paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:28

Ik heb mijn ramen altijd in de nacht open. Het is al 4 dagen 25 graden binnen hoor, ook in de ochtend. Maar fijn dat sommige zo'n goede oplossing hebben, bedankt voor de tip. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 17:43

Ik heb balkondeur altijd open en keuken raam kan alleen open blijven als ik op de bank slaap. Die zit direct aan de galerij en jongste kat heeft soms hobby om de hor eruit te trekken.

Oh en iemand boven mij stookt nu al in de nacht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 19:38

Vraag me af of er niet op een andere manier warm water door die buizen loopt dan door stoken...

Morgen word het volgens mij een hele vieze plak dag. Net als zondag

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 22:09

Nee buizen worden alleen warm als ze ingesteld staan op een temperatuur.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 23:53

Bij ons slaat de cv aan als de temperatuur onder de 20 graden komt.

Vandaag was het redelijk goed te doen. Het is nu wat warm in de slaapkamer, 23 graden dus niet heel bijzonder warm maar toch lig ik te draaikonten.
Ik moet ook zeggen dat een ander topic en vooral de TS daarvan steeds in mijn gedachten zijn. Pak er zo even een fijn boek bij met een rustgevend muziekje en dan hopelijk fijn slapen.

Morgen nog en daarna schijnt het voorlopig gedaan te zijn met het zomerweer.
Ondanks dat ik echt dol ben op koud en nat poedersuiker, kunnen we dan overstappen naar het paasei topic want ik vind het hier best gezellig :D
Of doop dit topic om naar paasei en verplaats het naar de HK.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 03:19

28 graden in mijn slaapkamer, terwijl het buiten 18 graden is... Dit is voor mij de eerste nacht dat ik er echt niet van kan slapen, ben wel wat gewend qua warmte maar dit is écht een drama 8)7

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 06:00

Het begon gister avond hier lekker af te koelen zowel buiten als in huis alleen door stress is het nu de tweede nacht dat ik om 5 uur klaar wakker ben terwijl ik normaal zo goed slaap .

Tazzy wat je aangeeft zo lees ik het ook , vandaag laatste warme dag met dan vanmiddag regen daarna zijn het weer meer normale temperaturen . En idd vind het topic gezellig zo !

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 07:04

Vannacht heb ik voor het eerst in een tijd weer erg last gehad van de warmte. Een erg beroerde nacht gehad.
Kom maar door met dat onweer en 20 graden graag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 07:34

Tazzey schreef:

Waarom dat?
Dat kan je instellen toch?

Ik heb hem ‘s nachts op 15 staan. En in de zomer ook. In de winter overdag heb ik hem op 19 staan. Als ik thuiswerk of ‘s avonds thuiskom en lekker op de bank wil zitten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 07:39

Bij mij gaat die aan onder de 19 graden, maar ik kan hem uiteraard terugzetten. Meestal is het wel goed als hij weer even verwarmd tot 19 graden vanwege het vocht in huis.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 07:54

Wij krijgen morgen nog een uitschieter naar 40 graden en dan vanaf zondag onder de 30. Dinsdag rijden we naar Nederland, gelukkig is Frankrijk dan ook wat afgekoeld en lijken de ergste buien dan over, want we willen graag hoog over de Pyreneeën. Zo mooi daar!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:11

Suzanne F. schreef:
Tazzey schreef:

Waarom dat?
Dat kan je instellen toch?

Ik heb hem ‘s nachts op 15 staan. En in de zomer ook. In de winter overdag heb ik hem op 19 staan. Als ik thuiswerk of ‘s avonds thuiskom en lekker op de bank wil zitten.

In de nacht staat hij op 16 maar overdag op 20. Waarom? Omdat ik weiger kou te kleumen in mijn eigen huis. Kou buiten vind ik heerlijk maar ik moet me wel goed kleden om geen extra pijnklachten te krijgen.
Verder hebben zowel mijn man en ik ons kantoor aan huis.
We denken veel aan besparingen ivm milieu maar op comfort en mijn gezondheid in huis gaan we niet beknibbelen. Dus op enorm hete dagen gaat de airco aan en op koude dagen houden we het op 20 graden.

Monique even doorbijten dus en dan even afkoelen hier in Nederland. De Pyreneeën zijn inderdaad schitterend.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:06

Ik heb de verwarming op sterretje staan dat is gewoon helemaal uit. Zou best kunnen dat iemand boven de verwarming op 2 of 3 heeft staan. Het is ook een senioren flat.

Ach straks in het najaar/winter is dat gewoon mijn besparing met stoken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:53

Ja dat is waar Marcella :j

Nou er lijkt een flinke bui aan te gaan komen zeg.... ik ben benieuwd straks

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:06

Ik ga zo nog even kijken wat ik eruit gaat krijgen aan aardappelen.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:24

Wow ik zie nu ook dankzij je bericht de buien aankomen . Goed dat ik dat dus weet want ik wilde vanmiddag op de fiets weg maar ga dat nu maar doen .

Hier staat de cv standaard op 15 graden maar hij is deze winter niet aangesprongen. Ik verwarm met de airco en of de petroleumkachel van de winter . Ik vind kou ook buiten lekker binnen is het hier altijd 20 / 21 graden .

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:36

Hier gaat het in de verte echt flink tekeer maar de buien lijken vooral boven zee te blijven. Qua temperatuur is het wel goed te doen.
Zojuist getraind en dat was ook nog wel te doen, ik doe dat bij voorkeur in de vroege ochtend voordat het warm wordt. Ik train in een nat pak dus dat ik altijd wel prettig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:04

Tazzey schreef:
In de nacht staat hij op 16 maar overdag op 20. Waarom? Omdat ik weiger kou te kleumen in mijn eigen huis. Kou buiten vind ik heerlijk maar ik moet me wel goed kleden om geen extra pijnklachten te krijgen.

Monique even doorbijten dus en dan even afkoelen hier in Nederland. De Pyreneeën zijn inderdaad schitterend.

Hier precies zo. Pijn en kou zijn een slechte combinatie.

En inderdaad, afkoelen, kijk er wel naar uit. Maar ook hier wordt het echt beter nu. September en oktober zijn meestal hele mooie maanden in Spanje.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:07

Ja pijn en kou zijn geen vrienden. Ik bivakkeer in de koude maanden in mijn Oodies tenzij ik werk afspraken heb. Ik heb al voorgesteld om onze toga’s van dubbel gevoerde fleece stof te maken met een grote capuchon. Waren ze het toch niet helemaal mee eens. :D

Dat wordt lekker genieten dus de komende maanden Monique. Heerlijk!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:11

Het regent hier en ik zweet dientengevolge peentjes , pffffff

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:53

Tazzey schreef:
Ja pijn en kou zijn geen vrienden. Ik bivakkeer in de koude maanden in mijn Oodies tenzij ik werk afspraken heb. Ik heb al voorgesteld om onze toga’s van dubbel gevoerde fleece stof te maken met een grote capuchon. Waren ze het toch niet helemaal mee eens. :D

Dat wordt lekker genieten dus de komende maanden Monique. Heerlijk!

We zijn tot half oktober in Nederland. Het kan dus alle kanten op :-) Maar vaak is het tot kerstmis wel dik boven de 15 en vaak wel tot 25 graden. Alleen de avonden worden in november wel serieus koud.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:56

Je bent best een poos in Nederland, dat zal vast even wennen zijn qua weer.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:08

Jazeker, we hebben er een appartement waar we eigenlijk al best weinig gebruik van maken. Maar we gaan dan wel meestal een week of zes. Tweede keer dit jaar.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:39

Rocamor schreef:
Het regent hier en ik zweet dientengevolge peentjes , pffffff

Meid, dat heet nou de overgang.
:D :+ **\O/**

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:41

Haha nou dan heb ik daar ook last van zeker...pfft ik zweet me ook helemaal kapot vandaag.