Ik durf eerder auto te rijden met de sneeuw dan te fietsen hoor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Weeronline:
eroorzaakt in heel het land voor verkeersproblemen. De strooidiensten draaien volle uren om de wegen sneeuwvrij te maken en houden. Maar toch moet de automobilist rekening houden met gladde rijomstandigheden. Gedurende de ochtend trekken de sneeuwbuien van west naar oost. Daarna wordt het even droog.
Vanmiddag is het bewolkt en wordt er nog meer sneeuw verwacht. Vanuit het noordoosten trekken nieuwe sneeuwbuien het land binnen. Vooral het noorden kan rekenen op 5 tot 10 cm vallen, maar ook elders in het land is er kans op een paar centimeter sneeuw. Vooral in het midden en oosten zal de sneeuw goed blijven liggen, want daar komt het kwik niet boven -2 graden uit. Langs de kust ligt de middagtemperatuur rond of net boven het vriespunt.
Vanavond sneeuwt het vooral in het noorden nog door, elders wordt het langzaam droger. De zuidoostenwind draait naar het oosten en neemt in de noordelijke kustgebieden toe tot vrij krachtig tot krachtig, windkracht 6 tot 7. Er is daar dus kans op jachtsneeuw. Vannacht daalt het kwik naar gemiddeld -2 tot -8 graden. Tijdens een enkele opklaring kan het nog kouder worden.
Somebitch schreef:Dan snap ik zeker dat je niet durft Ier.
Ik durf eerder auto te rijden met de sneeuw dan te fietsen hoor.Maar het liefst blijf ik gewoon lekker thuis.
Joolien schreef:Haha wel grappig dat meteen half Nederland is ontregeld door een beetje sneeuw.
Chrissie_ schreef:Ja, heb er 3 kwartier over gedaan en me hele uggs zijn zeiknat.
Heb ook veel vallende fietsers en mensen die autos vooruit duwen gezien.
Blijf nu ook op school tot dat het op is gehouden met sneeuwen, of dat de bussen weer rijden.
Maar die kans is klein dus ik zit hier nog wel even
trekpaardluf schreef:Chrissie_ schreef:Ja, heb er 3 kwartier over gedaan en me hele uggs zijn zeiknat.
Heb ook veel vallende fietsers en mensen die autos vooruit duwen gezien.
Blijf nu ook op school tot dat het op is gehouden met sneeuwen, of dat de bussen weer rijden.
Maar die kans is klein dus ik zit hier nog wel even
haha wou je blijven slapen dna? het stopt voorlopig neit weer hoor en de bussen rijden ook niet meer vandaag.