Inoterry schreef:De volgende keer als er op dat moment gefloten word, moet je voor de lol eens kijken bij hoeveel deuren er geen mensen meer aan het instappen zijn. De mensen staan vaak allemaal bij dezelfde deuren te wachten tot iedereen is uitgestapt, terwijl er een paar deuren verderop allang kan worden ingestapt. Maar ipv door te lopen naar die deuren zodat ze er alvast inzitten, blijft de hele groep vrolijk voor die ene deur staan, en dan mopperen als de conducteur fluit. Hoe vaak ik al niet op het gemakje een paar deuren voorbij heb gelopen waar nog mensen aan het uitstappen waren naar een deur waar ik zo in kon stappen en dan nog moeten wachten op de mensen die ik net voorbij ben gelopen........
ik loop altijd al helemaal naar voren, en soms is het idd zoals jij zegt maar soms staat het bij meerdere deuren nog vol. Maarja ik snap opzich wel dat die trein op tijd moet rijden 
Inoterry schreef:VLC schreef:Er is een speciale regeling voor mensen met een rolstoel. Die moeten zich aanmelden, en krijgen dan assistentie bij in en uitstappen met een brug. Ik snap dat het voor jouw heel zuur is dat je iemand wilt helpen en daardoor de trein mist

, maar die man met die rolstoel mag ook niet verlangen dat er "zomaar" iemand klaar staat om hem te helpen. Er zijn namelijk ook mensen die lichamelijk niet in staat zijn om te helpen. Bovendien duurt het vertrekproces aanzienlijk langer zonder brug, waardoor je weer het risico loopt dat er vertraging ontstaat en er een hoop mensen hun (soms krappe) overstap gaan missen in Utrecht.
Jup met een rolstoel moet je minimaal 3 uur van te voren naar de NS bellen voor brug-assistentie. Als je dat niet doet dan loop je dus risico dat er zoiets gebeurd. Als er brug assistentie is dan weet de conducteur dat hij daar rekening mee moet houden, maar zo niet dan gaat hij daar geen rekening mee houden ivm vertragingen en aansluitingen
oh weer iets geleerd