Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:41

Ik ben benieuwd naar de verslagjes!

Hier nog niets binnen. Maar ik gok maar zo dat het uiterlijk begin volgende week komt :D voor mijn santa: mocht je het (binnenkort) verstuurd hebben, en het ligt ergens bij een post-nl punt of de buren o.i.d., zou je het dan even via lootjestrekken door willen geven? Dankje!

Suliko

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:37

Hoi secret santa, ik kom net thuis en heb geen briefjes ontvangen van de bezorger, dus ik heb geen idee waar mijn pakketje is. Weet jij misschien meer? :o?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:12

Dank voor je vlotte antwoord SS! Heb je ook enig idee welk afhaalpunt? Er zijn er een hoop in mijn buurt. :')

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:32

Zoals beloofd mijn pakket *\o/*

Ik moest wat moeite doen om de doos open te maken, maar eenmaal gelukt kwamen deze leuke pakjes eruit.

Afbeelding
Afbeelding

Er zat ook een leuk kaartje bij.

Afbeelding

En een hint natuurlijk, die me naar ros leidde (met wat behulp van Google haha): avrotROS, ROSkam, stalen ROS & kaROS.

Afbeelding

De boeken lijken me beide heel erg tof! Wanneer ik mijn huidige boek uit heb, ga ik sowieso met een van deze boeken beginnen. De handverwarmers komen ook goed van pas, zeker met dit weer, want ik krijg in de winter nogal snel pijn aan mijn handen van de kou. Die ga ik zeker morgen ook al in gebruik nemen :) Cynn mag ik jou bedanken voor dit leuke pakket?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:36

Oeh, veel leesplezier Joy! *\o/*

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:50

Wat een heerlijke boeken lijken me dat <3

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 23:31

Wat een mooie boeken! Handwarmers heel fijn met dit weer!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 00:19

Wat een mooi pakket joy!

Hier ook eindelijk het pakketje opengemaakt, kwam.er niet aan toe dit weekend ben amper thuis geweest. Ik heb een heel mooi boek en een lekker thee gehad (blij mee, heb bijna geen losse thee meer omdat ik niet meer dicht bij een theedrinken.woon).

Afbeelding

Afbeelding

Het boek spreekt me heel erg aan, de kaft is ook heel mooi en winters <3 . Echt veel zin om die te gaan lezen, zeker nu er echte sneeuw valt. Na even puzzelen met de data op de verpakkingen denk ik dat ryukapple mijn Santa is met 3 mooie katten !

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:00

Jaaa dat klopt :D !! Heel veel plezier ermee.
Hopelijk bevallen de boeken en wat fijn dat je de handwarmers goed kan gebruiken!

Joy_Mennings schreef:
Zoals beloofd mijn pakket *\o/*

Ik moest wat moeite doen om de doos open te maken, maar eenmaal gelukt kwamen deze leuke pakjes eruit.

[ [url=m/aYwbzT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U9abO2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zat ook een leuk kaartje bij.

[ [url=m/atMdzE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een hint natuurlijk, die me naar ros leidde (met wat behulp van Google haha): avrotROS, ROSkam, stalen ROS & kaROS.

[ [url=m/YQvjPl.jpg]Afbeelding[/url] ]

De boeken lijken me beide heel erg tof! Wanneer ik mijn huidige boek uit heb, ga ik sowieso met een van deze boeken beginnen. De handverwarmers komen ook goed van pas, zeker met dit weer, want ik krijg in de winter nogal snel pijn aan mijn handen van de kou. Die ga ik zeker morgen ook al in gebruik nemen :) Cynn mag ik jou bedanken voor dit leuke pakket?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:31

Eef_Bam schreef:
Wat een mooi pakket joy!

Hier ook eindelijk het pakketje opengemaakt, kwam.er niet aan toe dit weekend ben amper thuis geweest. Ik heb een heel mooi boek en een lekker thee gehad (blij mee, heb bijna geen losse thee meer omdat ik niet meer dicht bij een theedrinken.woon).

[ [url=m/hs7BtB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DUwvjk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het boek spreekt me heel erg aan, de kaft is ook heel mooi en winters <3 . Echt veel zin om die te gaan lezen, zeker nu er echte sneeuw valt. Na even puzzelen met de data op de verpakkingen denk ik dat ryukapple mijn Santa is met 3 mooie katten !

Klopt inderdaad! Vond het nog best lastig een boek uit te zoeken want zit zelf totaal niet in dit genre. Maar dit boek had een super winterse sfeer en klonk ook wel als een mooi verhaal dus toen deze meegenomen.

Blij dat je ook blij bent met de thee. Ik had in mijn hoofd 1 boek en 1 cadeautje dus toen ik alle mooi samengestelde pakketjes zag maakte ik mij wel even zorgen -O- Maarja mijn pakketje was al weg. Dus ben blij dat het wel in de smaak valt.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 10:09

Ik zou me daar helemaal niet druk om maken! Je hebt een prachtig pakket gemaakt. De prijs van het ene boek is het andere niet, en de afspraak was 1 nieuw boek en een budget voor iets er naast. Zo heb ik bijvoorbeeld met veel mazzel een zo goed als splinternieuw boek tweedehands op de kop getikt en dan die handwarmers erbij, dus ontzettend mazzel. Anderen hebben als extra budget weer meerdere kleine dingetjes erbij gedaan. Alles kan. Het gaat om de moeite die erin zit om iets passends te vinden en zoals ik het zie is iedereen daar onwijs goed in geslaagd <3

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 10:33

Hier had ik een boek uitgekozen welke volgens mij erg leuk is voor mijn lootje. Maar... Het was geen duur boek. Dus heb ik er voor gekozen om bij dat extra budget wel tegen de 10 euro te gaan zitten zodat ik veel kleine cadeautjes er bij kon doen.

En daar maakt iedereen zijn eigen keuzes in, zolang je binnen de afspraken blijft, moeite hebt gedaan voor je lootje.. Dan zit je al snel goed! ;)

Eef, jij hebt volgens mij een op en top winterboek!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 11:03

Mooie pakketten zijn er weer binnen gekomen <3 .

Ik wil wel even inhaken op de pakketten met twee boeken. De afspraak die we hebben gemaakt, is 1 boek met daarnaast ruimte voor een extraatje (budget van €5 tot max €10). Hoewel ik begrijp dat het superleuk is om meer in het pakket te doen, hebben we deze afspraken juist gemaakt om te voorkomen dat anderen zich bezwaard voelen over het pakket dat zij hebben opgestuurd. Omdat die persoon bv maar 1 boek kan betalen, en toch graag mee wil doen.

Ik blijf dit wel lastig vinden. Enerzijds begrijp ik de wens om een mooi gevuld pakket op te sturen, anderzijds wil ik het toegankelijk houden voor iedereen, dus ook voor de mensen met een klein budget.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:13

Maar eerder is nog gevraagd of het extra budget bijvoorbeeld uitgegeven mocht worden aan een tweedehands boek.. en ik ben niet over het extra budget heen gegaan (omdat het een tweedehands boek is), dus nu snap ik het niet helemaal :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 11:15

Cynn schreef:
Maar eerder is nog gevraagd of het extra budget bijvoorbeeld uitgegeven mocht worden aan een tweedehands boek.. en ik ben niet over het extra budget heen gegaan (omdat het een tweedehands boek is), dus nu snap ik het niet helemaal :=

Wanneer is dat geweest?
Mijn geheugen is een zeef de laatste tijd dus dat kan ik me even niet herinneren.

Edit: het lijkt me misschien verstandig om hier in het topic niet te veel woorden aan vuil te maken tot alle pakketten binnen zijn. Via PB wil ik uiteraard best het eea toelichten. Voor nu wil ik afspreken om dit overleg even te parkeren en weer op te pakken nadat iedereen geraden is.

En ik ben niet boos/teleurgesteld of wat dan ook, ik ben gewoon onzeker in hoe we de afspraken zo kunnen zetten dat het voor iedereen werkbaar is en niemand zich schuldig hoeft te voelen over het pakket wat diegene heeft verstuurd :D
Laatst bijgewerkt door Marjo op 09-01-24 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:23

Ik zie het o.a. op pagina 41/42 meerdere malen besproken staan, dat is eind oktober.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 11:25

Cynn schreef:
Ik zie het o.a. op pagina 41/42 meerdere malen besproken staan, dat is eind oktober.

Wil je m'n edit van hierboven even lezen? Ik zal je even een pb sturen :)

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:51

Wat een leuke pakketen weer!! En dan ook nog van dat heerlijke winterweer! Dit vraagt om met een boek in het zonnetje achter glas, maar helaas moet ik werken.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 18:54

Pakketje is binnen!
Update komt zo! Ik ben een beetje stil van je hint santa. Wauw!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 19:50

Volgens mij mag ik Ynskek bedanken voor het mooie pakket! Aangezien jij de haker in deze groep bent :)

Openmaken is altijd dé verrassing.
Afbeelding
3 ingepakte cadeaus en een lading heerlijke thee!
Afbeelding
Afbeelding

Als eerste het extra cadeautje en tevens hint uitgepakt. Lieve santa, ik ben hier echt heel blij mee! Een zelfgehaakte (als ik het goed heb ;) ) shawl! De tweede foto komt het dichst in de buurt van de echte kleur ;)

Afbeelding

Afbeelding
Toen de boeken!
- Zo'n mooi meisje van Carla Kovach
- Het winterse avontuur van Karen Swan
Ik zou vanavond Wie is de mol terug kijken... Maar ik gok dat dat niet gaat lukken :)) Nu nog even bedenken welk boek ik als eerste opensla! Het eerste boek is een boek welke ik zelf ook zo uit zou kunnen zoeken, maar ik ken deze schrijfster nog niet. Ik ben dus heel benieuwd naar het verhaal!

Het tweede boek had ik op basis van de titel waarschijnlijk niet gepakt in een boekenwinkel. En het lijkt ook wat meer een roman te zijn met daarin een spannend verhaal. Ietsjes buiten mijn comfortzone, maar stiekem kan ik niet wachten met beginnen. Dat is het leuke van deze boeken secret santa!

Daarnaast zat er nog een tip van flip-kaartje in het pakket met aanraders voor andere boeken. En daar ga ik zeker nog even naar kijken; nu ik straks weer boeken van mijzelf mag kopen/lenen ;)

Dankjewel! :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 19:53

Oh wauw wat een tof pakket! Heerlijk voor deze koude dagen :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 19:54

Ook weer zo'n leuk pakket!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:04

Kookaburra schreef:
Volgens mij mag ik Ynskek bedanken voor het mooie pakket! Aangezien jij de haker in deze groep bent :)

Openmaken is altijd dé verrassing.
[ [url=m/eZvau9.jpg]Afbeelding[/url] ]
3 ingepakte cadeaus en een lading heerlijke thee!
[ [url=m/2sW6qO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IpMzCs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als eerste het extra cadeautje en tevens hint uitgepakt. Lieve santa, ik ben hier echt heel blij mee! Een zelfgehaakte (als ik het goed heb ;) ) shawl! De tweede foto komt het dichst in de buurt van de echte kleur ;)

[ [url=m/96VJtN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zKGFaB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen de boeken!
- Zo'n mooi meisje van Carla Kovach
- Het winterse avontuur van Karen Swan
Ik zou vanavond Wie is de mol terug kijken... Maar ik gok dat dat niet gaat lukken :)) Nu nog even bedenken welk boek ik als eerste opensla! Het eerste boek is een boek welke ik zelf ook zo uit zou kunnen zoeken, maar ik ken deze schrijfster nog niet. Ik ben dus heel benieuwd naar het verhaal!

Het tweede boek had ik op basis van de titel waarschijnlijk niet gepakt in een boekenwinkel. En het lijkt ook wat meer een roman te zijn met daarin een spannend verhaal. Ietsjes buiten mijn comfortzone, maar stiekem kan ik niet wachten met beginnen. Dat is het leuke van deze boeken secret santa!

Daarnaast zat er nog een tip van flip-kaartje in het pakket met aanraders voor andere boeken. En daar ga ik zeker nog even naar kijken; nu ik straks weer boeken van mijzelf mag kopen/lenen ;)

Dankjewel! :D

Klopt jouw pakket komt bij mij vandaan :)

Ben blij dat je het leuk vind :j

Sjaal is inderdaad van eigen hand. Is gemaakt van 100% acryl garen. Hij mag op 40 graden gewassen maar niet in de droger. Je kunt voor de zekerheid ook kiezen voor een wol wasprogramma.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:13

Aah, dankjewel Ynskek! Ben er zeker blij mee :D

En je opmerking over defensie op het tip- van flip-kaartje is terecht hoor ;) Ik was heerlijk aan het stuntelen op lootjestrekken met mijn uitleg over waarom ik liever geen oorlogsboeken lees. 8)7 Maar gelukkig zijn veel missies waar onze militairen naartoe gezonden zijn geen gevechtsmissies. De wereld had er dan heel anders uitgezien ;)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:25

Eindelijk even zitten voor mijn post. Ik heb ook een heerlijk pakket ontvangen. Hij kwam zo binnen:

Afbeelding

Daar had mijn kat veel over te zeggen, die verwachtte wel dat het voor hem was denk ik. Hij heeft het pakket grondig onderzocht :')
Ik heb de inhoud even laten liggen, omdat ik echt slechte belichting heb in huis, maar dit kwam er uit!

Afbeelding

Dit heb ik mogen uitpakken. De chocoladerepen gaan al goed :')
Ik heb even snel door het boek gekeken en de schrijfstijl lijkt mij in ieder geval al heel mooi, en zeker nu met deze temperaturen, denk ik dat ik dit boek en een mok warme chocolademelk wel zie zitten <3

Afbeelding

Met de hint ben ik er nog niet helemaal uit maar in ieder geval heel erg bedankt, wat een lekker pakket <3