13/1-24: Rijden op Grand Prixpaard (Tolstoi-Tyrza)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:11

tjee bijna een hele pagina tegelijk gepost, hoezo een stel kippen in een kippenhok Haha! Haha!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:12

Jongejongejonge, iedereen heeft er weer een nachtje over geslapen en hoppaaaaaaaaaaa daar gaan we weer...

Mag ik iedereen die nu begint van "wat als dat paard kreupel blijft en dan betaal ik voor gebakken lucht" vriendelijk doch DRINGEND verzoeken onderstaand bericht van mezelf nogmaals te lezen, ook in dit licht is deze namelijk van toepassing...

leentje schreef:
Ok ik probeer het ook nog even. Het hele opzet is geld inzamelen voor Azië. Je kan je geld rechtstreeks storten, of via een veiling hier op Bokt.
In dit geval gaat het dus via een veiling, en wel van een ritje op Tolstoi.
De meesten bieden zelf niet meer mee, maar sponsoren in groep. Het bedrag dat zij dus voor Azië wilden storten, gaat mee in een grote pot waarvan het uiteindelijk ook de bedoeling is dat die gestort wordt.
Dus als jouw sponsorgroep wint, wordt dat bedrag doorgestort. Wint jouw sponsorgroep niet, dan ben je vrij om het ofwel zelf meteen te storten, of het te besteden in een andere veiling. Nee je stopt het niet gewoon terug in je portomonnee en laat het daar lekker zitten, want immers, dat geld had je toch voor Azië bestemd?? (dus ofwel rechtstreeks storten, ofwel via een andere veiling)

Als je datzelfde bedrag in twee sponsorpotten stopt, wil je het dus ook tweemaal voor Azië besteden. Je kan natuurlijk ook dat gehele bedrag wat je wil besteden, verdelen over de verschillende sponsorgroepen.

Maw, wat is er in mijn ogen fout aan de redenering: "ik beloof hetzelfde bedrag aan meer dan een sponsorgroep want uiteindelijk zal ik het toch maar altijd een keer moeten betalen." ?

Als je zo redeneert, gaat het je wel degelijk enkel maar meer om het "wedstrijdje" en niet om Azië, want je stopt (bijvoorbeeld) 100 euro in sponsorpot 1, en nog 100 euro in sponserpot 2, maar dan wel met de redenering dat je het maar eenmaal effectief zal moeten betalen. Dan ben je wel bereid om 200 euro in "het wedstrijdje" te steken, maar als er dan effectief voor Azië gestort moet worden, kan/wil je maar 100 euro ervan besteden.

Ik hoop dat iedereen nu begrijpt dat hier grote redeneringsfouten gemaakt worden... (ofwel gaat het vele stiekem toch meer om het wedstrijdje dan om wat uiteindelijk gestort zal worden)

met dan de toevoeging... als het ritje op Tolstoi niet doorgaat, stort je ofwel het geld alsnog rechtstreeks op 555, of je besteedt het in een andere veiling, IMMERS DIT GELD IS TOCH VOORZIEN VOOR AZIE?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:13

Anoukie schreef:
Nou dat is dus precies wat ik ook vind.
Waarom niet het "veilen" nu stoppen en zowel Rockey als Lielle een rit op Tol gunnen? Zij betalen dan beide hun hoogst geboden bedrag en dan ieder een half uur hobbelen?
Is iedereen blij en tevreden OK dan!.

Ik niet, iig. En dat is ook niet het idee achter deze veiling.

Ragne

Levy schreef:
ja kom maar weer met de kritiek......maar zo zullen de meeste GP ruiters dus niet denken helaas.
Bovendien is er een soort van "band" tussen Tyrza en bokkers. Een band die een andere GP ruiter niet zal hebben.

nou laten we maar niet tegen elkaar in gaan happen Knipoog , maar mocht er nu iets vreselijks met Tol gebeuren, weet ik nog wel wat kanalen voor vervanging...met idd een mindere Bokt-band...maar wel GP

manzano

Ik zou zeggen sluit een verzekering af ofzo. Tjonge jonge...........als je het niet vertrouwt biedt dan niet. De mensen weten wat het risico is!!!!!!
En het bod is idd hoog, maar bestaat wel uit meerdere kleinere bedragen. Dus of ik nou in m'n eentje 150 euro ergens aan verlies is net zo erg (naar mijn mening).

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:14

ok na weer 3 pagina's lezen (pfff ) begrijp ik wel dat er veel mensen zijn die dat niet eerlijk vinden. Maar als je de sponsors nou een 2e kans geeft dan? Stel bieder nr 1 wint, die moet het gehele bedrag betalen dan. Bieder nr 2 mag dan ook rijden, maar de sponsors van bieder nr 2 mogen zich terug trekken indien ze beide bieders hebben gesponsord.

Als er mensen zijn die dat niet eerlijk vinden dan denk ik dat die zich af moeten vragen waar het nou precies om gaat. sponsor je zodat jou bieder erop mag? Dan is er toch niks aan de hand? Sponsor je zodat de andere bieder er iig niet op mag, dan ben je zowiezo fout bezig. Gaat het je puur om azie en wil je daarbij iemand ook nog een pleziertje doen? Dan is er toch ook niksk aan de hand? Ik vind het meer een beloning voor al het werk wat deze 2 bieders hebben gedaan. Ongeacht of ze nu gewonnen hebben of niet.
even mijn "oplossing" herhaald want het gaat zo hard hier met de pagina's dat het waarschijnlijk totaal over het hoofd was gezien Lachen

joyce_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:15

pff.... even 15 min weggeweest en gelijk 2 pagina's bijlezen!!...
afschuwelijk dat mensen zo kunnen doen.. met een lijk op de foto..!! lijkt me nou niet echt een perfect fotomodel maarja...!!

*wanneer komt rockey weer met het bod?*
*nieuwsgierig*

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:15

Leentje, ik denk niet dat jij voor andere bokkers dit kan beslissen. Het is en blijft nog altijd hun geld, en waarom hun het willen doneren is een vrije keuze...
Niet iedereen denkt zoals jij namelijk...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:18

Sherwood, de sponsors van Rockey hebben al toegezegd dat zij het geld sowieso aan Azie zullen doneren. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het met de Lielle SG zit wanneer Rockey het hoogste bedrag heeft? Storten zij dan sowieso of spenderen zij hun bijdrage op een andere manier aan Azie?

Sammie, ik betwijfel of dit niet het idee achter de veiling is. Het is toch juist geweldig als beide bedragen op deze manier gedoneert kunnen worden en dat de mensen die daar zoveel moeite voor hebben gedaan, beloond worden?????

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:19

Als er twee ritten weggegeven worden, gaat er maar €570,- naar Azië, omdat Lielle en Rockey alleen maar tegen elkaar geboden hebben, nadat Lielle €220,- en Rockey €350,- geboden had. IMO niet eerlijk om eerst kunstmatig de prijs op te drijven (waar heb ik dat eerder gehoord Schijnheilig ) en dan twee ritten weg te geven voor die hoge prijs.
Als Rockey bijvoorbeeld bij haar eerste bod van €350,- gelijk de laatste en dus hoogste bieder was geweest, was er vast niet €1775 naar Azië gegaan en hetzelfde geldt voor Lielle denk ik Lachen

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:20

Anoukie schreef:
Sherwood, de sponsors van Rockey hebben al toegezegd dat zij het geld sowieso aan Azie zullen doneren. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het met de Lielle SG zit wanneer Rockey het hoogste bedrag heeft? Storten zij dan sowieso of spenderen zij hun bijdrage op een andere manier aan Azie?

Sammie, ik betwijfel of dit niet het idee achter de veiling is. Het is toch juist geweldig als beide bedragen op deze manier gedoneert kunnen worden en dat de mensen die daar zoveel moeite voor hebben gedaan, beloond worden?????

nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat de mensen die beide partijen hebben gesponsord (de boktleden dus eigenlijk..) Dat die de keuze krijgen om hun bod terug te trekken van de op 1 na hoogste bieder. Zodat ze nooit 2 keer MOETEN betalen.

leentje

griebels schreef:
Leentje, ik denk niet dat jij voor andere bokkers dit kan beslissen. Het is en blijft nog altijd hun geld, en waarom hun het willen doneren is een vrije keuze...
Niet iedereen denkt zoals jij namelijk...

dit is een veiling voor Azië, als ze het willen doneren en ze gooien daarom hun geld hier ook in een sponsorpot, dan moeten ze het uiteindelijk langs welke weg ook storten

doen ze dat niet, dan doen ze hier puur mee om het wedstrijdje van het bieden op zich en willen ze dus eigenlijk niet doneren aan Azië

ga dan bieden op Ebay aub.....

Sylvia

Juist Ludo. En mocht ik Lielle nog sponsoren, dan trek ik dat terug als beiden mogen rijden. Zal half Bokt wel over me heen krijgen nu, maar goed. Hetgeen ik evt. sponsor is al boven mijn hoofd. En ja, ik doe het voor Azië, niet voor Lielle (ik ken d'r niet eens), maar als de prijs zo omhoog gedreven wordt en ineens mogen beiden rijden, dan wacht ik lekker tot ik het wat breder heb voor ik dat geld overmaak. En dat is dan dus niet aan het einde van de veiling Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 03-01-05 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:21

Ludo schreef:
Als er twee ritten weggegeven worden, gaat er maar €570,- naar Azië, omdat Lielle en Rockey alleen maar tegen elkaar geboden hebben, nadat Lielle €220,- en Rockey €350,- geboden had. IMO niet eerlijk om eerst kunstmatig de prijs op te drijven (waar heb ik dat eerder gehoord Schijnheilig ) en dan twee ritten weg te geven voor die hoge prijs.
Als Rockey bijvoorbeeld bij haar eerste bod van €350,- gelijk de laatste en dus hoogste bieder was geweest, was er vast niet €1775 naar Azië gegaan en hetzelfde geldt voor Lielle denk ik Lachen

denken ze daar zelf ook zoover dan?

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:22

leentje schreef:
dit is een veiling voor Azië, als ze het willen doneren en ze gooien daarom hun geld hier ook in een sponsorpot, dan moeten ze het uiteindelijk langs welke weg ook storten

doen ze dat niet, dan doen ze hier puur mee om het wedstrijdje van het bieden op zich en willen ze dus eigenlijk niet doneren aan Azië

Dat is ieder voor zich natuurlijk, daar ga jij niet over. Voor deze veiling er was heb ik zelf geld gestort op giro 555, maar ook voor de veiling heb ik Lielle nog gesponsord. Dat had ik niet gedaan als die veiling er niet was geweest, ik had immers al geld gestort

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:22

Ludo, daar kun je toch afspraken over maken? Nu zeggen: stop met bieden en voor dit geld gaan we het doen?

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet fair dat maar 1 van beiden kan winnen. Na al deze moeite en zelfs het inwinnen van (externe) sponsoren!!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:23

@Leentje:

Ludo schreef:

En dit bedoel ik... Waarom gaan ze anders hoger als hun eerste bedoeling was... Die 350 euro dus!

KiWiKo

Ik krijg het akelige gevoel dat er best heel veel mensen op bokt op een of andere manier jalours zijn......... jalours zijn dat ze niet mee kunnen bieden, jalours zijn op Rockey en Lielle, Jalours zijn op Tyrza omdat haar inzamlingsactie nou eenmaal goed loopt........

Ik weet het niet hoor. Maar er wordt MEGA GEMIEPT!!!

Bodemlijn is dat er een les geveild wordt en dat dit geld naar Azie gaat. HOE DAN OOK!

What the Fiets is het probleem?

Apple

leentje schreef:

Leentje, dat ben ik niet met je eens. Dan zou het automatisch betekenen dat iedereen die mee biedt in een ander topic (en overboden wordt) toch het bedrag moet overmaken Verward.

Dan ben je het hele idee van een veiling kwijt.

Men biedt tegen elkaar op en de hoogste bieder heeft gewonnen (en diens geld gaat naar Azie).
Het staat de andere bieders mi dan vrij om te doen met het geld wat ze zelf willen. Bieden op iets anders voor Azie? Gewoon storten? Uit eten gaan?

Sylvia

Anoukie, de bieding is van begin af aan voor één rit op Tolstoi! Ze weten het, daar bieden ze op. Het is pas niet fair als beiden mogen rijden.

CGJ12

leentje schreef:
met dan de toevoeging... als het ritje op Tolstoi niet doorgaat, stort je ofwel het geld alsnog rechtstreeks op 555, of je besteedt het in een andere veiling, IMMERS DIT GELD IS TOCH VOORZIEN VOOR AZIE?

dus jij bent zo naief dat je denkt dat een ieder die geld heeft geboden in wat onderwerp dan ook het geld ALTIJD gaat overmaken, ook al hebben ze niet het winnende bod?
Ik hoop het van ganser harte voor je, maar geeft mij niet de schuld als jouw vermoedens NIET uitkomen.

griebels

Overigens is het bedrag al 1850 euro Ludo Haha!

Percy

Als de hoogste bieder het geld doneert op het moment dat de les daadwerkelijk gegeven wordt zit je ook niet met het probleem dat er geld gestort is voor "gebakken lucht".
Mocht Tolstoi onverhoopt toch kreupel blijven (maar ik had gelezen dacht ik dat hij weer aan de beterende hand is) dan is er geen man overboord.

Op dat moment kan ieder voor zich beslissen of ze het geld alsnog willen storten of dat ze het in een andere bieding willen gaan gebruiken.

leentje

Daar ga ik inderdaad niet over, maar mensen die hier bieden en het niet willen doorstorten voor Azië indien hun groep niet wint, die horen hier niet thuis, die moeten op Ebay maar hun "veiling-kick" gaan zoeken.
En daar beslis ik inderdaad niet over, maar ik ben wel van mening dat deze mensen zich stevig mogen schamen.

Linda

sherwood schreef:
denken ze daar zelf ook zoover dan?

Als ze het er mee eens zijn, maakt het natuurlijk niet uit, maar vergeet niet dat Lielle een grote sponsorgroep achter haar heeft staan die het daar ook mee eens moet zijn. Mij persoonlijk maakt het niet uit. Maar ik blijf er wel bij dat het wel een manier is om kunstmatig de prijs op te drijven.
Maar goed dit zijn speculaties, vooralsnog staat er gewoon 1 rit met Tolstoi gepland voor de hoogste bieder Haha!