We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveiswan

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:51

Oef morgen dus maar lopen naar werk als ik het hier zo lees. Vriend moet wel met de auto weg. Hoop dat het goed gaat.

Moet zelf half 7 dan gaan wandelen. ga maar heeeeel voorzichtig doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:54

Iloveiswan schreef:
Oef morgen dus maar lopen naar werk als ik het hier zo lees. Vriend moet wel met de auto weg. Hoop dat het goed gaat.

Moet zelf half 7 dan gaan wandelen. ga maar heeeeel voorzichtig doen.

Ik ook. Ga heel voorzichtig naar de bus lopen. Hopelijk blijf ik overeind

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:04

Mijn man zit gelukkig nog in de vorstverlet maandag. Ik ben blij dat hij de weg niet op hoeft. Behalve om boodschappen te doen, dat had hij beloofd omdat hij niet hoefde te werken, maar dat is een paar honderd meter verderop dus daar maak ik me niet zo druk om.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:05

Hier wordt het vannacht niet kouder dan 2°c en wanneer het gaat regenen is het alweer 3°c. Ik verwacht hier dus geen ijzel, maar gewoon regen. Het was vanmiddag ook een graad of 5 alweer. Dus waarschijnlijk geen bevroren grond meer.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:07

mvdende schreef:
Hier wordt het vannacht niet kouder dan 2°c en wanneer het gaat regenen is het alweer 3°c. Ik verwacht hier dus geen ijzel, maar gewoon regen. Het was vanmiddag ook een graad of 5 alweer. Dus waarschijnlijk geen bevroren grond meer.

Water wordt al solide onder de 4 graden, er zit veel vrieskou in de grond. Ik denk dus wel dat t overal best gaat ijzelen. Zoals t KNMI al voorspelt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:09

mvdende schreef:

Geen ijzel maar de grond is dusdanig koud dat het spekglad word. Oppassen dus voordat je een hoop kijkcijfers krijgt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:11

Vorige week alle afspraken van mn collega al moeten verzetten vanwege sneeuwval in de ochtend. Collega durfde niet te rijden. Echter hebben we een essentieel beroep waarbij mensen gewoon hun behandelingen nodig hebben. En dat kan lang niet altijd digitaal. Vorige week alles verplaatst naar deze week met veel klachten gemopper van clienten.
En nu kreeg ik alweer te horen dat collega liever thuisblijft. Ja snap ik, maar we zullen wel moeten. Volgende week staat alweer vol en de geplande clienten zijn vorige week natuurlijk al verplaatst. We moeten door.
Krijg ik de reden: ik heb geen winterbanden......

Die vond ik wel ietwat vreemd.

Ik hoop heel erg dat het meevalt morgenvroeg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:15

Hutcherson schreef:
Vorige week alle afspraken van mn collega al moeten verzetten vanwege sneeuwval in de ochtend. Collega durfde niet te rijden. Echter hebben we een essentieel beroep waarbij mensen gewoon hun behandelingen nodig hebben. En dat kan lang niet altijd digitaal. Vorige week alles verplaatst naar deze week met veel klachten gemopper van clienten.
En nu kreeg ik alweer te horen dat collega liever thuisblijft. Ja snap ik, maar we zullen wel moeten. Volgende week staat alweer vol en de geplande clienten zijn vorige week natuurlijk al verplaatst. We moeten door.

Het waait best wel behoorlijk volgens mij. Zal wel wat gaan regenen maar de bui lijkt nu wel weer wat naar boven te trekken

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:25

Hier in Drenthe vriest het nog gewoon.. Vrees dat het echt een ijsbaan gaat worden als het gaat regenen hier.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:28

Zebrastreep schreef:
Hutcherson schreef:

Het waait best wel behoorlijk volgens mij. Zal wel wat gaan regenen maar de bui lijkt nu wel weer wat naar boven te trekken

Het is nu plus 2 graden en blijft morgen de hele dag boven nul. Staat wel wat regen voorspeld in de middag. Tot 7uur blijft het droog. Hoop dat die buien overwaaien.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:31

Mariska_28 schreef:
Hier in Drenthe vriest het nog gewoon.. Vrees dat het echt een ijsbaan gaat worden als het gaat regenen hier.

Oh toch al wel! Ik ben de hele dag binnen omdat ik beetje ziek ben van de vaccinatie dus heb ook geen idee eigenlijk hoe koud het is buiten :') Zolang ik niet naar buiten hoef kijk ik daar eigenlijk ook niet zo na :')

Hoop nu vooral dat de wei niet te glad wordt... Mijn merrie moet wel een beetje oppassen. Ook al zie ik die nooit rennen want daar doet mevrouw niet aan. Vindt het toch altijd een beetje spannend dat weer waardoor alles glad gaat worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:35

Tja, hier ook een cruciale werkgever maar ik krijg zojuist soort van een verbod opgelegd om m'n neus buiten de deur te steken.

En heel eerlijk: als het gaat ijzelen, hebben die winterbanden ook geen nut meer en je moet je ernstig afvragen of je tractiecontrole en AWD ermee moet gaan pesten.

Als jouw collega met z'n eigen auto moet rijden, geef ik 'm nog gelijk ook.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:43

Volgens de weerapp gaat het hier morgen om 7 uur regenen en natte sneeuw. Om 6.45 moet ik de hond wegbrengen en dan door naar werk.
Temperatuur is dan -1 a -2.

Gaan het meemaken. Thuisblijven van werk gaat niet.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 00:53

Sinds wanneer zijn we in Nederland ineens allemaal zo hysterisch aan het doen over het weer.
Eerst morgen maar even afwachten toch. Je voelt het vanzelf als je buiten loopt.

Ik vind het dan ook belachelijk dat sommige scholen weer niet open gaan... Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit sneeuw/ijzel vrij heb gehad in 16 jaar tijd.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 01:01

N0a schreef:
Sinds wanneer zijn we in Nederland ineens allemaal zo hysterisch aan het doen over het weer.
Eerst morgen maar even afwachten toch. Je voelt het vanzelf als je buiten loopt.

Ik vind het dan ook belachelijk dat sommige scholen weer niet open gaan... Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit sneeuw/ijzel vrij heb gehad in 16 jaar tijd.

Klopt.. Als je ineens op je kont ligt, was het glad :+ Ik snap de hysterie over het weer ook niet zo, vroeger heette dit gewoon winter.. Net zoals 30 graden in augustus gewoon zomer heette.. Alleen ik vind het wel goed dat ze waarschuwen dat er ijzel komt, dat is wel erg verradelijk. Maar mensen kunnen toch hopelijk wel gewoon hun gezond verstand gebruiken.. Ik snap niet dat we overal code geel, code rood enz. voor nodig zijn..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 01:16

Texas02 schreef:
N0a schreef:

Klopt.. Als je ineens op je kont ligt, was het glad :+ Ik snap de hysterie over het weer ook niet zo, vroeger heette dit gewoon winter.. Net zoals 30 graden in augustus gewoon zomer heette.. Alleen ik vind het wel goed dat ze waarschuwen dat er ijzel komt, dat is wel erg verradelijk. Maar mensen kunnen toch hopelijk wel gewoon hun gezond verstand gebruiken.. Ik snap niet dat we overal code geel, code rood enz. voor nodig zijn..

Nou nee, de tijd heeft geleerd dat er te veel mensen blijk gegeven hebben van het ontbreken van werkende hersencellen.

De aloude ijzel- en gladheidswaarschuwingen deden niet zoveel. Men knalde gewoon aan 120km/h over de snelweg en als er dan iemand wat voorzichtiger deed, knalden ze daar gewoon bovenop want verrèk, er gebeurt niks als ik rem. Welke levensgevaarlijke malloot rijdt er nu aan 50km/h over de snelweg!
Ja, lees maar terug, de gekken posten ook in dit topic!

En ja, in '79 zijn we thuis gebleven, ergens '95 of '96 is dat ook eens gebeurt en ergens '07 of zo ook want toen was er een NVVR-weekend wat wel door gegaan is maar waar we het nu nog steeds over hebben. Toen kwamen zelfs de hoospanningslijnen naar beneden!

Weet niemand meer; vindt je ook niet terug want allé die van '79, die was me een partij heftig.....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 02:09

Ik vind het vooral hysterisch, uh sorry... hilarisch, hoe mensen anderen van hysterie menen te moeten beschuldigen.

Zoek het woord eerst eens op in het woordenboek. Wat een flauwekul.

Vind je waarschuwingen onzin, laat ze dan aan je voorbij gaan. Heel simpel. Heb je lekker de weg bijna voor jou alleen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 02:32

Maar dan is dus de grote vraag of die idioten zich wel iets aantrekken van een code rood.. Volgens mij niet. En dat betekent dus dat die waarschuwingen nutteloos zijn, want de mensen die zich wel iets van code rood aantrekken hebben waarschijnlijk genoeg gezond verstand om niet de weg op te gaan of als het toch moet voorzichtig te zijn. En de idioten trekken zich er toch niets van aan.. Het probleem zit hem er volgens mij dus meer in dat sommige mensen niet meer in staat zijn om zelf na te denken en geen gezond verstand meer schijnen te hebben en voor alles hulp van de regering en instanties nodig blijken te zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 07:17

Is iemand al buiten geweest?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 07:21

Ik heb besloten thuis te blijven. Ik heb ook nog eens stevig hoofdpijn, dus ik vind het gescheten :o.

Vriendje is wel de weg op gegaan, dus ik ben wel een beetje bezorgd. Hij kan goed autorijden, maar toch, met gladheid is het toch spannend.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 07:41

Hier is de parkeerplaats glad. De rest goed te doen. Het is ook 2 graden boven 0 nu. Moest mijn vriend weg brengen dus kon mooi vast kijken. Zo naar mijn eigen werk. Maar verwacht geen problemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 08:03

Op sommige stukken bij mij was het te doen, andere stukken spekglad. Ik ben via een omweg naar het werk gegaan. Geen meter meer gelopen dan noodzakelijk was

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 08:36

Hier net aangekomen op werk. Laatste stuk begon het te regenen. Gelukkig alleen wat druppels.
Iedereen paste wel gelijk de snelheid aan.
Zijn ook flink aan het strooien.

Alleen eerste stuk zo een douwer achter mij op nog geen 2 meter afstand. Je mag daar max 30, ik rij zo een 30/32 en zodra die kon ging die voorbij met ruim 50. Snap dat soort figuren nooit.

Hoop dat nu wel de vracht kan komen. Vorige week heeft de vrachtwagen heel de dag bij een ander filiaal vastgestaan en kregen wij pas de dag erna geleverd en dan nog klanten die daar geen begrip voor hebben.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 08:40

Ik moet zo ook gewoon dr weg op. Had vanmorgen al wel 2 berichten in de familie app dat het mee zou vallen met d3 gladheid, dus ben benieuwd.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 08:41

Ik heb m'n werk (schoonmaak) maar uitgesteld naar vanmiddag. M'n man lag net al languit met de hond uitlaten. En ik ben afhankelijk van m'n scooter. Hopelijk kan ik vanochtend dan wel naar stal toe schuifelen. Is gelukkig normaal nog geen 10 min lopen.