Gittekit schreef:Kunnen we ons dan niet beter bezighouden met een manier bedenken om die mensen beter te laten integreren dan massaal te roepen dat ze terug moeten?
Ik snap best dat mensen gefrustreerd raken, zeker jongeren van de 2e generatie. Hier worden ze gezien als buitenlanders en niet welkom en in het land van ''herkomst'' horen ze er ook neit bij en zijn ze ook buitenlanders.
Ik vind dat ook erg triest voor die jongeren, dat ze nergens 'thuishoren'.
Maar ik denk dat als de mensen écht willen ze best makkelijk kunnen integreren. Maar als ik hier om me heen kijk, en zie dat iemand die hier al 40 jaar woont nog steeds bijna geen Nederlands spreekt, wilt die persoon dan zelf wel??? Ik denk dat we ons dat ook wel eens af kunnen vragen.
Die jongen doet vwo, praat perfect Nederlands, is een moslim en heeft op onze klassenbbq de hele middag/avond staan bakken voor iedereen terwijl hij er zelf niet van mee mocht eten ivm zn geloof. Heb eens een gesprek met hem gehad over zn geloof en daar een hele hoop van geleerd.
Maar mensen schijnen de positieve verhalen nooit te onthouden.

En toch het cordon sanitaire proberen aan te houden he.
Stomme Belgische politiek...
En als je hier bent toegelaten, en je misdraagt je ga je maar lekker vervelend doen in je eigen land. Oh nee, dat doen ze niet, want daar staan heftige straffen op 
En als elk land dat doet, waar gaan alle mensen dan naartoe die het land uitgezet worden? Gaan daar eilanden voor gemaakt worden of hoe moet dat dan in zijn werk gaan?