Het enige voordeel van deze gladheid (ook met sneeuw) dat ik stuurbekrsachtiging gratis erbij krijg.
Cyntje
Geplaatst: 22-12-10 17:10
IJzel valt toch niet uit de lucht IJzel is regen welk op het wegdek bevriest,... dus in feite gewoon regen... Hier 'regent' het nu ook
gohya
Geplaatst: 22-12-10 17:26
Hier heb het zowat de hele middag gesneeuwt. Het zou hier volgens de berichten 0 graden zijn,nou het vriest zeker -2. Het water bevriest gelijk weer! Denk dat de ijzel die ze bedoelt 'ijsregen" is?
mensen hoe zijn de wegen in limburg op dit moment. Ik wil graag mijn pony ophalen die nu op een plek staat waar ik haar zo snel mogelijk weg wil hebben. Is het bij jullie te doen??
Misschien een stomme vraag, maar hoe voelt ijzel? Vanmorgen op de fiets was het nat buiten, maar het regende niet... Is dat soms ijzel?
Leliaardje
Geplaatst: 22-12-10 18:29
Cyntje schreef:
IJzel valt toch niet uit de lucht IJzel is regen welk op het wegdek bevriest,... dus in feite gewoon regen... Hier 'regent' het nu ook
Ik dacht dat ijzel toch iets anders is als regen die op bevroren ondergrond bevriest: het kan ook zo'n koude regen zijn, dat het sowieso bevriest als het ergens op terecht komt: dus ook op auto's of wat dan ook. Een soort onderkoelde regen.
Maar wat het ook is: het is afschuwelijk!
PS @ Rienn: ijzel zorgt voor een laag spekglad ijs op het wegdek (en andere dingen).
Pasamba
Geplaatst: 22-12-10 18:30
Ijzel is regen, neem aan dat je wel weet hoe regen voelt. Wanneer die regen gevallen is, bevriest het. En dan wordt het glad. Dat is ijzel.
Rienn
Geplaatst: 22-12-10 18:33
Doh, ik weet wel wát ijzel is. Vraag me dus alleen af of je het kunt voelen. Meer niet.
hier sneeuwt het nu vanaf vanmiddag 2 uur, gelukkig niet zo hard, denk dat er nu 1 á 2 cm bij ligt? misschien nog minder..
Kaka
Geplaatst: 22-12-10 18:41
Als de weg er normaal uitziet, je gaat er op staan en je voeten glijden meteen onder je vandaan, voel je ijzel.
Het heeft hier heel even gedooid vanmiddag, met als gevolg dat de goten van mijn huis nu overlopen, de huiskamer in Regenpijpen zitten dichtgevroren Heb vriendje gesommeerd om naar huis te komen, want ik krijg zelf de regenpijpen er niet af (enige oplossing volgens de loodgieter).
aerdenhout1
Geplaatst: 22-12-10 18:42
Als het echt vriest...en dat doet het momenteel...en het zou nu gaan regenen heet dat ook ijzel.De regen is dan wat dikker dan normaal, maar nog steeds vloeibaar. Klinkt raar, maar je voelt het toch anders dan de gewone regen. Zodra het de grond raakt, word het ijs en dus glad. en ik wil dat nietduidelijk!!