[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:01

Luguber is mss niet het beste woord, maar ik kijk nu op netflix Gladbeck. De podcast luisterend vond ik het al een bizar verhaal, maar met beeld is het nog zoveel krankzinniger. De media staat de ontvoerders te interviewen terwijl die met een wapen tegen de kin staan van hun gijzelaar. Eerder hebben ze een kind doodgeschoten. En alles werd live verslagen op tv

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:42

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 07:57

Jeetje, indrukwekkend verhaal. Maar zelfdoding door jezelf in brand te steken? Ik kan me betere manieren voorstellen maar goed. Wat sneu dat het zo gelopen is, zo’n jonge vrouw.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:07

Luguber vind ik het juist. Wat een verschrikkelijke manier.
Maar zoals ik toen al aangaf. Zoals het artikel eerst was maar later aangepast, dan had ik het niet geplaatst.

Verschrikkelijk.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:35

beert schreef:
DuoPenotti schreef:
https://www.ed.nl/tilburg/dode-vrouw-vo ... ~a13000ed/

volledig verbrande vrouw in achtertuin...euh geen misdrijf...dus je mag mensen altijd zonder consequenties bbq-en? ;(

Even deze ophoog halen. Zag net dit bericht voorbij komen: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/409 ... maar-zwaar

Niet luguber, maar ik vind het dan zo sneu als iemand een gezicht krijgt. Er staat een foto bij van de vrouw in leven, niet luguber dus.

Ze was in een psychose.

Ik ken deze vrouw, niet goed, maar vanuit mijn werk waar ze vrijwilligster was. Ik las eerst t bericht dat er een lichaam gevonden was, daarna op het werk gehoord dat ze was overleden, en nu komen die twee samen. Luguber inderdaad

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:15

Suzanne F. schreef:
Jeetje, indrukwekkend verhaal. Maar zelfdoding door jezelf in brand te steken? Ik kan me betere manieren voorstellen maar goed. Wat sneu dat het zo gelopen is, zo’n jonge vrouw.
Toch was er vorige eeuw een monnik die het als teken van protest deed, op een plein. Foto's staan in het vorige topic geloof ik.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 14:21

Ailill schreef:
Suzanne F. schreef:
Toch was er vorige eeuw een monnik die het als teken van protest deed, op een plein. Foto's staan in het vorige topic geloof ik.

Bedoel je niet Jan Palach tijdens de Praagse lente? Die was geen monnik volgens mij.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 14:42

Ailill schreef:
Suzanne F. schreef:

Is dat niet diegene die op een van de cd's van Rage against de machine staat?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 14:42

Nee, dat was in 1969 en in Tsjechië. Ik bedoel Thích Quảng Đức, Saigon in 1963.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 14:43

Inderdaad Shenavallie, ik kwam het album net online tegen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:06

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:13

Er is niets te zien. Alleen interviews met politie en omstanders, maar verder niets.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:49

Nee is gewoon een nieuwsbericht, daar gaan ze geen brandende mensen laten zien :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:11

Olifant vertrapt Indiase, en doet dat op haar begrafenis weer
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... begrafenis

Niet echt luguber maar wel bizar. Waarom zou die olifant teruggekomen zijn om weer op haar lichaam te stampen? Zou dit een gevalletje ‘Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet’ zijn?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:19

Olifanten hebben een goed geheugen en kunnen mensen herkennen. Er zijn ook verhalen van gewonde olifanten die 'wraak' nemen als ze diezelfde jager od terug zien.

Waarom die oude vrouw het doelwit was zou ik niet weten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:01

Suzanne F. schreef:

Niet echt luguber maar wel bizar. Waarom zou die olifant teruggekomen zijn om weer op haar lichaam te stampen? Zou dit een gevalletje ‘Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet’ zijn?

Nou, je zou het haast denken. Olifanten hebben niet voor niets een 'olifanten geheugen', dus er zal vast ooit wat gebeurd zijn.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:34

Grappig, dat zegt iedereen in reacties op Social media. Alleen ik vraag me dan af waarom een olifant het met een dood lichaam zou doen. Juist omdat ze zo intelligent zijn, zou je denken dat ze dat wel herkennen en dan niet meer het risico nemen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:24

Misschien eerder besproken, maar nu weer opnieuw in het nieuws. Een 12-jarige jongen die zichzelf per ongeluk heeft verhangen omdat hij waarschijnlijk mee deed aan een online challenge om het bewustzijn te verliezen. Je zal hem vinden, wat vreselijk voor die ouders!
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -challenge

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:38

beert schreef:
Grappig, dat zegt iedereen in reacties op Social media. Alleen ik vraag me dan af waarom een olifant het met een dood lichaam zou doen. Juist omdat ze zo intelligent zijn, zou je denken dat ze dat wel herkennen en dan niet meer het risico nemen.

Er zijn ook honden die op het graf van hun overleden baasje gaan liggen. Misschien dat er toch nog iets van geur of wat ook is dat dieren wel meekrijgen, maar wij mensen niet.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:58

Man in 2en nadat hij was gevallen op een heet vat met gesmolten metaal…
En dan durft het bedrijf ook nog te zeggen dat de veiligheid van hun medewerkers, contractors en bezoekers de hoogste prioriteit heeft, terwijl dit al het 2e dodelijke ongeluk is in een half jaar tijd.
Maar er was in ieder geval nog een deel van het lichaam om te begraven, de rest zal volledig verbrand zijn bij 1500 graden celcius… :\

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:24

Suzanne F. schreef:

Hele gekke gedachte misschien maar moet gelijk denken aan een filmpje van een geboorte van een olifantje, die starte niet zo lekker op en werd door moeder geschopt om "tot leven te wekken". Het werkte wel en het kalf stond op. Zou het instinct ook niet de oorzaak kunnen zijn van dit gebeuren?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:39

Stybba schreef:
Man in 2en nadat hij was gevallen op een heet vat met gesmolten metaal…
En dan durft het bedrijf ook nog te zeggen dat de veiligheid van hun medewerkers, contractors en bezoekers de hoogste prioriteit heeft, terwijl dit al het 2e dodelijke ongeluk is in een half jaar tijd.
Maar er was in ieder geval nog een deel van het lichaam om te begraven, de rest zal volledig verbrand zijn bij 1500 graden celcius… :

Betaal je dan ook maar de helft voor het begraven of cremeren? :+
Sorry, kon het niet laten. :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:40

corinep schreef:
Suzanne F. schreef:

Hele gekke gedachte misschien maar moet gelijk denken aan een filmpje van een geboorte van een olifantje, die starte niet zo lekker op en werd door moeder geschopt om "tot leven te wekken". Het werkte wel en het kalf stond op. Zou het instinct ook niet de oorzaak kunnen zijn van dit gebeuren?

Ik snap je gedachtengang, maar waarom viel de olifant dan eerst doelgericht aan?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:19

Shenavallie schreef:
corinep schreef:

**quote Suzanne F. uitgeknipt**

Ik snap je gedachtengang, maar waarom viel de olifant dan eerst doelgericht aan?

Olifanten staan erom bekend te rouwen bij de botten van overleden kuddegenoten. Ze weten dus van wie de resten zijn geweest. Als je het omdraait en bedenkt dat de vrouw doelbewust is gedood, zou het kunnen zijn dat ze haar resten nog steeds associëren met datgene waar ze erg negatieve gevoelens bij hebben en daarom het nog verder willen vertrappen?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:53

De nieuwe rage onder de kinderen. Een ‘leuk’ knuffelpopje genaamd huggy wuggy. Ziet er lief maar ook eng uit.

Het is een hele hit onder de kids maar de gedachte achter het poppetje is een beetje eng.
Ik vond het iig een beetje luguber.

*linkje staat uitleg over hoe en waarom en een foto van het ding*

https://www.jmouders.nl/trend-huggy-wug ... 1655112655