Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marie_Anne schreef:De Europeesche dekt dit zo te zien toch wel:Citaat:Het coronavirus is bij u of uw reisgenoot vastgesteld. Kan ik nu een beroep doen op mijn annuleringsdekking?
Is het coronavirus bij u of uw reisgenoot vastgesteld? De annuleringsdekking biedt dekking voor het annuleren of afbreken van een reis omdat u zelf Corona heeft.
Alleen als je in quarantaine moet omdat je in aanraking bent geweest met iemand die het heeft, maar zelf niet ziek bent, dan is er geen dekking. Best gek.
https://www.europeesche.nl/nieuws/coron ... n-antwoord
mvdende schreef:Deze week is het nog wat te koud, maar zeer waarschijnlijk ga ik volgende week een paar dagen kamperen!
Ik wil namelijk eigenlijk wel mijn nieuwe tent eerst een keer opzetten voordat ik er 2 weken mee weg ga. Want dan zit je als er iets niet goed is....
Porta potti mee, wc tent komt deze week binnen, dakdragers en dakkoffer gehaald, ready to go.
MarcoBorsato schreef:mvdende schreef:Deze week is het nog wat te koud, maar zeer waarschijnlijk ga ik volgende week een paar dagen kamperen!
Ik wil namelijk eigenlijk wel mijn nieuwe tent eerst een keer opzetten voordat ik er 2 weken mee weg ga. Want dan zit je als er iets niet goed is....
Porta potti mee, wc tent komt deze week binnen, dakdragers en dakkoffer gehaald, ready to go.
Lekker, 2 keer op vakantie dit jaar! Bofkont!
Cinderella schreef:Marie_Anne schreef:De Europeesche dekt dit zo te zien toch wel:
Het coronavirus is bij u of uw reisgenoot vastgesteld. Kan ik nu een beroep doen op mijn annuleringsdekking?
Is het coronavirus bij u of uw reisgenoot vastgesteld? De annuleringsdekking biedt dekking voor het annuleren of afbreken van een reis omdat u zelf Corona heeft.
Alleen als je in quarantaine moet omdat je in aanraking bent geweest met iemand die het heeft, maar zelf niet ziek bent, dan is er geen dekking. Best gek.
https://www.europeesche.nl/nieuws/coron ... n-antwoord
Ah fijn! Net gebeld met ING en ook zij bieden dekking als je niet op vakantie kan door corona. Fijne service, want veel verzekeraars weigeren alles wat maar met corona te maken heeft. Ik snap het wel, maar ik wil zo graag een vakantie boeken dusja.
moonsparkle schreef:Ik hou nog steeds de grenzen in de gaten, wie weet kan Duitsland wel per juli, wie weet ook niet maar ik hou graag hoop.
Cinderella schreef:Ah fijn! Net gebeld met ING en ook zij bieden dekking als je niet op vakantie kan door corona. Fijne service, want veel verzekeraars weigeren alles wat maar met corona te maken heeft. Ik snap het wel, maar ik wil zo graag een vakantie boeken dusja.
MarcoBorsato schreef:Lekker, 2 keer op vakantie dit jaar! Bofkont!
Berdien schreef:Over de reisverzekering van ING, daar heb ik ook goede ervaringen mee met uitkeren ivm corona. Toen ik halverwege maart niet naar Terschelling kon en het hotel niet mee wilde werken heeft ING dat echt keurig opgelost!
MAAR. In de voorwaarden staat wel dat je de verzekering zelf vóór 12 maart moet hebben afgesloten én de reis ook geboekt moet hebben voor 12 maart. Nu dus iets boeken en dan moeten annuleren omdat je toch niet kunt/mag reizen, is dikke pech hebben. Omdat je nu dus heel bewust het risico neemt om iets te boeken terwijl je weet wat de huidige situatie is. Vergoeding is dan alleen nog mogelijk als je zelf ziek bent geworden, niet omdat je vanwege regelgeving niet mág reizen.
Tancreda4 schreef:MarcoBorsato schreef:Lekker, 2 keer op vakantie dit jaar! Bofkont!
Je zou het haast denken he, dat dat luxe is en je daar super blij van zou kunnen worden... Zou ik iig wel zijn. Maar ijkbaar is op de hort op gaan, wat zoooo nodig was, opeens toch niet zo leuk. Ik snap er niets meer van.
Ik mag hopen dat ik nog weg kan. Baal nu wel dat ik alleen woon en niet snel alleen Op vakantie durf/wil (lijkt mij niets...) maar misschien toch eens gaan proberen want met een vriendengroep wordt lastiger