[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:47

VLC schreef:
Vanaf rotterdam alexander rijdt er 1 keer per half uur een intercity, wegens een tekort aan ns treinen.
Sta ik na bijna een uur wachten voor een geopende deur van de trein een oude man te helpen, fluit de conducteur en rijdt de trein weg. :wow: Zonder mij en de oude man met de rolstoel. Ik ga zo eens bellen of een brief maken, want vond ik na 4 jaar treinen echt alles overtreffen.

Er is een speciale regeling voor mensen met een rolstoel. Die moeten zich aanmelden, en krijgen dan assistentie bij in en uitstappen met een brug. Ik snap dat het voor jouw heel zuur is dat je iemand wilt helpen en daardoor de trein mist :(:) , maar die man met die rolstoel mag ook niet verlangen dat er "zomaar" iemand klaar staat om hem te helpen. Er zijn namelijk ook mensen die lichamelijk niet in staat zijn om te helpen. Bovendien duurt het vertrekproces aanzienlijk langer zonder brug, waardoor je weer het risico loopt dat er vertraging ontstaat en er een hoop mensen hun (soms krappe) overstap gaan missen in Utrecht.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:48

VLC schreef:
Vanaf rotterdam alexander rijdt er 1 keer per half uur een intercity, wegens een tekort aan ns treinen.
Sta ik na bijna een uur wachten voor een geopende deur van de trein een oude man te helpen, fluit de conducteur en rijdt de trein weg. :wow: Zonder mij en de oude man met de rolstoel. Ik ga zo eens bellen of een brief maken, want vond ik na 4 jaar treinen echt alles overtreffen.

jeetje zeg >;) Dat zien ze toch :x Belooft ook weer veel goeds voor vrijdag als ik tentamen heb :')
ik heb op alexander 's ochtends ook vaak dat ze al fluiten terwijl er voor veel deuren nog aardig wat mensen staan die erin moeten , maar vaak kan iedereen dan nog net op tijd erin springen.

Szan

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:52

Het is weer raak hoor, hier weer iemand voor de trein.. Nu kan ik niet weg, omdat hier maar enkel spoor is := Gelukkig heb ik geen haast, ik stel het wel uit tot morgen...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:56

SimoneDV schreef:
ik heb op alexander 's ochtends ook vaak dat ze al fluiten terwijl er voor veel deuren nog aardig wat mensen staan die erin moeten , maar vaak kan iedereen dan nog net op tijd erin springen.

De volgende keer als er op dat moment gefloten word, moet je voor de lol eens kijken bij hoeveel deuren er geen mensen meer aan het instappen zijn. De mensen staan vaak allemaal bij dezelfde deuren te wachten tot iedereen is uitgestapt, terwijl er een paar deuren verderop allang kan worden ingestapt. Maar ipv door te lopen naar die deuren zodat ze er alvast inzitten, blijft de hele groep vrolijk voor die ene deur staan, en dan mopperen als de conducteur fluit. Hoe vaak ik al niet op het gemakje een paar deuren voorbij heb gelopen waar nog mensen aan het uitstappen waren naar een deur waar ik zo in kon stappen en dan nog moeten wachten op de mensen die ik net voorbij ben gelopen........

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:58

Inoterry schreef:
VLC schreef:

Er is een speciale regeling voor mensen met een rolstoel. Die moeten zich aanmelden, en krijgen dan assistentie bij in en uitstappen met een brug. Ik snap dat het voor jouw heel zuur is dat je iemand wilt helpen en daardoor de trein mist :(:) , maar die man met die rolstoel mag ook niet verlangen dat er "zomaar" iemand klaar staat om hem te helpen. Er zijn namelijk ook mensen die lichamelijk niet in staat zijn om te helpen. Bovendien duurt het vertrekproces aanzienlijk langer zonder brug, waardoor je weer het risico loopt dat er vertraging ontstaat en er een hoop mensen hun (soms krappe) overstap gaan missen in Utrecht.

Jup met een rolstoel moet je minimaal 3 uur van te voren naar de NS bellen voor brug-assistentie. Als je dat niet doet dan loop je dus risico dat er zoiets gebeurd. Als er brug assistentie is dan weet de conducteur dat hij daar rekening mee moet houden, maar zo niet dan gaat hij daar geen rekening mee houden ivm vertragingen en aansluitingen

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:58

Inoterry schreef:
VLC schreef:

Die speciale regeling weet ik inderdaad. Maar deze man was oud en wist daar niets van. Hij had dus inderdaad geluk dat wij hem wilde helpen. Dat de conducteur niet hielp was voor mij ook geen probleem. Ik vond het ook niet erg dat ik hem miste, maar ik vond het onfatsoenlijk van de conducteur, die zag dat we bezig waren. Mensen op het perron riepen nog naar haar, maar ze deed de deuren toch dicht.
De trein kwam aan met ruim 20 min vertraging, zonder omroepbericht, dus die ene minuut kon er dan ook nog wel bij. Maar dat is mijn mening :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:04

Tsja, en diegene die net hun aansluiting zouden missen omdat de trein wel heeft gewacht, en dat is meer dan 1 minuut voor en rolstoel er in staar, lopen ook weer te mopperen. Conducteur is absoluut geen werk waarbij je het iedereen naar de zin kan maken.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:24

Inoterry schreef:
De volgende keer als er op dat moment gefloten word, moet je voor de lol eens kijken bij hoeveel deuren er geen mensen meer aan het instappen zijn. De mensen staan vaak allemaal bij dezelfde deuren te wachten tot iedereen is uitgestapt, terwijl er een paar deuren verderop allang kan worden ingestapt. Maar ipv door te lopen naar die deuren zodat ze er alvast inzitten, blijft de hele groep vrolijk voor die ene deur staan, en dan mopperen als de conducteur fluit. Hoe vaak ik al niet op het gemakje een paar deuren voorbij heb gelopen waar nog mensen aan het uitstappen waren naar een deur waar ik zo in kon stappen en dan nog moeten wachten op de mensen die ik net voorbij ben gelopen........

ik loop altijd al helemaal naar voren, en soms is het idd zoals jij zegt maar soms staat het bij meerdere deuren nog vol. Maarja ik snap opzich wel dat die trein op tijd moet rijden :P

Inoterry schreef:
VLC schreef:

Jup met een rolstoel moet je minimaal 3 uur van te voren naar de NS bellen voor brug-assistentie. Als je dat niet doet dan loop je dus risico dat er zoiets gebeurd. Als er brug assistentie is dan weet de conducteur dat hij daar rekening mee moet houden, maar zo niet dan gaat hij daar geen rekening mee houden ivm vertragingen en aansluitingen

oh weer iets geleerd :o

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:41

Gisteren zonder problemen van Vlissingen naar Tilburg geraakt en ook weer terug. Aan de andere kant van Brabant wel veel vertragingen. Had ook geen half uur later moeten gaan want die trein had al een kwartier vertraging. En dan had ik weer mijn overstap gemist.

Vriend van me heeft er geloof ik wel 2 uur langer over gedaan om in Tilburg te komen vanuit Blerick.

Was gisteren een sjago conductrice in de trein, bij mij niet hoor maar bij een student. Die had zijn ov chipkaart nog niet geactiveerd voor 2010 en wist niet dat dat moest. (ehm wie wel...)
Begon ze helemaal van 'ja je moet je post lezen ik word er zo gek van ik sta al 3 dagen lang te vertellen aan studenten hoe ze het moeten doen'.

Snap best de frustratie hoor maar de OV chipkaart werkt al zooooooo goed bij NS en het is allemaal zoooo duidelijk, NOT :\

Heb ook al eens gehad bij een station dat ik niet kon uitchecken omdat de paal kapot was. Ik naar loket 'je kan nog niet met die pas in de trein' oh jawel, echt niet, 'oh jawel heb ik al vaker gedaan' , was 5 minuten daarvoor ook nog gecontroleerd door de conducteur in de trein :+. Werd ik afgesnauwd dat ze er mee bezig waren en ik maar de monteur op moest zoeken. :\

Geen geld meer teruggezien omdat ik noooooit reacties krijg op mijn klachten.. :\

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:50

_Marjon_ schreef:
Was gisteren een sjago conductrice in de trein, bij mij niet hoor maar bij een student. Die had zijn ov chipkaart nog niet geactiveerd voor 2010 en wist niet dat dat moest. (ehm wie wel...)
Begon ze helemaal van 'ja je moet je post lezen ik word er zo gek van ik sta al 3 dagen lang te vertellen aan studenten hoe ze het moeten doen'.

Snap best de frustratie hoor maar de OV chipkaart werkt al zooooooo goed bij NS en het is allemaal zoooo duidelijk, NOT :\

studenten hoeven nu nog niet eens in en uit te checken bij de NS en je hebt er al een tijdelijk product op staan t/m 31 jan dus tot die tijd heb je om hem te activeren. Dus best raar dat ze dan boos wordt.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:56

_Marjon_ schreef:

Beetje vreemd hoor? Je kunt als student pas vanaf 1 januari je ov chip activeren en er staat t/m 31 januari een tijdelijk product op. Op de website van de studenten ov chip staat ook dat je voor de trein niet hoeft in/uit te checken

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:24

Ja ik heb ook niet precies gehoord wat ze zij hoor maar het kwam er op neer van lees je post eens een keer :z

Sowieso mogen ze écht wel wat meer informatie verstrekken vind ik. En als je als reiziger al met de ov chipkaart reist en ze komen controleren lopen de hele tijd die chiplezers vast :)).

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:36

Er zaten 1 januarie bij mij nog behoorlijk wat studenten dapper met hun oude OV te zwaaien. Goh, wat voor feest hadden we die afgelopen nacht nou met zijn allen gevierd :P .

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:37

Oude OV is nog geldig hoor t'm 31 januari :j
Edit: Als je nog geen chipkaart ontvangen hebt dan.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:43

Dat was 1 januarie nog niet bij ons bekend, en ze hadden allemaal de chipkaart bij.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:45

Je bent zelf conducteur toch? Wordt er nou richting jullie echt zo weinig informatie gegeven?
Er zijn heel veel mensen met vragen over die ov-chipkaart. Ik vind dat dat allemaal makkelijk van de ov-chipkaart site af is te halen maar goed. Als ze dan vragen stellen bij conducteurs/buschauffeurs krijgen ze 9 van de 10 keer geen of een fout antwoord.
Helemaal niet om jou aan te vallen, maar echt puur uit interesse.

Als ze een chipkaart bij zich hadden, hadden ze daar mee moeten zwaaien :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:53

Wij hebben een teveel aan informatie gekregen. Simpele dingetjes zijn in te grote verhalen doorgegeven waardoor het bij bijna niemand duidelijk is. Het "door de bomen het bos niet meer zien" idee. En bepaalde dingen zijn zo vaak veranderd, dat het bijna niet meer bij te houden is hoe het nu actueel werkt.

Als de studenten de chipkaart hebben, moeten ze die nu bij hebben :j . Al kon ik ze vrijdag niet scannen, mijn scanner kan niet meer opstarten _O- .

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:54

Dus jullie kunnen er verder ook weinig aan doen. Al die mensen die dan meteen maar de conducteurs/buschauffeurs afkraken maar zelf te lui zijn om 't zelf op te zoeken. Nja.
Ik hoop dat er voor jou iig snel wel meer duidelijkheid over komt.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:59

We hebben een tijd terug gevraagd om een simpele, stapsgewijze "jip en janneke" uitleg zodat alle info makkelijk en helder terug te vinden zou zijn. Helaas heb ik dat nog niet gezien :+ . We balen er met zijn allen behoorlijk van om iedere keer te moeten antwoorden dat we het niet weten. Het is veel makkelijker om gewoon te weten hoe het nu wel zit.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:04

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:21

Szan schreef:
Het is weer raak hoor, hier weer iemand voor de trein.. Nu kan ik niet weg, omdat hier maar enkel spoor is := Gelukkig heb ik geen haast, ik stel het wel uit tot morgen...

Ja bij Rijswijk! Ik stond vast op Holland Spoor terwijl ik naar Delft moest, maar er gingen geen stoptreinen meer, want dan zouden ze bij Rijswijk moeten stoppen. Maar later reed er een sneltrein die ook langs Rijswijk reed, stond een brancard en een paar mensen aan't werk. :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:46

Met hier bedoelde ik eigenlijk Zeeland := , maar daar bij Delft was het inderdaad ook weer zover :n Bah bah...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:51

Ik zag het net op het journaal Ino, zag er niet best uit. :=

Nou, ik vanochtend m'n chipkaart activeren, bij de kaartjesautomaat van de NS.
Blijkt dat m'n product er al gewoon op staat. 8)7 En niet de tijdelijke, want hij was geldig t/m 2012..
En in de bus deed ie het ook gewoon, heel apart. Maar goed, blij dat ie werkt.
In de trein hoefde ik 'm trouwens alleen te laten zien, werd niet eens gecheckt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:34

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:36

MarrieLeen, dat is dus wel de tijdelijke ;) Je chipkaart "activeren" moet je niet bij een kaartjesautomaat van de NS doen maar bij een gele productophaalpaal.