er voor laten bungelen kan ook genoeg zijn....zaad is erg snel.Vooral jong zaad :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:57

In mijn gedachten kwam een reactie op maar ik kan me nipt beheersen om die niet te typen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:00

_O-

Typ typ typ ayasha!

edit: ik dacht dat het een opmerking was zoals die van geerke, maar als het iets niet liefs is, typ dan maar niet voordat je een ow krijgt :')
Laatst bijgewerkt door Geryon op 29-08-14 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:14

Hier precies zo Ayasha..

Waarom pak jij mij als quote Hc. Met die handvaten is niks anders dan die van jou.

En waarom zou 1 op de 5 vagina's niet juist werken? Zoals Geryon zegt, er past een penis in dus precies zoals het bedoelt is. De natuur heeft de vagina en penis niet voor plezier bedacht.

Jij ziet het enkel voor je eigen lusten.

en er zijn zo ontzettend veel uiteenlopende redenen waarom de vagina niet altijd doet wat de bedoeling is of waardoor vrouwen ongemakken ervaren. Neem alleen al de veranderingen na een bevalling..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:17

na de bevalling past er toch makkelijk iets in denk ik?Tenminste...ben nooit bevallen maar heb dit weleens gehoord.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:27

Er past zeker makkelijk wat in direct nadien, maar dat komt zeer vlot in de normale verhoudingen terug.. Maar na de nodige hechtingen is het niet altijd even rekbaar meer en ook hoor ik regelmatig in de omgeving over moeite met vochtig worden. Ook eventuele verzakkingen van de baarmoeder kan voor problemen zorgen. En Er zijn ook vrouwen waarbij het maagdenvlies zo stug is dat het operatief verwijderd moet worden.
En zo zijn er nog vele redenen waarom het niet altijd even prettig is.

Maar goed dit gaat misschien wel te ver offtopic. Maar even voor hc dat het niet allemaal even zwart/wit is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:40

Geryon: dat zouden er drie ineens zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 00:04

Danique_G schreef:
Verklaar je nader?

De evolutie heeft verschillende elementen doen ontstaan die uitsluitend voor de lol door de vrouw zijn.
Niet helemaal in liijn met toegangsproblemen.

Wat de exacte oorzaken ook zijn, goed is die ontwikkeling niet, want sex is belangrijk voor het overgrote deel van de mensheid. Voor menigeen is het fundamenteel voor welzijn.
Lol in sex door de man en vooral de vrouw zijn pilaren onder het succes van de mens.
Marketing schiet een aardig eind op met het substitueren dooor materialisme doch dat is een belangrijke grond voor onderliggende frustraties.
Helemaal goed voor de economie en de tycoons doch voor het individu geeft minder spullen en meer kwali-tijd een beter leven.

Ter overpeinzing: de 'Venus van Willendorff' is 1 van de eerste kunstvoorwerpen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 01:10

Joolien schreef:
Ik weet niet of dit bij MW hoort of LPZ. Anders hoor ik t wel.

Ik zit zojuist een artikel te lezen in de JAN over hoe vaak stellen seks hebben. Vaak lees je dat 2 keer per week het gemiddelde is van Nederlandse stellen, maar ik geloof daar dus geen biet van. Dat stond ook in het artikel. Nu ben ik dus benieuwd naar mensen die een relatie hebben, hoe vaak je seks hebt per week, of per maand. In het artikel wordt genoemd dat vooral vrouwen vaak het gevoel hebben dat ze aan de verwachtingen moeten voldoen van minstens 1 keer, het liefst 2 keer per week. Dat zijn nu eenmaal de standaarden. Dat heb ik zelf ook een beetje al heb ik het 'moeten' wel van me af gezet.
Dus zonder al te veel in details te treden ben ik wel benieuwd :D

(als je niet persoonlijk wilt reageren, doen dan in ieder geval de poll even invullen :) )

Ik kan nog steeds de poll niet invullen.

Respecteer het gevoel van welke vrouw over 1 x per week of minder dan ook; simpel een kwestie van optellen tot míjn ´quote´ aan uren wederzijdse kwali-tijd sexueel vrijen met een betekenisvol lief op peil is.

Kun je svp ´een relatie´in je poll van een categorie relatieS uitbreiden?

Ook de frequentie wat beter specificeren graag.
Een snelle verlichte wip in het drukke leven ingepast of een paar uur tijdloos lief vrijen tellen nu beiden 1x.
Is toch HÉÉL wat anders.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 01:25

TS vraagt het naar aanleiding van een tijdschrift en wou dat controleren op bokt. Ze heeft, met zoveel mensen die de pol hebben ingevuld, vast haar antwoord. Op het moment dat jij een andere pol wil moet je maar een nieuw topic aanmaken. Dat jij er relaties op na houd kan, maar dat was niet de intensie van de poll en ook niet van het tijdschrift.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 01:41

Huertecilla schreef:
Danique_G schreef:
Verklaar je nader?

De evolutie heeft verschillende elementen doen ontstaan die uitsluitend voor de lol door de vrouw zijn.
Niet helemaal in liijn met toegangsproblemen.

Mwah... vergeet niet dat een van de belangrijkste elementen in het vroegste stadium als hetzelfde apparaat ontstaat en het bij mannen enkel doorgroeit :+ Een erg negatief kijkend persoon kan het als een rudimentair orgaan bestempelen :')

Maar goed... ik ben 13 jaar samen met mijn man waarvan bijna 4 jaar getrouwt, wij vallen in een van de actievere categorieen. Dus dat het naar mate de tijd verstrijkt saai wordt ligt denk ik vooral aan de personen zelf. Het is wat je er zelf van maakt (gezondheidsproblemen uitgesloten natuurlijk).
Iedereen pakt ditop zijn eigen manier aan, ik heb vrienden die heel gelukkig zijn in hun open relatie waarin alles kan en mag, maar ik heb ook vrienden die net 5 jaar samen zijn en maar een keer per 3 maanden elkaar naakt zien. Die zijn er niet zo blij mee... maar lijken er zelf ook niet veel aan te doen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 01:47

Ik zei hier een paar pagina's terug iets over een trouwboekje. Dat vind ik niet direct meer, maar ik heb iets nog interessanter, een boekje over liefde en trouwen uit 1943. Ik gok geschonken door mijn grootouders om te laten weten hoe het hoort :+ .
Ik quoot even wat 'boeiende' passages. Het is heel wat (bijna het hele boek :+ ) .
Tussen haakjes soms een kanttekening van mij.

"Is het huwelijk niet het sociaal sacrament bij uitstek en zorgt het niet voor de voortzetting van het menselijk geslacht?"

"Wij kunnen ten zeerste betreuren dat, ten gevolge van de geschapenheid van de moderne maatschappij en vooral van het modern-moet ik zeggen-onzedelijk gezelschapsleven, de liefdecrisis zich bij de jeugd zeer vroeg voordoet. Het is een feit en daarom een reden meer, opdat wij, met den goeden raad en het reine woord, die crisis zouden voorkomen..."

"het huwelijk heeft tot hoofddoel de voortzetting van het menschelijk geslacht....een huwelijk sluiten dat a priori en beslist de voortzetting uitsluit, egoïstisch en misdadig beperkt, en de onthouding als onmogelijk en onnatuurlijk beschimpt, kortom, een huwelijk sluiten om de lusten er van en tegen lasten er van in, dat staat gelijk met heiligschennis van het sacrament, met een vervloeking van zijn eigen leven, en met de verguizing van de familie"

"het huwelijk heeft nog een tweede ondersgeschikt doel (het eerste was wederzijdse liefde, wat dus minder belangrijk is dan het hoofddoel kindjes produceren), namelijk het blusschen der begeerlijkheid....Door het redelijk gebruik van het huwelijk, door den normale geslachtsomgang, wordt er paal en perk gesteld aan de ongebondenheid van het driftige vleesch, ongebondenheid die in haren vrijen weister zoo vernietigend doorwerkt op het gebied der karaktervolle menschelijkheid en ordematige maatschappelijkheid. Het is echter vekeerd te gaan denken dat in het huwelijk alles toegelaten is...het ondergeschikt doel moet steeds zijn verband houden met het hoofddoel. Er blijft altijd bestaan zelfeerbied en menschwaardigheidsgevoel tegenover loutere dierlijkheid....(de man zou ook niet echt fan zijn geweest van 50 shades of grey gok ik ) ;

(over seksuele voorlichting)
"In de veronderstelling echter dat de jongen en het meisje godsdienstig en zedelijk werden opgevoed, is een zekere geslachtelijke voorlichting nuttig en noodig....Hoever mag die voorlichting strekken? Er heerscht thans op dat gebied een ongezonde mentaliteit, ja, een zwoele atmosfeer van freudisme, een zeer schadelijke nieuwsgierigheid die liefst rond het onzedelijke vlindert...(dan noemt hij wat manier op zoals boeken waar jongeren hun informatie uit kunnen halen)...al die zoogezegde wetenschap over het geslachtsleven is overbodig, maakt den drager niet zedelijker en wordt het meest aangewend om lichamelijk ongestraft de zedenwetten met de voeten te treden...(dan zegt hij nog iets van dat een goede katholiek zelfs niet eens met de gedachte zou komen om zoiets te doen)Om het goede te doen moet men het kwaad niet kennen..."

"Ondertusschen(voor het huwelijk) moet de geslachtsdrift -de geweldigste drift in den jongen mensch- geknevelband worden. De vele samenkomsten in de verkeeringstijd kunnen gevaarsgelegenheden zijn."

(over 'verkeeren')
"men mag maar verkeeren met het doel om te trouwen"
"Het geslachtsvermogen is door God aan den mensch gegeven, voor het doel: de voortzetting en de opvoeding van het menselijk geslacht.."
"de kalverliefde...zij kan een tijdlang zeer onschuldig zijn, maar bij het ontwaken van het geslachtsleven wordt zij zeer gevaarlijk"

"een kortstondig verkeeren, goud waard(over hoe lang je moet verkeeren voordat je gaat trouwen), juist voldoende om het verder beschreven doel der kennismaking te bereiken..langdurig verkeren is de oorzaak van verveling, ten nabate van de frischheid en het idealisme der liefde: een oorzaak van verweekelijking van het karakter, ten nabate van het zieleleven en de levenstaak..."

"Een huwelijk zonder liefde is een hel, een teleurstelling, een verbittering...waar de liefde vermindert, keren de aangezichten van mekaar af...(toen was ik helemaal mee)...Het kind, vrucht van het huwelijk, en elk kind, is een hersmeding, heropfrissching van de liefde. Waar het kind uit het huwelijk wordt geweerd, versterft en verdort de liefde tot asch (...en toch niet :+ )"

"Er bestaat een standenverscheidenheid die wij niet mogen overdrijven, maar die wij ook niet mogen onderschatten. Een arbeidersjongen vindt best zijn gading in eigen stand...hij moet niet overloopen tot een anderen stand. Hij moet zijn stand en zijn vak ten hoogste ontwikkelen"

"hebben de ouders zwaarwichtige redenen tegen het huwelijk, dan is het kind op zware zonde verplicht te gehoorzamen."

(over als het dan toch fout zou gaan bij een verkering)
"..het geheim waarom men afschreef(waarom iemand de ander aan de deur zette), moet men bewaren, opdat er nooit iets naar buiten bekend gemaakt zou worden, waardoor de reputatie der afgeschreven partij geschaad zou worden...laat mij nogmaals herhalen dat de redenen tot verbreken van zeer ernstigen aard moeten zijn,..anders handelt men gemeen en vlegelachtig.."

"Jongens en meisjes van Vlaanderen, luistert naar den kuischen zang van uw oorspronkelijk bloed...uit kuishuid alleen worden 's volks zelfstandigheid en idealisme geboren"

Ik heb zo het gevoel dat sommigen uit dit topic uit een raam waren gesprongen als ze zich hieraan moesten houden :+ .
En dan moet je bedenken, dit gaat over de jaren veertig. Veel mensen die toen geboren waren leven nog, dit is dus nog niet zooo gek lang geleden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:26

Ladybird schreef:
TS vraagt het naar aanleiding van een tijdschrift en wou dat controleren op bokt.

Het doel is om perspectief te krijgen.
Dat krijgt ze niet wanneer de poll selctieve opties geeft.
Dan is het gemiddelde nog onbruikbaarder dan het fundamenteel al is.

Zo´n poll om ´normaal´ te bepalen is toch al hoogst discutabel doch op déze manier regelrecht misleidend en verwarrend.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:00

Leuk Kwanyin!! Heb het met veel belangstelling gelezen :D
Sommige dingen lijken nog steeds wel voor te komen in de huidige maatschappij. Zoals het kiezen uit je eigen stand.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:14

Ik vond het ook grappig hoe hij het heeft over "de jeugd van tegenwoordig", die vaak door slechte ouders opgevoed worden en die véél te vroeg erbij zijn. Dat de moderne maatschappij niet goed is voor de kinderen.
Wat roepen ze tegenwoordig ook weer vaak :D . Volgens mij ging het hier in het topic zelfs over hoe snel 'de jeugd van tegenwoordig" tegenwoordig is met alles :D .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:17

Kwanyin schreef:
Ik vond het ook grappig hoe hij het heeft over "de jeugd van tegenwoordig", die vaak door slechte ouders opgevoed worden en die véél te vroeg erbij zijn. Dat de moderne maatschappij niet goed is voor de kinderen.
Wat roepen ze tegenwoordig ook weer vaak :D . Volgens mij ging het hier in het topic zelfs over hoe snel 'de jeugd van tegenwoordig" tegenwoordig is met alles :D .

dat roept iedere generatie....ik betrap mij er nu zelf ook op.Wat betreft opvoeden en bepaald gedrag van kinderen accepteren....grote bek bedoel ik. :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:35

Kwanyin, ja idd, ik voel me daar altijd heel erg door aangesproken. Alsof alle jeugd maar overal opkruipt en van niets weet.
Bij mij absoluut niet het geval. En ik ben geen uitzondering. Dat generaliseren altijd, alsof de jeugd dom is en geen waarden heeft.
Mensen blijven mensen, jong of oud. Als ze domme dingen deden als ze jong waren zullen ze dat later nog doen. Hebben ze problemen daar beneden, grote kans dat dat later ook zo is.
Heeft weinig met jeugd te maken.
En iedereen heeft zijn eigen hoeveelheid zin en nood.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:04

Huertecilla schreef:
Ladybird schreef:
TS vraagt het naar aanleiding van een tijdschrift en wou dat controleren op bokt.

Het doel is om perspectief te krijgen.
Dat krijgt ze niet wanneer de poll selctieve opties geeft.
Dan is het gemiddelde nog onbruikbaarder dan het fundamenteel al is.

Zo´n poll om ´normaal´ te bepalen is toch al hoogst discutabel doch op déze manier regelrecht misleidend en verwarrend.

Welnee want er staat duidelijk in dat het om je partner gaat, dus iemand waarmee je samenwoont of getrouwd bent. op het moment dat jij iets doet met een ander, doe jij het iet met je partner, dus gaat die poll daar niet over. Dus jij hoeft of de poll alleen maar in te vullen over wat je met je partner doet en niet wat jij met je relaties doet.