Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:13

magic_lover schreef:
hellingproef moest ik ook doen de 2e les ofzo... nou wat grappig, viel niet mee de 1e keer :+
maar nu na een paar keer gaat het toch beter, maar vind het wel wat moeilijk nog, je moet zo snel zijn met je voet van de rem naar de gas, en dan ondertussen ook nog de koppeling laten opkomen, en vooral zorgen dat ie niet uit gaat.... pfffff :+

Haha ben blij dat ik nog niet echt een heuse helling gehad heb.. maar als ik ooit zo'n overdekte parkeergarage in moet rijden.. brr.. ik hou m'n hart nu al vast haha. :))

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:14

Pasamba schreef:
Achteruit inparkeren heb ik nog maar 2 keer ofzo gedaan, verder doe ik dat echt nooit. :P

Oeh, daar heb ik echt eeeeuwen mee zitten aanmodderen maar sinds mijn laatste rijles gaat het perfect 8-) Ik weet nog dat ik het na mijn les ging oefenen met m'n pa (tijdens de les had de instructeur schemaatje uitgetekend en had ik het één keer geprobeerd, wat meteen lukte) op achteruit inparkeren. Eerste poging: perfect. Hij zo: "ja, denk nu niet meteen dat je het kan, probeer nog maar eens". Tweede poging: perfect. "Oké, dat was puur geluk. Nog eens!" Derde poging: perfect. "Oké nu geloof ik je." :')

Zelfde met de eerste keer dat we op een steile helling hier in de straat gingen oefenen op starten met de handrem. Hij dat helemaal uitleggen en zegt dan: "probeer maar eens, maar het zal zeker niet van de eerste keer lukken dus raak niet te gefrustreerd". Dus ik probeer dat, lukte meteen. En hij weer "oh, dat was puur geluk. Doe nog maar eens." Lukte weer. "Nog eens. En denk nu niet dat je het kan!". En toen moest hij zich gewonnen geven :')

magic_lover

MaaikeMo schreef:
37 lessen volgensmij, gok ik :D

@magiclover, was zo leuk bij mijn examen, kreeg parkeeropdracht in straat waar ik net gelest had :D Hij zo: ja in deze straat parkeren... zie je eerst alleen maar fileparkeergevallen.. wist ik toevallig dat je verderop gewoon kon parkeren :D ben ik daar maar gaan parkeren.. Wilde ook echt niet op mijn examen fileparkeren..

oh dat is wel fijn dat je dat zelf mag weten waar je dan parkeerd!
maar moet je dan maar net weten en geluk hebben idd :D

Apocalatch

Hellingproef hed ik al in mijn tweede les, gewoon in het verkeer. We stonden voor een rood stoplicht op een helling. Toen had m'n instructeur het even snel uitgelegd, ging gelukkig meteen goed :')

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:15

Whahaha, heb een keer gelachen met hellingproef...
Ik koppeling oplaten komen.. rem eraf en gas geven...
Stond ie nog in zijn achteruit :') Blunder

Apocalatch

Re: Rijles & Afrijstress deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:16

Haha, prachtig :')

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:18

Als ik in het verkeer een hellingproef moet doen dan gaat dat gewoon automatisch, hoef ik eigenlijk niet meer bij na te denken.

Een parkeergarage wordt lastiger ja. := Ik denk niet dat ik dat durf. _O- Voor het zelfde sta je stil op die helling, zie dan maar eens vooruit te komen, dat moet dan wel met de handrem. :P

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:19

Als ik in het verkeer een hellingproef moet doen dan gaat dat gewoon automatisch, hoef ik eigenlijk niet meer bij na te denken.

Een parkeergarage wordt lastiger ja. := Ik denk niet dat ik dat durf. _O- Voor het zelfde sta je stil op die helling, zie dan maar eens vooruit te komen, dat moet dan wel met de handrem. :P

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:20

Ja maar hellingproef met handram was die van mij ;) die met gewoon voetrem heb ik ook gewoon vaker gedaan al :)

Maar ik las iets van inparkeren enzo op je examen. Dat is toch bijzondere verrichting? en als je je TTT haalt hoef je dat helemaal niet?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:20

Hellingproef vind ik ook erg lastig!
Ga altijd toch een stukje achteruit als ik het met de gewone rem doe :(

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:21

Klopt, met je TTT kun je vrijstelling krijgen op de bijzondere verrichtingen op je eerst volgende examen. :)

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:23

Help!! Heb een beetje een dringende vraag, en hoop dat iemand me kan helpen.. Ik moet morgen afrijden voor E achter C, alleen ben ik nu mijn oproepkaart kwijt. Kan ik toch afrijden, of moet het nu verzet worden?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:23

klopt, maar ik doe niet aan TTT, vind ik een beetje onnodig :) dus heb gewoon bijzondere verrichtingen in mijn examen :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:25

ik moest hellingproef ook met gewone rem doen, niet met handrem.

Idd inparkeren is bijzondere verichting dacht ik, als je geluk hebt kom je er met gewoon parkeren, bochtje achteruit, of hellingproef ofzo van af.
zolang het maar geen fileparkeren is, dan ben ik allang blij O:)

Misschien blonde vraag hoor, maar wat is TTT? zie het af en toe hier voorbij komen :+

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:26

Tussen tijdse toets. ;)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:27

Ik doe wel TTT, niet persee omde bijzondere verrichtingen maar gewoon om de ervaring, om mijn enorme zenuwen misschien wat in bedwang te houden en gewoon voor mezelf vind ik het fijn. :)

LePapillon

Je doet dan een examen met een examinator om te kijken wat hij er van vindt.
Je kan dan nog aan de puntjes werken die hij zegt, voordat je voor het echte examen gaat!

magic_lover

Zoiets vermoede ik al... :+
en wat moet ik mij daarbij voorstellen, soort van 'oefenexamen'?

magic_lover

LePapillon schreef:
Je kan dan nog aan de puntjes werken die hij zegt, voordat je voor het echte examen gaat!

Ah oke, bedankt :)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:29

LePapillon schreef:

Nee hoor, je word getoetst op bijzondere verrichtingen, slaag je ervoor, hoef je eerst volgende examen geen bijzondere verrichtingen te doen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:30

ja maar zo kun je ook zien hoe ver je al bent en hoe je je gedraagt onder spanning.

Waar ben je de 1e keer eigenlijk op gezakt?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:31

MaaikeMo schreef:
LePapillon schreef:

Nee hoor, je word getoetst op bijzondere verrichtingen, slaag je ervoor, hoef je eerst volgende examen geen bijzondere verrichtingen te doen

Jullie hebben allebei gelijk. :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:31

Sannum schreef:
Help!! Heb een beetje een dringende vraag, en hoop dat iemand me kan helpen.. Ik moet morgen afrijden voor E achter C, alleen ben ik nu mijn oproepkaart kwijt. Kan ik toch afrijden, of moet het nu verzet worden?

Sorry, ik heb echt geen idee. Misschien staat het op de site van het CBR ?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:38

MaaikeMo schreef:
LePapillon schreef:

Dat ook ja :)
Wat ik zeg is dan toch niet gelijk fout?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:40

Sorry, ik dacht dat je alleen bijzondere verrichtingen moest doen, meer niet :)

maar blijkt nu anders ;)