Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:verootjoo schreef:Er gebeuren elke dag nog wonderenEen vriendin heeft pas weer een kindje mogen krijgen, wát een wonder vind ik dat nog steeds.
Ik vind het zo bijzonder en apart dat jij een geboorte/zwangerschap als wonder ziet, en ik het als menselijke natuur zie, de mens is toch compleet uitgerust om kinderen te krijgen? Niet alleen qua voortplantingsorganen maar ook qua verhoogde hormoonconcentratie rondom eisprong (en daardoor meer zin in seks)
Zooist schreef:Heino schreef:Toch blijken heel veel godsdienstfanatici/extremisten schizofreen/psychotisch te zijn
Prove it
verootjoo schreef:het is dus eigenlijk nog onduidelijk of het werkelijk zo is, en áls het al zo is, dan hebben protestanten er meer last van dan katholiekenMaar in het hele stukje klinkt een beetje twijfel en onduidelijkheid, dus ik zou het niet direct bewijs noemen
Overigens heb je aan een abstract vrij weinig. Het zal niet de eerste zijn waarvan je vervolgens het hele artikel gaat lezen en het blijkt een flutonderzoek te zijn...
Zooist schreef:En wat is een waan?
Wie bepaald wat een waan is?
Een mens toch? Die iets interpreteerd op een bepaalde manier?
Je moet het maar net geloven!
Zooist schreef:Ik vind met dit ook : je moet het maar net geloven?
Nee, jouw bewijs is niet mijn bewijs!
Heino schreef:christel1857 schreef:Nu ff ontopic: Ik weet niet over welk bewijs dat god bestaat jij het hebt? Maar zover ik weet, en dat moet iedereen toch wel met me eens zijn, is er nog geen sluitend bewijs dat er een god bestaat. Daarom heet het ook nog steeds GELOVEN, en dat is iets wat je doet, of niet doet. Wat ik interessant vind is dat de hedendaagse gelovigen veel positiever in het leven staan dan ik in eerste instantie had gedacht, dus wat dat betreft thumbs up voor de gelovigen. Ik verdien eerder een aai over mijn bol vanwege mijn oprechte verandering van houding tov gelovigen in dit topic, ipv een tik op mijn vingers. Ik daag je bij deze uit om 1 bericht van mij te zoeken in de laatste 20 pagina's waarin jouw standpunt wordt bevestigd.
Desalnietemin ben ik door dit topic ook wel sterker gaan GELOVEN, dat er geen god bestaat. Maar dat is mijn persoonlijke afweging tov van wat ik meer aannemelijk vind. Mag een ongelovige dan geen interesse hebben in religie? Ik vind van wel! Ik heb ook interesse in boeddhisme, islam, etc. Wie ben jij om tegen mij te gaan zeggen dat ik me niet mag mengen in een discussie over geloof omdat ik zelf (op dit moment als 21 jarige die nog een heel leven voor de boeg heeft) niet geloof?
Voor jóu is het geen bewijs, voor anderen wel. Maar je zegt het al, gelóóf. Waarom niet gewoon accepteren dat er in geloof geen stuitend bewijs ís en waarschijnlijk ook nooit zal komen? Ik begrijp niet waarom je dan bewijs wilt, want dat is er gewoonweg niet.
Welk standpunt?
En je laatste opmerkingen slaan natuurlijk kant noch wal want dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat ik het niet vind kunnen om door te hameren op bewijs voor God terwijl dat er niet is en niet zal komen omdat het een gelóóf is.