Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:02

Gittekit schreef:
Kunnen we ons dan niet beter bezighouden met een manier bedenken om die mensen beter te laten integreren dan massaal te roepen dat ze terug moeten?
Ik snap best dat mensen gefrustreerd raken, zeker jongeren van de 2e generatie. Hier worden ze gezien als buitenlanders en niet welkom en in het land van ''herkomst'' horen ze er ook neit bij en zijn ze ook buitenlanders.

Ik vind dat ook erg triest voor die jongeren, dat ze nergens 'thuishoren'.

Maar ik denk dat als de mensen écht willen ze best makkelijk kunnen integreren. Maar als ik hier om me heen kijk, en zie dat iemand die hier al 40 jaar woont nog steeds bijna geen Nederlands spreekt, wilt die persoon dan zelf wel??? Ik denk dat we ons dat ook wel eens af kunnen vragen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:04

Febo hebben we hier niet :P

Afhaalvoer halen we alleen bij de McDrek, daar is t nog redelijk hygiënisch allemaal :))
Altijd alleen frietjes en fruit voor mij, vlees eet ik sowieso niet :P

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:05

Daar geef ik je ook groot gelijk hoor. Maar ik ken ook andere voorbeelden, ik heb in mijn klas onze knuffelturk. :D Die jongen doet vwo, praat perfect Nederlands, is een moslim en heeft op onze klassenbbq de hele middag/avond staan bakken voor iedereen terwijl hij er zelf niet van mee mocht eten ivm zn geloof. Heb eens een gesprek met hem gehad over zn geloof en daar een hele hoop van geleerd. :) Maar mensen schijnen de positieve verhalen nooit te onthouden.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:06

Krips schreef:
Door die termen te gebruiken. En jou post liet de emmer overlopen dus is niet op jou bedoelt. Maar met dat soort foutieve termen rem je de emancipatie en vergroot je de kloof. Ik zou me niet aanpassen aan een land waarin ik wordt gezien als een buitenlanders. Als iemand die te gast is. Als iemand die eigenlijk niet echt hier hoort. Als iemand die elke dag op zijn blote knieetjes mag danken voor de gastvrijheid van het geweldige Nederland in dit land te mogen wonen. Onzin!

En iemand die moeite doet om te integreren zal daar echt niet zo hard tegen aan lopen.

@PattyO: En ze zijn er wel degelijk. Dat is namelijk iets waar de politie tegenaan loopt!

En tot slot wordt echt niet elke "buitenlander" het land uit gegooit. Alleen diegenen die zich misdragen en daar ben ik voor. Diegenen die wel hun best doen ect mogen van mij gewoon blijven.
Edit op bovenstaande (ik haal het expres niet weg): Diegenen die wel hun best doen ect hebben gewoon het recht op een leven in dit land. Dat kun je ze dan niet ontzeggen.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 08-06-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobby91

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:07

Maar als we elke allochtoon die zich misdraagt eruit gaan gooien, mogen we wat mij betreft ook elke Nederlander die zich misdraagt eruit gooien. :D

_Jessie

Oke kebab eet ik dan ook niet meer. Daar ben ik zo ziek van geweest.

Vind wel moeilijk om te kiezen hoor tussen de partijen.
Ik hoor trouwens heel veel jongeren die SP gaan stemmen.

@ Gittekit: Kijk dat is zeker leuk! Maar dan kan je waarschijnlijk ook een normaal gesprek met hem voeren.
Ik heb ook een Moslim jongen bij mij in de groep zitten en die is deze hele week al van slag en ruzie aan het zoeken
met iedereen die op SP of PVV stemt. Maar verteld er niet bij waarom.

_Jessie

Gittekit schreef:
Maar als we elke allochtoon die zich misdraagt eruit gaan gooien, mogen we wat mij betreft ook elke Nederlander die zich misdraagt eruit gooien. :D

EENS!!! _/-\o_

RoodZonnetje

Gittekit schreef:

Hey, nou niet te eerlijk en rechtvaardig gaan worden hoor :P

Anoniem

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:09

Ik vind Nederlanders die zich hier misdragen een ander verhaal. Als 'buitenlander' kom je naar een land om het beter te hebben, om betere kansen te krijgen. Als de mensen hier alleen naartoe komen om illegaal en crimineel bezig te zijn, dan mogen ze van mij per direct weg.
Mensen die hier echt geboren en getogen zijn is een ander verhaal. Die mogen best een behoorlijke tijd achter de tralies maar denk niet dat je die er zomaar uit kunt gooien.

Tallie1979

Gittekit schreef:

Hey, maar een allochtoon is heel wat anders dan een autochtoon! :P

Illusion

Citaat:
Maar als we elke allochtoon die zich misdraagt eruit gaan gooien, mogen we wat mij betreft ook elke Nederlander die zich misdraagt eruit gooien.

maar wij kunnen niet naar ons geboorteland/eigen land toegestuurt worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:10

Ayasha schreef:
Zeg maar, wanneer is Vlaams Belang nu gehoord geweest? :)

Op het moment dat er op ze gestemd word. :) Dan nemen mensen het serieus en worden hun ideeen dus gehoord :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:10

Kayleigh_ schreef:
Ik vind Nederlanders die zich hier misdragen een ander verhaal. Als 'buitenlander' kom je naar een land om het beter te hebben, om betere kansen te krijgen. Als de mensen hier alleen naartoe komen om illegaal en crimineel bezig te zijn, dan mogen ze van mij per direct weg.
Mensen die hier echt geboren en getogen zijn is een ander verhaal. Die mogen best een behoorlijke tijd achter de tralies maar denk niet dat je die er zomaar uit kunt gooien.

eens :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:12

Eruit is misschien groot woord maar ben het er wel mee eens dat daar ook meer aan moet gebeuren

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:12

Ik ook. En ze hoeven er van mij ook niet meteen uit, maar als ze al 3x veroordeeld zijn voor een ernstig misdrijf, zie ik het nut er niet van ze hier te houden.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:13

ik vind dat als je als 'asielzoeker' (om het maar even zo te zeggen) je misdraagt , en dan dusdanig dat je een gevangenisstraf uit moet zitten, dan mag je die straf lekker in je eigen land uitzitten en niet meer terug komen.
denk alleen dat je daar een hoop protest en nargheid van gaat krijgen, want ja dat is discriminatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:14

Tallie1979 schreef:
Ayasha schreef:
Zeg maar, wanneer is Vlaams Belang nu gehoord geweest? :)

Op het moment dat er op ze gestemd word. :) Dan nemen mensen het serieus en worden hun ideeen dus gehoord :)

op de PVV wordt ook gestemd dus die worden ook gehoord... :?
Veel veranderingen heeft VB zelf nog niet kunnen doorvoeren. Wel is hun programma van 8 jaar geleden door vrijwel elke partij inmiddels overgenomen :(:) En toch het cordon sanitaire proberen aan te houden he. :+ Stomme Belgische politiek...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-06-10 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:15

Miepie1980 schreef:
Ben het voor een deel wel met Krips eens.

Er zijn genoeg Nederlanders die de Islam aanhangen die gewoon nederlands spreken, hier naar school gaan of werken enz enz (of hun ouders dan uit Turkije of Lutjebroek komen zal me een zorg zijn).

Deze mensen wil Geert Wilders dus uit Nederland hebben. Dat zijn gewoon Nederlanders!
Hier geboren en getogen. Hier werkend of lerend. Hier hun sociale leven en vrienden.

Waarom worden nu in dit topic alle buitenlanders over 1 kam geschoren. Daarbij niet gekeken naar mensen die vluchteling zijn en hier komen zonder huis en haard. Of naar mensen die de 3e generatie zijn en zich dus ook Nederlander voelen en dit ook gewoon zijn!

Het ging er toch om wat je stemt?
Deze discussie heeft daar inmiddels weinig mee te maken.

Jammer van het topic. Het ging een tijdje over de standpunten van de partijen maar dat is inmiddels al lang niet meer zo.

Allochtonen die binnen dit plaatje passen, hebben niets te vrezen. Zij misdragen zich niet dus mogen blijven, volgens Wilders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:15

Vind het geen discriminatie hoor, je gedraagt je maar als je ergens te gast bent ;) En als je hier bent toegelaten, en je misdraagt je ga je maar lekker vervelend doen in je eigen land. Oh nee, dat doen ze niet, want daar staan heftige straffen op :oo

Nee sorry, ik vind het nogal wat om een geboren en getogen Nederlander het land uit te zetten die misdrijven pleegt. Dan gewoon levenslang achter de tralies.
Als je zo iemand het land uit zet, is dat toch gewoon een probleem op een ander schuiven? :Y) En als elk land dat doet, waar gaan alle mensen dan naartoe die het land uitgezet worden? Gaan daar eilanden voor gemaakt worden of hoe moet dat dan in zijn werk gaan? :+

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:16

Ik denk dat we wat moeten doen aan de veel (ook allochtone) jongeren die al vroeg achterstand oplopen in het huidige onderwijs (of al met een achterstand het onderwijs ingaan) en zo naast de maatschappij komen te staan.

Daarnaast gerechtvaardigde straffen en beter optreden van politie/ambtelijke macht.

Veel 'lastige' allochtonen jongeren zijn hier in NL geboren, waar moet je die naartoe sturen?
Laatst bijgewerkt door Yucca op 08-06-10 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:16

marlinH schreef:
Miepie1980 schreef:
Deze mensen wil Geert Wilders dus uit Nederland hebben. Dat zijn gewoon Nederlanders!
Hier geboren en getogen. Hier werkend of lerend. Hier hun sociale leven en vrienden.

Allochtonen die binnen dit plaatje passen, hebben niets te vrezen. Zij misdragen zich niet dus mogen blijven, volgens Wilders.

Amen!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:18

Allochtonen hebben wel wat te vrezen als ze islamitisch zijn. Ten eerste worden ze tot zondebok gemaakt en ten tweede wordt hun de geloofsvrijheid af genomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:19

Krips schreef:
Allochtonen hebben wel wat te vrezen als ze islamitisch zijn. Ten eerste worden ze tot zondebok gemaakt en ten tweede wordt hun de geloofsvrijheid af genomen.

nee hoor, ze zijn vrij om te geloven, ze moeten echter leren dat anderen die vrijheid ook hebben en dat ze het niet door je strot mogen douwen. ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:20

Yucca schreef:
Ik denk dat we wat moeten doen aan de veel (ook allochtone) jongeren die al vroeg achterstand oplopen in het huidige onderwijs (of al met een achterstand het onderwijs ingaan) en zo naast de maatschappij komen te staan.

Daarnaast gerechtvaardigde straffen en beter optreden van politie/ambtelijke macht.

Veel 'lastige' allochtonen jongeren zijn hier in NL geboren, waar moet je die naartoe sturen?

lekker lang de gevangenis in. ookal zijn ze midnerjarig. harder straffen! geldt overigens voor alle (jeugdige) criminelen

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:21

Oh? De Koran verbieden, islamitische scholen verbieden, kopvoddentax enz. enz. Dat is allemaal geloofsvrijheid?

Ik heb nog nooit het idee gehad dat iemand mij iets door de strot wilde duwen als het ging om de Islam....