Deze traditie was vroeger wel 'leuk'; de mannen gingen in een groepje op zoek naar degene met wie ze later wilden trouwen, om nat te gooien. Vrouwen zaten dus met smart te wachten op de man. Als ze je deur voorbijliepen was er niemand geinteresseerd, en dat was toch wel een probleem voor de ouders met huwbare dochter, dus lokten ze de mannen met lekkere hapjes en drankjes (en zelfs geld) toch naar binnen.
Deze traditie duurde tot ongeveer 12 uur en daarna ging men pasen vieren met de familie.
Tegenwoordig is het eerder groepen stomdronken jongens die desnoods met geweld de vrouwen uit de huizen sleuren en ze gaan door totdat ze geen stap meer kunnen zetten omdat ze in elk huis de voorraadkast drank plunderen.
Perrokai schreef:Is dat niet iets te zwart wit gedacht bij culturen waar de mannen nog steeds met de scepter zwaaien ?
Het is nml. maar een gezegde hoor dat de vrouwen de nek draaien waar het hoofd van de man op staat geen feit.
Eens... Dat gezegde was mbt mijn moeder, niet perse een waarheid als een koe.
Het grote verschil EN de sterke kracht EN tegelijk de zwakte van vrouwen in het algemeen zijn hun sociale gevoelens. Mannen zijn doelgerichter en individueler en vrouwen zijn meer van samen oplossingen bedenken en onderhouden de sociale contacten.
Dit werkt ook tegen hen, want in vrouw-onvriendelijke culturen of tradities, zal een vrouw eerder sociaal zijn en lijden, dan a-sociaal met als resultaat eenzaamheid. Eenzaamheid en verstoten worden is nog steeds de grootste angst van een vrouw.
Ja, ook verstoten worden aan het roer van het gezin door een jong meisje van 16, daarmee kan je een vrouw echt kapotmaken denk ik.
De theorie van positieve discriminatie is trouwens, Perrokkai, dat als jij in dat cafe als blonde vrouw staat en de mannen denken: he kijk, dat is weer eens iets anders! daar moeten we er meer van zoeken! En vervolgens bij de deur bij voorkeur blonde vrouwen naar binnen laten.
Jammer voor de zwartharige mannen, maar daar zijn er al genoeg van binnen.
Perrokai schreef:Ik persoonlijk zou positieve discriminatie op de werkvloer een stuk prettiger vinden daar men dan dus zou beseffen dat ik geen man ben maar daarom dus niet minder gewaardeerd zou worden en dus ook geen man hoef te worden om gewaardeerd te worden....... Nu werkt dat beslist niet zo helaas.
Hier zit dus een groot knelpunt van de emancipatie. Waar komt het vandaan dat wij ons als man moeten gedragen? Je vrouwelijk en lief en sociaal gedragen, daarmee kom je geen fluit verder in het bedrijf. Niet bij de vrouwen (die zit te slijmen bij de baas zeg
) en ook niet bij de mannen (ja ze is wel een goeie werkneemster maar ze laat te makkelijk over zich heen lopen geschikt ongeschikt voor managementfunctie)
Het gevolg is alleen wel, dat wij (ook onder sociale druk van o.a... jawel... ook andere vrouwen) 'niet meer over ons heen laten lopen' 'voor onszelf opkomen' en wij (niet allemaal maar ik spreek even in algemeenheden) daardoor veel mondiger en weerbaarder worden, maar soms ook tegen het mannige aan. Tenminste, dat vinden de mannen dan weer.
De westerse mannen rennen niet voor niets massaal naar Rusland of Thailand om daar een submissief (hopen ze) en lief en huishoudelijk vrouwtje op te pikken... on topic: Of een jong meisje van 15 bij haar ouders vandaan plukken?
Ergens gaat er bij ons toch iets mis, denk ik dan.
Perrokai schreef:Toevoeging:
We gaan hier trouwens wel behoorlijk off topic volgens mij.....ik denk ook niet dat een 15 jarige hier nog wat aan heeft die interesse heeft in een volwassen man. Als ze gesprekken als deze aan moet horen is ze wel snel genezen denk ik.
Je hebt helemaal gelijk...