Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:https://www.ed.nl/eindhoven/corona-rukt ... ~abb3165f/
hier dan weer opgelopen. Of dat in de ziekenhuizen te merken gaat zijn is nu nog niet te zeggen.
Maar ze verwachten hier van wel.
SusanH schreef:Is dat zo? Het percentage positief getesten tov de totaal getesten is juist erg afgenomen. De daling die te wijten is aan de gesloten teststraten ivm het winterweer is niet meegenomen in oa de berekening van het R getal nu waardoor je je af kunt vragen hoe representatief dat cijfer nu is. Dus of er echt een stijging is nu, dat is imo niet te zeggen. Vandaag waren de cijfers juist weer lager.
Vayo schreef:Dit lees ik net op omroep Brabant:
17.50 - 'Regels verpleeghuizen kunnen soepeler, adviseert OMT'
Het Outbreak Management Team adviseert om de coronaregels voor verpleeghuizen te versoepelen. Bewoners die een tweede inenting hebben gekregen, zouden twee bezoekers per dag mogen ontvangen, in plaats van één bezoeker.
Als ze in contact zijn geweest met iemand die positief is getest, hoeven ze niet tien maar vijf dagen in quarantaine, meldt de NOS. Het aantal besmettingen in verpleeghuizen daalt de laatste tijd flink. Daarom vindt het Outbreak Management Team de versoepeling verantwoord.
Ik sta daar wel van te kijken! Aan de ene kant ben ik erg blij voor de bewoners. Aan de andere kant vind ik het ook apart, omdat landelijk het advies van die 1 bezoeker nog geldt. Er zullen nog steeds bewoners zijn die nog niet hun tweede vaccinatie ontvangen hebben?
In het verzorgingshuis waar mijn vriendin werkt mag er 1 iemand op bezoek komen, maar dit moet nog steeds altijd dezelfde vaste persoon zijn. Ik ben benieuwd of het dan om 2 vaste bezoekers zal gaan in het OMT advies?
secricible schreef:Vayo schreef:Dit lees ik net op omroep Brabant:
17.50 - 'Regels verpleeghuizen kunnen soepeler, adviseert OMT'
Het Outbreak Management Team adviseert om de coronaregels voor verpleeghuizen te versoepelen. Bewoners die een tweede inenting hebben gekregen, zouden twee bezoekers per dag mogen ontvangen, in plaats van één bezoeker.
Als ze in contact zijn geweest met iemand die positief is getest, hoeven ze niet tien maar vijf dagen in quarantaine, meldt de NOS. Het aantal besmettingen in verpleeghuizen daalt de laatste tijd flink. Daarom vindt het Outbreak Management Team de versoepeling verantwoord.
Ik sta daar wel van te kijken! Aan de ene kant ben ik erg blij voor de bewoners. Aan de andere kant vind ik het ook apart, omdat landelijk het advies van die 1 bezoeker nog geldt. Er zullen nog steeds bewoners zijn die nog niet hun tweede vaccinatie ontvangen hebben?
In het verzorgingshuis waar mijn vriendin werkt mag er 1 iemand op bezoek komen, maar dit moet nog steeds altijd dezelfde vaste persoon zijn. Ik ben benieuwd of het dan om 2 vaste bezoekers zal gaan in het OMT advies?
Er staat toch ook alleen voor mensen die 2 vaccinaties hebben gehad?
De regel dat het altijd dezelfde moet zijn is niet landelijk. Vilans adviseert 2-3 vaste personen per bewoner per week, waarvan 1 persoon per dag op bezoek komt bij de bewoner.
Er is vanaf het begin gezegd dat mogelijk groepen die gevaccineerd zijn mogelijk versoepelingen krijgen na vaccinatie. Hierbij werd het vph altijd al genoemd als voorbeeld. Dat lijkt nu dus ook te gaan gebeuren. Ik gun het ze van harte.
Wipher schreef:Bij ons in de intramurale ouderen ggz is nog niemand gevaccineerd... best cru dat deze groep met een gemiddelde leeftijd van 70+ zo achterloopt