Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:54

Miriam91 schreef:
Magic_lover: Waarom ga jij voor je E? Ik wilde die eerst ook graag halen maar zit nu te twijfelen. Je mag tot 3500 kg trekken met je B dus dat kan dan makkelijk. Want trailer is 1200 volgens mij en paard rond de 500.
Of moet je daar ook de massa van je voertuig bijrekenen?

dacht ik wel idd.
Volgens mij mag het net niet als je alles bij elkaar optelt + gewicht van voertuig dus.
zijn genoeg mensen die het doen hoor, maar lijkt me wel lekker als ik gewoon zelf met paardje op pad kan.

maargoed zal nog wel even duren, als het lukt liefst deze zomer, maar denk dat het eerder volgend jaar ofzo word :=

gefeliciteerd geslaagden!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:28

Gefeliciteerd geslaagden!

Rozzy

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:24

mag ik me hier ook melden? :)
23 feb moet ik op voor mijn praktijk!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:14

Spannend, succes!

Net rijles gehad van m'n nieuwe instructeur. Ik kende hem al van invallen, dus dat was wel fijn. Heb hem ook zelf gekozen.

Waren echt 2 fijne uurtjes om te lessen. Niet alles ging perfect, maar hij maakt overal een beetje een grapje van, dus de sfeer blijft ontspannen. Zag bijvoorbeeld op de rotonde 2 fietsers nog net op tijd. Zegt ie: 'Jaaa, je had wel door kunnen rijden maar dat had ook zoveel troep gegeven ... hadden we de ruiterwissers op stand 100 moeten zetten en nog even door de wasstraat moeten gaan' :Y) :')

Zijn wel 5 keer de snelweg op en af gegaan, parkeerplaatsen op, vanuit daar weer de snelweg op etc. Heel veel in moeten voegen, inhalen, van rijstrook wisselen. Heel fijn, krijg daar veel meer vertrouwen door. Gewoon door kilometers te maken.

Maargoed, al met al een leerzame ONTSPANNEN les!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:16

@millennium: Super! Fijn zo'n instructeur! :j :D

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:18

Fijn millennium! Hoeveelste les was dit?
Je instructeur heeft wel humor. :D Die van mij doet ook overal lekker luchtig over: 'Daar bij die lichten die telkens van kleur veranderen, zou ik graag naar links willen..' enzovoort. Zit je toch een beetje ontspannener in de auto :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:27

Millennium, wat klinkt dat fijn! :D

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:31

Ik heb om half 2 examen voor mijn theorie, weet van te voren al dat ik ga zakken, heb namelijk niet erg goed geleerd, erg stom van mezelf

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:33

Misschien valt het mee, niet van het ergste uitgaan! Succes!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:41

Of juist wél van het ergste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen, dat doe ik meestal. :') Succes iig!

Millenium, heerlijk dat dit zoveel beter ging joh! En zo maakt mijn instructeur ook vaak grapjes ja. Als we ergens stilstaan en ik ben m'n richtingaanwijzer vergeten aan te doen, gooit ie de deur open en roept ie vet hard naar buiten: "We gaan hier rechtsaf hoor!" _O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:44

Ik ook, maar dat is natuurlijk een slechte instelling. Vaak als je denkt dat het niets gaat worden, wordt het ook niets. Als je het niet haalt, tja jammer.. maar dan weet je iig waardoor het komt, kun je volgende keer beter leren.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:44

Chann schreef:
Of juist wél van het ergste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen, dat doe ik meestal. :') Succes iig!

Millenium, heerlijk dat dit zoveel beter ging joh! En zo maakt mijn instructeur ook vaak grapjes ja. Als we ergens stilstaan en ik ben m'n richtingaanwijzer vergeten aan te doen, gooit ie de deur open en roept ie vet hard naar buiten: "We gaan hier rechtsaf hoor!" _O-

Geweldig!! :))

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:52

Hahahaha heerlijk die rij-instructeurs :P Ik vergeet heel vaak te controleren na een bocht o.i.d. en dan zegt mijn instructrice wel eens "zit iedereen nog op zijn fiets"? :P En dan moet ik wel kijken :P

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:58

Zulke instructeurs zijn leuk ja :D
Die van mij deed eens op een 80km-weg ineens de motor uit, reden we daar. :)) Even later weer de motor aan en we konden vol gas verder, haha.
Op diezelfde weg de deur opengooien, om te kijken waar die streep zit :') Pas erna zeggen dat je het ook kan zien in de spiegel. Echt, zulke dingen :D

(Mijn instructeur stopte ook vaak bij een tankstation, waar hij ook iets te drinken haalde voor mij. Echt vragen wat ik wilde (Fristi!). En continue snoepjes aanbieden. Kreeg ook eens een hele hand M&M's, terwijl ik net bij een stoplicht stond. Moest alles in m'n mond proppen om goed weg te kunnen rijden, haha. Ach, zo leer je met stress omgaan he :P )

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:07

:= Ik zou echt doodsangsten uitstaan als mijn instructeur de motor ineens uitzette :P Of de deur opengooit :P

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:08

Chann schreef:
Of juist wél van het ergste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen, dat doe ik meestal. :')

Zo doe ik het idd meestal ook... :')

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 14:08

Dat zou best wel goed voor je zien Lies. :Y)

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:53

@Millennium: Dat klinkt bekend, doet mijn instructeur ook. Erg fijn :D
@Rebel: De deur opengooien :| wow.. Nou dat zou ik dan weer niet zo tof vinden haha. Dat met die M&M's enzo lijkt me dan wel weer goed daarentegen. :D

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:54

Mijn instructeur en ik hadden ook eens zin in dropjes, dus die gingen we halen bij de snoepwinkel, haha :D

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:02

ik mag om 3 uur weer 2 uurtjes! :) Nu de paardjes dus maar eens gaan voeren, treinkaartje halen en de trein van half 3 pakken (Jammer dat die niet op t kwartier rijden ipv op t half uur :P moet telkens een kwartier wachten :P)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:03

Mijn nieuwe instructeur is een moppentapper......
Maar dan ook van die hele flauwe mopjes.
En gister heb ik hem overtroffen in tekstvastheid zijn van oude carnavalsnummers.....

Maar buiten dat heeft hij me wel veel bijgeleerd.
Ik had zelfs niet eens alle bijzondere verrichtingen gehad!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:20

Zwartwitje schreef:
Fijn millennium! Hoeveelste les was dit?
Je instructeur heeft wel humor. :D Die van mij doet ook overal lekker luchtig over: 'Daar bij die lichten die telkens van kleur veranderen, zou ik graag naar links willen..' enzovoort. Zit je toch een beetje ontspannener in de auto :)

Mijn 27e en 28e les :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:38

Hoi iedereen,
K zit met een klein dillema en wil graag jullie mening..
K ga de 18de weer op voor mn theorie en ben al klaar om af terijden.
Nu heb ik 2 optie's

1 : me theorie halen dan 4 weken later me TTT en dan 4 weken later me praktijk.
Maar ik moet het zelf betalen heb niet veel geld.
Me TTT is 140+120 a de lessen voor mn TTT dan die 4 weken dr na praktijk = gratis (nog tegoed van rijschool) maar tussen ook nog 240 euro voor me lessen. Kom ik op een bedrag van 400 euro.

2: Me theorie halen 4 weken later meteen mn praktijk dan , dan word het dus alleen de 240 euro voor mn lessen.

Zak ik dan kost een her examen 185 euro , dan zou ik dus nog steeds minder kwijt zijn als optie 1.

Volgens me rijmeneer gaan me bijzondere verrichtingen goed en zou ik overal zo vrijstelling voor krijgen dus dat is het punt niet, en bovendien als ik voor optie 1 kies en zak teld die TTT ook niet meer voor me her.
(het is voor mij ook redelijk belangrijk dat ik hem snel haal ivm werk dus die 4 weken extra doen het ook wel)

Dus ik zou graag jullie mening willen weten...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:39

Dan zou ik gewoon geen TTT doen, SamSter. :) Heeft weinig zin om het dan wél te doen toch?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:04

Rianne_ schreef:
Dan zou ik gewoon geen TTT doen, SamSter. :) Heeft weinig zin om het dan wél te doen toch?

Dat denk ik dus ook maar k wou graag meningen van andere horen om te zien of dr meer zo denken ..

Ben zo'n typje dat graag alles 3 keer checkt ;(