Het Nederlandse weertopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:37

Dan snap ik zeker dat je niet durft Ier.

Ik durf eerder auto te rijden met de sneeuw dan te fietsen hoor. :') Maar het liefst blijf ik gewoon lekker thuis. :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 12:37

Ik durf ook echt niet te auto rijden nu. In deze weersomstandigheden nog nooit de weg op geweest.

Chrissie

Autorijden en fietsen zou ik ook echt niet doen. Lopen gaat sneller alleen zorg wel dat je waterdichte schoenen aanhebt!

Barbabientje

Ben bang dat je pech hebt haike!

Citaat:
Weeronline:
eroorzaakt in heel het land voor verkeersproblemen. De strooidiensten draaien volle uren om de wegen sneeuwvrij te maken en houden. Maar toch moet de automobilist rekening houden met gladde rijomstandigheden. Gedurende de ochtend trekken de sneeuwbuien van west naar oost. Daarna wordt het even droog.

Vanmiddag is het bewolkt en wordt er nog meer sneeuw verwacht. Vanuit het noordoosten trekken nieuwe sneeuwbuien het land binnen. Vooral het noorden kan rekenen op 5 tot 10 cm vallen, maar ook elders in het land is er kans op een paar centimeter sneeuw. Vooral in het midden en oosten zal de sneeuw goed blijven liggen, want daar komt het kwik niet boven -2 graden uit. Langs de kust ligt de middagtemperatuur rond of net boven het vriespunt.

Vanavond sneeuwt het vooral in het noorden nog door, elders wordt het langzaam droger. De zuidoostenwind draait naar het oosten en neemt in de noordelijke kustgebieden toe tot vrij krachtig tot krachtig, windkracht 6 tot 7. Er is daar dus kans op jachtsneeuw. Vannacht daalt het kwik naar gemiddeld -2 tot -8 graden. Tijdens een enkele opklaring kan het nog kouder worden.

juudii5

SNEEUW!!!!
en moet vanavond nog naar school, kerstdiner O_O!!!!
Hoe ga ik er oooiitt komen!¿!

Rennie89

Re: Het Nederlandse weertopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:38

*kijkt hoopvol uit het raam*

;(

Anoniem

Somebitch schreef:
Dan snap ik zeker dat je niet durft Ier.

Ik durf eerder auto te rijden met de sneeuw dan te fietsen hoor. :') Maar het liefst blijf ik gewoon lekker thuis. :D

Ik vind de auto ook veiliger. Maar of ik er zelf in zou durven rijden, geen idee. :') Ik moet straks toch echt naar stal en hoop wel dat ze mij met de auto willen brengen van de scooter of fiets durf ik echt niet aan. Zal niet gestrooid daar denk ik.

Maflingertje

Hier nog geen sneeuw te bekennen!

Somebitch

Chrissie_ schreef:
Autorijden en fietsen zou ik ook echt niet doen. Lopen gaat sneller alleen zorg wel dat je waterdichte schoenen aanhebt!

Nou niet als je 15 km moet rijden / lopen hoor. :')
Ik ben dus wel met de auto weggeweest. :j Maar als het niet gegaan had was ik ook zo weer omgedraait hihi. :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:39

Hihi gelukkig woon ik vlakbij een buslijn, dus daar blijf ik mooi rijden, vorig jaar gelukkig ngo rijles gehad toen het ook zo bar sneeuwde elke keer, maar met deze auto is toch niet iets anders...

Ga vanavond gewoon de gok wagen..

Anoniem

Chrissie_ schreef:

Maar om nou 10 km heen en weer 10 km terug te gaan lopen? :o

Puera

Mijn pony ging gisteravond in de sneeuw rollen. _O-

Wat een heerlijke foto, Puchje! :D

Ben vanochtend toch maar richting mijn werk gegaan. Woon aan een doodlopende weg, dus daar wordt niet gestrooid. Gelukkig had mijn vader mijn auto al op 't parkeerterrein aan het begin van de weg gereden. Maar ja, dan wil je wegrijden, kom je niet weg. ^)
Baas gebeld, die wou toch wel graag dat ik kwam, dus na de auto uitgegraven te hebben op pad gegaan. 't Eerste eind was nogal glibberig, maar daarna ging 't wel.

Heb de regionale radiozender ervoor... wordt 't vanmiddag slecht, ga ik mooi wel op tijd naar huis.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:40

Hier beginnen kleine vlokken naar beneden te vallen, zit op stage dus paps haalt me op als het te erg wordt.

Anders had ik me kerstpakket ook nog mee moeten slepen :P

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:41

Joolien schreef:
Haha wel grappig dat meteen half Nederland is ontregeld door een beetje sneeuw.

:D :D was het maar een beetje vanmorgen om 06.45 was het al 18 cm (Groningen stad). Ik hoor net ...... 27cm!!!!! voor het glazen huis (serious request). Ik ben er wel al een beetje zat van hoor!! En er gaat nog meer sneeuw vallen en harder waaien windkracht 6 tot 7 dat worden dikke sneeuwduinen misschien net zoals in 1979. Dat was nogeens een winter (voor de oudere jongeren onder ons :-))

sneeuwige groetjes uit Stad,

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:43

27 cm sneeuw :D :D Ik wil ook zoveel! Dan lag dat er in het weekend waarschijnlijk ook nog en kon ik daar lekker van genieten :D

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:44

Hier ligt nu ruim 20 cm en het sneeuwt nog!! :9
Autorijden is hier levensgevaarlijk, ik moet zo op mijn nichtje van 4 passen en wij gaan lekker sneeuwpoppen maken! (:)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:45

nou hier in Assen in onze tuin is het nu zo rond de 7 - 8 cm maar het sneeuwt hier nog goed door :P

Ladybird
Moderator Algemeen

Chrissie_ schreef:
Ja, heb er 3 kwartier over gedaan en me hele uggs zijn zeiknat.
Heb ook veel vallende fietsers en mensen die autos vooruit duwen gezien.

Blijf nu ook op school tot dat het op is gehouden met sneeuwen, of dat de bussen weer rijden.

Maar die kans is klein dus ik zit hier nog wel even :+

haha wou je blijven slapen dna? het stopt voorlopig neit weer hoor en de bussen rijden ook niet meer vandaag.

Puchje

Tja, wat is het verschil tussen 5 of 20 cm sneeuw :)
Het zorgt allemaal voor files, chaos en een romantische sfeer...
Ik zeg: lamakomme! :D

Edit: hier ligt nu 5cm
Laatst bijgewerkt door Puchje op 17-12-09 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Ik ga zo met mams gezellig lopend boodschappen doen. :D Ik zei al; "Wanneer komt dit weer voor? Hupsa, leuk joh!" :D

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:46

Ik stap dan wel weer liever in de auto (met winterbanden gelukkig) dan op de fiets. Fiets en sneeuw gaat bij mij echt niet samen, dan lig ik om de paar meter.. :Y)

Bij ons voor op het balkon:
Afbeelding

De brug vlakbij in Sneek, helemaal besneeuwd:
Afbeelding

Mijn hondje vindt de sneeuw helemaal geweldig, met zijn homodekentje _O-
Afbeelding

In de wijk is het nu één grote bende, er wordt hier niet eens gestrooid! Alleen de hoofdwegen in Sneek..
http://img268.imageshack.us/img268/2407 ... 009005.jpg

Het is hier nu nog ontzettend grijs en donker in de lucht, er komt nog veel meer aan :j Gelukkig hoef ik niet meer weg!

Puchje

Re: Het Nederlandse weertopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:47

Wowww, die brug! :D

Anoniem

trekpaardluf schreef:
Chrissie_ schreef:
Ja, heb er 3 kwartier over gedaan en me hele uggs zijn zeiknat.
Heb ook veel vallende fietsers en mensen die autos vooruit duwen gezien.

Blijf nu ook op school tot dat het op is gehouden met sneeuwen, of dat de bussen weer rijden.

Maar die kans is klein dus ik zit hier nog wel even :+

haha wou je blijven slapen dna? het stopt voorlopig neit weer hoor en de bussen rijden ook niet meer vandaag.

hier rijden de bussen nog wel. :)

Berdien

Hier wordt dus niet gestrooid, nergens niet. De weg voor mijn huis is dusdanig aangereden dat de sneeuw glad wordt, op de grotere wegen is het meer kapot gereden. Ik zit nou liever op de fiets dan in de auto, als de fiets gaat glijden spring ik er wel af, een glijdende auto vind ik minder leuk.

Als ik dat bericht van weer online zo lees dan zijn we hier in het noorden mooi het haasje :')

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:48

Ik heb de moed opgegeven.
Ga zo een poging doen om van Zernike naar huis (korreweg) te lopen!
Kijken hoelang ik er nu over doe :')