Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
leentje schreef:Ok ik probeer het ook nog even. Het hele opzet is geld inzamelen voor Azië. Je kan je geld rechtstreeks storten, of via een veiling hier op Bokt.
In dit geval gaat het dus via een veiling, en wel van een ritje op Tolstoi.
De meesten bieden zelf niet meer mee, maar sponsoren in groep. Het bedrag dat zij dus voor Azië wilden storten, gaat mee in een grote pot waarvan het uiteindelijk ook de bedoeling is dat die gestort wordt.
Dus als jouw sponsorgroep wint, wordt dat bedrag doorgestort. Wint jouw sponsorgroep niet, dan ben je vrij om het ofwel zelf meteen te storten, of het te besteden in een andere veiling. Nee je stopt het niet gewoon terug in je portomonnee en laat het daar lekker zitten, want immers, dat geld had je toch voor Azië bestemd?? (dus ofwel rechtstreeks storten, ofwel via een andere veiling)
Als je datzelfde bedrag in twee sponsorpotten stopt, wil je het dus ook tweemaal voor Azië besteden. Je kan natuurlijk ook dat gehele bedrag wat je wil besteden, verdelen over de verschillende sponsorgroepen.
Maw, wat is er in mijn ogen fout aan de redenering: "ik beloof hetzelfde bedrag aan meer dan een sponsorgroep want uiteindelijk zal ik het toch maar altijd een keer moeten betalen." ?
Als je zo redeneert, gaat het je wel degelijk enkel maar meer om het "wedstrijdje" en niet om Azië, want je stopt (bijvoorbeeld) 100 euro in sponsorpot 1, en nog 100 euro in sponserpot 2, maar dan wel met de redenering dat je het maar eenmaal effectief zal moeten betalen. Dan ben je wel bereid om 200 euro in "het wedstrijdje" te steken, maar als er dan effectief voor Azië gestort moet worden, kan/wil je maar 100 euro ervan besteden.
Ik hoop dat iedereen nu begrijpt dat hier grote redeneringsfouten gemaakt worden... (ofwel gaat het vele stiekem toch meer om het wedstrijdje dan om wat uiteindelijk gestort zal worden)
Anoukie schreef:Nou dat is dus precies wat ik ook vind.
Waarom niet het "veilen" nu stoppen en zowel Rockey als Lielle een rit op Tol gunnen? Zij betalen dan beide hun hoogst geboden bedrag en dan ieder een half uur hobbelen?
Is iedereen blij en tevreden.
Levy schreef:ja kom maar weer met de kritiek......maar zo zullen de meeste GP ruiters dus niet denken helaas.
Bovendien is er een soort van "band" tussen Tyrza en bokkers. Een band die een andere GP ruiter niet zal hebben.
Anoukie schreef:Sherwood, de sponsors van Rockey hebben al toegezegd dat zij het geld sowieso aan Azie zullen doneren. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het met de Lielle SG zit wanneer Rockey het hoogste bedrag heeft? Storten zij dan sowieso of spenderen zij hun bijdrage op een andere manier aan Azie?
Sammie, ik betwijfel of dit niet het idee achter de veiling is. Het is toch juist geweldig als beide bedragen op deze manier gedoneert kunnen worden en dat de mensen die daar zoveel moeite voor hebben gedaan, beloond worden?????
griebels schreef:Leentje, ik denk niet dat jij voor andere bokkers dit kan beslissen. Het is en blijft nog altijd hun geld, en waarom hun het willen doneren is een vrije keuze...
Niet iedereen denkt zoals jij namelijk...
Ludo schreef:Als er twee ritten weggegeven worden, gaat er maar €570,- naar Azië, omdat Lielle en Rockey alleen maar tegen elkaar geboden hebben, nadat Lielle €220,- en Rockey €350,- geboden had. IMO niet eerlijk om eerst kunstmatig de prijs op te drijven (waar heb ik dat eerder gehoord) en dan twee ritten weg te geven voor die hoge prijs.
Als Rockey bijvoorbeeld bij haar eerste bod van €350,- gelijk de laatste en dus hoogste bieder was geweest, was er vast niet €1775 naar Azië gegaan en hetzelfde geldt voor Lielle denk ik
leentje schreef:dit is een veiling voor Azië, als ze het willen doneren en ze gooien daarom hun geld hier ook in een sponsorpot, dan moeten ze het uiteindelijk langs welke weg ook storten
doen ze dat niet, dan doen ze hier puur mee om het wedstrijdje van het bieden op zich en willen ze dus eigenlijk niet doneren aan Azië
ga dan bieden op Ebay aub.....
Ludo schreef:Als Rockey bijvoorbeeld bij haar eerste bod van €350,- gelijk de laatste en dus hoogste bieder was geweest, was er vast niet €1775 naar Azië gegaan en hetzelfde geldt voor Lielle denk ik
leentje schreef:dit is een veiling voor Azië, als ze het willen doneren en ze gooien daarom hun geld hier ook in een sponsorpot, dan moeten ze het uiteindelijk langs welke weg ook storten
doen ze dat niet, dan doen ze hier puur mee om het wedstrijdje van het bieden op zich en willen ze dus eigenlijk niet doneren aan Azië
ga dan bieden op Ebay aub.....
leentje schreef:met dan de toevoeging... als het ritje op Tolstoi niet doorgaat, stort je ofwel het geld alsnog rechtstreeks op 555, of je besteedt het in een andere veiling, IMMERS DIT GELD IS TOCH VOORZIEN VOOR AZIE?
sherwood schreef:denken ze daar zelf ook zoover dan?