Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:05

Ik had net een leerling die net heel verdrietig was dat ze na de vakantie niet naar school mochten. Toen brak m’n hart wel een beetje :(:)
Leeftijd 15 en derde klas.

En wat doe ik om 19.45 over een PO van een leerling. Tja ik heb echt wel moeite met mijn werk afsluiten. :')

verootjoo

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:11

Ik ben gestopt met kijken zodra die journalisten vragen gingen stellen. En zo te lezen hier maar beter ook anders was m’n tv nu stuk denk ik :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:12

Nou die middelbare scholieren gaan op zich wel vlot na de basisschool leerlingen als alles goed gaat. Van 11 mei tot 1 juni is maar kort.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:13

In Luxemburg eerst middelbare scholen open ( 04.05) en 20 dagen later basisscholen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:14

Denise_Storm schreef:
Wat ik een lastige vind in de contactberoepen, en ik begrijp dat ik nu geen vrienden maak, is dat ik vind dat eventuele beschermingsmiddelen echt naar de zorg moeten en niet naar de contactberoepen...

..

Waarom zou je daar geen vrienden mee maken? Het eerste wat ik gedaan heb toen ik dicht moest is mijn mondkapjes bij de huisarts brengen....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:15

nynke55 schreef:
Ik vind de cijfers ook een beetje zorgelijk. Want als de zieken in de verzorgingshuizen niet op de IC terechtkomen, dan zeggen die cijfers ook niet zoveel.

Het zegt over de hoeveelheid overlijden die eventueel nog gaan komen niet zoveel. Maar wel dat de zorgcapaciteit haalbaar blijft.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:16

SusanH schreef:
Nou die middelbare scholieren gaan op zich wel vlot na de basisschool leerlingen als alles goed gaat. Van 11 mei tot 1 juni is maar kort.

Dat voelt, ook als je 15 bent, niet vlot.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:17

Toeval bestaat niet.
Moeders en ik kwamen tot bizarre ontdekking dat sterfdatum ook datum is waar hij de eerste dingen voor hun nieuwe woning maakte.

Ik heb samen met hem en de timmerman de bekisting voor de fundering getimmerd.
Wij konden de planken wel waterpas houden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:18

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:

Dat voelt, ook als je 15 bent, niet vlot.

Ik vind 3 weken ook lang en als je vanaf nu kijkt dan is het nog 6 weken...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:19

Bo_Y schreef:
LadyMadonna schreef:
Ok, ik had écht niet verwacht dat ik volgende week open had gemogen of iets.... Ik had wel verwacht iets meer duidelijkheid te hebben, van per 1 juni ofzo...
-O- -O- -O-

Persoonlijk, was ik toch niet gegaan als je wel openmocht. Veel te veel risico..

Bij mij loop je minder risico dan in de supermarkt imo....
Maar als je gelezen had, had je gezien dat ik er ook helemaal niet vanuit ging dat ik open mocht...

Ik ga alleen niet zo lekker op niks weten.
Een aantal schreven dat contact beroepen volgende week besproken worden. Is dat in de vragen besproken of wat heb ik gemist? Want tijdens de conferentie is aangegeven dat er 20 mei verder wordt gekeken wat er mogelijk is aan eventuele versoepeling

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:20

LadyMadonna schreef:
Maar als je gelezen had, had je gezien dat ik er ook helemaal niet vanuit ging dat ik open mocht...

Een aantal schreven dat contact beroepen volgende week besproken worden. Is dat in de vragen besproken of wat heb ik gemist? Want tijdens de conferentie is aangegeven dat er 20 mei verder wordt gekeken wat er mogelijk is aan eventuele versoepeling

Ik snap dat hoor LM, is fijn om te weten waar je aan toe bent.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:22

Hier baal ik wel even stevig van.

Had toch eigenlijk wel gehoopt dat ook voor de volwassen wat meer lucht zou komen.

Nu alleen de kinderen terug naar redelijk normaal... jammer.

20 mei duurt nog 4 weken. Steeds meer een stukje lente wat "afgepakt" wordt.

Morgen maar even een hele pittige mail naar de camping sturen dat ik òf de hele boel ga annuleren óf kijken of er nog een tussenoplossing mogelijk is want in moet of morgen annuleren óf ik ben €150 extra geld kwijt.

Hopelijk is de directie van de camping niet zo star als de klantenservice... daar is echt geen overleg mee mogelijk.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:23

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:24

mvdende schreef:

Had toch eigenlijk wel gehoopt dat ook voor de volwassen wat meer lucht zou komen.

Morgen maar even een hele pittige mail naar de camping sturen dat ik òf de hele boel ga annuleren óf kijken of er nog een tussenoplossing mogelijk is want in moet of morgen annuleren óf ik ben €150 extra geld kwijt.

Hopelijk is de directie van de camping niet zo star als de klantenservice... daar is echt geen overleg mee mogelijk.

Tja we zijn nu eenmaal volwassen en kunnen toch wat beter ventileren dan kinderen. Hoe vervelend ook.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:24

Destination schreef:
Ik vind Rutte echt heerlijk. Gewoon zeggen dat hij wat dingen had geboekt voor vakantie, maar dat hij niet meer gaat boeken vanwege de onzekerheid _O- Straks is hij zijn geld kwijt, zei hij.

Hahaha ja heerlijk hè

Volgens mij heb ik wat gemist. Was niet vorige week door Hugo de Jonge gezegd dat vandaag ook meer over de app zou worden verteld?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:26

mvdende schreef:

Hak die knoop gewoon door. Annuleren. Op het moment dat blijkt dat campings toch open mogen, kan je echt wel weer een plek krijgen hoor. Dan zijn ze blij met elke klant.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:28

LadyMadonna schreef:
Bo_Y schreef:
[qote="LadyMadonna"]
Ok, ik had écht niet verwacht dat ik volgende week open had gemogen of iets.... Ik had wel verwacht iets meer duidelijkheid te hebben, van per 1 juni ofzo...
-O- -O- -O-

Persoonlijk, was ik toch niet gegaan als je wel openmocht. Veel te veel risico..

Een aantal schreven dat contact beroepen volgende week besproken worden. Is dat in de vragen besproken of wat heb ik gemist? Want tijdens de conferentie is aangegeven dat er 20 mei verder wordt gekeken wat er mogelijk is aan eventuele versoepeling[/quote]

Supermarkt kom ik ook niet, inderdaad veel te veel risico
Ik ben 9 maart voor het laatst in een winkel geweest. Ik ben thuis of in het bos met de hond. Ik zie alleen mijn man.
Dus daarom zou ik ook niet naar een nagelstudio gaan, kapper ect.

En er zijn vast meer zoals ik, dus zelfs als je open mag, blijven er vast klanten nog even weg

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:31

Ik kan me voorstellen dat ouders die in de risicogroep zitten (en leraren) dit wel eng vinden.

Wat ik me ook afvroeg, en volgens mij niet besproken is, waarom mogen kinderen tot 12 jaar dan niet in verzorgingstehuizen op bezoek?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:32

Scum schreef:
Ik kan me voorstellen dat ouders die in de risicogroep zitten (en leraren) dit wel eng vinden.

Wat ik me ook afvroeg, en volgens mij niet besproken is, waarom mogen kinderen tot 12 jaar dan niet in verzorgingstehuizen op bezoek?

Dat is toch geen groep die je individueel een verpleeghuis in stuurt ?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:33

Scum schreef:

Er mag niemand naar verzorgingstehuizen omdat hier de zwakste uit de samenleving wonen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:33

Ook voor kinderen wordt het niet ineens normaal. De basisscholen gaan gefaseerd open, hoe dat ingevuld wordt is per school anders. Dat mogen ze zelf bekijken.

Bso's volgen ritme school. Dus bij wijze van: maandag A t/m K (achternaam) naar school, ook A t/m K naar de bso.
Kdv's en peutergroepen mogen weer open (al ben ik benieuwd of we dan daarnaast ook nog noodopvang blijven bieden).

Sport had ik gemist. Dan zouden zoon en dochter weer mogen gaan kickboksen en dansen...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:34

MoniqueT schreef:
mvdende schreef:

Hak die knoop gewoon door. Annuleren. Op het moment dat blijkt dat campings toch open mogen, kan je echt wel weer een plek krijgen hoor. Dan zijn ze blij met elke klant.

Ja... Maar dan zijn ze waarschijnlijk niet zo lief om mijn €90 wat ik nu kwijt ga zijn als ik annuleer, van het dan te betalen totaal bedrag af te trekken..

Er zijn op dit moment nog 27 plekjes vrij op een camping met een paar honderd plaatsen. Waarschijnlijk ben ik dan ook het door mij gekozen plekje kwijt...

Maar dit zal ik wel in de mail zetten morgen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:34

Een kind van 12 weer toch wel de kamer van oma te vinden?

En een ouder met copd of hartproblemen is toch ook een risico?
Laatst bijgewerkt door Scum op 21-04-20 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:35

Ligt eraan hoe oud ze zijn Djinnie.. maar tot 12 jaar volgens mij wel :j Tussen 12 en 18 iig geen kickboksen en dansen alleen met 1,5 meter ertussen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:35

djinnie schreef:
Ook voor kinderen wordt het niet ineens normaal. De basisscholen gaan gefaseerd open, hoe dat ingevuld wordt is per school anders. Dat mogen ze zelf bekijken.

Bso's volgen ritme school. Dus bij wijze van: maandag A t/m K (achternaam) naar school, ook A t/m K naar de bso.
Kdv's en peutergroepen mogen weer open (al ben ik benieuwd of we dan daarnaast ook nog noodopvang blijven bieden).

Sport had ik gemist. Dan zouden zoon en dochter weer mogen gaan kickboksen en dansen...

Dat is zo volgens mij niet gezegd.

Een BSO is er vaak niet voor 1 school alleen maar ontvangt kinderen van allerlei scholen.