Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:15

Deze week is het nog wat te koud, maar zeer waarschijnlijk ga ik volgende week een paar dagen kamperen!

Ik wil namelijk eigenlijk wel mijn nieuwe tent eerst een keer opzetten voordat ik er 2 weken mee weg ga. Want dan zit je als er iets niet goed is....

Porta potti mee, wc tent komt deze week binnen, dakdragers en dakkoffer gehaald, ready to go.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:22

Marie_Anne schreef:
De Europeesche dekt dit zo te zien toch wel:
Citaat:
Het coronavirus is bij u of uw reisgenoot vastgesteld. Kan ik nu een beroep doen op mijn annuleringsdekking?

Is het coronavirus bij u of uw reisgenoot vastgesteld? De annuleringsdekking biedt dekking voor het annuleren of afbreken van een reis omdat u zelf Corona heeft.

Alleen als je in quarantaine moet omdat je in aanraking bent geweest met iemand die het heeft, maar zelf niet ziek bent, dan is er geen dekking. Best gek.
https://www.europeesche.nl/nieuws/coron ... n-antwoord

Ah fijn! Net gebeld met ING en ook zij bieden dekking als je niet op vakantie kan door corona. Fijne service, want veel verzekeraars weigeren alles wat maar met corona te maken heeft. Ik snap het wel, maar ik wil zo graag een vakantie boeken dusja. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:23

mvdende schreef:
Deze week is het nog wat te koud, maar zeer waarschijnlijk ga ik volgende week een paar dagen kamperen!

Ik wil namelijk eigenlijk wel mijn nieuwe tent eerst een keer opzetten voordat ik er 2 weken mee weg ga. Want dan zit je als er iets niet goed is....

Porta potti mee, wc tent komt deze week binnen, dakdragers en dakkoffer gehaald, ready to go.

Lekker, 2 keer op vakantie dit jaar! Bofkont!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:29

MarcoBorsato schreef:
mvdende schreef:

Kom aan zeg...

Het gaat om 2 nachtjes max. En ja, dat kan je inderdaad vakantie noemen, maar van de 3 dagen is het voor mij waarschijnlijk 2 dagen stress. Leuke stress, maar ontspannen is het niet.

De tent opzetten ga ik wel een uurtje of 2 a 3 mee bezig zijn voordat ie staat.

Ook afbreken zal wel ff duren.

Maar liever er nu achter komen hoe het werkt, dan als ik echt alle spullen voor 2 weken bij me heb en ik ergens op 2 uur rijden erachter kom dat iets niet werkt zoals ik wil.

Nu kan ik nog aanpassingen doen als ik iets vind wat me niet aan staat.

Daarnaast moest pap lachen toen ik de tent liet zien:exact hetzelfde model als die mijn ouders bijna 20 jaar geleden gekocht hebben.

Het opzetten in mijn eentje gaat wel een uitdaging worden.

Nu maar hopen dat deze tent wel waterdicht is.

19 jaar geleden was het midden in de nacht wisselen kwa slaapplek, mijn zusje bij mijn vader en mijn moeder kwam bij mij liggen. Allebei met een pannetje tussen ons in, die tent was maar een beetje lek _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:36

Oké, sterkte ermee dan mvdende

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:41

Wat doe je aangevallen? Het is toch fijn dat je 2 keer weg kan? Om te proberen hoef je niet weg, dat kan je ook thuis, maar lekker dat je even ergens heen kan, nu al. Dat vind ik ook een bofkont ja

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:48

Niobe schreef:

Nou he, het leed dat kamperen heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:54

Cinderella schreef:
Marie_Anne schreef:
De Europeesche dekt dit zo te zien toch wel:

Het coronavirus is bij u of uw reisgenoot vastgesteld. Kan ik nu een beroep doen op mijn annuleringsdekking?

Is het coronavirus bij u of uw reisgenoot vastgesteld? De annuleringsdekking biedt dekking voor het annuleren of afbreken van een reis omdat u zelf Corona heeft.

Alleen als je in quarantaine moet omdat je in aanraking bent geweest met iemand die het heeft, maar zelf niet ziek bent, dan is er geen dekking. Best gek.
https://www.europeesche.nl/nieuws/coron ... n-antwoord

Ah fijn! Net gebeld met ING en ook zij bieden dekking als je niet op vakantie kan door corona. Fijne service, want veel verzekeraars weigeren alles wat maar met corona te maken heeft. Ik snap het wel, maar ik wil zo graag een vakantie boeken dusja. :')

Beter!
Heb je al iets in gedachten, of wacht je nog af om te kijken wat er mogelijk is?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:01

Twee a drie uur doen over je tent opzetten? Dan heb je wel een hele ingewikkelde :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:03

MarcoBorsato schreef:
Niobe schreef:

Dat is bij mij never nooit meer..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:04

purny schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat is bij mij never nooit meer..

Nou mij ook niet gezien hoor, maar dacht dat zij het geweldig vond!
Maar schijnbaar is het voor liefhebbers ook weleens afzien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:07

Ik zou morgen vertrekken naar Rhodos met mijn zus, natuurlijk is dit geannuleerd. Maar ik ben wel bijna 2 weken vrij nu.
Vakantie van juni naar Karpathos nog niets van gehoord, maar zal ook wel geannuleerd worden.

Dus ter compensatie maar een lang weekeind met de paarden weg geboekt naar Herberg de Brand, begin juli. We gaan ieder jaar wel ergens heen met de paarden, maar nemen nu ook de mannen mee :o
Ze hebben een heerlijke keuken daar, dus in ieder geval een paar dagen niet koken ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:08

Ik houd van kamperen en baal dat ik komende zomer niet kan/ga -O-

Maar ik heb inmiddels wel een huisje in Nl geboekt, dan ben ik er toch even uit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:09

Ik hou nog steeds de grenzen in de gaten, wie weet kan Duitsland wel per juli, wie weet ook niet maar ik hou graag hoop.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:11

TUI Nederland annuleert alle reizen met vertrek tot en met 18 juni 2020, met uitzondering van reeds geboekte vakanties in eigen land met vertrek vanaf 29 mei 2020. Hiermee volgen we het ritme van de ontwikkelingen in de vakantielanden en handelen we in gezamenlijkheid met branchevereniging ANVR.

Bron: tui.nl

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:42

Je kan je tent toch ook in je tuin opzetten om te oefenen? Heb je ook niet zoveel stress :)*

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:19

moonsparkle schreef:
Ik hou nog steeds de grenzen in de gaten, wie weet kan Duitsland wel per juli, wie weet ook niet maar ik hou graag hoop.

Wij gaan in juli naar het sauerland.

Daar gaan de restaurants en vakantiehuizen weer open.

Als ik het goed begreep wordt dat bij 50 corona gevallen pd weer terug gedraaid.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:28

Cinderella schreef:

Fijn om te horen! Ik heb al twintig jaar een doorlopende reisverzekering bij ING, nog weinig gebruik van hoeven te maken, maar de keren dat ik ze nodig had was de service uitstekend. Fijn dat ze ook goede coronadekking hebben.

Ondertussen heb ik voor eind juni toch een paar dagen Zeeland geregeld als backup. De plek had ik vorig jaar al op het oog voor een lang weekend. Gratis annuleren/verzetten is mogelijk tot twee dagen van tevoren. Sowieso fijn om iets te hebben om naar uit te kijken - voor het vakantiegevoel. :))

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:46

moonsparkle schreef:
Twee a drie uur doen over je tent opzetten? Dan heb je wel een hele ingewikkelde :')

Ik heb nu deze gekocht

Afbeelding

Dat gaat wel een klusje worden om dat in mijn eentje op te zetten.

En de tuin zou kunnen, maar een tent is niet zo goed voor het net ingezaaide gras.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:51

mvdende: ik heb eenzelfde type tent (ook Decathlon, iets ander model maar wel net zo groot, ik moest een keer 6 weken in een tentje leven en dacht: ik wil kunnen zitten in mijn tent :') ) maar ze zijn prima te doen in je eentje.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:54

MarcoBorsato schreef:

Je zou het haast denken he, dat dat luxe is en je daar super blij van zou kunnen worden... Zou ik iig wel zijn. Maar ijkbaar is op de hort op gaan, wat zoooo nodig was, opeens toch niet zo leuk. Ik snap er niets meer van.

Ik mag hopen dat ik nog weg kan. Baal nu wel dat ik alleen woon en niet snel alleen Op vakantie durf/wil (lijkt mij niets...) maar misschien toch eens gaan proberen want met een vriendengroep wordt lastiger :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:59

Over de reisverzekering van ING, daar heb ik ook goede ervaringen mee met uitkeren ivm corona. Toen ik halverwege maart niet naar Terschelling kon en het hotel niet mee wilde werken heeft ING dat echt keurig opgelost!

MAAR. In de voorwaarden staat wel dat je de verzekering zelf vóór 12 maart moet hebben afgesloten én de reis ook geboekt moet hebben voor 12 maart. Nu dus iets boeken en dan moeten annuleren omdat je toch niet kunt/mag reizen, is dikke pech hebben. Omdat je nu dus heel bewust het risico neemt om iets te boeken terwijl je weet wat de huidige situatie is. Vergoeding is dan alleen nog mogelijk als je zelf ziek bent geworden, niet omdat je vanwege regelgeving niet mág reizen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:04

Berdien schreef:
Over de reisverzekering van ING, daar heb ik ook goede ervaringen mee met uitkeren ivm corona. Toen ik halverwege maart niet naar Terschelling kon en het hotel niet mee wilde werken heeft ING dat echt keurig opgelost!

MAAR. In de voorwaarden staat wel dat je de verzekering zelf vóór 12 maart moet hebben afgesloten én de reis ook geboekt moet hebben voor 12 maart. Nu dus iets boeken en dan moeten annuleren omdat je toch niet kunt/mag reizen, is dikke pech hebben. Omdat je nu dus heel bewust het risico neemt om iets te boeken terwijl je weet wat de huidige situatie is. Vergoeding is dan alleen nog mogelijk als je zelf ziek bent geworden, niet omdat je vanwege regelgeving niet mág reizen.

Ja klopt inderdaad, ik doelde ook op een vergoeding als je corona hebt waardoor je niet kan reizen. Had het iets duidelijker kunnen neerzetten in mijn laatste bericht. :j

Situatie lijkt me zo onwijs zuur als je corona krijgt en vervolgens al je geld kwijt bent..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:11

Tancreda4 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Je zou het haast denken he, dat dat luxe is en je daar super blij van zou kunnen worden... Zou ik iig wel zijn. Maar ijkbaar is op de hort op gaan, wat zoooo nodig was, opeens toch niet zo leuk. Ik snap er niets meer van.

Ik mag hopen dat ik nog weg kan. Baal nu wel dat ik alleen woon en niet snel alleen Op vakantie durf/wil (lijkt mij niets...) maar misschien toch eens gaan proberen want met een vriendengroep wordt lastiger :=

Ik ben echt wel blij hoor!

Maar 2 nachtjes weg noem ik niet echt vakantie als in echte vakantie.

Dat is meer een weekendje weg, maar dan door de week.

En ja, misschien ben ik wel verwend met het feit dat ik andere jaren een keer of 4 a 5 een weekendje weg ging, naast mijn vakantie.

Nu niet over de kosten daarvan beginnen: op misschien 1 weekend daarvan na, ging ik altijd met mijn ouders mee, dus geen kosten voor mij.

Zonder corona was ik nu waarschijnlijk al een weekendje weg geweest naar Animal Event (zelf betalen) en zouden we het laatste weekend van juni naar België gaan (kosten €60 voor het hele weekend)

Waarschijnlijk tussen april en mei nog een weekendje met een vriend van ons (met mn ouders)

En nog een weekendje naar Schijndel in de omgeving met mijn ouders om daar naar De Wit te gaan voor materiaal.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:13

@mvdende ik ben blij voor je hoor maar ik hoop wel dat je beseft hoe je in een luxe positie zit. Dat je kan doen en ook kan veroorloven.
Ik hoop wel dat het je goed doet.