Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:02

ElizeVdS schreef:
Om hoeveel geld gaat het? Misschien dat je de onkosten kan delen?

Je kunt het zeker niet verhalen op Postnl?
Wat eigenlijk ook absurd is: je betaalt voor een dienst, zij maken het pakket kwijt en zijn niet aansprakelijk, tenzij je de boel verzekerd en dus veel duurder hebt verstuurd? >;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:03

showteam schreef:
Ik had 8 december een pakketje gepost die dus nooit is aangekomen. Onderzoek laten starten bij Postnl en juist gisteren een brief ontvangen dat ze het pakket niet kunnen vinden en dus kwijt is, onderzoek is gesloten.
Wat doen jullie in zo'n geval? (Ik vind het namelijk banketstaaf voor de koper, maar aan de andere kant kan ik er dus niks aan doen)

Dat is vette pech :(

Daarom verstuur ik dus waardevollere pakketjes altijd aangetekend, kost maar ietsjes meer en je bent dan verzekerd tot 500 euro.

Ik zou het geld terugstorten aan de koper, je hebt immers de verkochte spulletjes niet kunnen leveren ?
Of de koper moet duidelijk hebben aangegeven zelf het risico van verzenden te nemen ?

TNT keert niets uit als je normaal verzendt en het pakje raakt zoekt, helaas ..

showteam

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:36

Nee ik krijg inderdaad niks terug van Postnl. Het gaat om 30 euro.
Het hele bedrag ga ik sowieso niet terug storten omdat ik niet vind dat ik echt verantwoordelijk hiervoor ben. Ik heb mijn plicht gedaan door te op te sturen zeg maar.
Ik zat zelf ook te denken aan 50/50

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:13

In mijn situatie, de verzender had het verkeerde huisnummer opgeschreven waardoor het pakket retour afzender zou moeten gaan, hierbij is het pakket toen kwijt geraakt. ook onderzoek ingesteld, het onderzoek is nog niet afgerond (is van 4 oktober). na een tijdje heeft de verkoper het gehele bedrag terug gestort (ging om ruim 50 euro) omdat het haar fout was dat ze het verkeerde nummer er opgezet had. (ik heb hier niet om moeten zeuren of zo)

in zo'n situatie is het niet meer dan terecht dat de verkoper volledig vergoed (of in elk geval het bedrag ex de verzendkosten)

bij een fout van post nl lijkt mij dat de verantwoordelijkheid meer bij de koper ligt en moet deze geluk hebben als de verkoper (een deel) wil vergoeden.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:53

In de decembermaand denk ik dat je er vanuit kan gaan dat veel zoekraakt. Zo hebben wij vorig jaar een kerstkaart in de zomer gehad waar de stempel van het jaar daarvoor was :') Blijkbaar hadden ze een grote opruiming ofzo

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:59

Ik wil een telefoon kopen via marktplaats maar ben zo bang dat ie nep is of gewoon niet zoals die hoort te zijn.. Hoe check ik of verkoper te vertrouwen is?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:10

Ikwashier: er is een site van de politie, waar je dingen als rekeningnummer en telefoonnummer kunt invoeren. (googelen op oplichting internet politie oid). Dus als je beide hebt kun je kijken of diegene al een keer is gerapporteerd. Wil natuurlijk niet zeggen dat het veilig is. En anders gewoon echt zelf ophalen zou ik zeggen... een iphone bijvoorbeeld koop je niet online tweedehands, die haal je op...

Zoekraken heb ik nog niet last van gehad. Maar ik twijfel wel heel vaak, wat als de post denkt: huppekee leuk pakket die druk ik wel even achterover? Ben ik altijd bang voor...

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:51

wij hebben het een keer met een paspoort van een pony gehad wat vanaf het stamboek kantoor naar ons terug werd gestuurd, deze kwam ook steeds maar niet, wij bellen, (was in de decembermaand) werd ons toen gezegd dat het kan dat die van de band is gevallen, als dat zo was kwamen ze hem in januari wel weer tegen, en in januari kwam die dan ook aan

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:06

Ophalen die ik sowieso, neem dan ook een volwassene mee :j Thanks voor de tip

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:58

Ik had vandaag weer een 0,01 op mijn HH setje (dekje + 4 bandages) lol :+

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:17

Wow, incl verzenden? :))

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:26

Zo, ik heb weer een iets beter weekend, hoofdstel verkocht. Zit nog een leuk verhaal aan vast. Dame die het wilde hebben heeft het voor de sier gekocht, heeft zelf paarden gehad maar nu vanwege reuma kan het niet meer. Erg leuk mailcontact gehad. Als het goed is staat het geld morgen op mijn rekening en dan gaat het op de post.

En in een klap twee konijnenhokken voor een mooie prijs aan een leuke vrouw verkocht (had twee mannetjes gekocht, die (dode) kleintjes hadden dus die krijgen nu elk een eigen hok). Ik ook weer helemaal blij :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:30

Haha ik moest die laatste zinnen even een aantal keren lezen.. :') Maar ik heb hem!
Wij hadden ook ooit twee 'vrouwtjes' konijnen tot we op een ochtend (dode) jonkies hadden. Oeps.
Omdat ze zo gek op elkaar waren toen het mannetje maar laten castreren a 80 euro :roll:

Bij mij staat het weer even stil. Afgelopen week erg veel verkocht maar nu weer allemaal mensen die zeggen; Ik maak het direct over! En na een kleine week staat er nog niks op en niks meer gehoord.. heeerlijk die mensen!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:42

dat probleem met die konijnen hebben wij ook wel eens gehad, konijnen hadden wel een apart hok, maar met uitmesten werden ze samen in een paardenstal gezet, 4 weken later 9 konijntjes er bij....

hier ook wat rustig deze week, al heb ik vanavond een duur bit verkocht die ook al betaalt is dus dat is ook weer mooi.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:58

Ik baal er van dat de bokker hier in het topic ik dacht daisyree der pandora armband heeft verkocht :(.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:07

Hoezo Denise? Ik ben namelijk wel blij dat hij netjes opgehaald is.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:10

Haha ja tuurlijk. Maar ik had er wel interesse in maar op dat moment geen geld ervoor. Nu wel vandaar haha.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:13

Ah vandaar. Ik heb alleen nog losse bedels, maar dat is niet merk pandora.
Deze zet ik tzt nog online, dat is me nu iets teveel werk (alles los inscannen/fotograferen).

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:24

sommige mensen denken alles maar voor een prikkie te kunnen krijgen he?
Verzameling van modelpaardjes, wat mij ruim 500 euro gekost heeft is het niet meer, eerste bod, 17 euro..
sommige mensen...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:26

Op welke heeft ze een bod gedaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:10

Had gister een reactie gehad op mijn crystal red garnalen. Zijn 3 euro per stuk en minimale afname is 10 stuks omdat het groepsdieren zijn. Voor de gradaties die ik verkoop is 3 euro al redelijk goedkoop. Kreeg ik een mailtje van een man (zonder aanhef etc. wat ik sowieso al niet netjes vind):

Ik wil er wel tien hebben maar dan wel voor 15 euro moet rondkomen van m'n AOW.

Heb dus teruggestuurd dat ik zelf ook van m'n €95 studiefinanciering in de maand rond moet komen en dus niet akkoord ga. Kreeg ik nog terug, 'Jammer heb je meer in te komen als ik'.
:roll:

Kreeg ook eens een reactie van iemand die 2 garnalen wilde overnemen. Dus een reactie teruggestuurd dat ik daar niet mee akkoord ga omdat het groepsdieren zijn. Kreeg ik me toch een scheldpartij terug. :+

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:14

Nou ja zeg.. :') Alsof jij er iets aan kunt doen dat die man alleen aow krijgt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:42

Nou idd. :') :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:31

Gelukkig is een garnaal nou niet echt een levensbehoefte, dus je hoeft geen medelijden te hebben dat hij geen 10 garnalen kan betalen :+

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:55

Misschien wou ie ze wel als kerstmaal.. Arme aower.. :')

Edit: heb ze even gegoogled, ze zien er ook niet echt eetbaar uit.. Yukkk..